MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Rechtbank: provocatie Wilders toelaatbaar

07 april 2008 | in Maatschappij | 51 Reacties

Extremist WildersHoewel één op de drie Nederlandse jongeren de film Fitna beledigend vindt voor moslims en van de moslimjongeren 85 procent Fitna als kwetsend ervaart, heeft de kortgedingrechter de anti-Islam uitlatingen van Geert Wilders toelaatbaar genoemd.

Wilders roept, ofschoon hij zich soms provocerend uitlaat, niet op tot haat of geweld tegen moslims. Dat oordeelde de rechter in Den Haag maandag meldt De Telegraaf.

De Nederlandse Islamitische Federatie (NIF) had de zaak aangespannen. De rechtbank acht de uitlatingen van de anti-Islam politicus niet onrechtmatig. „Het recht op vrijheid van meningsuiting van Wilders geeft hier de doorslag” schrijft de krant. Wilders mag de islam dus ‘fascistisch’ blijven noemen.

Er zijn 51 reacties

  1. Henk-Rotterdam
    07 april 2008 om 01:00 uur.

    Wel nu maar eens zien hoe men de uitspraak formuleert als Wilders die Peroxidekop,de blonde pruikendrager,de flapdrol van de Partij Vloekende Viswijven of de Partij Voor Verboden of het stuk uitschot van de politiek,de haatzaaier,de leugenaar een klacht indient.
    Hoeveel vrijheid van spreken hebben wij dan tegen een geboren rascist.

  2. BIG B
    07 april 2008 om 01:59 uur.

    Henk,

    Heb niets meer aan toe te voegen.

  3. ravinder
    07 april 2008 om 02:29 uur.

    @ henk ”een geboren rascist” hij ageert tegen de ideologie van de islam en de uitdijende ruimte die ze nastreeft in onze samenleving. niet direct de mensen die op verschillende wijze hiernaar leven, daar ontvankelijk voor zijn. zelfs de kamer weigert dit te begrijpen, (zo moeilijk is dit blijkbaar) dus ik neem het je niet kwalijk dat jij ook dit onderscheid niet weet te maken. terwijl in feite nu hetzelfde gebeurt als enkele decennia geleden toen individuen zich wensten los te maken van een verstikkende (en beperkende) religieuze leefwijze. het verschil met nu is echter dat er momenteel een overgrote groep is die lijdzaam moet toezien hoe godsdienst weer aan ruimt wint. (straks beleid gaat maken in de grote steden) was eind vorig jaar in marokko, mooie vakantie. de aantrekkingskracht is dat je daar nog op alle facetten een leefwijze terug vind die we hier eeuwen geleden ook hadden. een verschil doordat de rede het daar niet heeft gewonnen, gevolg: een dictatuur waar nog altijd geestelijken veel publieke macht uitoefenen, met als resultaat niet de ontwikkelingen die de westerse wereld heeft meegemaakt. duizenden kunstgebitten die ik te koop tegen kwam zijn daar een mooi symbolisch voorbeeld van. hoe dan vol te houden valt door velen hier dat de westerse wereld inferieur is ten op zichte van… is mij een raadsel. vooral ook omdat allochtone groepen hier ondanks de vele klachten (ook een cultuur opzich…) ongekend veel mogelijkheden krijgen om zich te ontwikkelen zoals zij dat graag voor zichzelf zien. de vraag is echter of dat (voor iedereen) nog zal gelden als straks in de grote steden de colleges zijn samengesteld vanuit een islamitisch gedachtengoed.

  4. Inayat
    07 april 2008 om 02:39 uur.

    Ravinder, mooie naam.. Ben je toevallig Hindoe? Hindoes, zijn toch die mensen die -als ze in een hogere kaste zitten- zich zelf superieur wanen t.o.v. anders lagere kasten? Die hogere kasten noemen zich ook Ariers he..(en brahmanen) Het toeval wil ook nog dat er nogal wat Hindoe’s een hekel hebben aan moslims… Dus ik snap je punt wel..

  5. ravinder
    07 april 2008 om 02:59 uur.

    inayat, bedankt voor je compliment over mijn naam. gezien mijn standpunten mag het toch duidelijk zijn wat ik vind van het kastensysteem. het absurde is ook dat de veda’s het kastenstelsel volledig afwijzen, in feite zijn de teksten eerder bedoeld als een soort beroepentest zoals je die tegenkomt op vele scholen waarbij je in principe alle richtingen mee op zou kunnen gaan. in suriname leven hindoes en moslims trouwens harmonieus naast elkaar zoals je dat haast nergens anders ter wereld tegenkomt. als het zo is dat vele hindoes afkerig staan ten opzichte van de islamitische ideologie zou dat ook om bij het onderwerp te blijven te maken kunnen hebben met het feit dat surinamers veel langer bloot hebben gestaan aan nederlandse invloeden, de voordelen zagen, veel gedachtengoed hebben omarmt en zich vervolgens net als vele autochtonen zorgen maken over in hoeverre nederland aan het veranderen is.

  6. BIG B
    07 april 2008 om 03:10 uur.

    @ Ravinder

    Marokko een dictatuur, in welke Marokko ben jij geweest ?

  7. ravinder
    07 april 2008 om 04:16 uur.

    ”Marokko een dictatuur, in welke Marokko ben jij geweest ? ”

    in het sinds 1999 verlichte dictatoriale marokko… 😉

  8. kano
    07 april 2008 om 04:38 uur.

    Juist naar welke Marokko ben je geweest, of ben je terug in de tijd (he jij soms een tijdmachine).

  9. mhamed
    07 april 2008 om 04:59 uur.

    ravinder
    gelukkig zijn in de kamer meer mensen met verstand dan racisten zoals jij.
    inderdaad begrijpen zal je het nooit doen,want respect begint bij jezelf.

  10. hassanhasson
    07 april 2008 om 05:52 uur.

    @de vraag is echter of dat (voor iedereen) nog zal gelden als straks in de grote steden de colleges zijn samengesteld vanuit een islamitisch gedachtengoed.

    je kan ten alle tijde you Brother ‘Sandokan’ voor strijd inschakelen, want jullie Goden zijn te slap en worden door ons opgegeten!!!

    Doe mij maar een overheerlijke heilig biefstuk met pepersaus..

  11. Henk el Makhloufi
    07 april 2008 om 06:50 uur.

    RAVINDER stelt

    ” ik neem het je niet kwalijk dat jij dat onderscheid ook niet weet te maken””

    Gelukkig ik dacht al even dat hij me aanzag als een mens met gevoelens en begrip voor andere mensen in een ander samenleving dan die hij met die pruikenkop voorstaat..
    Het schrikbeeld van andere mensen die de kans krijgen om zich hier te ontwikkelen is schijnbaar vanaf de kinderschoenen ingegoten anders kan je toch niet op deze rascitische gedachte komen.
    Het schrikbeeld van mensen die zich ontwikkelen., ja daar krijg je slapeloze nachten van,toch?
    Je moetr er toch niet aan denken dat we straks misschien wel eens een Burgemeester krijgen met Marokkaanse ouders,he!
    Waar moet dat heen in deze maatschappij.
    Maar goed ik pas me wel aan voor deze kwestie en zal verder gaan als;
    Henk el Makhloufi

  12. ravinder
    07 april 2008 om 11:46 uur.

    het woord racisme is weer eens gevallen… denk je dat er in nederland zo rond de vorige eeuw niet veel mensen gekwetst waren? enig idee hoe het voelt om voor racist uitgemaakt te worden, ook al is het op een forum? religieuze mensen hebben de neiging om de waarheid volledig in pacht te hebben en geen kritiek te kunnen weerstaan. dat blijkt wel weer met de termen die ook hier vallen. als er destijds geen onderscheid was gemaakt tussen doctrine en de aanhangers had er totaal geen sprake geweest van debat. godsdienstvrijheid word door gelovigen in deze veel te ver uitgerekt. de repliek van wilders is niet de mijne, ben daar niet gecharmeerd over, maar dat neemt niet weg dat de man duidelijk reele spanningsvelden aangeeft.

  13. ravinder
    08 april 2008 om 12:40 uur.

    @ henk

    nergens valt te lezen dat het ontwikkelen van mensen een slechte zaak is. het is juist altijd mooi als iedereen de mogelijkheid krijgen zich te ontplooien. hoe kom je hierbij? in welke zin is dit een antwoord op mijn quote die je aanhaalt? wilders staat ook juist vooral een niet al te zeer veranderde samenleving voor… waar individuen zich kunnen ontplooien zonder inmenging van onwenselijke religieuze doctrines. er is trouwens geen sprake van dat ik je neerzet als een gevoelloos mens hoor! het valt me enkel op dat er hier een artikel staat, met een uitspraak, waarbij niet inhoudelijk word ingegaan op hoe die zo heeft kunnen vallen.

  14. Henk el Makhloufi
    08 april 2008 om 10:58 uur.

    Spanningsvelden gecreëerd door de PVV en cs!!!!!!!!!!

  15. BIG B
    08 april 2008 om 03:25 uur.

    Grootste schuldige aan het creeren van spanningsvelden zijn tog de verschillende media die met, niet denken aan de gevolgen van hun stelselmatige berichtgeving van de islam. waardoor veel onwetende nederlanders die helemaal niets weten over de islam tog een oordeel erover gaan vormen.

  16. BIG B
    08 april 2008 om 03:26 uur.

    inspelend op hun gevoel.

  17. ravinder
    08 april 2008 om 03:36 uur.

    zucht…

  18. ravinder
    08 april 2008 om 06:09 uur.

    ”Spanningsvelden gecreëerd door de PVV en cs!!!!!!!!!! ”

    @ henk, wil je nu echt beweren dat migrantenproblematiek op de vaakgenoemde gebieden pas is ontstaan na de opkomst van wilders? of wellicht toch maar na 11-9…? volstrekte onzin natuurlijk! de allochtone gemeenschap heeft zelf decennia lang een bodem gelegd voor de opkomst van politici die daar op inspringen. als cijfers gestoeld op onaanvaardbaar gedrag en bepaalde uitspraken er bij allochtone groepen niet zo uit zouden springen zouden politici nooit ver komen met deze agenda.

  19. HENK EL MAKHLOUFI
    08 april 2008 om 08:04 uur.

    Ravinder,
    Alsje nu eens je eigen stukje waar het over gaat nu eens zorgvuldig leest en beziet in het licht van de uitspraken van die peroxydekop dan begrijp je mijn stellingen wellicht beter.

  20. ravinder
    09 april 2008 om 12:02 uur.

    @ henk. ik begrijp het prima, in feite ga je met de ”je begrijpt het niet” kaart weer een antwoord uit de weg. je repliek over ontplooien was al niet erg to the point…

  21. Jurist
    09 april 2008 om 10:57 uur.

    De rechter heeft helemaal niet gezegd dat provocatie toelaatbaar is. De advocaat van de moslimorganisatie heeft een knullige betoog geproduceerd waarbij de rechter heeft gezegd dat hij met zijn betoog niks mee kan en heeft het zo gelaten voor wat het is. Ik heb de uitspraak van de rechter.

  22. Henk el Makhloufi
    09 april 2008 om 12:32 uur.

    Big b, spanningsvelden worden gecreëerd dor de media maar wel opgeroepen door degene die er over door blijven gaan,zoals Wilders,Fortuyn,Pastors,Verdonk etc.
    Nee Ravinder het is niet van de laatste tijd en niet alleen afkomstig van die peroxydkop,maar het is al begonnen onder Janmaat met zijn CentrumDemocraten gesteund door vele voormalige NSBers die hun heil zochten bij hem omdat ze hun gevoeleng van de oorlog nog niet afgeleerd waren.
    Zo oud is het al,maar onder die zakken van Wilders en Fortuyn/Pastors is het uitgegroeid tot een hetze die zonder onderscheid te maken iedereeen die niet in hun straatje past op een grote hoop lazeren en de onderbuiikgevoelens van de massa bewerken.
    De voedingsbodem is niet gelegd door de gatarbeiders/politici maar door de werkgevers die hen in grote getale naar dit land haalde en hen behandelde alsslachtvee.
    Ja ,de opkomst van de gastarbeider en de hel schaamteloze ontwikkeling heb ik meegemaakt en kan je verzekeren dat als men toendeze mensen gewoon als een menswaardig wezen had behandeld en hen had geaccepteerd we een heel andere situatie hadden gehad als nu,maar dat was niet in het bedrijfsbelang van het grootkapitaal.
    In deze zou ik en boek kunnen schrijven over de wantoestanden van deze ontwikkeling
    Oorzaak en gevolg is een heel belangrijk punt op en in deze
    Maar dat geeft een aantal ratten in dit land nog steedsgeen recht om op een dergelijke wijze met deze bevolkingsgroepen/landgenoten/medelanders/nederlanders om te gaan.
    Ze zijn hier en blijven hier ,hebben de zelfde rechten en verplichtingen die jij en ik ook hebben,hebben het recht zich te ontplooien,hebben het recht om als kind zijnde zich te ontplooien tot volwaardige inwoners en deelenemers aan de samenleving,hebben gewoon het recht om hier te zijn.

  23. ravinder
    09 april 2008 om 12:43 uur.

    de uitspraak van de rechter hing niet af van een knullig betoog van een advocaat, dat je dit zo stelt zeg! hij heeft natuurlijk alle stellingnames van beide partijen tegen elkaar afgewogen, (de rechter doet daarbij zelf ook onderzoek naar dit vraagstuk) daarbij bekeken of de kwalificaties van wilders over dit boek toelaatbaar waren. niet of in het algemeen provoceren toelaatbaar is !!! de NIF was weliswaar gekrenkt, maar als over gedachtengoed geen tegenovergestelde stellingnames kan worden genomen word de vrijheid van meningsuiting (en daarbij debat) onmogelijk gemaakt.

  24. ravinder
    10 april 2008 om 12:08 uur.

    @henk

    je doet nu exact wat het probleem is onder allochtonen, de schuld hoe dan ook volledig bij de autochtonen leggen. ik ben van mening dat je nog altijd verantwoordelijk bent voor je eigen gedrag!!! een paar generaties geleden waren het mijn familieleden die als contractarbeiders naar suriname gingen, kozen ze zelf voor, net als de turken en marokkanen hier in nl destijds. waarom bleven die hier en verhuisden surinamers maar al te graag naar nl… omdat ze hier veel meer kans hadden om een betere toekomst op te bouwen voor henzelf en hun kinderen! sterker nog, het is in de bekende geschiedenis ongekend dat er zulke grote groepen een ander land zijn binnengestroomd, carrieremogelijkheden kregen, gebruik mochten maken van allerlei culturele en medische voorzieningen en als ze onfortuinlijk die mogelijkheid niet hadden geld kregen om toch brood op tafel te krijgen en een dak boven hun hoofd. noem 1 niet westers land die zo ruimhartig is geweest richting grote buitenlandse bevolkingsgroepen? juist in de tijd dat de gastarbeiders kwamen werd de welvaartsstaat enorm uitgebreid. dan ga jij hier zitten zanikken over hoeveel onrecht de allochtonen is aangedaan.

  25. charlois
    10 april 2008 om 01:03 uur.

    als wij het waren die zo over nederlanders gingen praten zaten we allemaal een voor een vast. Nederland is een racistland.Nergens worden meer moslims aangenomen hoe the fuck wil je nederland zo dn beter krijgen
    rare hollanders:S

  26. Henk el Makhloufi
    11 april 2008 om 11:09 uur.

    Ravinder,
    Ik snap echt niet wat de komst van de gastarbeiders en de integratie in dit land te maken heeft met de vlucht van de Surinaamse bevolking naar dit land bij de door hen zo gewenst onafhankelijkheid.
    De gastarbeiders waren zijn hierheen gehaald en door ons gebruikt in tijden van economische opbloei na de 2e wereldoorlog.
    Ze hebben niet geprofiteerd daarvan maar werden uitgebuit.
    Een salaris van 175 gulden per week waarvan ongeveer 125 verloren aan kost en inwoning
    Met 12 man in een kamer in stapelbedden en dat over een pand met 3 verdiepingen,in zo’n pandje woonde soms wel 40 man,geen warm water en slechts 1 keer per week naar het badhuis,amper verwarming in die huizen en ga zo maar door,maar ja in zit te zaniken over het feit dat het niet goed hadden,
    Nee ze genoten van de geboden luxe
    Z|ij waren goed bruikbaar als goedkope arbeidskrachten,en het waren niet alleen de Turken en de Marokkanen,maar ook de Spanjarden en de Italianen. Deze konden echter terugkeren naar hun eigen land doordat we een organisatie hadden als uitvloeisel van de toenmalige organisatie van de kolen en staalgemeenschap=de EEG( Europese Economische Gemeenschap) de voorloper van de EU .tevens hadden deze mensen rechtsbescherning via de Benelux.
    Voor de Marokannen en de Turken was er echter geen moer geregeld en konden zij wel terugkeren maar verloren dan al hun rechten en aanspraken.
    Dat was dus de fijne regeling die ze hadden.
    Het is dus vreemd omdat nu te gaan vergelijken met de massale uittocht van de inwoners van Suriname naar Nederland bij de onafhankelijkheid.
    Deze race hierheen had heel veel te maken met het behoud van de sociale voorzieningen en maar weinIg zijner hierheen gekomen voor hun ontwikkeling.
    Het aangeven van het punt dat ik zit te zaniken over deze zaken geeft aan je vooringenomenheid in deze en je gebrek aan kennis in deze omdat je de tijd van arbeiders en de wanstoestanden niet heb meegemaakt en ook niet over kan oordelen.

  27. moena
    12 april 2008 om 12:34 uur.

    pak aan ravinder hier kan je niet tegen op,dank u Henk,en wat is hierop je antwoord ravinder now jij.hahahahhahah.

  28. moena
    12 april 2008 om 01:02 uur.

    ik ben een dochter van een gastarbeider,mijn broer is op zijn 27 ste overleden van 7 hoog gevallen opslag dood tijdens zijn werk, werkte als een bouwvakker, veel ooms en hun kinderen van 16a17 jaar zaten ook in de bouw.ze hebben allemaal zwaar hernia van het tillen kunnen amper een half uur rijden of zitten achter elkaar moeten constant plat.hebben verschrikkelijk pijn , er was vroeger niet zo veel luxe in de bouw als nu en sommige hebben kanker door asbest en ander heeft zijn vingers verloren in de vlees machine maar ja!maar volgens sommige we zijn lui we willen niet werken en hebben nooit gewerkt. Ik hoop dat ik jullie voldoende heb geinformeerd.

  29. ravinder
    12 april 2008 om 08:15 uur.

    @moena

    hier wil ik graag op antwoorden hoor. het valt me op dat henk het altijd maar weer heeft over hoe de autochtonen niet goed om zijn gegaan met de allochtonen. de waarheid is dat de gastarbeiders allemaal teruggestuurd hadden kunnen worden, maar dat is niet gebeurd, ze zijn niet gehouden aan hun contract. ipv daarvan mochten ze gebruik maken van alle eerder genoemde mogelijkheden voor hen en hun kinderen. de gastarbeiders wisten ook exact waar ze aan toe waren voor wat betreft hun omstandigheden toen ze hier kwamen. qua geld en salaris werden ze ook prima voorgelicht en tekenden ze contracten. heel wat anders dan hoe het nu gaat met de oosteuropeanen! veel autochtonen bij wie ze in de wijk kwamen wonen hadden het vaak niet beter. zo was nu eenmaal het tijdsbeeld, geen douches in de woningen en hard werken als je in de onderklasse zat. voor onder andere marokkanen was dit echter wel extra interessant omdat voor hun dit geld naar marokkaanse begrippen veel was. (sowieso klinkt dit bedrag nu mider dan destijds) dit allemaal vind henk blijkbaar niet het vermelden waard.

    als je begrijpend kan lezen begrijp je trouwens echt wel prima waarom ik de surinamers erbij haal… gaf aan dat voorouders van de meeste allochtonen momenteel in nederland maar wat graag naar nederland kwamen vanwege alle kansen die ze hier konden krijgen. (het had ook in hoge mate vooral betrekking op de jongere bevolking voor wat betreft suriname) de hoeveelheid mensen die nederland in haar migratiegeschiedenis heeft opgenomen en heeft laten delen in alles is ongekend. niet vergelijkbaar met ook maar 1 niet westers land. dus om nederland ongastvrij te noemen verdient op zijn minst enige nuances, maar ik vind niks terug in henk zijn quotes…

    overigens vind ik het een enorm zwaktebod om te gaan beweren dat ik geen kennis van zaken zou kunnen hebben omdat ik de tijd niet bewust heb meegemaakt.

  30. peter = de naam
    12 april 2008 om 11:38 uur.

    Jammer dat Henk zo vaak blijft steken in afgeven op alles wat gebeurd is mbt allochtonen en de zwarte piet steeds poogt te geven aan de Nederlandse regering de autochtonen de kerken en wilders Het lijkt wel een plaat die steeds opnieuw gedraaid word

    Zeker hadden dingen anders wellicht beter gekund vanaf de jaren zestg maar achteraf is het altijd makkelijk roepen

    In Nederland is het heus zo slecht nog niet gesteld. Maar als je zoals sommige allochtonen doen ik herhaal sommigen blijft jammeren en hangen in een slachtoffferrol, ga je t op een gegeven moment misschien nog geloven ook dat je zo zielig bent.

    Er zijn zat voorbeelden van allochtonen die wel slagen. Neem daar een voorbeeld aan en gebruik je talenten.

  31. moena
    13 april 2008 om 01:13 uur.

    ravinder je weet ook niet hoe het zit, als je het wist, dan zou je ook kunnen weten dat die turken en marokannen amper konden schrijven en lezen laatstaan weten wat een contract inhoud. De werkgevers waren persoonlijk naar die landen gegaan en hebben die gastarbeider daar al op hun gezondheid of ze sterk zijn en zelf hun mond moesten ze opendoen voor control en zijn als kudde geselecteerden,er werd met handen en voeten met elkaar gecominiceerd en als er een tolk is dan is het iemand die ook een gastarbeider die mischien een jaar eerder hier al is, zo veel geduld was er in die tijd wanneer iemand je nodig heeft , maar nu als je alleen de zinsbouw niet goed heb gaat men al met zijn ogen rollen. trouwens toen die marokannen en turken heemwei begonnen te krijgen en hun kinderen begonnen te missen en sommige terug willen,toen hebben hun werkgevers alle papieren geregeld om hun gezinnen hierheen te halen (met alle respect voor die werkgevers)Nederland wordt herbouwd en die gastarbeiders krijgen hun geld,die werkgevers en gastarbeiders hadden allebei heel veel respect voor elkaar,ze werden op handen gedragen ,die gastarbeiders als ze om iets vroegen dat krijgen ze ook,in iedergeval bij ons famillie wel.Wat niet gehouden aan hun contract er was overal werk als een werkgever een gastarbeider in dienst had dan hield hij hem met twee handen stevig vast ze wilde ze niet kwijt want overal waren ze welkom het waren keiharde werkers.Wij zelf(tweede generatie enz) hebben eigenlijk niet omgevraagd om hier te zijn, als ik daar woonde en had een paar koeien en schapen en op me erf wat groente Biologisch geteelt hahahahah en deze luxe niet ken zou ik ook gelukkig zijn vooral die strech van het werk hier kon ik missen als kiespijn,ik weet wat je zal zeggen dan ga je maar terug maar zo makelijk is het niet als je bijna 30 jaar in een ander land heb gewoond. Henk probeert alleen anderkant te laten zien, aan alles zit er positief en negatief aan.Ik merk dat er men alleen wil weten wat ie wil weten en niet verder wil zien dan ze neus lang is dat is zeer spijtig.

  32. moena
    13 april 2008 om 01:33 uur.

    peter ik meld dit niet om zielig te overkomen dat was mijn bedoeling niet maar om jullie te informeren over anderkant die jullie niet kennen en ik ben zeker niet zielig ik heb het goed ik vind het jammer dat wij in jullie ogen hoe wij het ook bedoelen is nooit goed.constant dat wantrouwen en onnodig hartloos met elkaar bezig.Ik dacht als we op elkaar reageren dat we van elkaar leren en niet alles in negatief verdraaien,met alle respect.

  33. Henk el Makhloufi
    13 april 2008 om 10:09 uur.

    Ravinder je verhaal raakt kant nog wal,maar je opmerking over de onderklasse geeft aan je instellingen en je opvattigen.
    En ook je opmerking van de prima voorlichting getuigt van een grenzeloze onsmakllijke opvattingen over de tijd en de werkzaamheden.
    Zo ook je opmerkingen over het gehouden aan een contract etc, je weet echt niet waar je over praat en wilt de mensen zelf verantwoordlijk stellen voor de handelswijze van het grootkapitaal en de gemakzuchtuige houding van de overheid in die tijd.
    En over welke contracten heb je het dan,de contacten met de open eind beslissingen?
    Ik ken die contracten namelijk omdat ik als te maken had met de controle inrichtingen pensionen en zodoende te maken kreeg met deze situaties, tevens kreeg ik met deze mensen te maken in het buurtwerk en hielp bij hun stellingen tegenover de werkgevers,dus ga me niets vertellen en hou je onsmakelijke mening die niet op feiten is gestoeld gewoon bij je.
    Je mist inderdaad en stuk praktijk in deze.

  34. Sjaak
    13 april 2008 om 11:17 uur.

    is iemand een racist als hij het geloof is islam niet accepteerd ??
    een zeer vreemde boel hier.

  35. HENK EL MAKHLOUFI
    13 april 2008 om 08:09 uur.

    Moena,
    Je komt niet zielig over maar verteld gewoon de feiten en die willen velen niet horen.
    Je hoeft je tegen niemand te verontschuldigen en dat moet je ook niet doen.
    Veel van dergelijke figuren proberen een ander een schuldcomplex en een afschuivende verantwoordelijkheid aan te praten om zo hun eigen geweten te sussen en hun verantwoordelijkheid te ontlopen.
    Dat is dus wat je continu ziet en meemaakt hier op deze site in een aantal items door een aantal figuren,het afschuiven en niet willen luisteren naar elkaar.
    Het ontkennen en negeren van gebeurde feiten
    Hun mening is net als hun geloof het enige juiste en de rest vande wereld is fout.

    MAAR WIE ZIJN VERLEDEN NIET KENT,ZAL ZIJN TOEKOMST NOOIT BEHEERSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Behoud je trots en verontschuldig je nooit in deze zaken voor het vertellen van de waarheid.

  36. ravinder
    13 april 2008 om 11:13 uur.

    het is toch echt zo dat er contracten zijn getekend, waarbij werkgevers en politici naar de betreffende landen gingen en de komst van de gastarbeiders mede regelden met hulp van onder andere de koning. (wat hem later niet echt in een positief daglicht deed staan) de omstandigheden waar ze in terecht kwamen waren niet veel slechter dan velen anderen in de arbeiderswijken. velen moesten essentiele voorzieningen buitenshuis zoeken en zaten opgepakt in kleine huizen. kan je me onsmakelijk noemen, maar ik schets gewoon de realiteit voor de arbeidersklasse. de politiek heeft later vervolgens ruimhartig besloten om vele gastarbeiders hier op te nemen. ook daar was het de tijdsgeest naar zou je kunnen stellen. ze hadden ook hard stelling kunnen nemen zoals daarvoor getekend. dit is toch echt zo gegaan ondanks jouw ”opgedane ervaringen”. je kan ook duidelijk constateren dat grote groepen allochtonen gebruik konden maken van gezinsherenigingen en zo veel familieleden mogelijkheden konden geven die ze om eerder genoemde redenen in hun thuisland niet hadden en nu hebben. je kan dit toch echt nuchter constateren, kan je dan niet spreken van een ruimharige nl samenleving?

  37. Henk el Makhloufi
    14 april 2008 om 10:33 uur.

    Ravinder zegt
    ” De omstandigheden waarin ze terecht kwamen waren niet veel slechter dan velen andereen in de arbeiderswijken”.
    Deze zinssnede geeft aan het totale gebrek aan inzicht die je heb in deze materie.
    De toenmalige rassenrellen in de Transvaalbuurt in Rotterdam zijn een voorbeeld van de “uitstekende voorzieningen “die er waren.
    Ja, en het “ruimhartige” is ook zo’n prachtterm voor een samenleving die hen grotendeels beschouwde als werkvee.
    Triest dat er nog steeds mensen zo als jij zijn met dergelijke ontkennende opvattingen en mismeningen.

  38. lola
    14 april 2008 om 12:57 uur.

    Als wilders mag provoceren,haat zaaien,bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten dan wordt het nog wat in Nederland.
    straks gaat iedereen zich beroepen op de vrijheids van menings uiting.
    dan worden homo’s en joden natuurlijk ook niet gespaard,hebben de rechter en wilders hierover nagedacht,aangezien Wilders een lieveling is van Israel.

  39. moena
    14 april 2008 om 09:12 uur.

    ravinder je moet geloven wat je wil geloven, ik weet dat mijn vader en ooms en neven een contract voor onbepaalde tijd hadden, zo noem je toch een contract als je voor een werkgever meer dan 30 jaar heb gewerkt. Je weet het allemaal beter,maar wat is jouw probleem eigenlijk,waarom mag de ene naar canada,Amerika en Zuidafrika emigreren en schotels hebben en over een bepaalde groepen blijven jullie zeiken.ga leven zoeken volgens mij ben je niet eens een Nederlander om je hier nog uitleg op te geven.

  40. ravinder
    15 april 2008 om 12:12 uur.

    @moena &henk

    *onderscheid tussen een doctrine (die kan leiden tot betutteling en ondemocratisch beleid) die voorschrijft hoe een samenleving ingericht moet worden (geen botsende rechtsmacht naast de religie) versus de individuele vrijheden binnen ons rechtssysteem. waardoor de relatief nieuwe nederlanders hun familie meer ontwikkelingsmogelijkheden kunnen geven, gebruik makend van alle democratische vrijheden en publieke voorzieningen als onderwijs en zorg die we hier hebben opgebouwd. geen religieuze en autoritaire krachten die in verband met hun doeleinden zich daar in inmengen en dit vaak beperken… zo bekeken heel mooi hoe nederland zich in dit licht heeft ontwikkeld en heeft opengesteld voor migranten in de loop der eeuwen.

    *in deze reacties en vaak in het algemeen, totale ontkenning van duidelijke wantoestanden binnen de eigen sub-gemeenschap. cijfers geven duidelijk aan dat ze al decennialang bij islamitische groepen ruim boven het gemiddelde uitstijgen. maar nee, het ligt niet aan de opvoeding of een afwijzende houding ten opzichte van de westerse samenleving waar ze deel van uitmaken. maar blijkbaar aan de media en in het bijzonder bepaalde politici… veel gebrek aan zelfreflectie in de betreffende allochtone samenleving, over spanningsvelden gesproken!

    *het is toch echt zo dat de gastarbeiders tijdelijke contracten kregen en hun verblijfsstatus verviel indien ze geen werk meer hadden. daar gingen velen graag op in omdat ze naar hun maatstaven veel konden verdienen. ze kwamen daarbij terecht in wijken als oa transvaal en de schilderswijk, typische arbeiderswijken (kleine behuizing, badhuizen enz…) waar ondanks de aanwas meer dan de helft toch blank bleef. alle formeel geregistreerde gastarbeiders hadden vervolgens volledige toegang tot acceptabele woonruimte en gezondheidszorg! het probleem lag echter bij een opportunistische groep die niet deel uitmaakten van de nationale wervingsacties en daarbij op dit vlak buiten de boot vielen, illegalen… (tja, die komen bij aankomst natuurlijk niet in wassenaar terecht) na de val van de economie raakten velen werkloos, maar ze wensten juist graag te blijven omdat de voorzieningen hier aantrekkelijker waren dan in marokko. de overheid besloot tot een aantal naturalisatiegolven om de overwacht grootschalige illegaliteit (en de daar aan gelieerde nadelige gevolgen) een halt toe te roepen. het is exact hieraan te danken dat kun kinderen/kleinkinderen nu zoveel mogelijkheden hebben, niet aan vage contracten! vervolgens vond gezinshereniging & vorming plaats met behulp van westerse verworvenheden als de EVRM, diverse humane burgerrechten…

  41. ANDY
    15 april 2008 om 02:45 uur.

    Is ravinder een koelie? 🙂

  42. Henk el Makhloufi
    15 april 2008 om 08:12 uur.

    Moena,
    Ravinder is van Surinaamse? afkomst
    Om zijn gevoelens tegen over Marokkanen en Turken te kunnen begrijpen moet je even kijken in het archief van Maghreb nieuws en dan van 4 april jl.
    Het item is
    “Surinamers zijn het voortrekken van Turken en Marokkanen zat”.
    Zijn voorgenomen mening getuigt allleen maar maar van wantrouwen en het heeft geen zin verdere discussie met hem te voeren.
    Je kan nog beter tegen een muur gaan staan praten want dan krijg je misschien ooit eens een antwoordt waar je wat mee kan.

  43. Hassonhasson
    15 april 2008 om 10:59 uur.

    Surinaamse Hindoe waarschijnlijk! laten we eventje over zijn volkje praten..
    sindsdien wanneer wonen onze heidense medeallochtonen in Nederland? Wat hebben ze all die tijd voor Nederland betekend (Ik heb het hier over geimporteerde HINDOEEEEES en niet de doorsnee surinamer)?

  44. ravinder
    15 april 2008 om 12:08 uur.

    ach ja, laten we het maar op mijn ”koelie” zijn gooien. alles behalve daadwerkelijk ingaan op wat er in quotes is geschreven…

  45. moena
    15 april 2008 om 12:18 uur.

    Ooo zijn we een beetje jaloers ravinder zegt het dan als ik het goed heb vind mijn surinamese collega eigen soort lui dat ging vroeger ook in het ronde. Het zijn echt niet mijn worden maar ik denk dat je het ook wel weet, dat je dat veel hoorde in de jaren 80. met alle respect aan surinamers want ik ken er best veel, het zijn gezellig mensen.oke behalve ravinder hahahahah

  46. ANDY
    15 april 2008 om 12:23 uur.

    @ravinder

    É koellie, bij het slachtfeest slachten wij altijd een koe , we pakken het altijd groots aan weet je 🙂

  47. ravinder
    15 april 2008 om 02:51 uur.

    @henk

    in de zoekmachine vind ik trouwens bij surinamers ”Surinamers zijn ‘voortrekken’ Marokkanen beu” , hetzelfde onderwerp word besproken, maar met een ander titel, bovendien op 5 april gepost. verder: geen reacties…

    http://www.maghreb.nl/?search_in=maghreb&s=surinamers

  48. HENK EL MAKHLOUFI
    15 april 2008 om 04:30 uur.

    Ravinder, van waaruit heb je dat overgeschreven?
    Je hoeft hier alleen maar bepaalde woorden te vervangen door het woord Surinaaamse en je heb een grote inkopper gescoord.
    Maar je eigen land opbouwen bij de gevraagde onafhankelijkheid daar waren de meeste te besodemiertert voor en kwamen hier hun hand ophouden,met alle gevolgen vandien.
    Maar ik kan alleen maar constateren dat je enorm gefrusteerd bent van door de aanwezigheid van onze Marokkaanse broeders en dat is in al je opmerkingen te zien.
    Gewoon op z’n hollands gezegd “kleinzielig en kortzichtig”.
    Andy, waarschijnlijk wel,want die weet zijn plaats niet in de samenleving.

  49. moena
    15 april 2008 om 11:17 uur.

    zo Henk beter had ik het niet geschreven ben je echt een Nederlander. Zo want de FEITEN en je verhaal kan keihard zijn en waar,je hebt heel veel weg van mij ik begin nooit maar als iemand zijn frustratie en geen respect toont tegenover mede mens en op één kam begint te scheren dan kan ik vuur spugen de waarheid (vuur spugen) hahahahha.Ik had een vermoede dat het een hindoe is want hij had het over middenklas,bovenklas , laageklas of kas dat is toch bij hun dat mensen niet gelijk zijn ze zetten ze in hokjes terwijl het gewoon allemaal mensen zijn van vlees en bloed en hun verdriet en ellende met hun goed en slecht kanten echt zielig, we zijn allemaal mensen en maken het elkaar allemaal zo moeilijk terwijl wij allemaal niet het eeuwig leven hebben en allemaal dood zullen gaan en onder de grond zullen begraven worden alleen de dood zal geen onderscheid maken denk daar maar aan,dan telt dit allemaal niet meer.achteraf is vrede het mooist en respect voor elkaar.

  50. ravinder
    15 april 2008 om 11:34 uur.

    @henk

    je valt hier wel heel erg door de mand. niet inhoudelijk ingaan op de quotes, maar beginnen over andermans achtergrond, iemands intelligentie in twijfel trekken en ook meteen maar nare karaktereigenschappen toedichten. vervolgens ook nog aankomen met de bewering dat er quotes zijn bij een artikel die dat zouden aangeven.

    de hindoestanen, waaronder vele moslims… zijn juist trouwens zo’n beetje de best geintegreerde groep allochtonen van nederland. dat er problemen waren en zijn zal je me echter niet horen ontkennen. ik hoop dat het met de andere allochtone groepen ook net zo zal verlopen op de lange termijn, een recent geplaatst artikel hierzo geeft daar goede hoop op. steeds meer moslims zullen in tegenstelling tot jou een nuchtere kritische blik werpen op hun groepsgedrag en een zelfreinigend vermogen bevorderen ipv alleen maar in een slachtofferrol te blijven hangen, daarbij selectief feiten verdraaiend wanneer dat ff niet goed uitkomt.

  51. Henk el Makhloufi
    16 april 2008 om 08:14 uur.

    Moena,