MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Te veel samen rouwen, dus geen uitkering

22 februari 2008 | in Maatschappij | 12 Reacties

 RomaisaAmal Siejielmassi en Jamal Boutaleb uit Dordrecht zijn ten einde raad. In december kwam hun 3-jarige dochterje Romaisa om het leven maar doordat ze gescheiden zijn wordt het ze onmogelijk gemaakt om dat met het gezin te verwerken. Om hun verdriet te kunnen delen en hun 10-jarige zoon zo goed mogelijk te kunnen opvangen, zijn ze nu veel samen.

De ouders hebben na haar dood te veel steun bij elkaar gezocht, vindt de Sociale Dienst Drechtsteden. ‘Gezamenlijke huishouding,’ (dat ze weer samenwonen) concludeerde de dienst en zette de uitkering van de moeder stop. De ouders zijn ten einde raad, nu vader Jamal Boutaleb van één inkomen twee huishoudens moet onderhouden meldt het AD.

Op 25 november raakte Romaisa onder onopgehelderde omstandigheden onder water in zwembad De Lockhorst in Sliedrecht. Op 1 december overleed ze.

Bekijk de reportage van SBS 6
—————-

Er zijn 12 reacties

  1. brother
    22 februari 2008 om 08:42 uur.

    Als 1 uitkering wordt gestopt moet het inkomen aangevuld worden tot het minimum. Dit zijn de regels! Gewoon juridisch aanvechten.

  2. Nordin
    22 februari 2008 om 11:34 uur.

    Ik vindt dat ze geen recht heeft op een uitkering.
    Ze moet maar lekker gaan werken.
    Wil de media steeds opzoeken en ons voorschut laten staan.

  3. Ali
    22 februari 2008 om 03:09 uur.

    Nordin
    Ik vindt dat ze geen recht heeft op een uitkering.
    Ze moet maar lekker gaan werken.
    Wil de media steeds opzoeken en ons voorschut laten staan.

    februari 22nd, 2008 om 11:34 am

    nordin jij praat echt bullshitttttt uit je mond

  4. weetwatjetypt
    22 februari 2008 om 06:51 uur.

    heb je geen hart nordin jouw hart is denk ik zwart vriend allah ie rahma die dochter. ik begrijp dat ze steun bij elkaar zoeken tenslotte zijn vrouw en dat ze uitkering krijgt sommige hebben daar echt goede reden voor jij bent niet de gene die moet gaan oordelen ! jij weet niet wat jouw te w8 staat niemand bepaalt ons lot behalve allah SWT

  5. marijnt
    23 februari 2008 om 02:03 uur.

    Weet watje typt!!!!!!!!!!!!!

    Je hebt helemaal gelijk. Maar zou je alsjeblieft die opmerkingen over zwart hart en weet niet wat allemaal achterwege laten. Ik erger me daar kapot aan. Jij bent niet de enige Ik lees heel vaak opmerkingen van zwart hart en jou hart is op slot. Allemaal zo goedkoop

  6. bibi
    25 februari 2008 om 11:56 uur.

    Volgens mij hebben ze deze 2 gescheiden mensen gevolgd en zijn ze de nachten ook samen, anders kunnen ze toch moeilijk een uitkering stoppen. Snap ook niet dat het andere huishouden het er mee eens is.. (dat man bij ex is) maar ja bij die andere (2e) vrouw zal hij dan ook wel niet meer zijn he.. dus hij heeft 2 ex-vrouwen en kinderen bij deze vrouwen hij woont nu alleen en komt zijn eerste ex weer opzoeken dat zal het verhaal wel zijn en hij zal wel dag en nacht daar zijn dus ja .. daarom zetten ze volgens mij haar uitkering stop, en daar geef ik ze groot gelijk in!

  7. Inayat
    25 februari 2008 om 01:17 uur.

    BIBI: “volgens mij”…”volgens mij” “volgens mij”..
    Goh, kunnen ze jou niet gebruiken als speurder of mischien rechercheur bij de politie, want jij weet het blijkbaar allemaal heel goed, zonder onderzoek te doen.

  8. bibi
    26 februari 2008 om 09:13 uur.

    INAYAT:

    ”Volgens mij” staat er:
    De ouders zijn ten einde raad, nu vader Jamal Boutaleb van één inkomen twee huishoudens moet onderhouden meldt het AD.

    OPLICHTEN ZO NOEMT MEN DAT ”VOLGENS MIJ” OOK WEL.

    ”Volgens mij” kan je het niet hebben dat ze een uitkering stop zetten ofzo.. vul jij het toch ff aan!

    Een uitkering zetten ze niet zomaar stop, ze hebben deze mensen gevolgd, er onderzoek gedaan.
    En daaruit is gebleken dat ze samenwonen (volgens de sociale dienst) dus ja ik heb het niet bedacht, kan iedereen overkomen die het zo speelt. Ze kunnen het beter nu stop zetten dan achteraf terugbetalen overkomt veeeel mensen. Het is altijd makkelijk je hand ophouden en dit stel is veeeeeeeel samen geweest hadden ze beter niet kunnen scheiden, had hij geen 2 huishoudens gehad. Jij weet toch hoe het zit … laat horen dan!!
    Geen mens kun je vertrouwen.

  9. Inayat
    26 februari 2008 om 11:42 uur.

    Inderdaad: De ouders zijn ten einde raad, nu vader Jamal Boutaleb van één inkomen twee huishoudens moet onderhouden meldt het AD.

    huishouden nummer 1 – is dat van zijn ex-vrouw. Die moet hij nu onderhouden omdat haar uitkering stopgezet is.
    huishouden nummer 2 – is zijn eigen huishouden.

    Is dat zo moeilijk te vatten?

    Ook als je alleen woont wordt dat ‘een huishouden’ genoemd, maar ja jij bent natuurlijk weer te stom om dat te begrijpen.

    Ik snap niet hoeje aan die 2e vrouw komt hoor. En dat bedoel ik dus, blijkbaar ben je een geweldige speurneus en weet je alles veel beter.

  10. Henk -Rotterdam
    26 februari 2008 om 01:01 uur.

    Volgens de gegevens worden er in Nederland jaarlijks ongeveer 30 % van de uitkeringen ten onrechte stopgezet,
    het grote gevaar is dat men mensen op basis van vermoedens en als gevolg van buren/familienijd etc zonder inkomen worden gezet.
    In veel steden is een anonieme brief aan de Soc.Dienst voldoende om iemand in de schijnwerper te zetten en voorhands zijn uitkering te stoppen gedurende het onderzoek.
    Als mensen een kind verliezen komen ze in een toestand terecht die hen ver van de werkelijkheid brengt,in hun verdriet doen ze dingen die ze onder normale omstandigheden niet zouden doen.
    De dood van je kind is heel ingrijpend in je leven en laat voor de rest van je verdere leven zijn sporen na, dus weet waar je over praat in deze zaken en steek niet zo gauw de opgeheven vinger uit zoek eerst eens goed uit wat er nu precies aan de hand is.

  11. bibi
    26 februari 2008 om 03:30 uur.

    INAYAT

    Geloof mij nou maar die 2 zijn gewoon weer samen en denken zo meer geld te hebben..
    Het AANTAL inwoners per huishouden is in veel statistieken niet van belang.. dus hoe weet jij dat die man alleen woont dan… als hij alleen zou wonen kan hij makkelijk voor ex en kind betalen en dat is zijn goed recht. Hoop dat ze de huursubsidie ook nog afpakken!!

    Ze hebben dit stel gewoon gevolgd en ja dan moet mnr dag en NACHT daar zijn geweest anders lijkt het mij niet mogelijk om een uitkering te stoppen. En dit gebeurt vaker dan je denkt.

    DOCHTER IS BELANGRIJKER DAN GELD !!!

  12. Azidan
    27 februari 2008 om 10:06 uur.

    Ik dacht dat een gescheiden man niks meer te zoeken heeft bij zijn ex vrouw, omdat het niet zijn MAHRAM is

    Wat doet deze man nog bij zijn EX-VROUW

    Zo’n relatie is namelijk HARAM

    Tenzij hij haar terugneemt en terug met haar trouwt

    Soebhannallah, wat is Allah GROOT, Hij straft al in deze dunya,

    Het afnemen van de uitkering is een straf van Allah