MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Coach Ghana beboet voor ‘moslimuitspraak’

03 februari 2008 | in Sport | 11 Reacties

Het marokkaans elftalBondscoach Claude Le Roy van Ghana is drieduizend euro lichter. De Afrikaanse voetbalunie CAF beboette de Fransman voor het maken van een beledigende opmerking aan het adres van een Egyptische official. Dat meldt Sportweek.

Le Roy was ontstemd over de kwaliteit van de grasmat waarop Ghana en Marokko maandag hun laatste groepsduel op de Afrika Cup afwerkten. ‘Een knollenveld,’ brieste de Fransman, om zich vervolgens te beklagen over het optreden van de Egyptische official Nosseir Fathy, die Le Roys verzoek om het veld te besproeien vriendelijk weigerde. In de ogen van Le Roy spande Fathy samen met de Marokkaanse bondscoach Henri Michel ‘omdat hij ook moslim is.’

Le Roy komt er genadig vanaf. Volgens de reglementen van de CAF staat er een schorsing van minimaal vijf duels voor discriminerende of denigrerende uitlatingen op grond van ras, religie, kleur, taal of etnische afkomst. Ghana speelt zondag tegen Angola in de kwartfinales.

Er zijn 11 reacties

  1. skery_vanuit_marocco
    03 februari 2008 om 02:57 uur.

    zie je wel omdat islam groeit en kerken blijven leeg ik hoorde heel lang geleden in belgie ze zeiden tegen maroccaanse man die illegale is als je 5 jaar lang elke keer naar de kerk gaat krijg je verblijfsvergunning

    je zie wel alleen omdat kerken leeg blijven of gesloopt worden

  2. Maktab
    03 februari 2008 om 08:08 uur.

    Als dit nou overal werd toegepast, zouden mensen misschien minder gaan discrimineren. Dus een ieder die iemand om zijn kleur, geslacht, geloof beledigd een boete geven…

  3. WAR
    03 februari 2008 om 11:18 uur.

    klootzak

  4. Barbare
    03 februari 2008 om 03:21 uur.

    Wij zijn ook dom man die mensen blijven opmerkingen maken ove de islam het is maar dat wij een geloof hebben dat respect kent, daarom maken wij een ander geloof ook niet belachelijk en het kan ook niet eens, Hoe kan je een geloof ten schande maken als je er nooit in hebt gekeken het zelfde als je een film kijkt zonder ondertiteling ( en je kent geen engels ) en je later tegen iedereen loopt te zeggen weet je die man hij zij dit en dat terwijl je niks begrijpt echt zoiets gwn, maar maak veder ook niet veel uit ik kom die mensen later wel tegen , mohim beslemma Nog iets mijn mening Islam is de mooiste geloof van allles het is een geloof dat vrede kent en respect kent want geloof me als we de islam niet hadden zatten we elkaar neer te knallen….en dingen doen die zo erg zijn..wat ik hiermee bedoel is dat somige rassen geluk hebben…tot ziens

  5. Mounir
    03 februari 2008 om 04:00 uur.

    Is Henri Michel moslim ????????

  6. mocro
    04 februari 2008 om 12:19 uur.

    het was nigeria in de kwartfinale en niet angola

  7. kano
    06 februari 2008 om 07:47 uur.

    samen met de Marokkaanse bondscoach Henri Michel ‘omdat hij ook moslim is.’

    wat wordt hiemee bedoeld is die Henri een moslim? en siends wanneer?

  8. naffer
    07 februari 2008 om 01:40 uur.

    Henrie Michel is absoluut geen moslim. Wel heeft Marokko een korte periode een fransman gehad die zich bekeerd heeft tot de Islam. Hij kon zich verder niet vinden in de chaotische gang van zaken binnen de Marokkaanse voetbalbond en is vervolgens gestopt. Hij leeft echter nog wel in Marokko.

  9. kano
    07 februari 2008 om 05:48 uur.

    naffer@

    precies, dat is de andere franse trainer die samen met z n vrouw tot de islam is bekeerd en heet tegenwoordig OMAR en ze leven in Marokko

  10. Mo 38
    08 februari 2008 om 04:23 uur.

    Marokanen hebben geen aanleg voor voetbal.Atlatiek is onze ding.
    Dit heeft te maken met vaak oefenen. Door te stelen en weg te lopen (geintje)
    zelfs de nieuwste BMW kan ons niet inhalen. Laat ons met vaak met de bal oefenen i.p.v. tasjes, misschien leren we hier wat van.

  11. Mo 38
    08 februari 2008 om 04:25 uur.

    Marokanen hebben geen aanleg voor voetbal.Atlatiek is onze ding.
    Dit heeft te maken met vaak oefenen. Door te stelen en weg te lopen (geintje)
    zelfs de nieuwste BMW kan ons niet inhalen. Laat onst vaak met de bal oefenen i.p.v. tasjes, misschien leren we hier wat van.

    februari 8th, 2008 om 4:23 pm