MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Talenten allochtonen niet erkend

13 mei 2008 | in Carriere | 12 Reacties

schoolVeel kinderen van de tweede generatie Turken en Marokkanen beginnen hun schoolloopbaan met een achterstand omdat hun talenten op de basisschool niet worden erkend. Dat blijkt uit een onderzoek van het Instituut voor Migratie en Etnische Studies (IMES) van de Universiteit van Amsterdam, dat dinsdag naar buiten is gebracht schrijft Nu.NL.

Voorheen werd dat probleem in de brugklas ondervangen, omdat daar werd bepaald welk niveau het beste bij de leerling past. De afschaffing van dat systeem heeft volgens het IMES geleid tot een “paradoxale situatie”, waarbij “honderden miljoenen besteed worden aan achterstandsleerlingen, terwijl gelijkertijd bewezen succesroutes zijn afgeschaft”.

Er zijn 12 reacties

  1. WAR
    13 mei 2008 om 10:04 uur.

    dus met andere woorden het probleem ligt bij de scholen…dus aan de Hollanders zelf stink mensen …..

  2. peter
    13 mei 2008 om 12:11 uur.

    War als jij in bad gaat stinkt het nog meer, je bent gewoon niet meer schoon te krijgen

  3. peter
    13 mei 2008 om 12:13 uur.

    Die kinderen beginnen al met een achterstand door het taalgebruik, de ouder wijgeren thuis nederlands te praten, dus wiens schuld is dat, nederland moet steeds meer geld voor bijscholing voor marrokanen betalen, maar dat is toch eerdaags afgelopen ( rita Verdonk )

  4. Houcine
    13 mei 2008 om 05:12 uur.

    Ik heb medelijden met WAR….ze naam zit m ook al nie mee en alle hollanders stinken. Poeh…lastig leventje heb je dan…
    Blijf eens objectief man en ga aan jezelf werken in plaats van dit soort berichten te plaatsen waar niemand wat aan heeft…

    Of het moet een opluchting zijn voor je om t geplaatst te hebben…dan zeg ik alleen…doe vooral je ding…zoheeft ieder zijn eigen uitlaat klep…

    Thalla

    Grtz Houcine

  5. JEC
    13 mei 2008 om 05:55 uur.

    Het ligt altijd aan iemand anders pffff. Als je talenten niet worden erkend in NL of Belgie, vertrek naar een land waar je talenten wel worden erkend, zoals in US, Australie, Canada of UK. Maar we willen liever zeiken over de NLers.
    Groeten uit States

  6. nobody
    13 mei 2008 om 06:05 uur.

    dat wist ik allang, dit is geen nieuws.

  7. Toth
    14 mei 2008 om 07:28 uur.

    peter “wijgert” helemaal niet zijn verstand te gebruiken, hij heeft het gewoon niet, ja!

    JEC spoort jongens en meisjes van de kleuterschool naar de Steets te vliegen, omdat ze daar zoals we allen weten een formidabel onderwijssysteem hebben en alle talenten ten volle worden benut.

    http://www.pisa.oecd.org/document/2/0,3343,en_32252351_32236191_39718850_1_1_1_1,00.html

  8. peter = de naam
    14 mei 2008 om 11:41 uur.

    Achterstandskinderen?? IMES een of ander vet gesubsidieerd vaag instituut roept weer es

    Sommigen ächterstandskinderen” hebben wel talent om een grote bek op te zetten en Prem de wijk uit te jagen of om op en rond t Zandvoortse strand mensen lastig te vallen.

    Rare ontwikkeling van ‘” talenten'”

  9. peter = de naam
    14 mei 2008 om 12:49 uur.

    @Peter Jouw taalgebruik schrijfstijl is nogal fout. Heb jij die achterstand zelf niet opgelopen in je schooltijd? Een hollands spreekwoord zegt; de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

  10. nobody
    14 mei 2008 om 01:09 uur.

    het probleem van de nederlanders is dat we allemaal onder een kam geschoren worden. dus als een groepje marokkaanse jongeren rotzooi maken. dan hebben alle marokkaanen dat gedaan. zo zijn nederlanders helaas in mekaar. wat dit betreft zijn de nederlanders heel kortzichtig en dom.

  11. Henk el Makhloufi
    14 mei 2008 om 01:11 uur.

    ja hoor, onze Marokkanenhaters zijn er weer.

  12. mjahed
    14 mei 2008 om 07:43 uur.

    De waarheid doet pijn voor die kaasjes zo te zien. Als het ze niet uitkomt dan is het weer gewoon “een ander de schuld geven” komt het ze goed uit dan is het in eens geweldig onderzoek. Ik spuug op jullie allemaal vieze honden!!!!!!!!!