MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Glossy’ speelt in op behoefte Marokkanen

21 februari 2008 | in Media, Tijdschriften | 17 Reacties

Nieuw zakelijk magazine MixsEen goed idee, een fatsoenlijk businessplan en heel veel doorzettingsvermogen, dat is wat elke ondernemer nodig heeft om succesvol te worden. De 23-jarige Youssef Bouallala uit Tilburg, uitgever van Mixs Magazine, lijkt over alle drie te beschikken schrijft DAG.nl.

In een uitgebreid artikel op de site van DAG verteld Bouallala over zijn idee om een glossy te beginnen voor tweede en derde generatie Marokkanen in Nederland. Mensen zoals hijzelf: geboren in Marokko, opgegroeid in Nederland en met een bovenmatige interesse in verhalen over succesvolle ondernemers, Marokkaanse én Nederlandse.

Waarom zo’n blad? Omdat het er niet was. En omdat Bouallala via marktonderzoek ontdekte dat er behoefte aan was. Lees hier het hele artikel.

Er zijn 17 reacties

  1. Maghrebie
    21 februari 2008 om 01:51 uur.

    Ik ben ook lid van dit blad en ik moet zeggen, petje af. Uitgelikt qua vormgeving en inhoudelijk mooi geschreven stukken.
    Ga zo door.

  2. ik ja
    21 februari 2008 om 05:32 uur.

    zal weer zeker over mensen gaan uit dagilia

    met andere woorden dit doet de grootste groep marokkanen ons niks
    gaat altijd over dezelfde groep marokkanen
    ipv over riffijnen
    komt me keel uit die troep!!!!

  3. studente
    22 februari 2008 om 08:56 uur.

    Doe normaal IK JA. Het is juist goed dat er een Marokkaans blad op de markt is gekomen. Ik gun het hem van harte 😉

  4. ghalil
    22 februari 2008 om 10:16 uur.

    @ ik ja

    jij met jou rifi bullshit
    ga even eerst lezen wat er in staat en over wat het gaat
    dan pas praten

  5. Hassan
    22 februari 2008 om 10:57 uur.

    Hoe bedoel je dagilia? Die oprichter is zelf Berber en zijn bedoeling is om Marokko en Marokkanen ongeacht Berber of Arabier hier in Nederland aandacht aan te besteden. Wat is nou weer verkeerd aan zo een initiatief. Waarom moeten er altijd Mgarba zijn die weer enorm negatief zijn over zulke projecten. I.p.v. dat je zegt keep up the good work boor je de Marokkanen die wat willen doen liever de grond in.

  6. Olie_sheikh
    22 februari 2008 om 11:23 uur.

    Ik JA,

    JIj bent een van die achterlijke mensen die graag verdeeldheid ziet tussen de Marokkanen. Ik snap sommige riffijnen niet, altijd arabieren aanvallen. Dat jij je minder voelt, dat ligt niet aan de arabieren. Zij doen het nou eenmaal beter. Jij moet is kritisch gaan kijken naar de berberse mentaliteit in het algemeen. Poep mentaliteit.

    Gelukkig ken ik (Top)berbers met goede mentaliteit(waaronder Ahmed Aboutaleb ), anders zou ik denken dat alle berbers troep zijn.

    De uitgever Youssef Bouallala is trouwens een berberse jongen die het heel goed doet.

    Typisch een berber, zij broeder misgunnen.

  7. Henk -Rotterdam
    22 februari 2008 om 12:52 uur.

    zie mijn oproep voor het berberfestival

  8. Youni
    22 februari 2008 om 01:03 uur.

    Wat zijn de meeste mensen achterlijk zeg, of je nou BERBER of ARABIER bent we zijn 1 NATIE, ik bedoel kijk naar de Marokkaanse elftal. En op straat wordt je toch ook niet uitgescholden voor KUT BERBER of KUT ARABIER??

  9. Mixsje
    22 februari 2008 om 05:11 uur.

    Kom op mensen, begin alsjeblieft niet met dat arabier versus berber gedoe. Als je zo redeneert dan zal je zeker ook dorp A haten omdat zij niet in jouw geliefde dorp B wonen of vandaan komen… nonsens allemaal.

    Het gaat hier om een tijdschrift: een mooie, inhoudelijke magazine waar je U tegen zegt. Mixs magazine laat de schoonheid van Marokko en Marokkanen zien en vertel mij eens wat daar mis mee is? Lijkt alsof sommige marokkanen dat niet weten te waarderen. Doe iets goeds in je leven en steun deze initiatief. Heel makkelijk: koop zo nu en dan Mixs Magazine of word abonnee, je wordt er niet bepaald arm van en je krijgt er heel wat voor terug…..

    En ja, ik ben al lid!

    Salaam aleikom

  10. ik ja
    22 februari 2008 om 07:01 uur.

    de waarheid doet pijn in jullie harten
    smerige ho…. kinderen
    wij horen niet bij jullie
    we zijn een apparte natie
    die kunnen jullie nooit worden

  11. ghalil
    23 februari 2008 om 09:55 uur.

    @ ik ja
    als je het zo bekijkt
    rifiyin zijn altijd apart geval geweest
    altijd een minderheid omdat ze er niks van bakken
    waarom denk jij dan dat er nooit een rifi iets heeft gepubliceerd of wat dan ook
    vraag me af voor wie de waarheid harder aan komt voor rifiyin zoals jij die een totaal schande zijn voor de rest
    of voor de mensen zoals de tamazighiyin en bnisnassen die altijd wel iets goeds voor elkaar krijgen
    een land een soort klaar
    marokkanen zijn we allemaal punt uit rif bnisnassen wat ik toevallig ben of arabi allemaal een pot nat ook al bakken de meeste rifiyin er niks van

  12. izan
    23 februari 2008 om 01:41 uur.

    Waar slaaaaaaatt dit op JA IK!

  13. Laila
    23 februari 2008 om 05:40 uur.

    Ja Ik volgens mij ben jij een nul.
    klagen klagen.
    volgens mij heb jij niets bereikt in je leven. ga wat manieren leren.
    uit welk berg kom je vandaan? zeker Nador ……………………
    wij arabieren zijn goed georganiseerd, wij halen ons diplomas, we passen ons aan. wij zijn slimmer dan jullie.
    jullie gaan vaker de verkeerd kant.op
    wat een mentaliteit hebben jullie dom dom en klagen……………………………..

  14. ghalil
    24 februari 2008 om 12:47 uur.

    @ Laila

    niet te hard inpeperen
    hij zij al waarheid is hard maar niet te hard laten aan komen
    en ja als jullie riffiyin zo graag een apart deel willen blijven ja dan hoef je niet echt veel te doen want jullie zijn al een geval apart
    jullie klagen over de arabieren en de tamazighiyin over wat er allemaal voor hen word gedaan
    en niks voor de rifiyin
    mischien dat je er bij stil moet staan en is tijd word dat jullie er wat tegen aan gaan doen
    je ziet hoe wij de bni snassen naar voren zijn gevlogen en dan niet de arabieren te vergeten

  15. Hassan
    24 februari 2008 om 04:27 uur.

    Jongens jullie spreken hem aan op het feit dat hij discrimineert nu gaan jullie zelf ook wel weer te ver.
    Nogmaals Marokko is 1 en daar wonen berbers, arabieren en soussies. En Mixs Magazine laat iedereen aan het woord….
    So please shut this subject down over berbers, arabieren en de rest…

  16. Studente
    25 februari 2008 om 02:36 uur.

    Ja dat wilde ik nou net zeggen. Ik snap nog steeds niet waarom marokkanen discrimineren. Ik ben zelf van Berberse komaf en het maakt mij ehct niet uit waar je vandaan komt. Zolang je maar nuttig bezig bent 😉

  17. mo