MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Drama voor Khalid Boulahrouz

19 juni 2008 | in Sport | 32 Reacties

BoulahrouzDe Nederlandse international Khalid Boulahrouz is bij het EK voetbal in Zwitserland en Oostenrijk getroffen door groot persoonlijk leed. Zijn dochtertje Anissa, dat woensdag te vroeg werd geboren in een ziekenhuis in Lausanne, is overleden.

Van der Sar was er woensdagavond ook zelf, samen met Ruud van Nistelrooy. Eerder waren Nigel de Jong en Robin van Persie, Boulahrouz’ maatjes in de selectie, in het ziekenhuis aanwezig. Tegen het Algemeen Dagblad zegt Van der Sar: ,,Het is een heel moeilijke situatie. Ik vond dat Khalid zich heel sterk heeft gedragen. Ik denk ook dat hij hier toch weer goed uit gaat komen. ,,Hij had zijn familie in eerste instantie ook niet bij zich, daarom denk ik dat het goed was dat wij er voor hem waren,’’ vervolgde de doelman.

Khalid blijft deel uit maken van de selectie van het Nederlands elftal. Dat heeft bondscoach Marco van Basten donderdag gezegd. Nederland speelt zaterdag op het EK in Basel de kwartfinale tegen Rusland. Boulahrouz is daarvoor inzetbaar.

Er zijn 32 reacties

  1. anti overlopers
    19 juni 2008 om 06:38 uur.

    Wel heel triest voor het dochtertje, maar ze is nu als een duif naar de hemel. immers ze is op deze manier beter af, laat staan dat ze een vader zou hebben die voor haar niet zou zijn zijn. want voetbal en belangrijker nog het nederlandse elftal zijn veel belangrijker dan dochter lief.

  2. souila
    19 juni 2008 om 10:57 uur.

    ik vind het heel zielig maar jah je moet het zo bekijken ze is als een engeltje naar allah toe en wij gaan allemaal daar naar toe succes en hoop dat je gauw weer kindjes krijgt want jullie zouden prachtige ouders zijn.

  3. ROTTERDAM-ZUID
    19 juni 2008 om 11:09 uur.

    a zwerver zo moet je niet praten misschien wil hij de pijn zo vermijden om te gaan spelen niet iedereen is hetzelfde.Ik zelf zou ook niet hebben gespeeld en me vrouw gesteund maar dat was ik en hij is anders al mij.Dus beetje nadenken wat je zegt

  4. Masterdam
    20 juni 2008 om 01:32 uur.

    Echt heel triest en heeeeel erg voor Khalid, ina lilah wa ina ielajhie rajie3oen!!!!

  5. Rachid
    20 juni 2008 om 08:35 uur.

    Hij had ook kunnen kiezen om salaat aljanaaza te verrichten tijdens de begravenis in Marokko. maar hij blijft gewoon in zwitserland. Is dat je dochter lief hebben?????
    schande

  6. Abdel
    20 juni 2008 om 11:35 uur.

    anti overloper ga je schamen, je hebt duidelijk geen goede opvoeding gehad. Dit is niet het moment om zo een uitlating te doen. Denk er maar even over na.

  7. Berkany
    20 juni 2008 om 12:55 uur.

    Door boulahrouz en affelay ben ik trots marokkaan, er wordt veel geschreven in de arabische kranten over oranje met name onze helden boula en ibrahim ,khaled, je krijgt niet allen van nederlanders steun ,maar ook van marokaanse gemeenteschap . ik vind je fantastich spelen, ik heb net veel reacties van arabische wereld gelezen en ze steunen jouw en en jouw vrouw en famillie VEEL STERKTE.

  8. mhamed
    20 juni 2008 om 12:55 uur.

    allah irhamha dat kleintje.

    ahhh hij maakt zijn keus en wij steunen hem

  9. marijnt
    20 juni 2008 om 02:32 uur.

    Ik neem jou opmerking en die van anti overlopers totaal niet serieus. Jullie denken niet na wat jullie zeggen. Hij wil geen salat aljanesa doen of misschien heeft hij het al gedaan. Dat weet jij niet. Je moet niet zomaar dingen gaan roepen

  10. Moessie
    20 juni 2008 om 02:58 uur.

    Boula,heel veel sterkte jongen we zijn trots op je
    en kom niet terug zonder de beker,
    en inderdaad sommige reactie’s slaan nergens op.
    RESPECT!!!!!!

  11. ainzorah
    20 juni 2008 om 03:45 uur.

    het is heel triest wat khalid is overkomen ,zo is het leven nu eenmaal.
    khalid ik wens jou en je vrouw en jullie famillie heel veel sterkte toe.
    wat andere negatief schrijven moet je gewoon links laten liggen die zijn nu eenmaal niet wijzer.
    en de kleine annisa is als een witte duifje in de hemel,dat is zeker.
    ik hoop dat je er goed mee omgaat.
    en wij moet er nog maar voor zorgen om daar te komen.
    dat kan je niet van alle mensen zeggen in deze tijd.
    at jerham rabi inchallah.
    heeeeeel veeeeeel sterkte jongen.

  12. kano
    20 juni 2008 om 05:34 uur.

    door in de team te blijven en blijven voetballen kan hij de dood van zn dochtertje beter verwerken. hij kan beter niet vertrekken want dan laat je maatjes in de steek

  13. Yassin
    20 juni 2008 om 06:12 uur.

    Ben zeer trots op deze jongens. Insallah gaat zijn dochter naar de hemel.
    Wat beterft die andere jaloerse jongens. Iedereen zou voor ned. keizen als je goed kan voetballen.
    Wat heeft marokko voor ons gedaan niets toch??
    in ned . kunnen we studeren enzo.
    Maar ja dat begrijpen die jongetjes niet.
    beslama

  14. Siham
    21 juni 2008 om 03:51 uur.

    Ina lillahi wa ina illahi ra3ijoen…………..
    Ik wens jullie veel geduld toe, moge Allah (swt) over jullie waken.

    Veel sterkte toegewenst!

  15. mo
    21 juni 2008 om 09:38 uur.

    veel sterkte boulahrouz
    we steunen je in zwits/oost. EK

  16. rachidddd
    22 juni 2008 om 11:14 uur.

    wat doe je nog op de WK, GAAN NAAR HUIS EN KIND BEGRAVEN

  17. els
    22 juni 2008 om 12:44 uur.

    Khalid,mijn gedachten gaan uit naar jou en je vrouw!! Sterkte…

  18. gringo
    22 juni 2008 om 04:56 uur.

    veel sterke

  19. Azidan
    22 juni 2008 om 07:48 uur.

    Ik heb in de krant gelezen en gezien met wie Boulahrouz getrouwd is

    Namelijk een vrouw dat spannende jeans broeken draagt, dat haar mouwen bloot laat, geen hoofddoek draagt, een vrouw dat gekleed is DOCH naakd !!!!!!

    O Boulahrouz, dit is een waarschuwing van Allah, voor jij en je vrouw, denk aan de DOOD, bekeer u, en zeg tegen uw vrouw van zich goed te kleden, en zich deftig voor de Islam de te kleden,

  20. Aklim
    23 juni 2008 om 07:37 uur.

    Azidan, wat ben je ouderwets ,jij hebt geen respect voor mensen, jij denkt tegelijk aan spijker broek en……dus jij bent eenvan die vreemde die in cafes zitten en naar de meisjes kijken.BELACHELIJK.

  21. Azidan
    24 juni 2008 om 09:49 uur.

    AKLIM, helemaal niet, ik ben niet ouderwets,

    Onze Profeet vzmh heeft een perfecte beschrijving gegeven van een soort vrouwen die gaan opduiken in de einde der tijden en die het Paradijs niet zullen binnengaan noch zullen ruiken.

    Zijn beschrijving was “geklede naakten” ze dragen spannende, doorschijnende, doorzichtige kleding, goed geparfummeerd, ze lopen schuddend met hun heupen, ze dragen geen hoofddoeken”

    Onze Profeet heeft gezegd deze vrouwen zullen het Paradijs niet ruiken hoewel het van heel ver te ruiken is.

    Me, moet leren van de Islam niet iets ouderwets te maken

  22. Azidan
    26 juni 2008 om 12:19 uur.

    Als de dood van het arme babytje de moeder dervan of de vrouw van Khalid Boulahrouz er niet toe kan bewegen om haar “westerse kledingstijl” te veranderen, dan denk ik dat haar hart verzegeld is,

    De dood mensen is een WAARSCHUWING, de Engel des Doods gaat 6 keer voorbij de huizen van de mensen,

  23. bibi
    26 juni 2008 om 10:04 uur.

    Ongelovigen krijgen ook kinderen, dus dat zegt niks.

    Boulahrouz en vrouw heel veel sterkte, ooit zal het kindergeluk er ook voor jullie zijn. Jullie dochter is een engeltje en zal eeuwig over jullie waken.

    Iedereen verwerkt een verlies anders, dat geeft ook niet, laat een ieder in zijn/haar waarde. Als Boulahrouz zo’n verkeerde man is waarom heeft hij dan gouden benen??

  24. peter = de naam
    26 juni 2008 om 10:36 uur.

    @azidan. Heb jij voor zelf je spijkerbroeken al weggedaan en shirts met korte mouwen? Want jij mag dat dan zelf natuurlijk ook niet dragen. Tenslotte zijn mannen en vrouwen toch gelijk! En je draagt ook een hoofddoek, want (moslim)vrouwen die kunnen ook wel eens naar jouw kijken.

    Ben jij wel recht in de leer? Poets je je tanden ook met een boomtak en ruk je je haar met wortel en al uit? Want sommige moslims doen dat omdat ze dat lezen in de koran dat volgens hun de profeet dat ook deed. En jij bent niet ouderwets zeg je, dus moet je dat maar eens gauw gaan onderzoeken.

    Anders hou jij je ook niet aan de “regels’en krijg jij ook huisbezoek van “de engel” Weet je zeker dat je al je spijkerbroeken hebt weggedaan? Stel je voor dat de Engel je kledingkast doorzoekt? Tringgg o de deurbel. De engel! Ik moet nu gaan. Zal even een kopje koffie voor m zetten. Het is tenslotte mijn tijd nog niet. Haha

  25. ravinder
    26 juni 2008 om 02:16 uur.

    er was sprake van een miskraam. de media hebben het nog dramatischer gebracht door te melden dat het kindje dood was geboren. echter, gezien het aantal weken van de zwangerschap was er geen natuurlijke wijze waarop er een kind werd geboren die vervolgens stierf. (er was ook absoluut geen sprake van een ‘kind’ …) een dergelijke spontaan overlijden komt vrij veel voor en het moet bekend zijn geweest hoe het nu echt gedefinieerd zou moeten worden door de diverse media. het blijft naar voor de familie natuurlijk.

  26. Azidan
    27 juni 2008 om 08:19 uur.

    Peter is de Naam,

    Onze Profeet heeft gezegd dat er geen “geklede naakte mannen ” gaan opduiken, hij heeft gezegd er gaan geklede, naakte vrouwen opduiken,

    Dus peter wat de man hierbij doet is irrelevant, Onze Profeet had het over VROUWEN en niet over mannen, de man mag wel geen ZIJDE dragen,

    Ik begrijp wel dat de ongelovige Peters, en Marijntjes negatief gaan reageren op mijn reacties omdat het NAMELIJK ONGELOVIGEN ZIJN

  27. peter = de naam
    27 juni 2008 om 11:37 uur.

    @azidan hoe kun jij beweren dat ik ongelovig ben?? Baseer jij dat op je koran? Ben jij de enige gelovige? Is islam het enige geloof? Denk jij dat of is dat zo?

    Ik denk dat jij eens vanuit je blinde gesloten toren de luiken moet openen. Ik neem aan dat je in Nederland woont? Dan heb je hier te maken met andere gewoonten en uitingen. En daar zul je vaak genoeg mee te maken krijgen.

    Bereid je er maar op voor. Als jij kinderen hebt, is de kans groot dat ze niet automatisch jouw regels gaan overnemen. Hoofddoek en voorgeschreven kleding kan dan wel eens weggedaan worden. Hou er maar rekening mee dat moslims zich gaan aanpassen in Nederland en niet meer zoals jij benauwd leven en voortdurend volgens regeltjes leven die achterhaald zijn.

    En een gedachtenpatroon waardoor jij het overkomen van verlies van een kindje, in dit geval van Boulahrouz, direct verbind aan de kledingstijl van mevrouw Boulahrouz. Dat vind ik een achterlijk iets. Het was beter voor jou als je had gezwegen.

  28. hassanhasson
    27 juni 2008 om 07:47 uur.

    Peter= de naam
    hoe haal je het in je vergrijste massa om koran en de islam erbij te betrekken..
    alhoeweel ik vind het juist eerder komisch dan hinderlijk om je complex anarchistisch christelijk/joods opvatting over de islam te lezen.
    Islam erkent ieder en elke religie en dat tot tegenstelling van het christen-joden dom. die anderen uisluiten en zich verhevenen tot de enige en superior religie.
    ongelovige is iemand die het bestaan van God ontkent.endaar is niks mis mee. Ik neem aan dat jij wel in God gelooft, nou ja in de drieeenheid.. 3=1 of 1=3

  29. Azidan
    27 juni 2008 om 07:51 uur.

    Geachte, Peter, indien je een Moslim bent, dan mijn excuses, maar onze definitie van een ongelovige is EENIEDER DIE NIET GELOOFT DAT er een GOD is en dat Profeet Mohammed vzmh zijn Profeet is, en die dus de Islam op de letter volgt, de Islam is de ENIGE geloof dat geaccepteerd zal worden door Allah, al de andere godsdienstenz oals Boedhisme, Hindoeisme, Shamanisme, Katholicisme en Protestantisme, zullen niet geaccepteerd worden,

    Ik denk mijnheertje Peter dat jij eens uit dat gesloten donkere put moet kruipen, en je ogen open doen, en je wat meer verdiepen in de Islam, we hebben hier inderdaad te maken met andere gewoontes die ik volledig afkeur en die ik opngepast vind zoals “homofilie” (bah), dit houdt me niet tegen om m’n menng te uiten en om mijn afkeer te uiten,

    Moslims zullen zich nooit aanpassen aan de kafirs, knoop dat maar goed in je oren, en indien het moeilijk wordt si de Aarde GROOT genoeg, dan gaan we hier weg, op AL HIJRA, we gaan terug emigreren naar een Islamtisch land, Mijn kinderen inshallah zullen zich nooit aanpassen aan de ongelovigen, hoofddoek afdoen nooit, never, zoals jullie zich aanpassen aan onze Petroleum zo zullen jullie zich aanpassen aan onze gewoontes,

    Het verlies van dat kindje van Boulahrouz, heeft hen in contact gebracht met de dood, van deze ervaring moet Mevrouw Boulahrouz gebruik maken om zich te bezinnen, zij moet weten dat zij zoals haar kindje ook op een dag zal sterven, zij weet als “moslimzijnde” dat zij haar geloof tekort doet, door zich zo te kleden, zij weet dat, maar jij Peter weet dat niet, dus ik richt me tot Mevr Boulahrouz, maar niet tot jou Peter,

    Wasalam Aleikoum
    juni 27th, 2008 om 11:37 am

  30. peter = de naam
    28 juni 2008 om 01:15 uur.

    @azidan. Ik neem jouw opmerking dat islam enige geloof is voor kennisgeving aan. Als jouw mening. Die mag je uiten. Jammer dat je je reactie over de vrouw v Boulahrouz verdraaid. Je brengt in je eerste reactie de dood v t kindje in verband met haar kledingstijl en meent dat ze haar kledingstijl moet veranderen.

    Je kunt wel zeggen dat je je alleen tot de vrouw van Boulahrouz richt, maar hier op dit forum zitten meer mensen. Maar goed. Het is jouw menng over de stijl van kleden. En ik vind het in verband brengen van die kleding dragen met de dood van haar kindje een achterlijke reactie van jou.

  31. peter = de naam
    28 juni 2008 om 03:08 uur.

    @hassanhasson. Jij beweert “Islam erkent ieder en elke religie en dat tot tegenstelling van het christen-joden dom. die anderen uitsluiten en zich verhevenen tot de enige en superior religie”

    Jij vergeet zeker landen als Iran Saoedie Arabie Soedan Indonesie waar niet moslims nou niet bepaald goed worden behandeld en eerder .worden gediscrimineerd en vervolgd alleen om het feit dat ze een ander geloof aanhangen of de islam niet volgen. Ik zou nog wel meer landen kunnen noemen.

    Iets minder verheven mag jij je wel voelen,vind ik. Op dat gebied van tolerantie en verdraagzaamheid moet islam nog heel wat leren.

  32. Henk el Makhloufi
    28 juni 2008 om 10:16 uur.

    Hassanhasson en AZIDAN
    Blijf sterk in je mening,complimenten voor de wijze waarop je deze uitdraagt.