MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkaanse gevallenen herdacht in Kapelle

15 mei 2008 | in Maatschappij | 17 Reacties

BevrijdingHonderden mensen hebben woensdagmiddag de herdenkingsbijeenkomst voor de Franse en Noord-Afrikaanse gevallenen bijgewoond op de militaire begraafplaats in Kapelle. Voor het eerst wapperde daarbij ook de Marokkaanse vlag en werd het Marokkaanse volkslied gespeeld, naast het Franse en Nederlandse.

Het wekte volgens het Provinciale Zeeuwse Courant de ontroering van vele aanwezige Marokkanen. “Eigenlijk maakt het niet uit wie hier nu precies begraven liggen”, zo sprak burgemeester van Kapelle Siebe Kramer het publiek toe. “Het is belangrijker dat we herdenken dat we gezamenlijk hebben gestreden.”

Er zijn 17 reacties

  1. Abla
    15 mei 2008 om 02:17 uur.

    wij hebben ze gholpen en nu worden we hierzo weggedreven.
    Dat kan niet man.

  2. A.H
    19 mei 2008 om 07:34 uur.

    @ ABLAW
    Wordt je Duitsland uitgedreven? Schandalig gewoon weten die Duitsers wel dat er 10 duizenden moslim strijders in de tweede wereld oorlog in de ss gediend hebben, deze divisies hebben meer dan 800.000 joden naar het paradijs helpen vluchten,ik wens je veel sterkten mijn jongen.

  3. Abdars
    20 mei 2008 om 02:34 uur.

    Donder op met je geschiedvervalsing, ga je nou de bijdrage van de Marokkanen in de WO ll tenietdoen door te wijzen dat er ook moslims uit een of ander Oost-Europese land onder de Duitsers gediend hebben?

    Wie ben jij AH, wie ben jij BASTAART? Wat zijn je plannen? Door wie ben jij gestuurd, Wat is jouw IDiologie?

    Ik houd je in de gaten gast, ik ben hier om de Marokkaanse belangen te verdedigen en op niveau te behouden die jouw een doorn in het oog is!

    ik herhaal Bastaart!

  4. Abdars
    20 mei 2008 om 02:35 uur.

    Nederlandse politie ambteren hebben actief de Duiste bezetinng ondersteunt

  5. HENK EL MAKHLOUFI
    20 mei 2008 om 05:52 uur.

    Abdars,
    Alles in de juiste verhoudingen zien,er waren inderdaad politieambtenaren die actief met de moffen samenwerkte,maar gelukkig niet allemaal.
    Velen pleegde zoals een goed Nederlander betaamt verzet en sabotage tegen die teringmoffen.
    Laat je niet opkloten door een stuk ellende als AH,komen langs om wat te roepen en zijn weer weg.
    Soms zit er een stuk frustatie bij ze omdat de grootouders van hen soms zelf bij de NSB of zo zaten.
    En men wil gewoon niet horen dat er ook Noord Afrikanen hebben meegevochten,men komt dan met de meest vunzige verhalen.
    Sta daar gewoon boven,en laat ze lullen.

  6. Peter = de naam
    21 mei 2008 om 09:28 uur.

    Er waren veel Marokkanen die meevochten voor de bevrijding van Europa. Maar ook moet onder ogen worden gezien dat ook veel Marokkanen aan de Duitse zijde meevochten. Ieder volk heeft zijn helden en minder fraaie landgenoten.

  7. Henk el Makhloufi
    22 mei 2008 om 09:48 uur.

    peter = de naam,
    ik hoop dat jezelf gaat inzien hoe ongeloofwaardig je bent met dit schrijven dat in schril contrast staat met al het andere wat je eerst over de Marokkanen vertelde ten aanzien van hun aandeel in de 2e wereldoorlog.
    En om hen toch nog even flink na te trappen ga je nu ineens vertellen dat ze aan de zijde van die teringmoffen hebben meegevochten.
    Bewijzen graag en geen gelul van Google want daar kan je van alles opzetten,waren jou woorden.
    Keiharde bewijzen graag,want om hier mensen zomaar voor landverraders te gaan uitmaken is wel erg goedkoop en geeft aan van een diepgewortelde haat tegen bepaalde bevolkingsgroepen.
    KEIHARDE BEWIJZEN GRAAG..

  8. Peter = de naam
    23 mei 2008 om 12:30 uur.

    @Henk toch es wat beter de reacties lezen. De info over mosilms die meevochten aan duitse zijde heeft al diverse keren hier op het forum gestaan. Dus doe nu niet of t nieuw is.

    http://www.verzet.org/index2.php?option=com_content&do_pdf=1&id=477

  9. Henk el Makhloufi
    24 mei 2008 om 07:30 uur.

    P=de N
    Jij zegt dat ze meevochten aan moffenzijde dus moet jij je uitspraken maar bewijzen en niet met verhalen komen van dat er eerder iets stond.
    en niet aankomen met Google ,maar gewoon aantonen dat wat je zegt waar is.
    Ook uit het stukje wat je aanhaalt hierboven blijkt neregens uit dat Marokkanen er bij betrokken waren.
    Dus bewijzen graag!!!

  10. Peter = de naam
    25 mei 2008 om 10:52 uur.

    @henk Foto’s films en ander bewijsmateriaal zijn op internet te vinden. Duidelijk genoeg dus!!

  11. Henk el Makhloufi
    26 mei 2008 om 10:29 uur.

    Geen bewijs dus ?
    Nu harde bewijzen voor je stelling,in welk regiment/divisie .bataljon etc hebben de Marokkanen gediend bij de moffen?
    Je maakt ze hier uit voor landverraders maar kan het niet bewijzen behalve met een lul opmerking dat je maar op internet moet kijken.
    Nogmaals keiharde aantoonbare bewijzen graag!!!!!!

  12. Peter = de naam
    26 mei 2008 om 05:31 uur.

    @henk. Het heeft hier al meerdere keren met naam toenaam en diverse links gestaan. Als het je nu nog niet duidelijk is, jammer dan voor jou. punt.

  13. Henk el Makhloufi
    27 mei 2008 om 01:25 uur.

    P+ de naam,
    Je probeert je er nu uit te lullen met onzin.
    Waar heeft het dan gestaan,waar staat expliciet dat het Marokkanen waren.
    Je hebt een hele groep vals beschuldigd en gaat nu lopen te lullen dat er wel ergens iets staat,maar waar dan ?
    Geef aan waar en in welk stuk er Marokkanen genoemd worden als actieve militairen in moffendienst.
    Nogmaals bewijzen geven en niet lullen!!!!!!!

  14. Peter = de naam
    27 mei 2008 om 10:25 uur.

    @henk. kijk maar eens op handschardivisie en kamadivisie. Diverse links foto’s filmbeelden. Je had t allang zelf kunnen vinden maar ja

  15. Henk el Makhloufi
    28 mei 2008 om 08:33 uur.

    P de N,
    Er wordt veel geschreven over deze SS divisies,maar ik kom nergens en dan ook nergens het woord Marokkanen tegen.
    Lijkt me trouwens ook stug gezien de houding van de toenmalige Sultan van Marooko t.o de Moffen.
    Dus rest er niets anders dan de conclusie dat je wederom de Marokkanen vals beschuldigd.

  16. Peter = de naam
    29 mei 2008 om 09:51 uur.

    Moslims uit andere landen dienden ook in de volgende formaties en eenheden: een Albanese Waffen-SS Divisie in Kosovo-Metohija en West-Macedonië, de 21st Waffen Gebirgs Division der SS ‘Skanderbeg’, een Moslim SS zelfverdedigingregiment in het Raskha (Sandzak) gebied van Servië de zogeheten ‘Sandzak Divisie’, het Arabische Legioen (Arabisches Freiheitskorps), de Arabische Brigade, het Ostmuselmanische SS-Regiment, het Ostturkischen Waffen Verband der SS dat bestond uit Turkistanen, de Waffengruppe der-SS Krim, formaties die bestonden uit moslims uit Tsjetjenië en een Tatar Regiment der-SS samengesteld uit Krim-Tataren, en andere moslimformaties in de Waffen SS en de Wehrmacht, in Bosnië-Hercegovina, de Balkan, Noord-Afrika , door de nazi bezette gebieden in de Sovjet-Unie en in het Midden-Oosten.

    Noord-Afrika zegt genoeg. O jah. Heb je ook gelezen over de moorden en verkrachtpartijen van de Marokkanen in Italie en Duitsland van het Franse Expeditieleger in 1944/1945? Of is dat ook een fabeltje volgens jou?

    Wat is gebeurt in het verleden kan niet meer teruggedraaid worden, maar moet wel onder ogen gezien worden en benoemd.

    bron verzet.org

  17. HENK EL MAKHLOUFI
    29 mei 2008 om 06:13 uur.

    Om te beginnen kom je met van alles en nog wat aandragen dat op de Google te vinden is,maar nog steeds geen enkel bewijs dat MAROKKANEN hier aan mee hebben gedaan.
    Dat is waar het omgaat in deze kwestie.
    Jij en niemand anders hier heeft beweerd dat de Marokkanen aan duitse zijde hebben meegevochten.
    Je komt met van alles aan maar geen bewijs,nergens ben ik op de hele site van de de door jou genoemde stukken het woord MAROKKANEN tegen gekomen,terwijl jij dat beweerdt.
    Je kan wel stellen Noord Afrika maar dat is groter dan alleen Marokko en jij stelde dat de Marokkanen in moffendienst zijn geweest.
    Ook de vermelding Bron verzet is leuk bedacht daar alle info die je hier neerzet op internet staat.
    En om nu je gelijk te halen kom je met de verkrachtingen en het verhaal van Pius de 12e.
    Wel deze man had beter zijn bek tegen die teringmoffen open kunnen doen dan had dat vele mensenlevens gespaard die werden vervolgd,maar de klootzak zweeg zelfs toen zijn geestelijke volgelingen in Frankrijk terecht werden gesteld omdat ze het verzet steunde,maar dat zal jij als geschiedenis kenner zeker weten.
    Maar ik vraag je nogmmaals om aan te geven en te bewijzen waar staat dat de Marokkanen in dienst van die kleremoffen zijn geweest.
    Dat moet voor iemand die altijd hier iedereen meent te moeten vertellen hoe alles is en was en hoe goed jij overal wel niet in bent toch even een kleine moeite zijn.
    Ik kan het niet vinden maar dat zal waarschijnlijk komen omdat ik gewoon maar een “arbeider ” ben zoals jij stelde.