MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Groep molesteert vader en zoons

05 mei 2008 | in Maatschappij | 8 Reacties

Een groep van ongeveer vijftien Marokkaanse Nederlanders heeft vrijdagavond in Maastricht een man en zijn twee zonen met knuppels en stokken bedreigd en gemolesteerd. Bij het daaropvolgende onderzoek naar de daders heeft de politie enkele kilo’s harddrugs gevonden.

Getuigen zeggen volgens de politie dat het gaat om mannen tussen de 16 en 25 jaar. Twee van hen zijn inmiddels opgepakt.

De broers hebben volgens de politie al vaker problemen gehad met de mannen van Marokkaanse afkomst. Enkele maanden geleden was een van de broers door twee van hen mishandeld. Toen de broers het tweetal op een scooter in de stad zagen rijden, hebben ze volgens de politie een opmerking over de mishandeling gemaakt.

Op het moment dat de broers thuiskwamen, gooiden de twee mannen op de scooter een kei door de voordeur. Even later stond een groep van ongeveer vijftien man met knuppels en stokken voor het huis aan het Volksplein. Drie van hen braken de voordeur open, drongen de woning binnen en sloegen de vader en zijn zoons. Toen de moeder de politie belde, gingen de indringers ervandoor.

Door verschillende getuigen op straat die hetzelfde verhaal vertellen, denkt de politie veel daders op te kunnen pakken. Bij de inval in het woonhuis van een van de opgepakte mannen werden enkele kilo’s harddrugs gevonden. In het pand op de Busketruwe waren drie mannen van 26 tot en met 32 jaar uit Vlaardingen, Rotterdam en Krimpen aan den IJssel aanwezig. Een van hen probeerde de benen te nemen, maar ze werden alle drie opgepakt, schrijft Dag.nl

Er zijn 8 reacties

  1. Maktab
    05 mei 2008 om 04:42 uur.

    Tjonge, jonge. Nou komen ze zelf bij je binnen om je in elkaar te slaan. Een dichte deur doet ze niets. Allemaal opsluiten en niet meer los laten die gekken.

  2. HENK EL MAKHLOUFI
    05 mei 2008 om 06:17 uur.

    Eerst maar eens afwachten wat er nu werkelijk aan de hand is voor alle commentaren en oordelen.

  3. Maghreb.NL » Blog Archive » PVV: Maastrichtse criminelen land uitzetten
    06 mei 2008 om 12:05 uur.

    […] werd bekend dat een groep van ongeveer vijftien Marokkanen, in de leeftijd van zestien tot en met 25 jaar, […]

  4. marijnt
    06 mei 2008 om 07:04 uur.

    Beste henk makloufi,

    Ik heb een vraag voor je: ik weet dat de telegraaf goed is in het bedrijven van riooljournalistiek. Maar laten we nu eens aannemen dat het bericht klopt. Wanneer is voor jou de grens bereikt qua loyaliteit met deze criminelen die jammer genoeg marokanen zijn. Of fungeer jij soms als spreekbuis voor hen. Jij vindt dat die jongen niet aangesproken had moeten worden op zijn gedrag en het feit dat hij iemand mishandeld had. Jij vindt het normaal dat je dan met 15 personen naar een huis gaat met knuppels en stokken en dat je dan de twee jongens die ook nog eens minderjarig zijn en hun vader ernstig mishandeld voor de ogen van de vrouw. Die arme vrouw moest toezien hoe deze criminelen haar man mishandelden en haar kinderen omdat zij de marokaanse jongen aanspraken op zijn gedrag. (misschien speelde ook mee dat het autochtonen waren. Die zijn immers toch ongelovig. Plaats jezelf eens in haar situatie hoe verschrikkelijk het voor haar moet zijn geweest. (Ik wil niet eens denken aan mijn eigen moeder hoe zij zou reageren). JIj moet eens ophouden om deze jongeren in bescherming te nemen. Het feit dat zij door de gemeenschap wordt maakt hun juist zo sterk.

    Ik zou juist tegen je zeggen. Heb medelijden met de ouders. Heb medelijden met de vaders die jarenlang gewerkt hebben voor hen kinderen zodat zij een goede toekomst zouden krijgen. Hun zonen zijn nutteloze kinderen geworden. Het zijn monsters geworden die totaal geen geweten hebben. Hun vaders hebben gefaald en hun moeders hebben gefaald. Zij zouden er juist goed aan om hun criminele kinderen over te dragen aan de overheid. En ze door de overheid te laten opvoeden.

  5. real
    06 mei 2008 om 02:06 uur.

    Ja henk wees eens real

  6. Hassonhasson
    06 mei 2008 om 03:13 uur.

    Geloof ik niks van….! het is een zionistische propaganda ten voordele van verdonky..HAHAHAH ik trap niet meer in

  7. HENK EL MAKHLOUFI
    06 mei 2008 om 06:41 uur.

    Beste Marijnt. ik heb het antwoord gezet bij ander item over de vragen van de PVV.
    V.w.b. de heropvoeding heb ik al jaren geroepen en gesteld dat dit nu eens tijd word om het aan te pakken.
    Ik heb zelfs nog een heel stuk geschreven om hen als non combattant in het leger te sturen , hen een vakopleiding te laten volgen gevolgd door een sociale diensttijd in het burgerleven.
    De reactie’s waren allemaal negatief ook van overheidswege.
    Ik heb voorstellen gedaan aan een aantal fractie’s ín de 2e kamer voor het .bv. verkoop van slag/steek en stoot wapens te verbieden.
    Omdat onder jongeren veel geweld is met dergelijke wapens.
    Je zou verbaast zijn vande reactie’s van de partijen die altijd staan te brullen in de politiek om maatregelen.
    Ik kan je garanderen dt ik echt wel iets meer doe dan alleen maar hier een stukje schrijven,maar soms zakt mijn broek af van de politiek die hard brult maar als het er op aan komt geen moer doet.
    Soms heb ik gewoon geen zin meer om me in te spannen gelet op de negatieve reactie’s in en uit de politiek
    Je heb volkomen gelijk met het uitzetten van dergelijke onverbeterlijke crimi’s. Maar het is gewoon in een hele hoop gevallen niet haalbaar/uitvoerbaar.
    Vandaar dat ik het makkelijk vindt dat politieke groeperingen dat brullen,maar het kan nogmaals in een hele hoop gevallen niet.
    En toen de toenmalige MP Lubbers voorstelde om heropvoedingskampen voor dergelijke tuig in te zetten viel heel Nederland over hem heen.
    Men sprak zelfs over Nazi methode
    Als jij het weet hoor ik het graag,desnoods gaan we samen ons inspannen bij de politiek om een doel te bereiken
    Nog even 1 ding ik praat hier over alle figuren die de wet breken en de fout ingaan dus niet alleen over de Marokkanen.
    Ik hoor graag van je.

  8. mhamed
    08 mei 2008 om 02:17 uur.

    marijnt oordeel niet wat je niet weet inderdaad lees anders andere krant!!!!