MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Bruid geen maagd: huwelijk geannuleerd

30 mei 2008 | in Maatschappij | 21 Reacties

Rechters in de Franse stad Lille hebben een huwelijk tussen twee jonge Franse moslims nietig verklaard, omdat de bruid tijdens de huwelijksnacht geen maagd meer bleek te zijn. Volgens de sharia is dit een enorme zonde.

Dat meldt de Franse krant Libération.

De rechters kwamen tot de conclusie dat de bruidegom was bedrogen inzake een ‘essentiële kwaliteit’ van de bruid.

Zij zou hem voor het huwelijk hebben verzekerd nog maagd te zijn. Tijdens de huwelijksnacht kwam de bruidegom erachter dat dit dus niet het geval is, waarop hij in shock terugkeerde naar het huwelijksfeest.

De bruid kon namelijk niet bewijzen dat zij nog maagd was, omdat zij geen bloedvlekken op de lakens kon laten zien, aldus de Franse krant.

De vader van de man heeft de bruid toen direct gedumpt bij haar ouders. Dit allemaal had plaats in april. Zowel bruidegom als bruid is moslim, en volgens de advocaat van de man zijn ze ‘helemaal niet extreem gelovig’.

In de rechtszaak besloten de rechters daarop tot de toepassing van een wetsartikel dat zelden wordt gebruikt.

De familie van de bruid had haar gepresenteerd als ‘ongehuwd en kuis’. Daarom besloten de rechters dat zij gelogen had over een ‘essentiële kwaliteit’ en dat het huwelijk dus nietig moest worden verklaard.

Het komt in Frankrijk zelden voor dat huwelijken achteraf als van meet af aan nietig worden verklaard. Het wetsartikel 180 is eerder gebruikt als de bruid heeft verzwegen dat zij eerder als prostituee heeft gewerkt of als iemand niet in staat is tot geslachtsgemeenschap., schrijft Elsevier.

Er zijn 21 reacties

  1. Maghrebie
    30 mei 2008 om 09:24 uur.

    Een vaag verhaal. Niet bloeden betekent niet gelijk dat de bruid onmaagd is. Heeft de rechter hier een onderzoek naar verricht?

  2. said
    30 mei 2008 om 12:47 uur.

    heel goed van de buid gom bravo

  3. AbuAyman
    30 mei 2008 om 12:48 uur.

    Persoonlijk vind ik het niet erg vinden om met een meisje te trouwen die geen maagd meer is.
    Maar dan moet ze dat wel gelijk zeggen,natuurlijk.
    En gewoon open en eerlijk daarin zijn.

    Iedereen is jong geweest…….en iedereen is wel eens in de ‘grote val’ van de Shaytaan gelopen.Vooral jongens.
    Maar de laaste tijd ook steeds meer meisjes.Aangezien dit een gemeenschappelijk probleem is dienen de Moslims en Moslimas dit samen te bespreken en te bestrijden.

    ADVIES aan alle moslimmeisjes .
    Zusters,mochten jullie je maagdheid zijn verloren(geen probleem,Allah is DE Vergever)) ga dan a.u.b. geen chirurgische ingrepen onder voor correcties aan het lichaam die en geld kosten en ons Moslims te schande maakt.
    Dat is niet de oplossing.
    Doe het niet zusters.
    Dat is bedrog.
    Want wie neem je nou in de maling?
    Je toekomstige echtgenoot?
    Je ouders?
    Allah?
    Je neemt alleen je ZELF in de maling.
    Er is een veel betere oplossing….en die ligt in de handen van Allah, die ALLE problemen oplost.
    Vraag vergiffenis aan Allah en verbeter jezelf en bouw een goede band met Allah,jouw schaper.

  4. barbare
    30 mei 2008 om 05:39 uur.

    tr tr tr yeh moslims vrouwen van tegewoordig ze denken dat een man daar niet achter zal komen pfff grote onzin toevalig kijk ik discovery en geloof me er waren twee verslaggevers naar amirika gegaan om verhaal te halen bij een onderzoeker die zij dat je de natuur niet kan belazeren dit omdat die geen moslim is zegt hij het dus zo, al die pillen of wat dan ook is nutteloos Voorbeeld net als een leeuw en leeuwin die weten precies hoe en wat te doen, het is de instinct en wij manen hebben die ook dus geloof niet alles wat er in een stripboek zit…..voor de moslims je kan het zo ook gaan bekijken Durf jij allah te testen? alikoem selaam beste zusters en broeders dit is voor even leuk maar wat er daarna komt geloof me je gaat wensen dat je nooit was geboren…

  5. fatima
    30 mei 2008 om 06:50 uur.

    Mijn god he, wat is dit nou weer voor onzin. In welke tijdperk leven we? sinds wanneer moet de man nog bloedvlekken aan zn familie laten zien?? en trouwens niet bloeden, kan ook het geval zijn bij een maagd. Tenzij ze zelf toe heeft gegeven idd geen maagd meer te zijn. ..hmm vaag allemaal

  6. Berkany
    30 mei 2008 om 08:33 uur.

    Uit dit verhaal kan ik zeggen dat mensen nog in oerwoud tijd nog leven.wakker worden wij leven in andere tijd.

  7. hamid
    30 mei 2008 om 09:11 uur.

    Was de jongen wel Maagd?
    Niet trouwen om een beetje bloed…Wat een loser, zeg. Voor hem ging het om het bloed en interessert hem niet of zij wel veel alternatieve sex heeft gehad….

  8. hamzahamza
    31 mei 2008 om 02:52 uur.

    Fatima ben je zeker niet meer maagd hhhhh. geintje. kijk ik vind zelf niet erg als meisje niet meer maagd maar wel voor trouwen vertellen. als meisje bereid om goed pad te volgen zal die man die met haar gaat trouwen veel hasanat krijgen.

    Fatima wij leven in 2008 maar veel mannen willen alleen maar met maagd vrouwen trouwen dus ze laten niet zien aan familie maar wij verwachten van vrouw dat zij maagd is en als zij blijkt dat zij niet meer maagd dan is het moeilijk om met haar te leven. Ik zou ook dezelfde doen als vrouw niet verteld dat zij niet meer maagd.

  9. jamal
    31 mei 2008 om 10:44 uur.

    Bloed………kleinkind van DRACULA

  10. barbare
    31 mei 2008 om 08:33 uur.

    fatima jij kan beter niet pratten sorry hoor maar als je een beetje repect had voor je mede moslims zou je niet over deze onderwerpen pratten of reageren en je weet dat het niet goed is meid ik weet je wil er bij horen maar dat kan ook met je man alleen later inshallah dus beter denk je voordat je wat zegt ik schaam me soms zo erg he als een meisje zo overdreven open is en dat gewoon zegt net als een broodje sla die ze naar binnen verwerkt, mohim ik heb niks tegen jou maar als je goed nadenkt weet je dat het zo is beslemma

  11. barbare
    31 mei 2008 om 08:34 uur.

    een tip het is geen mijn god maar als je toch al bezig is dan is het mijn allah swt, oke en bloed vlekken klopt kan onzin zijn maar een ervaren man kan het weten….dus er valt nisk te verbergen;)

  12. karim
    31 mei 2008 om 11:40 uur.

    vind het wel zielig voor die meid, weet niet of het wel waar is maar heb weleens gehoord dat een maagde vrouw niet altijd bloedt dus zegt niks en ook bewezen, maar om zo een heisa te maken en de familie erbij te betrekken en de vrouw de grond in te boren is ook niet nodig.
    Maar is de man wel maagd? Vind het wel oneerlijk bedoel een vrouw heeft ook 5 liter bloed en gevoel en god vergeeft, bedoel als je een vrouw trouwt en haar op de goede pad breng heb je toch ook een hoop bereikt.
    Maarja wie ben ik zou het haar vergeven mocht het zo zijn.
    Maar om haar te vernederen bij familie en zelfs de media vind ik een beetje te ver gaan.
    Wat nu met haar gaan we haar dumpen en een slecht leven bezorgen, dat heeft god ook niet gezegd.

  13. Peter = de naam
    01 juni 2008 om 12:54 uur.

    Als men es wat beter zich zou laten voorlichten, zou men achterlijke sprookjes over het vloeien van bloed tijdens de huwelijksnacht niet meer geloven.

    http://www.sexwoordenboek.nl/maagdenvlies.html

    Niet te geloven dat sommigen vandaag de dag met alle info nog in sprookjesonzin geloven. Zeker in de westerse wereld met alle info.

  14. laila
    01 juni 2008 om 09:33 uur.

    Het is inderdaad heel jammer wat er met die meid gebeurt is ..
    maar wie zijn wij mensen om te oordelen…??
    In de KORAN staat er nog ALTIJD dat beiden maagd moeten zijn …

    Maar ALLAH KBIR …

    M3a salama

  15. kawthar
    02 juni 2008 om 08:10 uur.

    Iedereen wilt dat zijn partner maagd is. Vooral van de vrouwen wordt dit verwacht, maar men vergeet dat een man ook maagd het huwelijk in moet gaan !!
    Tevens bestaat er geen maagdenvlies, dat je doorprikt waardoor je gaat bloeden !! Dit bestaat alleen bij de mensen die onwetend zijn.
    Sommige vrouwen hebben al een oparatie gehad door hun ziekte waardoor en er dan een slangentje erdoor heen gaat, ben je dan ook geen maagd meer??
    Je bent geen maagd meer als je gemeenschap heb gehad en dat bloeden krijg je mede door vernauwing !!
    En zeg niet dat ik geen maagd meer ben. met dat onzin. En ja dat is zo, want ik ben al getrouwd !!!

    Gooi het niet altijd op de vrouw. Mannen zijn ook ratten en treden zelden maagd het huwelijk in.

  16. Fa
    03 juni 2008 om 11:11 uur.

    Gaat het om de liefde of om het vloeien. Als dit verhaal klopt dan mag deze meid blij zijn dat ze niet met zo’n achterlijke man nog is getrouwd. Ik schaam mij dood als ik nog zulke artikelen tegen kom!! Het blijkt maar weer, barbaren zijn er nog steeds….. Op elk potje past een deksel. Als een man echt van zijn aanstaande vrouw houdt en je eerlijk tegen elkaar bent dan speelt maagdelijkheid geen rol meer. Elkaar respecteren en warderen daar draait het om in het leven en niet om een stukje vlies, die er niet altijd is……..

  17. WS
    03 juni 2008 om 12:27 uur.

    steeds meer Europese moslims dwalen zwaar af van het onderwerp ´Moslim zijn´.
    De franse vrouw heeft het niet verdiend om zo laag behandeld te worden, gericht op de media en de publiciteit van de zaak.
    Maar kan me wel indenken wat er voor de man door zijn hoofd gaat, want liegen ofwel geen vertrouwen is het ergste wat er is in dit leven. Ik geloof wel dat niet iedere bruid hoeft te bloeden, maar als man zijnde weet je heus wel het verschil tussen maagd en ontmaagd. Ik vind ook dat de vrouwen die ontmaagd zijn gewoon van tevoren hun bek moeten openen, zoal ze ook hun maagdelijkheid afgaven. inplaats van gewoon een risico´tje nemen en denken ik vind wel iemand die er in trapt. Er is niks schandalligers voor de moslim man om later alsnog verhalen aan te moeten horen die hij nooit vantevoren heeft meegekregen(Waar hij dan kon kiezen).

  18. maria
    03 juni 2008 om 01:09 uur.

    Met leugens een huwelijk instappen kan niet. ZINT VOORALEER JE BEGINT.
    Een huwelijk dat al begint met leugens is geen oprecht huwelijk. Dus heren zoek een meisje dat bekend staat als oprecht.In de islam neemt men nooit getuigenis aan van iemand waarvan men weet dat die persoon liegt.Zowel man als vrouw…….

  19. el Magico
    04 juni 2009 om 02:57 uur.

    Kijk, ik heb niks tegen de Koran of moslims met een goede imborst. Maar ik walg van ’t feit dat het merendeel van de moslims hun godsdienst niet eert of misbruikt. Ik ken moslims van wie de vrouw braaf thuis zit terwijl de man z’n pik steekt in al wat hij tegen komt. En ga me nu niet zeggen dat ik zever hé. Hoeveel meisjes worden niet nagefloten of gelijk lastig gevallen door marokkaanse of moslim mannen? ’t Zijn niet de ongelovigen die moeten branden in de Hel (als die al bestaat), maar al de hypocrieten die hun eigen overtuigingen met de voeten vegen. Nu, ergens kan ik wel begrijpen dat die jongen geshockeerd was. Niet omdat ze geen maagd meer was, maar gewoon omdat ze er (mogelijks) over gelogen had. Aan de andere kant kan ik ook wel begrijpen dat zo’n meisje verzwijgt dat ze geen maagd meer is. Al is ’t maar uit schaamte voor de reactie van de mongolen en hypocrieten die er haar op zullen aanspreken. Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen… Peace.

  20. Eer voor de vrouw
    24 juli 2014 om 01:36 uur.

    Moge de vrede met u zijn,
    Ik ben een meisje van 16 jaar, ik heb een Marokkaanse achtergrond en heb me in Spanje opgevoed en nu woon ik al 8 jaar in België.
    Eerst en vooral wil ik meneer “El Magico” feliciteren voor de wijze woorden die hij net uitsprak dankuwel meneer zoals u naam het ook zegt u hebt Palabras Magicas (magische woorden) uitgesproken. Verder wil ik er op ingaan ik ben het met iedereen eens dat de moslim mannen heel schijnheilig spelen en dat de vrouwen altijd het dubbel als slecht bestraft wordt en dit is erg jammer omdat mensen denken dat het door het geloof kom omdat de Islam de mannen meer rechten geven en de vrouwen niet waarderen, ect .
    Maar als gelovige moslima moet ik hier streng verbeteren, de Islam is er heel duidelijk in dat beide zowel vrouwen als mannen maagd moeten blijven tot het huwelijk en hier bestaat er geen twijfel in omdat de verzen niet anders geïnterpreteerd kunnen worden dus als het niet aan de Islam ligt, waar ligt het dan aan ? Het antwoord is cultuur, wij Marokkanen zijn er aan gewend dat de moeder hun zonen eeg verwennen en de meisjes altijd kapot laten werken, spijtig genoeg is dit nu eenmaal en ja met al de gevolgen van dien… Ik spreek hier ook niet zomaar maar uit ervaring! Ik heb een broertje van 14 jaar en hij word zo verwend door mijn moeder dat ze zelfs het vlees voor hem in stukjes snijdt omdat hij het niet kan (dit is geen grap) en ja met zoveel verwennen mogen ze heel de dag naar buiten en mogen ze een vriendin en bij sommige gevallen zetten ze hun zonen aan om seks te hebben voor het huwelijk omdat je dan “ervaring opdoet” en terwijl dit allemaal opeens erg belangrijk wordt zijn de studies ook opzij gezet en het resultaat hiervan is : een Marokkaan die trouwt met een maagd, braaf meisje die heel de dag voor hem kookt terwijl hij niet eens werk heeft en moet ze ook nog eens mee gaan werken omdat ze anders niet rond komen de hele maand.

    En dat is daarom dat ik als maagd meisje beslist heb om niet te trouwen met een Marokkaan, sorry maar ik vind het niet aan hen liggen maar op de manier dat ze zijn opgevoed (ik heb dus ook medelijden met de toekomstige vrouw van mijn broer)

  21. fatma
    23 augustus 2014 om 02:38 uur.

    Hoe weet de man in kwestie dat ze ontmaagd is?.
    Mensen weten niet waar ze over praten.
    Maagd is niet te bewijzen door te bloeden,want dat is echt onzin.