MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

PSV wil Nordin Amrabat

29 februari 2008 | in Sport | 35 Reacties

Nordin AmrabatPSV heeft VVV laten weten concreet te willen onderhandelen over een transfer van Nordin Amrabat. De Venlonaren hebben daarop aangegeven op korte termijn met de landskampioen om de tafel te zullen gaan meldt het Algemeen Dagblad.

De serieuze interesse van PSV lijkt een fikse tegenvaller voor Heerenveen. De Friezen hebben meermalen met VVV over Amrabat onderhandeld en volgens bronnen bij de subtopper was een akkoord dichtbij. De Venlonaren zouden in het voorstel van Heerenveen 2,3 miljoen euro voor de aanvaller ontvangen, plus een bedrag bij een doorverkoop. Nu PSV zich heeft gemeld, lijkt de kans klein dat de deal met Heerenveen wordt beklonken schrijft de krant.

Er zijn 35 reacties

  1. kano
    29 februari 2008 om 05:02 uur.

    PSV wordt een Marokkaans elftal.

  2. mo
    29 februari 2008 om 05:42 uur.

    proficiat

  3. hamzahamza
    29 februari 2008 om 11:08 uur.

    hij is nederlander

  4. JAWAD
    01 maart 2008 om 12:44 uur.

    Dikke lul … hij is gewoon mocro

  5. hamzahamza
    01 maart 2008 om 01:57 uur.

    deze wordt bekend dat hij voor oranje kiest:::::::::

    Uitspraken uit het Sportweek Interview met Nordin Amrabat:

    ‘Ik heb een goed stel hersens’

    ‘Oké, dan hebben jullie een primeur. Zo, ik zie de kop al voor me: ‘Amrabat kiest voor Oranje’’

    ‘We leven als professionals. Met een vrouw in je leven is dat toch anders. Die wil ook aandacht’

    Nordin Amrabat (20) is een van de revelaties van dit seizoen. Wat voor mens gaat er achter hem schuil? De aanvaller van VVV-Venlo praat vrijuit over zijn geloof, zijn familie, zijn bijbaantjes en zijn studie.

    Door Arjan Nowee en Sander van Hal
    Fotografie: ANP

    Lees het volledige artikel deze week in Sportweek.

  6. am
    01 maart 2008 om 11:55 uur.

    alweeer en land veradeeer tfoo die voor hollanders kiest marokko moet hun paspoorten afnemen als zij meer voor nl . voellen

  7. tanja
    01 maart 2008 om 01:14 uur.

    als eindhovense…… begin er niet aan psv….
    je haalt alleen een hoop rotzooi op je hals en winnen ho maar

  8. friesland
    01 maart 2008 om 05:10 uur.

    ik hoop dat ie naar heerenveen komt!!!!

  9. Samir
    01 maart 2008 om 11:33 uur.

    aan: AM
    ik neem aan dat jij niet zo gelukkig bent in Nederland, is het geen goed idee om maar na de zomervakantie gewoon in Marokko te blijven? want anders ben je een vuile landverrader jij laat marokko achter en komt hier!
    het valt me op dat meestal gasten als jij gewoon mislukellingen zijn, het zou juist stom zijn om naar zo een persoon als jij te gaan luisteren. kan jij bereiken wat Amarabat heeft bereikt? rukze verder en blijf lekker laf en unaniem achter je pc verschuilen sukkeltje

  10. hamzahamza
    02 maart 2008 om 04:01 uur.

    samir ben je wel gelukkig. voel je echt nederlander? kijk nederlanders aan jouw met een positief blik. ik geloof het niet ook als je het goed doet dan blijf je een marokkaan. ze hebben liever een echt hollanders dan jij met je zwart haar.
    het is bekend bij hollanders als je goed doet dan ben je een nederlander en als je slecht doet dan ben een marokkaan. bij ons je blijft een marokkaan in beide gevallen.
    het is wel beetje overdreven om te zeggen dat amrabat of afellay landverraders zijn. het is gewoon niet leuk voor ons om de marokkaans talenten te zien met andere land spelen. die AM praat met zijn gevoel. hij wil graag zien marokko schiteren in een WK of een africa Cup. zelf afellay en amrabat willen dat graag. ze zijn van binnen met marokkanen maar ze willen meer geld. ze willen de top bereiken daarom kiezen ze deze weg via oranje. er zijn andere talenten die bereiken de top met hun voeten maar dat zijn weinig ( etoo, drogba…………)

    sorry ik wensen hun geen goed carier want dan zullen ze een voorbeeld zijn voor andere marokkaaans jeugde en dat betekend meer talenten die voor oranje gaan kiezen. mijn liefde is marokkaans elftal is groter dan die van oranje. sorry dat is mijn eigen mening

  11. allochtoon
    03 maart 2008 om 07:35 uur.

    marokkaanse elftal heeft kut hollanders niet nodig want talenten zijn altijd in frankrijk te vinden of in het midden oosten

  12. Peter
    04 maart 2008 om 04:47 uur.

    @Allochtoon. ja daarom is het resultaat van de laatste africa cup ook zo bedroevend slecht!!!

  13. Azidan
    05 maart 2008 om 10:50 uur.

    Deze talenten zijn meestal allemaaal IMAZIGHEN, RhEEZ INOE buiten Mbark Boussoufa die waarschijnlijk zijn tactiek, kracht, en spitsvondigheid ook gehaald heeft uit zijn verre Amazigh-roots,

    want Amazigh-roots is nu eenmaal de bron waaruit deze talenten hun inspiratie en kracht putten,

    IMAZIGHEN, MAURI, de MOREN, de echte ATLASLEEUWEN (en niet de kamelen van de woestijn zoals Naybet die ooit zijn woede had geuit omdat er teveel Riyafa waren in het nationale elftal)

    Deze Imazighen-spitsen, zijn de zonen van de gastarbeiders die gedumpd werden in West-Europa om de dreigende burgeroorlog tussen Imazighen en gearabiseerde berbers (ze voelen zich Arabisch maar zijn het verre van) te vermijden, nu dat deze talenten kiezen voor Nederland, een land dat ongelovig is maar toch deze jonge knapen een kans heeft gegeven om hun talenten te ontwikkelen, worden ze afgestempeld als anti-marokkanen door mensen die zich Arabier voelen in een niet-Arabisch land zoals Marokko

    Deze Imazighen worden ook Berbers genoemd door de Arabieren, uit het naam Barbaar,

  14. Karim
    05 maart 2008 om 02:07 uur.

    was Mbark Boussoufa geen Ait Lahcen die in Guelmim woont dat zijn toch ook Imazighen, swasas of shrouis imazighen als ik me goed heb….

  15. Samir
    05 maart 2008 om 07:57 uur.

    @ AZIDAN: Juist a thawmat, voor de rest hoef ik niks er bij te voegen! je zei het allemaal! ik merk juist dat alleen de niet Rif berbers de hele tijd roepen dat ze voor Marokko moeten opkomen en dit uit puur afgunst. ik zou ze dit adviseren: produceer ook talenten uit jullie gelederen stelletje slappelingen!!.

    @Karim: mbark boussoufa is geen berber , hij arabier sahraoui. en Ait lahcen? who the hell is die?? nooit van gehoord.

  16. Samir
    05 maart 2008 om 08:03 uur.

    @Karim: mbark boussoufa is geen achelhi berber , hij arabier sahraoui. en Ait lahcen? who the hell is die?? nooit van gehoord.

  17. Karim
    06 maart 2008 om 04:58 uur.

    boussoufa komt uit guelmim zoals mij alleen verschil is ik ben een ait moussa (sahrawi) en hij staat hij bekend als een ait lahcen da zijn amazighstame van guelmim, shluh berbers, ait lahcen is een stam agi geen persoon

  18. jamal atouzin
    06 maart 2008 om 05:00 uur.

    Amrabat is een FUCKING verraierrrrrrrrrrrrrr speel voor marokko a ajagjoer wat holland tfoe chhar meleg verkaaste mocros!!! MAROKKO IS JOU LAND en niet NEDER LAND a woeshoem!!!!!

  19. Peter
    07 maart 2008 om 06:55 uur.

    @JAMAL. Jaloerse bitch ben je. Foei ga je schamen.

  20. Moroccan
    13 maart 2008 om 07:27 uur.

    Klopt Boussoufa is een ait lahcen en ait lahcens zijn swasa van de sahara!! ik ben een soesie sahrawi uit tan tan ey karim ben je sahrawi 3arbi of sahrawi amazighi???

  21. Sahraouia
    26 maart 2008 om 10:51 uur.

    Ait Lahcen zijn geen amazighi hoor. ´t Zijn sahrawi, Arabieren, mechi berbers.

  22. Guelmimi
    27 maart 2008 om 07:44 uur.

    Ait Lahcen zijn geen arabieren ik ben zelf een Ait Lahcen en ben 100% pure amazigh!!!! Ait Lahcen zijn Imazighen die tashelhit spreken net zoals onze noorderburen swasa! Sommige zijn verarabiseerd en andere behoren tot arabische nomadenstammen maar de familie waartoe mbark behoort is een pure amazigh Ait Lahcen. Net zoals Ait Mousa ou Ali, Ait Brahim allemaal sahrawa maar = Imazighen sahrawa in guelmim!! Hou op met die leugens!!

  23. Mohamed
    31 maart 2008 om 09:21 uur.

    Gelijk hebben ze wie kiest nou voor een land waarvan de KNVB corrupt is. Ze moeten eerst maar de gekut maar een aanpakken in Marokko. Ik word er ziek van.

    De beste keuze die ze kunnen maken voorr hun ontwikkeling. Marokkaanse elftal stelt niks voor en zolang zie iedereen bij de Marokkaanse voetbal bond er uit gooien. Zakie was top maar waarschijnlijk geen mee loper…Bah…

  24. Mohamed
    31 maart 2008 om 09:23 uur.

    Gelijk hebben ze wie kiest er nou voor een land waarvan de KNVB corrupt is. Ze moeten eerst maar de gekut aanpakken in het Marokkaanse voetbal. Ik word er ziek van.

    De beste keuze die ze kunnen maken voorr hun ontwikkeling. Marokkaanse elftal stelt niks voor en zolang ze niet iedereen bij de Marokkaanse voetbal bond er uit gooien zal er niks veranderen. Zakie was top maar waarschijnlijk geen mee loper…Bah…

  25. OTHMAAN
    28 mei 2008 om 09:22 uur.

    ey wie kent er polisario???

  26. am
    29 mei 2008 om 01:17 uur.

    SAMIR
    VOLGENS MIJ HEB JE PROBLEEM MET JEZELF,IK BEN TROTS OP MIJN LAND ONDANKS ALLES IK ZO ALLES VOOR MIJN LAND OPGEVEN
    HET IS NIET MIJN KEUZ DAT IK HIER BEN MAKTAB LAH
    VOLGENS MIJ BEN JIJ EEN ARROGANT LUL DIE DENKT DAT IE BIJ HOORT, JE ZAL NOOIT BIJ HOREN ,
    SAMIR ALS JIJ WIL ZULLEN ELKAAR ZIEN EN NIET ANONIEM ACHTER PC DAN RUK IK JE KOP AF STOMME LUL,
    GA MET JE LUL SPELLEN, ALS GROOTE MENSEN PRATEN KLEINTJES MOETEN LUISTEREN EIKEL DAT JIJ BENT

  27. soess
    06 juli 2008 om 01:45 uur.

    als je blieft jullie kunnen alleen maar praten over landverraders
    maar als je kijkt zijn het ook jullie die jullie zelf afschilderen als Marokanen.
    Het zijn niet alleen de nederlanders die dat doen.
    En jullie moeten OOK niet iedereen over een kam scheren door te zeggen dat hollanders liever hollanders zien dan marokanen.
    Voor mij is iedereen gelijk en mensen zouden eens eerst naar zich zelf leren kijken door dat ze direct met vuile woorden te beginnen als ze uitgeluld zijn!!!!! je praat over voetbal en niet over iemand persoonlijk…
    DAt marokanen voor nederland kiezen in plaats van marokko is heel simpel:
    marokko is corrupt zij beslissen wie er speelt en de regering steekt de helft van de uefa geld in zijn zak. Als jij kon kiezen tussen eerlijkheid en 100.000 euro extra wat zou jij doen. !!!!!!!HETZELFDE ALS JE EERLIJK BENT!!!!!!!

  28. souad
    16 september 2008 om 03:54 uur.

    Hello Assalamo 3alaykoum

    Wat zijn jullie voor debielen Ait LAHCEN zijn geen berbers, het zijn Arabieren PUR SANG! Het is de tweede stam na Rgaybat in rangorde. Het zijn namelijk ook deze 2 die jullie in het verleden de bergen in joegen, om deze reden proberen jullie hun bestaan als Arabieren 100% te ontkennen.

    Die Ait Lahcen die berbers zijn waar jullie het over hebben zal wel iets anders zijn.

  29. GUELMIMI
    21 september 2008 om 10:15 uur.

    Hier weer zo’n verloren pobré ik ben een pure Ait Lahcen en ik ben een BERBER net zoals alle échte AIT LAHCEN in de Sahara!!!! Veel zijn verarabiseerd helaas maar vele andere spreke nog altijd TAMAZIGHT eigenlijk tachelhit er is geen verschil tussen onze taal en die van swassa en ookal is een deel verarabiseerd nog steeds zijn en blijven mijn stamgenoten BERBERS en geen arabieren hahah verloren pobrés, msakin verzinnen hun eigen identiteit, ik ben een ait lahcen en met mij zijn er 1000en die nog berbers spreken en idem voor onze bekende voetballer! en als je jou roots wil ontkennen dan zou ik zeggen ga BOEKEN lezen ook daarin staat dat ait lahcen PURE BERBERS ZIJN 100% taal maakt niet van hun arabieren, bloed kan je niet wissen, niet door taal en cultuur! SAHRA TEKNIA AMAZIGHHHHHH!!

  30. GUELMIMI
    21 september 2008 om 10:18 uur.

    en bovendien ben een trotse guelmimi met veel rgajbats in mijn familie en vriendenkring en die kennen ook veel ait lahcens wij spreken tachelhit en hassania beide onze talen maar we zijn géééén arabieren, althans niet allemaal tahia sahraaaaaaa!!

  31. GUELMIMI
    22 september 2008 om 11:35 uur.

    trouwens stamname die met AIT beginnen zijn altijd berbers, arabieren gebruiken BNI en niet AIT !! AIT = Berbers!! Dus hoe kun je de AIT Lahcen nu allemaal arabieren noemen als zelfs de stamnaam nog berbers is whahaha als het een Arabische stam was dan was het BNI Lahcen of BANU Lahcen hahaha! gestoorde verdwaalde verarabiseerde mensen walah!

  32. Lahcenia
    10 mei 2009 om 06:42 uur.

    Ik vind dit verwarrend zijn ait lahcen nu arabieren of berbers?????? de een zegt dit de ander zegt dat en is het waar dat ait alleen door berbers wordt gebruikt? is ait niet arabisch?

  33. Bousoufan
    15 mei 2009 om 05:05 uur.

    sorry maar ben ook van ait lahcen en wij spreken berber ik voel me sahrawi en berber wij worde geen chluh genoemd al spreke we berbers door de andere sahrawies maar we zijn het wel. voor diegene die zegge ait lahcen zijn geen berber di ten dat jullie moete wete dat een deel arabisch spreekt en een dele nog altijd berbers maar van origine zijn we een berber stam en wij schijne bande te hebbe met de andere bererber in guelmim chluh dus!!! maar ik ben en blijf een sahrawi in hart en nieren maar een berbersahrawi ait lahcen!!!

  34. raar
    13 november 2009 om 02:55 uur.

    ik vind het maar raar al die discussies hier over berber of arabier of sahraoui
    iedereen heeft het hier maar over geen arabier te zijn.
    het zou een gunst van allah swt zijn als jullie arabieren zijn
    “voorwaar de taal in de firdous zal het arabisch zijn”
    en de taal van de edele qoraan is ook het arabisch
    en elke persoon die hier zijn gal zit uit te spugen over arabieren
    jullie zijn het die de dagelijkse gebeden in het arabisch verrichten !!!
    dus mijn vraag aan de berberse “moslims”
    waarom zo een afkeer aan de taal van jullie geloof… ?

    groeten

  35. Charif
    14 november 2009 om 04:35 uur.

    RAAR:

    MIJN COMLIMENTEN VOOR JE TEKST EN UITLEG!