MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Moslimjongeren delen rozen uit in Arnhem

05 april 2008 | in Maatschappij | 57 Reacties

bloemenMoslimjongeren delen vandaag, zaterdag, 10.000 rozen uit aan voorbijgangers in de binnenstad van Arnhem. De jongeren van de Islamitische Unie in Arnhem willen daarmee een ’gepast antwoord’ geven op de anti-islamfilm van Wilders.

De jongeren voorzien de rozen van een tekst van de profeet Mohammed over behulpzaamheid en vredelievendheid. De actie moet bijdragen aan een positiever beeld van de islam in Nederland, zegt een woordvoerder van de Islamitische Unie in het Reformatorisch Dagblad.

De rozen zijn vrijdag gekocht op de bloemenveiling in Aalsmeer en werden vrijdagavond individueel verpakt en voorzien van de boodschap. Zaterdag gaan circa dertig moslimjongeren de Arnhemse straten op om de bloemen uit te delen aan het winkelende publiek.

Er zijn 57 reacties

  1. marijnt
    05 april 2008 om 04:44 uur.

    Moslims moeten met deze onzin ophouden. Rozen uitdelen zijn ze helemaal gek geworden. Ze doen er alles aan om een beetje respect van de hollander te krijgen. Vaak ten kosten van hun ´zelf. Belachelijk gewoon

  2. peter
    05 april 2008 om 09:36 uur.

    doen ze iets leuks is het nog niet goed. haha zeg het met bloemen was destijds een bekende reclamekreet.

  3. naima
    05 april 2008 om 12:38 uur.

    roosjes uitdelen, we betalen toch ook belastigen, ze moeten ons accepteren.
    Hebben we Wilders achter de rug begint Verdonk weer..
    Ik denk dat het tijd is om te sparen en op te zouten hier, we hebben toch wel eer……….

  4. maizzon
    05 april 2008 om 01:11 uur.

    deze jongeren sporen echt niet
    rozen uitdelen er is toch geen aanslag gebeurd in nederland !!!
    dit is gewoon weer omgekeerde wereld

  5. mhamed
    05 april 2008 om 01:45 uur.

    marijntje wat ben jij een viezehaatster zeg!!!!
    ze doen iets en dan nog niet goed!~!!!!!!
    wat wil je nou ziel?

  6. sallah
    05 april 2008 om 06:48 uur.

    mensen, hou hier mee op wij zijn gewoon niet meer welkom hier en dat is alles, wij moslims moeten zorgen dat wij hier weg gaan .al dat zogenaamd integratie.dat is echt onzin.de nederlanders kennen het woord geven niet.het zijn gierige mensen en heel ercht egoistich. dus marokkaanen laten we hier gewoon weg gaan.

  7. kano
    05 april 2008 om 06:49 uur.

    Ik zou echt niet gaan slijmen met zulke acties, al moslim moet je gewoon normaal gaan leven (volgens de islam regels) dan komen we heel ver.

  8. wassima
    05 april 2008 om 07:42 uur.

    marijnt ik vindt het juist goed.
    het is een gepaste antwoord voor die film van wilders.
    de gedachte van een paar nederlanders zullen hierdoor wel anders gaan denken dat weet ik zeker.

  9. Sandraaa
    05 april 2008 om 08:07 uur.

    Haha ’t isssS wel aardig van ze..

    maar wel een beetje overdreven ..

  10. Henk Rotterdam
    05 april 2008 om 08:12 uur.

    Marijnt dit be ik volkomen met je eens

  11. Mo
    05 april 2008 om 10:17 uur.

    Liever het uidelen van roses met een boodschap dan het uidelen van klapen…

  12. Rachid
    06 april 2008 om 12:05 uur.

    een briliant idee!! Het ziet er wat nichterig uit, maar ja als het helpt waarom niet. Ik zie het al voor me: een norse marokkaanse sa7bi met een baard, met een bloem in zijn hand die achter mensen aanrent op het station en vrraagt: Wilt u een bloemetje van me?!? waarop ze antwoorden : Doe toch ’s ff normaal man!! Je ziet er niet uit met zo’n bloem in je hand!!! haha lache mang,
    Maar goed en zover mijn fantasie: Het is een goed idee omdat de harten van hollanders nou eenmal op deze manier worden bereikt. Van mijn part zouden er meer van zulke acties moeten komen. Het is zowel een poetsbeurt voor de imago van de Islam, als een onderdeel van het da3wa (het verspreiden van het woord van Allah, SWT,). Een beter idee kan ik niet bedenken!!! Chappeau broeders en zusters.

  13. Said
    06 april 2008 om 01:41 uur.

    Moslims vernederen op deze manier zichzelf door de rozen uit te delen. Een ding moet duidelijk zijn, wij maken onderdeel van het nederlandse volk. Wij gaan ons niet telkens weer als er ergens een aanslag of een poep racist iets onderneemt ons verantwoorden. Wij zijn gewone mensen en verschillen met nederlanders wat betreft het geloof. Verder houden wij ook van kaas en appeltaart en zijn bovendien gierig om te sparen voor de vakantie naar Marokko.

  14. Botrah
    06 april 2008 om 01:19 uur.

    Ahha precies! Het is een vorm van da3wa, wat rachid net al zei!

    Goed gedaan jongens uit Arnhem, jullie zijn echt een voorbeeld voor de rest vd moslims hier in Nederland!

    Mijn complimenten!

  15. Henk-Rotterdam
    06 april 2008 om 02:17 uur.

    said
    Je slaat de spijker op zijn kop.
    De stelling van we zijngewoon Nederlanders alleen hebben we een ander geloof is de juiste insteek en doet recht aan het zijn hier bij ons in ONS beider land.
    Een voordeel is het gierig zijn voor de spaarpot voor de vakantie,heel verstandig want veelal leent men er klauwen met geld voor en betaald men daarna zich het hele jaar zich het leplazerus aan rente aan de banken,gaan 3 weken met vakantie en weten niet hoe ze de rekeningen moeten betalen

  16. Sjaak
    06 april 2008 om 03:44 uur.

    said jullie zullen nooit deel uitmaken van het nederlandse volk, hebben julle na al die jaren nog niet door dat de islam dus ook moslims niet in onze Christelijke cultuur passen, wij Nederlanders zijn Hervormd, Katholiek, Joods (dus altijd voor Israel) maar wij zijn niet voor de Islam het geweldadige geloof, je kan ze wel de woorden ( in naam van Allah , en de rest kunnen jullie zelf invullen )

  17. hassanhasson
    06 april 2008 om 10:50 uur.

    Sullige bijrijder Sjaak heeft zich uitgesproken! Helaas horen wij er niet bij, want het sulletje is voor Israel en net voor de Islam…We passen niet in het Christelijke cultuur want Nederlanders zijn Hervormd, Katholiek, Joods.
    De geestelijk ongeletterdheid schorremorrie steekt wederom de kop uit…

    Trouwens het is een redelijke actie! Haat en hetze bestrijdt je met compassie en nederig zijn

  18. Said
    07 april 2008 om 09:24 uur.

    Beste Sjaak,

    Helaas moet je daaraan wennen dat wij hier voor altijd zullen blijven en misschien zal een van jouw kleine kinderen Marokkaanse bloed dragen en misschien zelfs moslim zijn.

    Ja, Nederlanders zijn hiervormd, Katholiek, Joods en ook moslims. Joods zijn was nog pas geleden een heel groot probleem en uiteindelijk heeft men geaccepteerd dat het een onderdeel is van de nederlandse cultuur. Islam zal deel uitmaken van deze cultuur. Je moet niet vergeten dat Nederland ooit uit 5 miljoen Christenen bestond en 60 miljoen moslims. Toen was de Islam nooit een probleem geweest.

    Je moet eens jezelf afvragen hoeveel er doden zijn gevallen in de naam van democratie gepleegd door Amerikkanen. Is de democratie schuldig daaraan? Je kan de Islam een geweldadige geloof noemen, maar als je een beetje slim bent en een beetje rondkijkt in de boeken, dan kom je erachter dat de grootste oorlogen zijn gevoerd door westerse landen onderling en door die oorlogen zijn miljoenen mensen slachtoffers van geworden. Vraag het aan je oma en opa hoe barbaars het leven hier was en degenen die hiervoor verantwoordelijk waren noemen wij in ons volksliedje (….oh, wat ben ik van duitse bloed….)

    Je moet je realiseren dat de terroristen die geweld plegen in de naam van de Islam door 99.9% van moslims worden uitgekotst. In de islamitische landen worden deze barbaarse terroristen hard aangepakt en ze verdwijnen levenslang in de gevangenis.

  19. peter
    07 april 2008 om 09:59 uur.

    Ik denk dat het samenleven en deel uitmaken van de bevolking wel zal lukken. Maar met enig vallen en opstaan. En dit proces kost tijd Het lijkt wel een soort zoektocht om een plek te vinden. Met je eigen cultuur achtergrond en evt geloof en tegelijk deelnemen aan de nederlandse cultuur en gewoonten. Want hoe je t ook went of keert, dar heb je mee te maken. Het kan elkaar verrijken.

    Ieder weldenkend mens is tegen radicale islam.

  20. Henk-Rotterdam
    07 april 2008 om 10:56 uur.

    HASSANHASSON,
    Waarom reageren op dergelijke figuren,die zich elke dag afvragen waarom ze geboren zijn..

  21. lol
    07 april 2008 om 12:24 uur.

    Leuk en jammer dat er sommige nederlanders hier zitten die zogenaamd voor alle nederlanders praten, mensen moeten weten dat het hier vooral anti-moslims betreft die in alle landen kunnen voorkomen. Hun doel is om ons bang te maken en het land uit te krijgen of ons volledig te laten assimileren.
    1- met de kracht en hulp van allah (swt) slaan (figuurlijk voor de laagopgeleiden racisten) we elk obstakel uit de weg.
    2- wij vertrekken hier nooit meer. want dat is wat zij ook willen.
    3- wij hebben een identiteit als turk, marokkaan, egyptenaar en onze gezamenlijke hoofdidentiteit als moslim-zijnde versterkt dit alleen maar, dus assimilatie forget it.

    Ook als moslims dit soort acties met goede bedoeling en als da3wah natuurlijk uitvoeren, het zal door sommige nederlanders niet allemaal worden geaccepteerd. Waar 80% van de mensen Ja zegt zegt 20% nee en andersom. die 20% bevind zich op sites zoals deze om zich uit te spreken over bepaalde onderwerpen. Waarom durven jullie vresende onwetende wilders- aanhangers of anti-islamieten niet in discussie te gaan in het openbaar met moslims? Durf er leer uit te trekken. Of zijn jullie gewoon bang dat jullie baantjes worden ingepikt enz. en is er geen discussie mogelijk? Dat zijn lafaarden die zich enkel durven uit te spreken achter hun pc tjes. Mijn advies voor jou is: Je kent de islam niet, oordeel niet- en zoek naar kennis op de juiste plaats. (als je naar een oplossing zoekt voor deze situatie in nederland). En ga ook niet in discussie met de meeste hangjongeren want die hebben zeer weinig kennis betreffende islam. Tip. Zoek de moskee op zoek een imam op zoek een geleerde op. Er zijn er genoeg in Nederland. Ze ontvangen je zeker met open armen met garantie. Beste wilders aanhangers zoek je superieuriteit niet in de geschiedenis want het is maar slechts de geschiedenis. De toekomst is belangerijker wil je samen met elkaar leven op dit kleine planeetje in deze grote zwarte ruimte dan is elke samenwerking van belang. Of willen jullie elkaar afmaken en oorlogen voeren die de mensheid naar haar ondergang zal brengen? Dien de wereld en niet alleen je land.

    Met vriendelijke islamitische groet,
    de wereldverbeteraar

  22. Henk-Rotterdam
    07 april 2008 om 12:55 uur.

    Said,
    Ik waardeer jou schrijven altijd.
    Maar even moet een ding mij van het hart.
    Je schrijft aan sullige Sjakie,de moslimhater:
    “je moet niet vergeten dat Nederland ooit uit 5 miljoen christenen bestond en 60 miljoen moslims”.
    Nu leven we thans met 16,4 miljoen inwoners in ons land en dat is aardig vol,maar 65 miljoen klijkt met wel heel eeeeerrrrrggggg veeeeelllllll mensen op die paar rottige km die Nederland groot is.
    Of lees ik het verkeerd ?

  23. BIG B
    07 april 2008 om 01:46 uur.

    Participatie in een Natie dat haat draagt dat gaat niet.

  24. bibi
    07 april 2008 om 03:42 uur.

    Vraag me af hoe deze moslimjongens een roos geven aan een vrouw..
    en hoe de moslimmeisjes een roos overhandigen aan een man.
    Islamitisch gezien moet men toch de ogen neerslaan of nu niet meer.
    Hoe de wind waait, waait mijn jasje…

    Said
    Helaas moet jij daar ook aan wennen, doordat jullie hier voor altijd zullen blijven er misschien een van jouw kleine kinderen Nederlands bloed dragen, strakke kleding, hoofddoekloos, make-up dragend etc. en niet moslim zijn. Ken nl genoeg halfbloedjes nl/maroc die niks met hun marokkaanse achtergrond hebben laat staan de islam.. zo kun je nog wel even doorgaan.

    Ook is er in de islam geen verschil tussen een homo en een afvallige.. dat zegt al genoeg!

  25. peter
    07 april 2008 om 04:52 uur.

    @Bibi. Is dat per definitie verkeerd? strakke kleding make up hoofddoekloos of homo of afvallig?

    Ik krijg t idee dat je erg vanuit een soort krampachtige houding reageert. Vasthoudend aan allerlei voorschriften.

    Krampachtig vasthouden aan uiterlijkheden en vooral hoe iemand het niet moet doen. Owee als een meisje eens te veel aanstoot geeft. Dan word er door sommigen weer vet geroddeld en sociale controle uitgeoefend.

    Al die uiterlijkheden en voorschriftjes en grotendeels achterhaalde tradities kunnen voor een zeer groot gedeelte de prullenbak in. Kij maar eens eerst naar de binnenkant de innerlijke mens en prik maar eens door die soms letterlijke bedekking heen.

  26. Inayat
    07 april 2008 om 04:56 uur.

    Pfff BiBi, je doet alsof ALLE Hollandse vrouwen strakke kleding dragen.. Sins wanneer is ‘strakke kleding’ de norm?? Je blijft gewoon steeds dom lullen, moet je niet werken??

  27. kano
    07 april 2008 om 05:00 uur.

    Sjaak @

    Je naam spreekt voor zich dat je laaggeschoold en onwetend bent, of ben je soms een van die Flodders, en je moet niet vergeten dat de blanke ras in de toekomst zal uitsterven, de vergrijzing neemt alleen maar toe, de westerse beschaving zal ook uitserven natuurlijk, en helft van Nederlnd komt wellicht onder vater te staan,

  28. Henk el Makhloufi
    07 april 2008 om 06:56 uur.

    Inyat,
    Nee,Nee en nog eens Nee.

    BIBI niette werke,donder op,
    BiBi lekker uitkerinkie pakken,
    BIBI lekker kankeren op die anderen,
    BIBI niette gek.

  29. hassanhasson
    07 april 2008 om 06:56 uur.

    Bibi@ luister goed naar Inayat, moet je niet werken!
    en nog wat wanneer je iets lulligs zegt, moet je het niet determineren als een islamitisch voorschrift zonder enig bewijs… ik wil je niet vergelijken met wilders en nog andere Islam haters, maar je begaat wel dezelfde stupiditeit…\
    Henk-Rotterdam, gelijk hebt! maar wanneer ik zoiets lees, dan beginnen mijn vingers te tintelen…

    Peter, dat wij een deel van de Nederlnadse samenleving zijn is een dusdanig feit en dat wordt door de meeste van ons erkend! Het zijn met name de synagogaal rechts en de rechts kerk die dat niet wel erkenen en zich te orthodox en rigide opstelling hebben jegens dat ene Nederlandse deel!
    Ik keur de radicaliteit van beide kampen ten zeeste af. Wel heeft men in Nederland een absurd en eenzijdig denkopvatting ontwikkeld dat zich uitmond; in het tolereren van de ene en afkeuren van een ander..
    Trouwens wat bedoel je; Ieder weldenkend mens is tegen radicale islam. en met name radicale Islam?

  30. Said
    07 april 2008 om 08:11 uur.

    Henk,

    Met een Nederland van 5 miljoen “Christenen” en 60 miljoen moslims bedoel ik de Nederlands-Indië.

    Bibi,

    Dat is de manier hoe je naar mensen kijkt. Iedereen zijn interesse. Als je naar Nederlanders kijkt en ziet ze als mensen met trakke kleding en make-up dan is het jouw probleem en dat geeft ook een duidelijk beeld van jouw perspektieven. Mensen met strakke kleding en make-up heb je overal.

    Ik kijk altijd naar de positieve kanten van mensen en probeer van ze te leren. Dat is ook wat mijn vader meegaf en dat geef ik ook door aan mijn kinderen. Als ik naar de Nederlanders kijk, dan kijk ik naar de manier hoe ze werken en wat ze voor hun land hebben bereikt.

    Over homos gesproken. Ik ben in Marokko opgegroeid en had 3 homos als buren. Nooit heb ik iemand zien ze lastigvallen. Wat mij opgevallen is toen ik naar Nederland kwam, is dat men veel nadruk legt op de verschillen tussen mensen. Een keer liep ik samen met mijn broer op straat en sloeg mijn arm om zijn schouder wat normaal is in Marokko. Mijn broer werd erg boos en vroeg mij om onmiddelijk mijn arm terug te trekken. Ik keek verbaasd. Hij zei: straks denken die Nederlanders dat wij homos zijn.

  31. bibi
    08 april 2008 om 09:23 uur.

    Wat zijn jullie toch ………………………………….

    Bij Bibi denkt men dus in ieder geval aan een moslim.. grappig zeg.

    Ik reageer toch o.a. op said die typt dat een kleinkind van een Nederlander wel eens Marokkaans bloed kan hebben en misschien zelfs het moslimgeloof aanhangt.. dat kan dus ook andersom dat je half Marokkaanse kind niks met het moslimgeloof te maken wil hebben en doet wat hij/zij zelf leuk vindt.. daar ben ik het dan ook helemaal mee eens. Denk niet dat Said het leuk vindt dat zijn klein-dochter er in strakke kleding bij loopt, maar ja voor vandaag op het internet maakt het hem in een keer niks meer uit.

    Wat een vooroordelen zeg op BIBI jeetje echt om te lachen man stel onnozelen.

    HOE DE WIND WAAIT, WAAIT MIJN JASJE…
    Moslims draaien en waaien alle kanten mee op..
    De Islam kent vijf zuilen waar je je aan moet houden dat heb ik niet bedacht dat staat in de koran.
    De ene keer mag een moslimvrouw een man niet aankijken en de andere keer mag ze breed uit lachen en een roos aanbieden, voor de man geldt precies hetzelfde. En ik dacht dat een moslimhomo niet bestaat.. ik vind wel dat dat kan want je kan in Allah geloven ongeacht of je nou homo bent of niet, maar er staat niet veel goeds in het boek over homo’s en afvalligen wil iemand dat ontkennen dan…

    Meer dan de helft van de moslims over de hele wereld gezien is lang geen moslim, want dan hou je je nl aan alle regels van de koran. Maar ja als Wilders iets roept zouden de meesten het liefst in een lange jurk lopen (wel jammer van de merkkleding vinden ze zelf hahaha), baard laten staan en bidden in de moskee als ze op tijd van bed af zijn…

  32. Henk el Makhloufi
    08 april 2008 om 11:39 uur.

    Said,
    Gelukkig ik schrok me te pletter want ik miste er dan wel een paar in het land.
    Want je schreef over homo´s is gewoon waar.
    Het zijn gewoon mensen en zijn onder ons,maar wij het superieure Nederlandse volk hebben besloten dat jullie er een probleem mee hebben.
    Dat is de oorzaak van alle elllende,geen aandacht is geen probleem,maar juist door het in de openbaarheid te brengen komen mensen en jongeren op gedachte en dan kunnen we wijzen en zeggen
    `zie je wel,wij hebben gelijk`.
    Triest dat je broer ook is gezwicht voor deze indoctrinatie van een bepaalde meute in dit land.

  33. peter
    08 april 2008 om 01:20 uur.

    @Hasanhasson Wat bedoel je nu precies met synagogaal rechts en rechtse kerk??

    en radicale islam wil zeggen “al die figuren bewegingen die met geweld proberen hun “geloof” op te leggen, aan andersdenkenden. En die met geweld de westerse democratie en wereld willen vervangen door hun islam. Die de betekenis van islam , onderwerping, letterlijk nemen. denk maar aan al queda taliban hamas hezbollah

  34. abdelmoenaim
    08 april 2008 om 02:19 uur.

    Wat een actie zeg. Zielig gewoon.

    Alsjeblieft Nederlanders, houd toch van ons.

  35. kano
    08 april 2008 om 03:18 uur.

    hamas en hezbollah strijden om hun land van de zionisten te bevrijden, en dat hebben jullie Nederlanders ook gedaan tijdens de bezetting van de Duitsers van Nederland.

  36. benjaddi tilburg
    08 april 2008 om 10:49 uur.

    rozen uitfdelen tazzzz stelletje idioten,de wereld op zn kop,zolang sommigen zo blijven denken,zullen ze altijd 2e rangs burgers blijven.kom op we zijn hier geboren en ook onze kinderen zijn hier geboren,wij hebben net zoveel recht als hollanders,dat is gewoon een feit waar niemand omheen kan,ongeacht ons gedrag of wat dan ook,we are the same en wie daar niet tegen kan rot zelf maar op.wij zullen hier blijven en oze kinderen ook enz enz enz enz,

  37. peter
    09 april 2008 om 12:37 uur.

    @kano jouw vergelijking over hamas hezbollah en nederlanders tegen de bezetting van de duitsers slaat totaal nergens op. Als je je geschiedenis niet kent, moet je niet van deze onzinnige beweringen neerzetten.

    De feiten zijn dat Israel een legitieme democratische staat is op grond van een VN resolutie uit 1947 wat de arabische wereld nooit erkende. En dat hezbollah en hamas de vernietiging van de staat Israel nastreven. Het is hun land niet derhalve en nooit geweest ook.

    Hezbollah en hamas ontlenen hun bestaansrecht aan stiekeme illegale steun uit bv Iran en andere arabische landen. Hun enige doel is tweedracht zaaien tussen Israel en de fatahbeweging. Want zodra er ook maar enige vordering in het vredesproces is, verhevigen de terreurorganisaties hun strijd tegen Israel weer. Zo blijft het vredesproces steken.

  38. Hassanhasson
    09 april 2008 om 12:38 uur.

    Het was eigenlijk essentieel om te benadrukken wat ik nou met synagogaal rechts en de rechtse kerk bedoel, om een paar voorbeelden te noemen;
    Wilders gesteund door zionistisch- gewelddadige staat Israel,
    Priester en huigelaar Cor Mennen uit Oss,
    Pastoor en onchristelijk Rob Mutsaers uit Heeze,
    Gelukkig gaat het hier om een minderheid dat polariseert en criminaliseert gedreven door geloof- intellectuele armoede…

    @radicale Islam
    Radicale Islam bestaat niet! Er is één Islam. Er is één God en Profeet Mohammed( vzmh) is zijn boodschapper. heel duidelijk toch! tot tegenstelling het Christendom.

    @ al die figuren bewegingen die met geweld proberen hun “geloof” op te leggen, aan andersdenkenden

    Voorbeelden …… Peter!

    @ En die met geweld de westerse democratie en wereld willen vervangen door hun islam

    Voorbeelden … Peter, het is nonsenslyriek, kom op ‘wees’ rationeel!

    @Die de betekenis van islam , onderwerping, letterlijk nemen?

    één van de betekenissen van de Islam ‘ Onderwerping’ , onderwerping aan de ene God, De Schepper van alles, De erbarmer, de barmharitger….. Ik neem het letterlijk en probeer dat ook voor honderd procent ten uitvoer te brengen teneinde een fractie van ‘zijn’ goedheid te vertolken aan mijn medemens…
    Vertel jij mij maar wat hier verkeerd is?

    @Denk maar aan al queda taliban hamas hezbollah

    Hebben Hamas, Hezboalla en Taliban een westers land bezit? ik kan me dat niet reproduceren.. Trowens dit zijn in de ogen van de meeste mensen een vrijheidbeweging, ze strijden voor hun land, voor hun gevangen Tegen het kolosale wapenarsenaal dat het Weste en Israel heten.
    Het is de westers democratie die geweld gebruikt en miljoenen slachtoffers maakt en de wereld in verstikkende greep houdt. Het is de vrij wereld die andere wereld platbombardeerd, bezit houdt en het roven slaat.. het is de vrij wereld die haar normen/waarden/geloof/cultuur aan anderen opdringt, het is de vrijwereld die dacht dat zij de gescheidenis van Africa/ Midden-oosten te herschrijven, terwijl de geschiendenis door mannen wordt gemaakt..

  39. kano
    09 april 2008 om 02:11 uur.

    peter@

    VN is een Amerikaanse masker (middel) waarmee ze andere zwakke volkeren simpel kunnen onderdrukken, VN is een Amerikaans Zionistisch idee vooral in de jaren 40 toen Amerika superieur was, de VN is in New York gevestigd waarom niet in een van de derde wereld landen, logisch thuis (Amerika) vanuit het hoofdkntoor kunnen ze samen met de zionistische lobby makkelijk hun rattenplannen bedenken en uitvoeren.
    Om een israelische staat te legaliseren en te erkennen, hadden ze een Rattenplan bedacht en dat is de VN.

  40. kano
    09 april 2008 om 02:19 uur.

    en vooral die Veto resulutie (een van de rattenplannen)die alleen tegen de zwakken (bijv. de Palestijnen) wordt toegepast, in deze zogn. VN wordt vaak met twee maten gemeten.

  41. peter
    09 april 2008 om 04:35 uur.

    @hassanhasson. Wilders gesteund door Israel? Waar haal je de gedachte vandaan dat Wilders door Israel word gesteund?

    Zijn die twee priesters degene geweest die in netwerk o.a. hun mening gaven over de film van Wilders. Ik heb wel ene pastoor Schilder gezien, maar die twee andere? En jij durft ze gelijk huichelaar en onchristelijk te noemen? Omdat ze hun mening geven.

    Voorbeelden zijn er genoeg van bewegingen die uit naam van islam andersdenkenden hun wil proberen op te leggen met terreur. wtcnew york madrd londen…

    al queda taliban enz willen alleen maar kapotmaken vernietigen. Van afganistan heeft taliban een puinhoop gemaakt. Verblinde fanatici die gestoord zijn.

    Wees blij dat je in de vrije wereld woont, Hier kun je je mening geven en je brood verdienen en in redelijke welvaart leven onder eendemocratische regering die jou godsdienstvrijheid garandeert. Dat is in in veel landen vooral in het midden oosten niet mogelijk. Denk daar maar eens over na voordat je het westen, jouw westen? waar je woont naar ik aanneem? neerzet als het kwaad. .

  42. Hassonhasson
    09 april 2008 om 04:42 uur.

    Peter
    Je denkt toch niet dat de gescheidenis terug gaat naar 1947…..laat gescheidenis terzijde en probeer ten minste je je religie te begrijpen! dat zeg ik uit liefde voor mijn christenmedemens en probeer mee te denken ipv van alles voor zoete koek aan te nemen. Vergeet de De RTL nieuws journaal met mev. Schrijver!mondialiseerd je gedachten! bekijk ze en analyseer ze! uiteindelijk zul je misschien tot een ander oordeel komen dan de huidige. Ook al komt dat niet in jouw kraam te pas, dan toch zul je je zelf niets verwijten; je heb iets uniek gehanteerd wat ons door onze Schepper is gegeven en dat is HET VERSTAND.

  43. Hassanhasson
    09 april 2008 om 10:45 uur.

    Nog iets mijn westen is het westen dat van Henk_Rotterdam. Mijn westen is het westen dat van Ester. Mijn westen is het westen dat van Agt nog vele anderen maar waarschijnlijk niet van die van jou?

  44. peter
    10 april 2008 om 10:31 uur.

    @hassanhasson. dank voor je compliment idd verstand gekregen van de schepper om te gebruiken.

  45. peter
    10 april 2008 om 10:37 uur.

    @kano jouw “uitleg” van de VN als rattenplan is “leuk’ bedacht je moet een roman gaan schrijven joh fantasie genoeg word wakker kano want de werkelijkheid is (gelukkig) anders.

    Israel is een realiteit en accepteer dat nou maar ik ga in ieder geval op 7 en 8 mei feest vieren en met mij veel nederlanders ivm 60 jaar Israel. Dat is beter dan zo’n zielige nakbadag gedenken. I

    Shaloom

  46. Henk el Makhloufi
    11 april 2008 om 01:26 uur.

    WILDERS NIET GESTEUND DOOR ISRAEL?
    Hij heeft er 7 jaar gewerkt alsthansd was daar 7 jaar onafgebroken aanwezig,gaat maandelijks nog naar de ambassade(onderbegeleiding).
    Is trots op het feit dat hij met de oorlogsmsisdadiger Sharon( maasamoord PALASTIJNSE VLUCHTENGENKAMPEN =4000 DODEN) aan de tafel heeft gezeten en met hem gegeten.
    Is tijdens de opname van zijn “kassucces” Flopna gedurende twee weken in Isarel geweest.
    Maar hij wordt niet gesteund door Israel,hoe om je op het idee.
    Nee dat zijn gewoon lasterpraatjes over een man die het beste voor heeft met de Nederlandse hervomrde/katholieke/joodse blanke inwoners.
    Lulig hoor om die man zwart te willen maken,hij doet zo zijn best om iedereen het naar de zin te maken.

  47. kano
    11 april 2008 om 04:23 uur.

    peter @

    Dit is de realiteit en geen fantasie , dat maken we toch dagelijks mee en je mag heus gaan feesten met je zionistische vrinden, en niet te vergeten dat op een dag einde komt aan zulke feesten en dat weet ik 100% zeker.

  48. mo
    11 april 2008 om 04:50 uur.

    kanaker hollanders

    eromeen

    :p:p:p:p;);)););););););););););););););););)

  49. peter = de naam
    11 april 2008 om 11:12 uur.

    @Henk Je fantasie over Wilders slaat lichtelijk op hol.

    En mo als je es goed nederlands schrijft dan kan ik begrijpen wat je schrijft en reageren.

    Kano ben je waarzeggend geworden ofso? Heb je in je glazen bol gekeken? haha Ik zou zeggen doe mee met de feesten das veel leuker dan zitten nakbaa-en. Feest verbroederd en als er 1 volk kan feesten, is het wel het joodse volk.

  50. Toth
    12 april 2008 om 08:47 uur.

    Dat zijn geen fantasieen van Henk el Makhloufi Peter = de Naam en het is ook niet onbekend of in het minste omstreden wat hij zegt. Sterker, Wilders schrijft het zelf vol trotst op ziijn eigen site. Voormalig minister – en oorlogsmisdadiger – van Aartsen, bepaald geen anti-Israel figuur, heeft statements gemaakt over Wilders’ opmerkelijke kind-aan-huis zijn bij de Israelische ambassade en bij andere kamerleden is het ook niet onbekend, getuige regelmatige referenties daaraan in de pers.

    Het is opmerkelijk te noemen dat het voor jou kennelijk wel nieuws is en ik ben er verheugd over dat je pogingen doet om het te ontkennen, omdat mij dit zegt dat je eveneens beseft dat dit niet in de haak is.

  51. Henk el Makhloufi
    12 april 2008 om 04:02 uur.

    Elke dag wwer maken we de daden van het Israelisch leger me in de bezette gebieden.
    En dat is uiteraard de schuld van de oorspronkelijke verdreven bewoners die zich weigeren te laten knechten en onderdrukken.
    Nee, gewoon je baby “per ongeluk “laten doodschieten en dan graag geen commentaar want dan komen we terug met en helikopter en verbouwen je straat gewoon even.
    Dat is toch normaal!!!!!!!!!!

  52. peter = de naam
    12 april 2008 om 04:41 uur.

    En is t verkeerd soms als ie naar IsIrael gaat ? Hij. Wilders mag toch zeggen dat ie zich verbonden weet met Israel? Is daar iets mis mee? Er zijn ook zat mensen waaronder waarschijnlijk collega parlementariers die bv vanuit hun moslim zijn de bedevaart naar Mekke maken. Is dat dan ook ineens verdacht ofso?

    Henk is zo gefixeerd op alles wat Wilders wel of niet doet, dat ie in dat opzicht niet meer nuchter kan reageren en achter elke boom die Wilders passeert, een complot van de Mossad ofzo ziet. Doe ff beetje gewoon en reageer niet zo overtrokken.

  53. kano
    12 april 2008 om 05:10 uur.

    peter = de naam @

    Toen de profeet Mossa (mosses) terugkwam uit de Sinae berg zaten de joden ook te feesten maar dat duurde niet lang, en je weet wel wat hun is overkomen,

    Ja ik ben helderziend, ik zal je een ding zeggen, de grote steunpilaar van israel
    de zgn. Amerika wordt met de dag zwakker en hij begint nu al van binnenkant te rotten, en dat merken we, economisch gezien gaat deze achteruit (kijk naar de dollar waarde) en in de toekomst wordt Amerika door de zwarten en/of latinos geregeerd want dan zijn ze in de meerderheid en blanken in de minderheid, China wordt de machtigste land ter wereld India wordt de tweede machtigste land, de steunpilaar zal het op een dag begeven, en weet je wat met israel gaat gebeuren? RAAD IS?

  54. kano
    12 april 2008 om 08:42 uur.

    Elk groeiproces kent een verzadeging, ook die van Amerika natuurlijk, na de verzadeging gebeurt er iets, en dat is de afname van die groei (afdaling), hoe machtig je ook bent , er komt wel een tijd waarin je zwak zal worden en sommige zwakken machtig worden.

  55. peter = de naam
    12 april 2008 om 11:40 uur.

    Kano ik weet t niet. Vertel maar eens …………..

  56. Henk el Makhloufi
    13 april 2008 om 10:15 uur.

    Het valt mij op dat als er ergens iets is wat betrekking heeft op Wilders of Israel Peter/ Peter = de naam onmiddellijk om zich heen begint te slaan en altijd de verantwoordleijkheid bij een ander legt.
    En daarbij een ander altijd gelijk van complottheorie beschuldigd

  57. Hassonhasson
    13 april 2008 om 07:20 uur.

    India wordt de tweede machtigste land? wat lees ik nou, kano! je mag al blij zijn wanneer je een bruine dikbuikige Hindoestaan met twee nieren tegengekomt….ze verkopen zichzelf helemaal leeg…