MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Palestijnen herdenken Nakba

16 mei 2008 | in Maatschappij | 12 Reacties

Palestina-IsraëlDe Palestijnen hebben donderdag stilgestaan bij het feit dat het Palestijnse volk zestig jaar geleden, toen de staat Israël werd gesticht, grotendeels ontworteld raakte. De herdenking van Nakba (Catastrofe) komt dit jaar op een moment dat er sprake is van grote interne verdeling en weinig hoop op onafhankelijkheid; een groot contrast met het uitgebreide verjaardagsfeest van Israël.

De politieke verdeeldheid bleek duidelijk uit het feit dat Hamas in de Gazastrook zijn eigen activiteiten had georganiseerd, inclusief een demonstratieve mars naar een door Israël afgesloten grensovergang. De kleinere Islamitische Jihad organiseerde een mars van ongeveer vijfhonderd schoolkinderen. Gekleed in militaire uniformen en met namaakwapens over de schouders paradeerden zij over het centrale plein van Gazastad.

Er zijn 12 reacties

  1. peter = de naam
    16 mei 2008 om 02:37 uur.

    Idioten. Die twee bewegingen gijzelen het palestijnse volk Verdelen het en misbruiken hun ziekelijke ideen over vernietiging van Israel over de ruggen van de palestijnen.

    Kinderen van 4 a 5 oud laten kruipen oefenen marcheren met nep geweren in uniformen en ze hersenspoelen en indoctrineren met haat. de nieuwe “jugend” En nog denken dat ze in de naam van allah kunnen moorden en terroriseren.

    Ze maken er een zooitje van. Zie Libanon op dit moment en in de Gazastrook. Zogenaamd niks te vreten in gaza, maar ze kunnen wel met wapens rondlopen. Owja die zijn made in teheran.

  2. kano
    16 mei 2008 om 06:06 uur.

    peter = de naam @

    jong geleerd oud gedaan

  3. HENK EL MAKHLOUFI
    16 mei 2008 om 07:31 uur.

    “Jugend” zeker bedacht in de Reichstag van Israel.
    Maar je kan duidelijk merken dat je ook hier eens studie naar heb gedaan.
    En wat heeft Libanon nu weer te maken met de Palestijnen in de Gaza en de Westbank die verdreven zijn en vechten voor hun land.
    En niks te “vreten”daar in de Gaza?
    Wie denk je dat daar nu echt verantwoordelijk voor is?
    Jou vrienden toch!!!!!!!

  4. Maghreb.NL » Blog Archive » Bin Laden: “We zullen Palestina niet opgeven”
    17 mei 2008 om 12:01 uur.

    […] Osama bin Laden heeft vrijdag in een audioboodschap gezworen de strijd tegen Israël voort te zullen zetten. Hij verklaarde verder nooit Palestijns land te zullen opgeven. De boodschap komt op het moment dat Israël zijn zestigjarig bestaan viert en de Palestijnen Nakba (Catastrofe) herdenken. […]

  5. Peter = de naam
    17 mei 2008 om 01:48 uur.

    @henk hoe wil jij die militaire opvoeding noemen? Denk je dat ze padvindertje gaan spelen en met oud en nieuw met oliebollen langs de deur gaan om de clubkas te spekken?

    Enne link met Libanon lijkt me vrij duidelijk Daar aan Israels noord grens zit hezbollah Libanon naar de kloten te helpen. Met hulp van Syrie en Iran. Die aldus een springplank willen om Israel dwars te zitten.

    In gaza hebben sommigen liever brandstof voor raketten en wapens in de hand dan een brood. Om te terroriseren.

    En je moet goed lezen henk ik zeg ze hebben zogenaamd nix te eten, maar ondertussen…Onlangs genoeg ingeslagen in Egypte denk ik Trouwens warom klaag je niet bij Egypte, Die houden aan de zuid kant de grens nu hermetisch gesloten. En nu gaan de Egyptenaren eindelijk de tunnels aanpakken waardoor wapens gaza binnen gesmokkeld worden. En er zijn ook zakken met opdruk van de EU onderschept waarin geen meel zat, maar onderdelen voor wapens.

    In gaza weten ze op sommige gebieden de boel aardig te beduvelen ze hebben al eens een persconferentie belegd terwijl er geen elektriciteit was en beweerden dat ze in het donker zaten door toedoen van Israel. Als je de foto van de persconferentie ziet. zie je dat ze de gordijnen hebben dichtgeschoven waar nog daglicht doorheen komt. En een aantal nepbegrafenissen hielden ze. Toen Israelische helikopters verschenen, rende de massa weg en liet de lege kisten achter in de straten

  6. Peter = de naam
    17 mei 2008 om 11:45 uur.

    EU boos op Palestijnse extremisten om misbruik hulp
    Door hvhol nieuw sinds 4 maanden (weeswaakzaam.punt.nl)

    De Europese Unie heeft het misbruik van humanitaire hulp door Palestijnse extremisten veroordeeld. Die zouden hebben geprobeerd 6,5 ton potassium nitraat in nep-suikerzakken van de Westoever naar de Gazastrook te smokkelen. Potassium nitraat kan worden gebruikt voor het maken van explosieven.

  7. Henk el Makhloufi
    18 mei 2008 om 12:20 uur.

    Peter = de naam,
    Je weet het allemaal zo goed te vertellen dat je bijna wel moet aannemen dat je voor de Mossad werkt,
    Of ga je elke week op bezoek bij de Palestijnen?
    En hoe kan jij dat weten van die zakken suiker?
    Ben je erbij geweest?
    Of krijg je deze info uit Israël op je PCtje voor jou doeleinden?
    Zijn deze zakken niet door de Mossad onderschept en daarna neergelegd om te “bewijzen”dat de vrijheidstrijders de zaak zouden beduvelen?
    Dat zou niet voor de eerste keer zijn!!!!!
    En de Eu boos,ja is niet gek die zijn altijd al op de hand van Israëli geweest en liegen net zo hard als de staat zelf doet.

  8. Peter = de naam
    19 mei 2008 om 02:59 uur.

    @henk Iek ben ienderdaad gehaim agent voor die Mossad!! Maarre niet verder vertellen he. Mondje dicht hoor

    Blijft ons geheimpje hoor Kusje weer van mij terug.

    Shalom

  9. HANS
    19 mei 2008 om 06:40 uur.

    de joden moeten uit palestina.

  10. HANS
    19 mei 2008 om 06:43 uur.

    duitsland moet een deelstaat afstaan speciaal voor de joden om er te wonen. ik leef mee met het Palestijnse volk, ikheb respect voor het Palestijnse volk.

  11. Laila
    21 mei 2008 om 08:32 uur.

    Peter De Naam je weet alles over de israelisch behalf over de palestijnen!weet je te weinig.
    Jammer dat jij allen maar negatief dingen weet te vertellen over een volk1
    Mazzel tof

  12. Henk el Makhloufi
    22 mei 2008 om 09:53 uur.

    Laila,
    Peter = de naam weet alleen maar wat hem in zijn straatje van pas komt en wat hij kan gebruiken om een ander neer te trappen.
    Kijk maar bij zijn posting inzake marokkaanse gevallenen herdacht van 15 mei en zijn meningen bij alle andere items over marokkanen in de 2e WO.
    Maar even lekker natrappen kan hij niet laten