MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Gezin wordt onverwachts uit woning gezet

28 februari 2008 | in Maatschappij | 13 Reacties

De familie BoutacmantDe familie Boutacmant, een Marokkaans gezin met twee minderjarige kinderen, is woensdag door woningbouwvereniging Rochdale uit hun huis in Amsterdam Slotermeer gezet. De familie zat in onderhuur en wist dat ze niet in de woning konden blijven, maar dacht tot vrijdag de tijd te hebben om het huis te verlaten.

De welzijnwerker van het gezin begrijpt niets van de ontruiming. De familie heeft namelijk een voorrangsverklaring en daarom recht op een huis.

Rochdale laat telefonisch weten het gezin voldoende tijd te hebben gegeven om de woning te verlaten.

Bekijk de video.

Er zijn 13 reacties

  1. goodgirl
    28 februari 2008 om 11:31 uur.

    Nou ja zeg kan dat gewoon??????

    In Nederland????? ik begrijp het niet voor dat je iemand uit huis zet zoek eerst een andere huis voor ze, en dan zeggen dat ze eruit moeten. Waar moeten deze mensen nu naar toe???? echt raaaaar hoor.

    1 vraagje kan dat is dat mogelijk??????

  2. mohamed uit belgie
    28 februari 2008 om 03:18 uur.

    msakien

  3. kano
    28 februari 2008 om 03:55 uur.

    Mensenrechten in Nederland? Ik vraag me af waarom dit land zich bemoeit met mensenrechten in andere landen omdat ze3ma daar geen mensenrechten zijn.stelletje Hypocrieten

  4. hassanhasson
    28 februari 2008 om 07:02 uur.

    ze zaten ‘al’ 4 jaar in onderhuur en waarschijnlijk vonden ze best zo….minder betalen… pech gehad!!!!!!!!want de rechter heeft zich uitgesproken…..

  5. Yasmina
    29 februari 2008 om 12:22 uur.

    Inderdaad hypocriet! En dan nog spullen van deze mensen weggooien, omdat de gemeente zogenaamd niet genoeg opslagruimte heeft?!!! En ze weten verdorie dat het gezin schulden heeft!

    Allah ya koun f 3awnhoum Inchallah!

    Eigenlijk zou er actie moeten worden gevoerd voor ze! Je zet mensen toch niet zomaar op straat?! En dat met kinderen! Sommige mensen hebben echt geen hart. Zo dus ook de rechter en de woningbouwvereniging.
    Of ging bouwvereniging Rochdale uit van 28 dagen deze maand?
    Echt belachelijk! Die mensen moeten naar de rechter en anders zelfs naar Brussel om hun recht te halen.

    En even voor HassanHasson, welk mens vindt het fijn om zo te moeten leven?
    Doe eens ff normaal zeg!

  6. soldier
    29 februari 2008 om 03:50 uur.

    welkom in de hel

  7. Laila
    29 februari 2008 om 05:24 uur.

    ik begrijp de woningbouw zeker je gaat iemand niet zomaar ontruimen.
    de famillie zat in onderhuur ze hebben al eerder brieven ontvangen dat ze ontruimt worden als zij op die datum de woning niet verlaten.
    ze hadden contact met de Dienst wonen moeten opnemen, dat hebben ze niet gedaan. ik weet voor de 100% dat de woningbouw correct heeft gehandeld.

  8. Gonzo
    29 februari 2008 om 10:32 uur.

    — EDIT: verwijderd —

    Het lijkt wel een hardnekkige parasiet die Gonzo, blijft maar terugkomen met z\’n zeikopmerkingen.

  9. weetwatjetypt
    01 maart 2008 om 02:54 uur.

    heey gonzo bevalt je onze mening niet flikker dan op van deze site en kom hier niet je domme mening ik word ziek van mensen zoals jij met hun KAKA opmerkingen

  10. kano
    01 maart 2008 om 06:42 uur.

    Gonzo
    val dood

  11. mo
    04 maart 2008 om 12:01 uur.

    he gonzo ga toch je moeder pesten sukkel!! en ik wens dit gezin veel sterkte toe!!

  12. Mhemed
    04 maart 2008 om 06:28 uur.

    Toevallig ken ik dit gezin.
    Er had beter een dialoog geregeld kunnen worden met diverse instanties.
    Ik wil dit niet goed praten. Maar dit gezin leeft op dit moment wel gescheiden van elkaar. Dit gezin slaapt op dit moment op een zolder in afwachting van een woning. . Ik zie iedere dag hoe hun moeder eronder leid onder deze omstandigheden.

    Moge allah dit gezin snel helpen.

    Met vriendelijke groeten.
    Mhemed.

  13. Helden Bond
    04 maart 2008 om 07:08 uur.