MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Moslims hebben Wilders groot gemaakt’

04 februari 2008 | in Politiek | 13 Reacties

Ahmed Aboutaleb Staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken is kennelijk gerust op de reactie van Nederlandse moslims op de film van Geert Wilders. We kunnen nog weleens aangenaam verrast worden door de reactie van moslims op de anti-islamfilm van Wilders, zei de bewindsman zondag in het tv-programma Buitenhof.

Hij vindt de discussie wel bizar. ,,Er ís geen film.’’ De laatste tijd heeft Aboutaleb veel gesproken met moslims. Die zouden nu inzien dat door agressieve reacties de populariteit van Wilders alleen maar groeit. ‘Moslims hebben hem zelf groot gemaakt,’ zei Aboutaleb in het tv-programma.

Premier Balkenende zei twee weken geleden nog dat de komst van de Koranfilm van Wilders voor een stevige crisissituatie zorgt, schrijft Het Algemeen Dagblad.

Het blijft gissen wanneer de rolprent uitkomt. Wilders zei ruim een week geleden in de Telegraaf dat die in maart wordt uitgezonden.

Er zijn 13 reacties

  1. said
    04 februari 2008 om 10:23 uur.

    De eikel Aboutaleb geeft de moslims de schuld van alles. Hij verrast ons steeds met zijn nieuwe uitspraken. Het is altijd de schuld van de moslims. Als je een hoofddoek draagt, dan is het alsof je vanuit 5 verdieping naar beneden springt. Moslims moeten volgens hem begrip hebben voor de angst die europeanen hebben. bla die bla die bla. Ik weet niet met wat hij binnenkort gaat komen.

    Die eikel is een volledige bounty geworden.

  2. rikkie
    04 februari 2008 om 01:08 uur.

    hou je bek tog gamalahgamal

  3. am
    04 februari 2008 om 01:19 uur.

    aboutalib ga teug naar ktama ,want je vertigenwoordg onze niet je vertigewoordig je portmonee,we maken niemand groot we komen op voor onze geloof die sind 11-09-2001 wordt belidigd,wilders is een jood die deze maatchapij wil verzienken

  4. Maghrebie
    04 februari 2008 om 02:04 uur.

    AM en Said,

    De Islam heeft geen Wilders om beledigd te worden. Deze wordt helaas door sommige achterlijke broeders van ons ter schande gebracht….

    Het geloof zit in je hart en niet in een boek of een film die iemand schrijft of regisseert. Als wij dit soort wanhopige figuren die ons willen gebruiken om bekend te worden of hun product willen verkopen, dan moeten wij net iets slim zijn om te weten hoe wij daarmee moeten omgaan.
    Aboutaleb stelt terecht dat wij Wilders groot hebben gemaakt dan hij werkelijk is.

  5. azrou
    04 februari 2008 om 02:10 uur.

    poltici met zwakke knieen zoals Abutaleb en de andere PvdA -draaikonten hebben Wilders groot gemaakt.

  6. Abdars
    04 februari 2008 om 04:39 uur.

    Domme Marokkanen! gebruik je hersenen we konden het als Marokkanen niet beter treffen dan met iemand als Aboutaleb.

    Shit man in welke achterstands wijk wonen jullie met jullie 11 september opmerkingen…denk f… na voor dat je zo`n grootheid onder ons bekritiseerd…

    Ga werk zoeken, profileer je normaal doe niet altijd zo van ik ben moslim dus ik wordt gediscrimineerd…want dat is niet altijd zo! Ga een beetje met hollanders om als je wat wil leren van de maatschappij en het leven…

    Sorry jongens dat ik jullie zo moet aanspreken maar don`t mess met Aboutaleb, jullie staren jezelf blind op zijn kennis en vermogen. Op het eerste gezicht lijkt het alsof hij ons te vaak bekritiseerd, maar als hij het niet doet, doet niemand het en we hebben wel verbeterpunten dat weten jullie ook.

    Kritiek liefs van Aboutaleb dan van Jan met de Pet!

  7. Abdars
    04 februari 2008 om 04:41 uur.

    hetziening

    >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

    Sorry jongens dat ik jullie zo moet aanspreken maar don`t mess met Aboutaleb, jullie staren jezelf blind op zijn voorstellen voor ons en zien niet zijn kennis en vermogen. Op het eerste gezicht lijkt het alsof hij ons te vaak bekritiseerd, maar als hij het niet doet, doet niemand het en we hebben wel verbeterpunten dat weten jullie ook.

    Kritiek liefs van Aboutaleb dan van Jan met de Pet!

  8. mohamed -den haag
    04 februari 2008 om 11:34 uur.

    Ik kan niet reageren op dit onderwerp want het begon ver onder het niveau.
    Ik roep wel onze staatssecretaris Aboutaleb om vooral door te gaan met datgene waar hij mee bezig is,want er zijn heel veel Marokkaanse/Nederlands moslims die pal achter zijn beleid staan waaronder ik. En ben verder trots op hem. Verder laat ik het hierbij.

  9. Abderrahim
    06 februari 2008 om 02:35 uur.

    Ava Lustra

  10. am
    07 februari 2008 om 02:25 uur.

    abdras aboras

    wat denk jij dat je bent,volgens my eet je graag varkens vlees
    ik hoef niets van hollanders te leren en ook niet van jou hou deze
    domme praat voor jezelf,je doet zo groot iemend en vlogens mij ben je gewoon dealer ergens boven holland als jij ook van houceima bent
    want ik ken geen een die vandaan komt heeft in zijn leven gewerkt allen drugs , dus hou op
    aboutalib is geen grootheid gewoon een persoon die zijn werk moet doen in plaats van ieder keer onze moet aanspreken daar hebben wij geen behoefte aan,wat hy wil aantonen tegen over nls kijk ik pak hun ook hard aan,ik sta nietaan hun kant pffffffffffffff
    acheterstand wijken kom jij daar eerder vandaan dan ik ,en je moet mensen hier niet gaan anvallen met je hollnad gelul

  11. karim
    07 februari 2008 om 10:06 uur.

    Ach de media en alles er omheen verdienen eraan het schijnt goed te verkopen om over marokkanen en moslims te schrijven of te verfilmen dan op een negatieve wijze. moslims moeten gewoon koel blijven, die wilders zal op een gegeven moment ook moe van zichzelf worden, en de nederlandse bevolking ook, en natuurlijk de kritiek vanuit het buitenland.
    1 ding is zeker Nederland is ook van mij en zal nooit vertrekken, dus het heeft totaal geen zin wat ie doet en mijn vrouwtje gaat gewoon hoofddoek dragen. dusss heeft geen zin wat ie doet. We blijven wie we zijn duss ons zelf niemand kan ons veranderen zolang ik mij aan de regels houd van het land respect heb voor iedereen en normaal doe en werk. Kan niemand mij vertellen hoe ik moet leven.

  12. Abdars
    08 februari 2008 om 09:43 uur.

    @am

    hahah, KK allochtoon Rat met je onrespectvolle praatjes, echt zo`n onverantwoordelijke verwent nest..Je bent verwend thuis en toen kwam je in de maatschappij en zag dat de anderen je geen prins vonden…jij schreeuwen…discriminatie! Islamhaat!
    Marokkanenhaat! etc etc..

    Allemaal door het feit dat jij buiten jezelf moet bewijzen en thuis de koning uithangt. Typisch Marokkaanse prinsje!

    Ik weet dat het heeeel erg meevalt met discriminatie van allochtonen, het is eerder een excuus van de jongeren om laks te zijn en te slapen ipv hard werken zoals onze opa`s deden.
    Ik ontken niet dat er problemen zijn maar vergeleken met andere landen en steden( Bruxelles, paris etc) hebben we het eel erg goed in Nederland. Je moet gewoon je kansen grijpen!

    Tegen al die mensen zoals jij die zogenaamd Nederlanders haten….

    Ga terug naar parada van Nador of Al Hoceima daar werken als schoenpoetser, pippa verkoper of Marlboro verkopen.
    Met zo`n instelling had je het daar helemaal niet verder geschopt! Of je was verzopen in de Middellandse zee om te vluchten naar Europa!!!

  13. IC
    09 februari 2008 om 01:24 uur.

    abdars
    k weet niet wat jij je in je hoofd haalt
    je versterkt nu alleen maar het stereotype allochtoon die lui is en niks wil
    kom liever met harde argumenten dan met onnozele drogredenen!!!!!