MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Internetpremière voor tegenfilm Wilders

19 februari 2008 | in Film, Marokko | 12 Reacties

'De Tegenfilm'(UPDATE) Televisiemakers Ersin Kiris (moslim) en Vincent van der Lem (atheïst) hebben een film gemaakt over de drijfveren van Geert Wilders. De rolprent kreeg de naam De Tegenfilm en is vanaf dinsdag te zien op www.mtnl.nl en op YouTube.

Dat meldde een woordvoerster van producent Mtnl (Multiculturele Televisie Nederland) maandag.

De Tegenfilm zoekt, volgens Bn/De Stem, naar de grenzen van vrijheid van meningsuiting en dient Wilders van repliek. Ersin Kiris is een Turkse Nederlander en noemt zich tevreden eigenaar van twee paspoorten. Hagenees Vincent van der Lem werkte voorheen als beleidsmedewerker van de SP in de Tweede Kamer.

Eerder werd al een trailer van ‘De Tegenfilm’ vrijgegeven.

Zie de circa 25 minuten durende film op MTNL.nl.

Er zijn 12 reacties

  1. michel
    19 februari 2008 om 02:12 uur.

    een zielige vertoning om Wilders met Hitler te vergelijken

  2. Rachid...
    19 februari 2008 om 08:06 uur.

    Hahahaha..echt een goede film is dit

    Een serieuze boodschap op een leuke manier brengen, dat doet deze film heel goed.

    De film zou een oscar moeten krijgen.

    Tegen Michel heb ik het volgende te zeggen:
    Heb je soms de titel van het bericht van De Telegraaf gelezen en gelijk al gedacht te weten waar de film over gaat en wat er in de film wordt gezegd?
    Zo lijkt het wel.

    tip voor de volgende keer: probeer eens een andere krant en als je toch een bericht van De Telegraaf leest, lees dan tenminste het hele bericht en niet alleen de titel van het bericht.

  3. Onbekende
    19 februari 2008 om 08:15 uur.

    Ten eerste Michel weet je wel wat zielig is??

    Lees hieronder:

    A: Ten eerste je kan op chronolische wijze niet Hitler 1945 met iemand uit 644 vergelijken.Het is eerder andersom.

    B: Ten tweede Hitler en Wilders hebben veel overeenkomsten. Hitler gaf de slechte omstandigheden in andersmans(hij was zelf allochtoon) land aan de joden. Wilders (over de schutting gegooide nep duitser. Hij is limburger) geeft de hedendaagse schulden etc aan de moslims. Daarnaast Hitler klein driftig mannetje dat jaloers is. Wilders grote blaaskaak dat geen vrouw kan krijgen behalve een postorderhrtje uit Hongarij notabene.

    C: Ten derde Wilders vergelijkt, demoniseert alle marokkanen en moslims. HIj zegt we leven in vrije land. DUS MICHEL DEZE MENSEN MOGEN DAT OOK MET WILDERS DOEN.HET IS EENMAAL VRIJE LAND!!
    D: Jouw favoriete Verdonk,Histeriaanse Appie en Pimmi zuigfortuin zeiden dat je hier in Nederland iedereen mag krenken. Dat betekent dat de we ook wilders en co mogen krenken.

    Michel jij bent gewoon een kortzictige hypocriete onzekere ventje dat aan tunnelvisie leidt. Daarnaast als Wilders alles mag zeggen, moet hij ook net als jij tegen kritiek kunnen. De pot verwijdert de ketel met laffe zielige kleuters als jij die niet zelfbewust zijn van jullie eigen bedorvenheid.

    Wilders vergelijkt een profeet met Smerige klootzak uit 1939. Terwijl zelf een smerige baby uit 2008 op dezelfde manieren dat ook uitvoert.

    Ten slotte Michiel wil jij graag kampbewaker worden van een concentratiekamp.Ik denk dat jij ook zo geilt om hoofddoekjes af te rukken en dan lekker te vergassen.

    Indien jij hierdoor beledigt bent en ik citeer zoals je befaamde god (wilders) zegt: Iedereen die door mijn woorden is beledigd, die voelt zich aangesproken.

    P.S. DIt is marokkaanse chat wat doe jij hier? Owjah jij zegt vrijheid wij ook vrijheid en dan om wildertje te pesten!!

  4. Henk -Rotterdam
    20 februari 2008 om 08:05 uur.

    Ik heb de film nog niet gezien maar waaarom mag hij niet worden vergeleken met een van de grootste misdadigers die er was.
    Zijn bedoelingen hebben de zelfde standpunten en hebben tot doel de samenleving te ontwrichten.
    Stigmatiseert constant een en dezelfde bevolkingsgroep,geloof en bestrijd alles wat hem niet welgevallig is.
    Heeft net als Adof een partij waar je geen lid van kan worden om te voorkomen dat hij insparaak moet toestaan en duld geen tegenspraak.
    Als hij de kans krijgt komt er weer een ” kristalnacht “.
    Maar gelukkig zover komt het niet,want zoveel kansen krijgt dit stuk uitschot niet.
    En Dre………,ach nee laat maar je begrijpt het toch niet!!!!!

  5. michel
    20 februari 2008 om 03:49 uur.

    Nou onbekende,

    ten eerste dacht ik dat iedereen welkom was hier dus ook op deze marokaanse chat site.
    Ik zie wilders niet als een god en vind ook hitler een eikel die nooit geboren had mogen worden

    Rachid ik heb de tegenfilm bekleken en kan dan pas wat zeggen over de inhoud .
    ik vond het een leuke film vooral het stukje op de Dam, behalve om hem te vergelijken met Hitler dat is zielig.

    als je de film van Wilders hebt gezien moet je hem pas beoordelen en niet van te voren das precies wat wat ik hiermee wil aangeven

  6. ONBEKENDE
    20 februari 2008 om 04:21 uur.

    Sorry Michel,

    Ik had het niet zo bedoeld. Natuurlijk is het fout om Wilders met Hitler te vergelijken, zoals het ook fout is om Mohammed met Hitler te vergelijken(waarmee ik geen overeenkomst tussen Wilders en Mohammed wil aangeven).

    Verder wil ik nog even kwijt dat ik een naive domme jongen ben die niets anders te doen heeft dan anoniem mensen uitschelden.

    Groeten Onbekende

  7. tatatarata
    20 februari 2008 om 07:50 uur.

    @Henk. Dat heet dan vooroordeel. Wacht nou af tot de film er is. Ook al kun je er normaal gesproken niks van verwachten.

    Jouw reactie vind ik dus overtrokken en soms net zo kwetsend als Wilders placht te doen. Vergelijken met Adolf. Laat dat nou achterwege. De oorlog is nou al bijna 63 jaar voorbij.

  8. Henk -Rotterdam
    21 februari 2008 om 07:36 uur.

    TATATARATA,
    Mijn oordeel overdreven,ik heb helemaal geen oordeel gegeven en hem alleen maar vergeleken.
    De oorlog is al 63 jaar voorbij,maar niet voor mensen zoals ik die de gevolgen van deze oorlog aan de lijve hebben ondervonden,het gevaar van deze rascisten wel degelijk onderkennen en hopen dat vele jongeren de ellende van deoorlog en de gevolgen nooit zullen meemaken.
    Ik heb de film nog steeds niet gezien ,maar volg de leider van de Partij Vloekende Viswijven met zijn bende wel op politiek niveau en ik kan je verzekeren dat zijn inhoudelijke niet afwijkt van dat gene wat zich sedert 1933 in Nazi-Moffrika afspeelde alleen met een andere doelgroep.
    Voor een ieder,blijf waakzaam.
    Nogmaals ik ondervond de gevolgen van de 2e wereloorlog aan de lijve,dus kom me niet vertellen wat ik er van moet vinden of wat een vooroordeel is.

  9. michel
    21 februari 2008 om 10:52 uur.

    mijn standpunt is ! Wilders is fout, een vervelend mannetje…
    maar dat zegt niet dat hij wat hij ook wil zijn mening mag geven net als ik .
    als je een mening hebt moet je die duidelijk maken en niemand anders kwetsen, al geloofd hij of zei nergens in zoals ik.
    en met kwetsen bedoel ik ok in wilders geval misschien extreem maar met het woord extreem gebeuren wel meer gekke dingen.
    ik geloof in me zelf en mijn eigen familie, in mijn zoon mijn vrouw en dat hun een leven hebben zonder ge….
    als we allemaal zo zouden denken kan er misschien normaal worden gedebateerd en heel misschien een oplossing worden gevonden

  10. michel
    21 februari 2008 om 10:54 uur.

    oja ik ben gewoon een nederlander die intresse heeft in deze kwestie en ook wil dat het hele antie islaam gebeuren af gelopen moet zijn.

    samen staan we sterk dus help elkaar

    michel

  11. Atheist
    26 februari 2008 om 03:58 uur.

    Wat een sterke woorden weer. Ik vind Michel wel een goed punt hebben:
    “samen staan we sterk dus help elkaar”

    Misschien is het jullie niet opgevallen, maar we wonen in hetzelfde land. Als we samen willen blijven wonen, dan moeten we elkaar helpen. Luisteren naar elkaar, begrip hebben voor elkaar. En durven zeggen dat we elkaars standpunt niet delen.

    Wie hier in Nederland bevolkingsgroepen wil splitsen, die mag dat zeggen. (gelukkig mag hij dat nog niet doen, staat in de Nederlandse grondwet) Ik heb geluisterd naar Wilders. Ik begrijp Wilders standpunt. Ik respecteer Wilders, maar ik ben het niet met zijn standpunten eens. Sterker nog, ik ben het absoluut niet eens met iemand die zulke oplossingen aandraagt voor complexe problemen in de samenleving.

    Willen we samenleven? Willen mensen op deze Marrokaanse site wel samenleven met mij? Ik ben geen Marokkaan. Mag ik in Nederland leven zoals ik dat wil? Van mij mag jij leven zoals jij dat wil, binnen de grenzen van de Nederlandse wet. Ik wil dan ook leven zoals ik dat wil. Binnen de grenzen van diezelfde Nederlandse wet.

    Ik ben niet tegen hoofddoekjes, baarden, whatever. Je mag dragen wat je wilt. Aan de andere kant: mag ik ook dragen wat ik wil?
    Hou er bijvoorbeeld rekening mee, dat op je paspoort een foto van je gezicht te zien moet zijn. En als een politieagent je gezicht wil zien, omdat hij dat wil vergelijken met je paspoort, dan moet je gehoorzamen. Dat is de Nederlandse wet.
    Vind je het fijn in Nederland? Respecteer dan de wet. Vind je de wet niet goed, dan mag je een partij oprichten om de wet te veranderen. De meeste stemmen gelden.

    Zolang er mensen zijn die niet kunnen luisteren naar anderen, zolang blijf ik strijden voor de democratie. Een democratie is dan niet perfect, maar het is 100 keer beter dan alle andere alternatieven!

  12. peter
    26 februari 2008 om 06:19 uur.

    @atheist. mooi verwoord. ben het er mee eens.