MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Halal-meiden delen snoep uit

11 maart 2008 | in Maatschappij | 30 Reacties

Esmaa (28), Jihad (23) en Hajar (21) AlariachiDe van televisie bekende drie ‘Meiden van Halal’ delen op vrijdag 14 maart in Rotterdam speciaal snoepgoed uit. Het gaat om halal-zoetwaren die geschikt zijn om te eten door moslims schrijft het Algemeen Dagblad. Vele Nederlandse zoetwaren zijn niet geschikt volgens Koran-voorschriften. In Nederlands snoepgoed zijn soms dierlijke ingrediënten verwerkt, bijvoorbeeld in gelatine.

De Meiden van Halal delen de halal-snoepjes, koekjes en chocolade uit op Rotterdam Zuid, onder meer op winkelcentrum Zuidplein, van 13.00 tot 17.30 uur. ’s Avonds zijn de meiden van 18.30 tot 21.00 uur aanwezig in de Koopgoot en op de Lijnbaan in het centrum van de stad.

Er zijn 30 reacties

  1. bilal
    11 maart 2008 om 07:31 uur.

    eindelijk een initiatief om onze kinderen halal te laten

    soekran en assalam alaykum

  2. Laila
    11 maart 2008 om 06:40 uur.

    is de snoep bedoeld allen voor moslims?

    leuke actie van de dames.

  3. Fouad
    11 maart 2008 om 06:51 uur.

    Dehalal snopjes zijn eigenlijk kosjere snoepjes. Ze zijn door een joodse man in Groot brittanie ontwikkeld.

  4. Azidan
    11 maart 2008 om 08:32 uur.

    Wat voor dikke zever is dat “de meiden van halal” tezzzzzzzz

    Halal meiden horen thuis in de keuken en naast hun echtgenoot en niet in een tv studio tussen 100 Nederlandse mannen

    Ik zal u zeggen wie de meiden van halal zijn, dat zijn de oude generatie meisjes die geen stap durfeden te zetten zonder de toestemming van hun vader, vrouwen die mijn respect krijgen,

    Maar deze zogezegde halal-meiden komen op Tv met hun roze hoofddoek en huns pannende hemdjes en zehma zogezegd halal,

    Halal is niet zo goedkoop………

  5. Mustapha
    12 maart 2008 om 01:29 uur.

    Wie zegt dat gelatine haram is?…..hierover hebben de geleerden gesproken, dus laten we kijken wat zij te vertellen hebben. Belangrijke punten hierbij zijn de chemische veranderingen die gelatine heeft doorgemaakt bij de bereiding ervan en in hoeverre verboden voedsel verboden blijft wanneer het een chemische verandering heeft ondergaan…..laten we ons verdiepen dus!

  6. mhamed
    12 maart 2008 om 05:55 uur.

    de halal meiden horen overal,als je maar weet dat haram ook naast je is!!!!!!!!

  7. Abderrahim
    12 maart 2008 om 09:03 uur.

    Overdrijven is ook een vak.

  8. ouiam
    13 maart 2008 om 07:57 uur.

    heey azidan je overdrijft wel te veel waarom zouden meiden bij hun echtgenoot blijven Oke misscien heb je gelijk, MAAR vrouwen verdienen ook wat en als deze meiden it zelf willen moeit jij niet overdrijven en je kan wel toch gewoon niet naar de mannen dat is een optie !

  9. ouiam
    13 maart 2008 om 07:58 uur.

    sooorry ik bedoelde je kan gewoon ook niet naar de mannen kijken dat is een optie

  10. Mariam
    13 maart 2008 om 08:44 uur.

    azidan,
    ga eerst kennis over de islam vergaren voordat je dat soort achterlijke uitspraken doet. Mensen die net zo’n gedachtes hebben als jij zijn degenen die de islam achterlijk en vrouwonvriendelijk laten lijken, terwijl er geen andere godsdienst bestaat die zoveel rechten aan de vrouw schenkt als de islam.

    jij zegt:
    ”Halal meiden horen thuis in de keuken en naast hun echtgenoot”.
    oh, dus volgens jouw heeft een goede islamitisch meisje alléén recht om in de keuken te staan en haar man te verzorgen en voor de rest niets? Sorry hoor, dit is wel je eigen mening en niet de mening van de islam, want volgens de islam heeft de vrouw het recht zich te ontwikkelen(studeren, werken, iets voor de maatschappij betekenen) mits ze geen haram dingen doet en zich houdt aan de voorschriften van de islam. Dus wat je zegt is ONZIN.

    jij zegt:
    ”Ik zal u zeggen wie de meiden van halal zijn, dat zijn de oude generatie meisjes die geen stap durfeden te zetten zonder de toestemming van hun vader,”
    Wie zegt dat alle meiden van de oude generaties goed waren? Er waren heel veel meiden bij die bijna niets van de islam afwisten en verkeerde dingen hebben gedaan. Dus zowel tussen de meisjes van vroeger als die van nu bestaan er ‘goede’ en ‘slechte’ meiden.
    Over toestemming van je OUDERS gesproken(het lijkt zoals jij het zegt alsof de vader de ENIGE is die bepaalt wat zijn dochter mag doen), ben ik het wel met je eens. Dit geldt bovendien zowel voor een meisje als voor een jongen. Maar wie zegt dat de meiden van Halal dit zonder de toestemming van hun ouders doen? Hun ouders zijn hier trots op en terecht, want die meiden geven tenminste een goed voorbeeld van de islam. Dat ze rode hoofddoekjes dragen en op tv verschijnen is niet haram dus dat is ook geen punt om ze niet als ‘halalmeiden’ de beschouwen.

    Dus azidan, het lijkt me verstandiger als je eens opzoekt wat de rechten van een vrouw in de islam zijn, want met jouw gedachtes zullen de moslims nooit vooruit kunnen komen; de maatschappij bestaat namelijk uit een man en een vrouw.
    Bovendien weet je wat echt haram en goedkoop is? Om over goede meiden die niks hebben misdaan zulke uitspraken te doen en ze voor ‘goedkoop’ uit te maken.

  11. Nihad
    13 maart 2008 om 10:32 uur.

    Gelatine is niet haram.

    De meest correcte uitspraak hierover die door de recente geleerden is gedaan, is dat dit toegestaan is omdat het hier een product betreft die een verandering heeft ondergaan en niet meer in zijn oorspronkelijke staat verkeert.

  12. Abderrahim
    14 maart 2008 om 02:38 uur.

    Als we dingen blijven verbieden, dan mag je dalijk geen vlees meer kopen van de Islamitische slagerij, omdat die t van een jood heeft gekocht.

  13. moena
    16 maart 2008 om 03:48 uur.

    O leila snoep is bedoelt alleen voor imazighieen (berbers) dus niet voor jouw bedoelt hahahahahahah kijk wat ze ontwikkelen en we kunnen je niet overtuigen van dat jij dom bezig bent en niet die rifijnen je leest zelf de bewijzen van hoe ontwikkelt ze zijn neem vb aan die rifijnse meiden moderen slim en goeie moslim meiden, ze spreken spaans,arabisch.engels,fransen ,nederlands en rifia.ze waren een tijdje geleden op marok zender te zien.

  14. doenia
    16 maart 2008 om 06:44 uur.

    Azidan
    Jij weet echt veel als het gaat om
    vrouwenrecht in de islam. NOU NIET DUS.
    Ik denk dat mariam jou even goed heeft bijgetankt kwa kennis.
    Dus lees en stamp die informatie goed in je hoofd.

  15. doenia
    16 maart 2008 om 06:46 uur.

    OH JAH……..
    De meiden van Halal zijn echte rolmodellen.

  16. Azidan
    17 maart 2008 om 09:08 uur.

    Hey Dounia, ik ben het aan het instampen het vraagt enkel wat tijd 😉

  17. moena
    17 maart 2008 om 09:55 uur.

    goed zo zidan zo moet je met mensen praten zowel als je mee eens als niet mee eens met respect en ruimdenkend dan zijn we goed bezig.

  18. Technics
    17 maart 2008 om 11:05 uur.

    Salam ^Aleykoum,

    Voor de moslims van België, Frankrijk en Nederland is er een website die Halal snoep verkoopt. Snoep met gelatine van halalgeslachte runderen, snoep zonder gelatine en andere stoffen afkomstig van dieren. Kom maar een kijkje nemen, de mensen die al besteld hebben zijn tevreden, kijk maar in de guestbook. En er is ook veel keuze. http://www.sweethalal.be

  19. Abderrahim
    18 maart 2008 om 04:25 uur.

    We gaan dalijk op veganisten lijken. Die stamt van die stam en omdat die stam van die stam stamt is het haram.
    Zoek een leven.

  20. Laila
    18 maart 2008 om 06:58 uur.

    Moena ik hoef geen snoep van die berbers dames! hahahah
    ze willen allen maar beroemd worden ten kosten van alles.
    de snoep is allen voor jou bedoeld Moena mag je wat kilootjes bijkomen!
    of doe jij niet aan sonja bakker dieet hhhhhh
    daaaaaaaaaagggg Moena

  21. Azidan
    18 maart 2008 om 08:58 uur.

    Hahaha, grappig Abderahim

  22. moena
    19 maart 2008 om 01:09 uur.

    leila ik eet van alles en ik kom niet meer aan dan wat ik normaal weeg ( altijd maat 38 al twintig jaar hoog uit met zwangerschap maat 42 het zit in famillie hoewel ik van een beetje stevig hou maar het is nooit goed ,maar omdat je sonja de hupedupuup ken ik weet niet wie zij is ik hou me niet bezig met dieeten heb je zelf verraden, dus je voert een strijd met je gewicht ik krijg ieder keer een beeld van je dus je bent een respectloze dikke varkentje hahahahahah

  23. laila
    20 maart 2008 om 12:20 uur.

    hahaha Moena ik heb een figuurtje waar jij allen van kan dromen.
    Het varkentje dat ben jij zelf……………… hahahaha
    ik vind je echt zielig en achtelijk
    ga wat manieren leren en respect toenen.
    Arifiaaaaaaaaaaaaa daaaaaaaaaagggggggggg

  24. mhamed
    20 maart 2008 om 03:29 uur.

    laila haatster van deze aarde, wat is jouw probleem eigenlijk.?
    manieren leren zeg jij!!!!laat me niet lachen of jij ze die heeft!!!!

    natuurlijk is amazigh heerlijk om het te horen,maar een arabier volgens mij niet.

  25. moena
    20 maart 2008 om 04:28 uur.

    achterlijk,respect, manieren hahahahaha wie was hier begonenen e zbel dbrakka ik ben 70% arabisch en 30% rifia en met alle trots ik weet tenminste waar ik vandaan kom en now jij.figuur om van te dromen hhhaaa ik zie jouw op alle covers om te lachen dit . ik kom contant niet bij van het lachen en het is trouwens normen en waarden en niet waarden en normen zoals je schreef wie is hier achterlijk weer een bewijs in levende lijf hahahah.

  26. merjama
    21 maart 2008 om 10:09 uur.

    leila je lult uit je nek er is totaal geen verschil tussen marokanen of je rifi bent of cazawi ken je die spreekwoord niet van (kamel ziet zijn bulten niet heeft kritiek alleen op een ander ) dat slaat op jou die straat kinderen in Kaza (net brazilie)zijn lekker anders dan die straatjongeren hier, die slachten mekaar af voor snuifje lijm,zelfs je auto is niet veilig bij de Grootste moskee in kaza op klaar licht dag stelen ze je wielen en als je probeert weg te rijden is je motor al lang er uit gejat en Nederlands die er geweest zijn die willen er ook nooit terug ze worden opgelicht en tasjesroof en worden lastig gevalen.eenmaal een KUT marokaan en daar hoor je ook bij of je wel of niet.

  27. Mimoun
    22 maart 2008 om 01:27 uur.

    Hahaha Merjama wolah je hebt gelijk casablanca is de grootste hoerenstad in Marokko 99% is daar een kafir! Ze spreken allemaal frans zijn modern en lopen er bijna naakt rond en dit geld alleen voor een zeer kleine minderheid die geld heeft (dankzij riffijnen van europa) de rest is er straatarm en woont in bidonvilles hahahahahhhaah!!! casablanca is nog erger dan brazilie al die straatkinderen die verslaafd zjn aan luim hahah is dat manieren leila? casawis zijn het grootste vuil op aarde geen trots en geen eer, overal prostitutie zelfs moeders verkopen er hun kinderen, moskees zijn bordelen daar, en al die miljoenen mensen die in barakken wonen of op straat slapen en luim snuiven nou dit heb je niet in de rif en onze straatjongens zijn nog lang niet zo erg als die gore casawies de koefars van marokko, dus let vooraan op wat je zegt iedereen die in casablanca is geweest heeft niets anders dan traumas alle toeristen worden er bestolen of zelfs vermoord, overal heb je terroristen die aanslagen plegen en hoeren zijn overal noem je dit moslims? casawis zijn de helbewoners die nog niet dood zijn… waarheid kwetst i know maar het is nu eenmaal zo casablanca is een hoerenstad en klocharenstad vol met miljoenen mensen die in barakken wonen en miljoenen lijmsnuivende straatkinderen… dit zie je niet in de rif en dat doet je pijn hé hahahahahah!!!

  28. mirim
    11 september 2009 om 10:35 uur.

    halal
    meiden echt raar!
    wrm?
    doen ze dat eiegnlijk

  29. Farah
    12 september 2009 om 07:21 uur.

    Wat zijn we weer respectvol tegen iedereen, alstublieft geen ruzies op het net, vecht het maar ergens anders uit. LOL

  30. Halal Makla
    23 juli 2014 om 12:13 uur.

    Halal Makla een nieuwe onderneming richt zich op de Islamitische maatschappij en haar wensen. We zien tegenwoordig veel mensen snoep eten dat niet islamitisch gecertificeerd is, waardoor er de kans kan zijn dat ze snoep eten waar varkensgelatine in zit.

    Wij Halal Makla verkopen snoep, dat wel islamitisch gecertificeerd is door verschillende instanties als “HMC Halal Monitoring Committee”. In Sha Allah willen we er voor zorgen dat velen moslims zich bewust worden van deze snoep en ook alleen deze eten.

    Halal Makla
    Website: http://www.halalmakla.nl
    Facebook: https://www.facebook.com/halalmaklasnoep
    E-mail: info@halalmakla.nl