MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Fikse order uit Marokko voor NL-bedrijf

07 februari 2008 | in Economie | 13 Reacties

marineschipDe Nederlandse scheepsbouwer Damen Shipyards Group gaat drie Sigma-Corvette marineschepen leveren aan de Marokkaanse marine. Het miljoenencontract daartoe werd gisteren getekend met de Marokkaanse autoriteiten.

Bestuursvoorzitter René Berkvens van Damen onderstreepte gisteravond het belang van de miljoenenorder, waarvan de omvang op verzoek van de Marokkaanse marine niet bekend wordt gemaakt. „Dit is een heel belangrijk project, niet alleen voor ons bedrijf maar ook voor de hele Nederlandse marinecluster van toeleverende bedrijven”, aldus een verheugde Berkvens. De laatste grote levering van de Corvettes betrof vorig jaar vier schepen aan de Indonesische marine voor een totaalbedrag van een miljard euro.

Volgens de bestuursvoorzitter biedt de bouw van de marineschepen voor zeker vier jaar werk en zijn er duizenden arbeidsplaatsen mee gemoeid. De drie schepen zullen worden gebouwd aan de werf De Schelde in Vlissingen. Met de bouw zal volgens Berkvens met onmiddellijke ingang worden begonnen.

Een deel van de Tweede Kamer toonde zich eerder fel tegenstander van de order van de Indonesische marine wegens mogelijke inzet tegen de bevolking. Daarvan was volgens de toenmalige minister Bot van Buitenlandse Zaken echter geen sprake. De order van de Marokkaanse autoriteiten is tot dusver zonder polemiek geplaatst, aldus het NRC Handelsblad.

Er zijn 13 reacties

  1. mocro
    07 februari 2008 om 04:42 uur.

    ahahahah marokko haalt zijn shit zelf uit amerika wat nederland ze mogen blij zijn dat we die drie schepen van hun kopen deze land heeft aandacht nodig alatief

  2. Nordin
    07 februari 2008 om 12:55 uur.

    wat ben jij een sukkel mocro!
    Hoe bedoel je ze??
    jij leeft hier ook eikel..
    Jij profiteert er ook van..
    Maar je zal een mlk jongen zijn..

  3. Onbekende@hotmail.com
    07 februari 2008 om 01:23 uur.

    Beste Mocro,

    Ewa jah nu koopt misschien Marokko haar shit uit de vs. Daarnaast krijgt ze niet het beste shit. Alleen Isreal krijgt de een na beste shit. Wil je weten wat voor shit marokko krijgt. Stel je voor al haar wapentuig kan je tot een autopark classificeren. De rolly royce etc zijn voor Amerika’s eigen gebruik. De Audi’s/Bmw’s etc die krijgt Isreal. Marokko krijgt de skoda, fiat etc.

    Moehim marokko krijgt egt shit zooi !!!

  4. dre
    07 februari 2008 om 01:24 uur.

    — VERWIJDERD: ga toch weg vervelende trol —

  5. am
    07 februari 2008 om 02:06 uur.

    goede voor werkgelegnheid ik hoop dat iederen daar van kan profiteren

  6. Abderrahim
    07 februari 2008 om 04:42 uur.

    @Onbekend

    Je komt nu wel met stoere praatjes, maar leg eens duidelijk uit wat je bedoeld met SHIT. Je doet alsof je er veel vanaf weet, terwijl je hier loopt te vergelijken met automerken.
    In ieder geval Marokko is gedwongen om dit soort schepen uit het buitenland te kopen, omdat ze zelf de kennis niet hebben om er zelf een te bouwen. En Nederland gaat ze die kennis zeker niet bijbrengen. Ik denk altijd: beter van Nederland, dan van VS.

  7. Abdars
    07 februari 2008 om 05:27 uur.

    Zeker beter Nederland dan andere landen.

    Ik houd van Nederland alleen niet van Wilders.

    maar inderdaad is goed voor de handelsbetrekkingen met tussen beide, plus marokko heeft deze schepen om zijn kustlijn adequaat te kunnen besturen ivm EEZ visserijrechten .o.a.

    Nederland doet goede zaken en Marokko kan zijn kust beschermen met degelijke Nederlandse matrieel.

    Ze hebben ook een nieuwe model Frans/Italiaans marine schip gekocht, die heeft alleen Marokko nog, stelt enzo.

    Hup Holland Wallah Nederland is OK

  8. adil
    12 februari 2008 om 12:53 uur.

    eej wat is er mocro heeft gelijk hoor

  9. khalil
    13 februari 2008 om 12:48 uur.

    de reden van de koop gaat mijn pet te boven, de miljoenen die besteed worden aan deze moordwapens hadden een betere bestemming kunnen krijgen ( wat dacht je van de onderwijs, economie, armoedebestrijding etc..), de enige die er financieel op voor uit komen zijn de Nederlanders.

  10. khalid
    13 februari 2008 om 03:44 uur.

    hoor hier dan nog zn verdwaalde marokaan pff

  11. Henk -Rotterdam
    13 februari 2008 om 07:42 uur.

    Goed werk,voor beide partijen
    Ben benieuwd of die Limburgse pruikemaker nu ook vragen gaat stellen.
    En van Dre,ja daar kan niets anders dan negatieve ellende van verwachten,dat mens is zo geboren.

  12. ibrahim
    24 februari 2008 om 08:34 uur.

    ik ben blij dat zo een stelletje hangjongeren het niet voor het zeggen hebben in marokko. Welk land kan een veilige markt economie opbouwen zonder een stevige ruggegraad van het leger. Vergeten jullie niet dat algerije graag de touwtjes overneemt in marokko als ze daar de kans voor krijgen en ik denk niet algerije een voorbeeld land is om naar uit te kijken. En de nederlandse regering zal maar alweer eens een oogke dicht knijpen voor die rot marokaantjes die de boel daar verzieken als dank voor de duizende jobs in nederland voor die boten te bouwen. Wanneer gaan wij marokanen ons gedragen zoals het ons voorgeschreven staat in onze dien en voorbeeld burgers zijn ipv het huidige kankergezwel in de samenleving!!!!

  13. fatimaatje
    05 maart 2011 om 07:34 uur.

    walah ila een abdars die zo goed nederlands tikt nou nou was helemaal vergeten waar t over ging stond met een mond vol tanden voor t eerst in me leven hihih groetjes