MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Fathi maakt selectie bekend

19 maart 2008 | in Sport | 22 Reacties

Het marokkaans elftalInterim coach Fathi Jamal heeft 24 spelers geselecteerd voor de vriendschappelijke wedstrijd tegen België op 26 maart. Vijf spelers spelen zelf bij Marokkaanse clubs, waarvan er twee keepers zijn (Karim Fegrouch and Hamza Boudlal).

Verder heeft de Marokkaanse bondscoach ook vijf spelers opgeroepen die eerder alleen uitkwamen voor het olympische team van Marokko: Abdeslam Benjelloun, Rachid Hamdani, Adil Hermach, Nabil Dirar en Nabil El Zhar.

Voor Nabil El Zahr, de Liverpool-spits die ook Franse roots heeft, is het zijn eerste officiële selectie. Hij kwam eerder al uit voor de Marokkaanse jeugdelftallen. Zo bereikte hij in 2005 met zijn leeftijdsgenoten de halve finale van het WK.

Na de teleurstellende uitschakeling op de Africa Cup bouwt Marokko stilaan aan een nieuw elftal. De talentvolle El Zahr, die in oktober 2006 van Saint-Etienne naar Liverpool verhuisde, moet één van de speerpunten worden.

Zie de selectie:
1. Nadir Lamyaghri (Al Wahda/UAE).
2. Karim Fegrouch (Wydad Casablanca).
3. Hamza Boudlal (Olympique Khouribga).
4. Salaheddine Sbai (RC Charleroi/Belgium).
5. Amine Erbate (Dafra/UAE).
6. Michael Basser (AS Nancy-Lorraine/France).
7. Abdeslam Ouaddou (Valenciennes FC/France).
8. Mourad Aini (Raja Casablanca).
9. Youness Mankari (Wydad Casablanca).
10. Badr El Kadouri (Dynamo Kiev/Ukraine).
11. Youssef Hadji (AS Nancy-Lorraine/France).
12. Youssef Safri (Southamton FC/England).
13. Tarik Sektioui (FC Porto/Portugal).
14. Houssine Kharja (FC Siena/Italia).
15. Adil Hermach (KSV Roulers/Belgium).
16. Rachid Hamdani (Clermont Foot/France).
17. Issam Erraki (AS FAR).
18. Nabil Dirar (Westerloo/Belgium).
19. Nabil El Zhar (Liverpool/England).
20. Marouane Chamakh (Girondins de Bordeaux/France).
21. Mbarek Boussoufa (Anderlecht/Belgium).
22. Hicham Aboucherouane (Esprance de Tunis/Tunisia).
23. Soufiane Alloudi (Al Ain/UAE).
24. Abdessalam Benjelloun (Hibernian/Scotland).

Er zijn 22 reacties

  1. JAWAD
    19 maart 2008 om 12:54 uur.

    TAAAAZZZZZ…. geen zairi en mokhtari

  2. berkane
    19 maart 2008 om 07:11 uur.

    poep team man

  3. Berkany
    19 maart 2008 om 09:05 uur.

    Het wordt weer niets.

  4. charlly
    19 maart 2008 om 09:28 uur.

    en wij hebben zeker geen goede spelers hier in de nederlandse voetbal.
    ook al zijn ze nog jong maar laat ze in ieder geval proeven.
    anders spelen ze straks voor het nederlands elftal.
    een beetje nadenken maaar ja dat is een beetje teveel gevraagd voor onze marokkaanse broeders ,voetballen en nadenken.hahahahahahahaahahahhahahahaahahahhahahahhaahahahahaha

  5. mimo
    19 maart 2008 om 10:40 uur.

    jongens toch laten we toch eerst afwachten hoe de wedstrijd afloopt dan kunnen we zeggen of ze goed gedaan hebben of niet inchallah komt goed
    met deze jonge jongens probleem bij marokkanse elftal blijft altijd doelmannen
    sinds zaki doelman gestopt is

  6. SOUSSIE
    19 maart 2008 om 12:51 uur.

    welke marokaanse voetballer in Nederland voetbalt constant???
    (alleen Amrabat maar die kiest voor NL)

  7. charlois
    19 maart 2008 om 03:44 uur.

    gaan ze vollyballen? want voetballen lukt niet echt met deze team:O

  8. fatima
    19 maart 2008 om 03:58 uur.

    hmm mooi, spelers vanuit het olypische elftal worden voor het “grote” elfttal gevraagd.. ik vind dat jullie je erg aanstellen!!!!!!! Het verschil tussen deze selectiegroep en die van de voorgaande jaren is minimaal, en toen hoorde ik ook niet veel mensen zeiken….

    Trouwens velen van ons, bijna allemaal , zijn niet in staat om te kunnen beoordelen welke spelers wel mee kunnen en welke niet, voor het zelfde geldt word er nu een naam geroepen(waarom ie niet is geselecteerd) terwijl ie eigenlijk gebleseerd is..

  9. MOCROBOY
    19 maart 2008 om 10:25 uur.

    wats dit;;;……………..

    El ahmadi;Zairi;Aistatti;Mokhtari; ensow

  10. Rebel
    19 maart 2008 om 10:58 uur.

    El Ahmadi had er zeker bij moeten zijn in plaats van die shit-Kharja.
    Ook mis ik Ramzi(ervaring),Diba(creativiteit) en Yajour(creativiteit en snelheid).
    Maar goed het zij zo .Ik ben een grote voorstander voor Fathi Jamal.
    Ik wacht de wedstrijd eerst af.

  11. adal
    20 maart 2008 om 01:09 uur.

    INSHALLAH VERLIEZEN ZE WAT KANKER SELECTIE IS TOCH GEEN TEAM ANTI IRIFFIEN ZIJN HET DAAR DAAROM GEEN AMRABAT EN ELCASSWIE ,AISATTI TWOE VOOR DEZE TEAM LEKKER DIKKE VERLIEZEN EN ZAKI MOET HELEMAAL OPKANKER WEER GEEN WK MET HEM

  12. Peter
    20 maart 2008 om 05:25 uur.

    ADAL Laat t woord kanker er nou eens buiten. een heel naar onnodig woordgebruik van je

  13. Abdellah
    21 maart 2008 om 01:22 uur.

    Ik hoop dat ze winnen inschallah!

  14. said
    21 maart 2008 om 10:06 uur.

    een ding begrijp ik niet mensen, waar blijft el amrani van fc twente?

  15. hamzahamza
    22 maart 2008 om 05:20 uur.

    mensen niet over dreven.er zijn wel rawafa. hadji is puur riffi.

    over amrabat: hij heeft allang voor oranje gekozen.
    aissati wil verlopig niet kiezen en hij heeft meerder malen geweigerd om met marokko te spelen. hij moet eerste aanvraag bij de fifa doen voor dat hij met marokko kan spelen.
    trouwens heeft gezegt dat aissati wil voor oranje kiezen.

    de einig die verdient met marokko te spelen zijn al ahmadi, hamdaoui en akchaoui

  16. hamzahamza
    22 maart 2008 om 05:21 uur.

    sorry ik bedoel de haan heeft gezeht dat aissati wil kantelen. hij wil oranje kiezen.

  17. hamzahamza
    22 maart 2008 om 05:24 uur.

    denk jullie dat oranje wordt:

    1-boulahrouz
    2-afellay
    3-bakkal
    4-amrabat
    5-aissati
    6-Nacer barazi ( arsenaal)
    7-fouad abdelilhay
    ……………………

    kan toch niet het is marokkaans elftal

  18. Fouad
    22 maart 2008 om 08:06 uur.

    inderdaad er ontbreken veel talentvolle spellers jammer dat hij mokhtari, boekari enz niet in zijn selectie heeft opgenomen..ik vraag me af hoezo hij zo heeft beslist je zou zeggen dat hij veel verstand heeft als hij weer als trainer is geroepen..volgens mij heeft tie vast geen antiberber idee dat past totaal niet bij de marokaanse elftal ze zien graag die spelers voetballen en voetballen dat ze kunnen.. nou nog die wedstrijd zien en hopen dat de niet geselecteerde spelers ook gaan kijken

  19. moes