MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Slotervaart krijgt Hollandse Poldermoskee

15 april 2008 | in Geloof, Maatschappij | 15 Reacties

M. CheppihSlotervaart krijgt een nieuwe moskee gericht op jongeren. De Poldermoskee die half mei open gaat, wordt de eerste moskee waar imams in het Nederlands zullen preken voor moslims die in Nederland zijn geboren en getogen, meldt Het Parool.

Volgens initiatiefnemer Mohammed Cheppih (31) zal iedereen zich thuis voelen in de Poldermoskee, gelovigen en niet gelovigen. Bezoekers, imams en bestuur moeten een afspiegeling vormen van de Nederlandse samenleving.

Er zijn 15 reacties

  1. Sjaak
    15 april 2008 om 10:02 uur.

    Net of met dat bouwsel blij moeten zijn

  2. Zoricka
    15 april 2008 om 01:40 uur.

    Ongelofelijk dat wij bewoners van de Jac.Veltmanstraat niet op de hoogte zijn gebracht van het bestemmingsplan om een “Poldermoskee”in onze straat te realiseren het stadsdeel Slotervaart heeft in een nood tempo een beslissing genomen zonder na te denken hoe lossen we het parkeerprobleem op, wij”bewoners”hebben nu al genoeg ’n parkeeroverlast in de straat dit ivm Stadsdeelkantoor,station,postkantoor,ik lees net in het nieuwsblaadje “Sloterpoort”editie van april dat er een school op de locatie zou komen,dus niet!!!!!!.Wethouder Marcouch doe je werk goed en licht de buurt op een normale manier in,hoe wil de Hr.Marcouch het parkeerprobleem oplossen!!!!Er zijn genoeg locaties in Slotervaart waar een “Poldermoskee”gerealiseerd kan worden!Een teleurgestelde bewoonster!

  3. HENK EL MAKHLOUFI
    15 april 2008 om 05:16 uur.

    Men kan zich ook afvragen of je met elke bezoeker op deze site blij moet zijn.

  4. samira
    16 april 2008 om 05:55 uur.

    prima iniatief!

  5. allochtoon
    17 april 2008 om 06:50 uur.

    elke europese land probeert een moslim ongelovig te maken heeft het is hun gelukt dan maar een polder moskee. we moslims horen de koran te volgen en sunah en de profeet en geen cultuur. in poldermoskee zullen ze met regels komen die niet eens de islam zelf ken of juist om gekeerd. culturele moslims zijn erger dan joden gezien. dus kijk uit

  6. peter = de naam
    17 april 2008 om 11:08 uur.

    @allochtoon Wat is er precies mis met joden?

  7. ravinder
    17 april 2008 om 12:28 uur.

    @allochtoon

    volgens mij dien je de koran altijd in een nieuwe tijd te herinterpreteren. doe je dat niet, dan zet je de ontwikkeling als het ware stil. gevaarlijke stroming die jij aanhangt, een stroming die alle periodes waarbinnen de islamitische gemeenschap een bloeiende periode heeft gekend weer heeft doen kenteren.

  8. Henk el Makhloufi
    17 april 2008 om 05:26 uur.

    Zoricka,
    WEL EENS VAN OPENBAAR VERVOER GEHOORD,VLUG,VEILIG,VOORDELIG( WEL ZONDER CHIPKAART).

  9. allochtoon
    17 april 2008 om 05:51 uur.

    sinds wnr mogen moslims mannen en vrouwen samen in 1 gebeds ruimte bidden. bid je zo dat jij een plekje krijgt in het paradijs of bid je zo dat jij de plek in de hel krijgt

  10. marijnt
    18 april 2008 om 02:58 uur.

    Domme allochtoon,

    Wat heb jij toch een domme redenering van de islam. Ga je geloof bestuderen sukkel.

    In de tijd van de profeet baden mannen en vrouwen in een gemeenschappelijke ruimte. De voorwaarde hiervan is natuurlijk wel dat mannen voor de vrouwen bidden.

    Toch kalief Omar het voor het zeggen kreeg werden de regel veel strenger te meer omdat hij zelf ontzettend streng was tegen vrouwen.

    De redenering van bid je voor een plek in paradijs of voor een plek in de hel is niet alleen dom maar vooral lachwekkend.

  11. moslim
    30 april 2008 om 01:58 uur.

    POLDERMOSKEEE IS DAT VOLGENS DE SOENAH NEE DUS
    A KK MONAFIKS A ANTIMOSLIM A HUIGELAARS SCHEINBEDRIEGT JULLIE STOMME RATTEN WANEER GAAN JULLIE HET BEGRIJPEN DE ISLAM KENT GEEN POLITIEK OF DEMOCRATIE A VERKAASTE GEMANUPULEERDE ANTI MOSLIM WAT LUISTER JENAAR DE KOFARS

  12. Allebeplein
    09 mei 2008 om 11:17 uur.

    Wat ik weer zo jammer vind is dat de Islam weer gebruikt wordt door mensen om er zelf beter van te worden, er is geen behoefte aan zo’n moskee in de buurt.

  13. ben je gek
    19 mei 2008 om 01:22 uur.

    podertje dat is een mooi bij naam voor dat gebouw ik ben er langs geweest na de opening om te kijken wat voor soorrt mensen daar komen helaas ik zag niemand daar staan alles was gesloten jammer was ook tijdens salaat al 3asar jammer hahahahahahah ik zei het nog het is en blijft een flop idee.

  14. hafid
    26 september 2008 om 12:22 uur.

    Salam,

    Waarom moeten in godsnaam mannen en vrouwen in dezelfde ruimte bidden. Is er gebrek aan ruimte ?
    Ik vind het een goed idee dat er in het nederlands wordt gepreekt en dat er niet moslims in het bestuur zitten maar dat vrouwen en mannen in dezelfde ruimte gaan bidden..dat slaat echt nergens op en dat is zeker tegen de regels van de islam.

  15. amal
    26 oktober 2008 om 08:17 uur.

    het is gewoon een fokking discotheek !
    waar in de koraan staat dat mannen en vrouwen samen mogen bidden? koraan 2008 zeker? NIET DUS!