MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkanen vragen stop boycot

04 april 2008 | in Maatschappij | 12 Reacties

voorzitter Mohammed RabbaeHet Landelijk Beraad Marokkanen in Nederland heeft Jordaanse parlementariërs en journalisten gevraagd hun oproep tot boycot actie tegen Nederland wegens de anti-Koranfilm Fitna te heroverwegen. Volgens De Telegraaf kwam eind vorige week een voorstel om de diplomatieke betrekkingen met Nederland te verbreken vanuit het Jordaanse parlement. Ook Jordaanse media hadden kort daarvoor opgeroepen Nederlandse producten te boycotten meldt de krant.

Het Landelijk Beraad Marokkanen, dat onder voorzitterschap staat van het oud-Tweede Kamerlid Mohamed Rabbae, vraagt beide beroepsgroepen hun houding te herzien. Het maakt daarbij duidelijk dat de meerderheid van de Nederlandse samenleving en de regering afstand hebben genomen van de film van Geert Wilders.

Wilders „vertegenwoordigt enkel een kleine minderheid en mag op geen enkele wijze worden vereenzelvigd of geassocieerd met Nederland als volk en regering”, stelt de organisatie van Marokkanen volgens De Telegraaf.

Er zijn 12 reacties

  1. kano
    04 april 2008 om 04:10 uur.

    Dit keer keeft de Telegraaf iets nuttigs over de Marokkanen geschreven

  2. mazizon
    04 april 2008 om 06:49 uur.

    die flikker van een Rabbae kan beter naar een kapper gaan en nederlandse gaan leren praten
    want aan deze man heb je niks !!!!
    hij kraait alleen onzin uit en beetje ballenlikkerij
    gemiddelde jongeren kunnen nog beter discussieren
    ik snap ook niet dat hij in zo een raad zit

  3. Abdars
    05 april 2008 om 11:08 uur.

    Mazizon,

    Ga de geschiedenis bestuderen ga na wat hij heeft betekent voor onze ouders voor je verder oordeelt over Rabbae.

    De waarheid is dat hij de geschiedenis in gaat als een man die wat heeft betekend voor de marokkaanse gemeenschap.

    Wat heb jij voor de marokkanen gedaan? wat beteken jij? Hoe zullen mensen jou herrineren?

    Please a Imaghrabbiyan houd op met met kritiek op elkaar en werk samen zoals de slimme Turken doen, alleen zijn we niks, we moeten onze trots opzij zetten en beseffen dat vor onze individuele belang het collectief onontbeerlijk is..

    Mohiem niet zo snel oordelen en zet je persoonlijke gevoelens opzij als je echt van je cultuur, geloof en volk houd.

  4. naima
    05 april 2008 om 12:36 uur.

    rabbae doet tenmiste iets, de meesten zitten thuis te klagen.

  5. charlly
    05 april 2008 om 04:44 uur.

    hallo MAZIZON,waarom moet je die man zo aanvallen met dat vieze taal gebruik van je.
    laat die man tog zen werk doen.
    hij doet het goed is zeer slim.
    en mazizon dat is politiek,daar heb jij zeker geen verstand van he.
    dat is wel te lezen wat je schrijft.
    WAT EEN TAAL GEBRUIK ZEG NIET NORMAAL MEER.

  6. Berkany
    05 april 2008 om 05:17 uur.

    Rabbae is de beste marokkaan die ooit voortgebracht , meneer Rabbae die praat beter dan jou nederlandse taal.

  7. Berkany
    05 april 2008 om 05:25 uur.

    En de enige die iets gedaan voor de marokkaanse gemeenteschap is inderdaad Rabbae, hij was directeur van ncb( nederlandse centrum buitenlanders) leider van groenlinks, tweede kamerlid en ……en nog iets hij is hoogleraar(professor) geweest.

  8. Rachid
    06 april 2008 om 12:10 uur.

    MAZIZON Wat ben jij voor een randdebiel als je dit zet!!!!?

  9. benjaddi tilburg
    07 april 2008 om 09:33 uur.

    HOOGLERAAR,PRODUKTIEWERK BEDOEL JE,HIJ HEEFT IN 1968 IN DEZELFDE FABRIEK ALS MIJN VADER GEWERKT.

  10. Berkany
    08 april 2008 om 12:18 uur.

    Ja hij heeft in de zefde fabriek gewerkt, maar door zijn universiteit in marokko ging hij verder studeren in Amsterdam.mensen die rabbae niet kennen kunnen hun ouders vragen.

  11. kano
    08 april 2008 om 03:28 uur.

    benjaddi tilburg @

    het is normaal als je in die tijd pas in Nederland bent in een fabriek gaat werken ook al je hooggestudeerd bent, in die tijd moesten onze ouders zware en vuile werk doen, plus hij moest nog verder gaan studeren en z n studie finacieren , dus je moest gaan werken en de taal leren natuurijk en dat hebben je vader en mijn niet gedaan, dus niet slim van ze anders waren we in een nog betere situatie dan deze

  12. mo@