MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Huwelijk met niet-maagd toch geldig

22 juni 2008 | in Maatschappij | 34 Reacties

Het ongeldig verklaarde huwelijk van een Franse moslima die gelogen had over haar maagdelijkheid, is weer geldig. Een rechtbank in het Franse Douai bepaalde donderdag dat de vrouw in elk geval gehuwd is tot een rechtbank in september definitief een beslissing neemt over het huwelijk. Zo meldt De Telegraaf.

De rechtbank van Lille besloot eind mei dat de bruidegom was bedrogen inzake een ‘essentiële kwaliteit’ van de bruid. Die had hem voor het huwelijk verzekerd nog maagd te zijn. Het bedrog werd ontdekt toen de bruidegom na de huwelijksnacht geen bloedvlekken op het laken kon laten zien aan de feestvierende familie. De vader van de bruidegom bracht de bruid daarop terug naar haar ouders.

De uitspraak van de rechtbank leidde in Frankrijk tot veel ophef en verontwaardiging.

Er zijn 34 reacties

  1. mhamed
    22 juni 2008 om 12:16 uur.

    wel neuken voor het huwelijk en nog zeggen dat je maagd bent!!!!
    wees eerlijk en sta achter je daden.

  2. Aklim
    22 juni 2008 om 07:13 uur.

    Waarom niet geldig? hij zelf gekozen, en nog iets bij marokkaanse huwelijk voor dat ze gaan trouwen gaat de vrouw naar de dokter die brengt bewijs mee dat ze nog maagd is.vraag de marokkaanse gemeenteschap die weten het.

  3. hayat
    22 juni 2008 om 09:07 uur.

    wat belachelijk zeg,omdat zij niet bloede is ze dus geen maagd.Dus elke maagd moet bloeden tijdens huwelijksnacht wat absoluut niet zo is.
    Heel veel meiden bloeden niet,dat ligt aan de maagden vlies. Ik vind het heel triest. En die sukkel van die bruidegom wat een maf kees zeg. als hij echt omdat meisje gaf dan hadden ze samen wel een oplossing gevonden.Als het meisje geen sexueel contact had gehad voor haar huwelijk,en toch niet bloede kon ze via de arts een onderzoek laten doen,die dan kan bevestigen dat ze maagd is maar niet bloede.Nou ja en wat dan nog alsje echt omelkaar geeft dan is die maagdelijkheid niet van belang meer op dat moment.
    Wat die vader van de bruidegom heeft gedaan is helemaal uit de tijd.Ik wens het meisje heel veel sterkte en messchien moet ze maar blij zijn dat ze niet bij deze achterlijke familie gaat horen.Echt barbaren zijn het.

  4. Azidan
    23 juni 2008 om 04:45 uur.

    Aan Hayat, dit is niet belachelijk, waarom zou je houden van iemand die “liegt”

    Deze man is in mijn ogen EEN ECHTE MAN omdat hij laat zien hoe het moet gaan met meisjes die rotzooien met jan en alle man, dieze man laat zien dat een meisje haar kuisheid moet bewaren ongeacht van het feit of de mannen wel of niet rotzooien, het is niet omdat de man rotzooit dat de vrouw ook ineens ook moet gaan rotzooien, dit geldt als een waarschuwing voor de meisjes, en dez eman heeft zijn taak volbracht

    Ik geloof m’n ogen niet wat ik lees “echte barbaren zijn het” de enige barbaren zijn volgens mij de familie van dat meisje die gelogen hebben, en nu probeert de franse overheid met allerlei manieren en allerlei omwegen om toch de wet te omzeilen omdat een aantal vrouwelijke duivels, hun protest hebben getekend,

    Deze mensen komen spijtig niet zo vaak voor, deze families, heel spijtig,

  5. kano
    23 juni 2008 om 09:27 uur.

    Ik vraag me af of die bruidegom ook maagd is, volgens mij niet!!!!!!!!!!

  6. Al biadoui
    23 juni 2008 om 12:29 uur.

    En hoe wil de bruid aantonen dat hij wel maagd is??? De maagdelijkheid is zowel voor de bruid als voor de bruidegom verplicht tot men in het echt is getreden. Vaak lappen de heren dit aan hun laars en doen in hun jeugd niks anders dan achter chikies aan gaan en deze misbruiken. En achteraf dan toch eisen dat de bruid maagd moet zijn…??? Wat een hypocrieten

  7. Azidan
    23 juni 2008 om 08:26 uur.

    Het feit of de bruidegom maagd is doet hier niet toe,

    Deze vrouw heeft “gelogen”, en ook onze Profeet vzmh heeft ons aangeraden om met maagdjes te trouwen, dit staat letterlijk te lezen in de hadiths van Boechari oe Moeslim.

    Het is niet omdat de bruidegom niet-maagd is dat hij geen recht heeft om te trouwen met een maagdje.

    Ik herhaal, er moeten meer van zulke mannen op deze wereld komen als een waarschuwing, voor de moslimzusters die in bed duiken met iedereen Marokkanen, Zwarten, Joden, Turken, Hollanders, Een vrouw hoort “al haya” te hebben, een soort verlegenheid dat typisch vrouwelijk is, waar is die verlegenheid dat de meeste moslimzusters hadden?

  8. hassanhasson
    23 juni 2008 om 09:33 uur.

    Leugen maakt meer kapot dan je lief is..
    wil je een maagde ga dan naar staphorst en zoek een oue ‘taart’ in een zwarte wollen kerkschort.
    ze zijn best wel te behappen alleen wat stugger maar je komt wel verder dan je denkt

  9. Bilal
    23 juni 2008 om 10:28 uur.

    Ff een paar misverstanden uit de weg ruimen:
    1) Niet elke maagd bloedt bij de ontmaagding. Daar zijn verschillende redenen voor.
    2) Geen enkele arts kan zien of een vrouw nog maagd is. Elke arts die iets anders beweert, liegt voor de lieve vrede.
    3) Er bestaat geen maagdenvlies dat doorboord wordt bij de eerste keer. Het zg. maagdenvlies is een randje weefsel en geen vlies.
    Lees een paar goede voorlichtingsboeken en je ziet allemaal. Of google op maagdenvlies.

  10. moena
    23 juni 2008 om 11:57 uur.

    zidan besef je wel wat je zegt,dus in je ogen hebben het weer de zusters gedaan en die marokaanse gasten die gigelo’s uithangen en play boys zijn valt zeker niks te verwijten.ze beloven die meiden als ze met hun omgaan een gelukkig leven wat ieder meid wenst en achteraf wanneer het serieus en over trouwen wordt gepraat gaan ze als haasjes van door mag dat van de koran NEE,dat marokaanse meisjes deze gedrag tonen en met ander nationaliteit omgaan en trouwen wat ik om me heen zie wat meer getrouwd wordt met turken en Nederlanders en dat is aan het gedrag te verwijten van de marokaan geen verantwoording kwa huwelijks leven ik heb het niet over iedereen uiteraart en wat zeer belangrijk is wat je niet gemeld hebt over de profeet salla laho 3aleih oisalem is dat zijn eerste vrouw Gadija 2 keer getrouwd was en 15 jaar ouder was dan hem maar noem me één marokaan die deze voorbeeld heeft overgenomen van onze profeet dus jij mag het verder vullen.

  11. Azidan
    24 juni 2008 om 09:42 uur.

    Mouna, het is gemakkelijk om de schuld op de ander te steken

    Ik weet dat marrokkaanse meisje een “copy-gedrag” hebben tegenover de marrokkaanse jongens, maar je moet leven overeenkomstig wat Allah zegt en niet overeenkomstig wat de jongens doen.

    Een meisje kan zich biologisch meer onder controle houden dan een man. Dat is bewezen,

    Zuster, Moena, onze Profeet vzmh heeft ons aangeraden om met “maagdjes” te trouwen omdat deze veel meer speels zijn en veel meer van je zouden houden. Dit zijn mijn woorden niet maar de woorden van de Profeet vzmh

    MAAAR indien een man waarvan de ouders gestorven zijn of die heel veel zusters en broertjes heeft en wenst zijn familieleden goed te verzorgen dan kan hij trouwen met een “gescheiden vrouw”. Maar uiteindelijk ieder beslist zelf met wie hij wenst te trouwen.

    Men steekt altijd de schuld bij de mannen, maar Allah zal afrekenen met iedereen, de mannen die ook gerotzooid hebben zullen niet ontsnappen aan de afrekening van Allah

  12. Abdel
    24 juni 2008 om 10:34 uur.

    Je krijgt wat je verdient, Azidan. Dat is ook islam zegt.

  13. maaike
    24 juni 2008 om 12:19 uur.

    Is het oké om als niet-moslim inbreng te leveren? Wat mannen doen voor hun huwelijk, is geen excuus voor wat vrouwen doen, Azidan daar heb je gelijk in. Maar dat is dan ook het enige. Ik ken de wetten niet, maar van wat ik hier lees “wat je niet gemeld hebt over de profeet salla laho 3aleih oisalem is dat zijn eerste vrouw Gadija 2 keer getrouwd was en 15 jaar ouder was dan hem maar noem me één marokaan die deze voorbeeld heeft overgenomen van onze profeet” en wat de mannen beweren “onze Profeet vzmh heeft ons aangeraden om met maagdjes te trouwen, dit staat letterlijk te lezen in de hadiths van Boechari oe Moeslim”. Aangeraden is iets anders dan moeten, niet? Ik kan jou een paar goede boeken aanraden, maar ik zal je er niet op aankijken als je mijn advies niet opvolgt. Laat staan verstoten of vermoorden.

    Daarnaast zijn de wetten opgetekend door mannen die zelf natuurlijk alles mogen. Net als in Westerse landen trouwens. Daar is een zelfde soort principe, ondanks zogenaamde vrijheid. Als jongens met veel meisjes slapen is dat stoer en mannelijk. Als meisjes met veel jongens slapen zijn het ‘sletten’. Daar is volgens mij ook geen mannelijke versie van, van dat woord.

    Mannen, laat het los. Vrouwen, laat je gaan.

  14. Mariam
    24 juni 2008 om 03:25 uur.

    Subhanallah, waar gaat dit allemaal heen? Sinds wanneer mag de familie van de man erbijgetrokken worden in dit soort zaken? Het is haram in de islam om privézaken tussen man en vrouw zomaar bekend te maken bij anderen. Niemand mag zich hiermee bemoeien. Stel dat deze vrouw werkelijk geen maagd meer was? Dan hoeft de familie van de man daar toch niks over te weten te komen, want stel dat haar man het haar vergeeft ondanks dat ze gelogen heeft? En wat is dat voor een achterlijke traditie van barbaren van vroeger; laken met bloed showen aan de familie??? Nogmaals het is verboden in de islam om je privézaken aan mensen te vertellen, laat staan je laken met bloed laten zien! Bovendien hoeft niet iedere maagd te bloeden. En in feite kan een man zichzelf nooit garanderen dat hij met een maagd zal trouwen, want tegenwoordig zijn er genoeg meisjes bij die hun maagdenvlies laten naaien of hun kuisheid op een andere plek verliezen. Dus als goede islamitische jongen kun je maar hopen op een goede islamitische meid. Dit geldt niet voor een jongen die zelf van alles heeft uitgespookt, want de islam heeft overspel niet alleen voor een meisje verboden maar net zo goed voor een jongen.

  15. mhamed
    24 juni 2008 om 04:59 uur.

    maaike de kust is dat je niet naar een andere kijkt maar wel de plicht van jezelf hanteeren.

  16. Laila
    24 juni 2008 om 06:23 uur.

    Moena ben helemaal met je eens .
    Peetje Af
    Azidan ik heb nog nooit zo idioot gezien als jou die zo oordeelt en zeg Moslim noemt……………….!!!!!!Bah!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  17. maaike
    24 juni 2008 om 06:52 uur.

    wat?!???

  18. maaike
    24 juni 2008 om 06:53 uur.

    Ik neem aan dat jij dat dan doet ipv veroordelen?

  19. maaike
    24 juni 2008 om 06:55 uur.

    Maar je hebt gelijk, dat is de kunst… ik weet niet wat je daarmee wilt zeggen, maar oke…

  20. dre
    24 juni 2008 om 07:43 uur.

    mhamed de kunst is dat je eens voor je een fatsoenlijk antwoord geeft jezelf eens ontwikkeld.

  21. Azidan
    24 juni 2008 om 10:08 uur.

    Sinds wanneer zijn de Islamitische wetten opgetekend door de mannen? Vanwaar halen jullie deze onzin

    De Koran en de Soennah komen van Allah niet van de mannen

    En nog iets, toen onze Profeet vzmh getrouwd was met Khadija, was HIJ TOEN EEN PROFEET???????!!!! DIKKE NEE!!!!!

    Men moet verschil maken tussen de Profeetschap en het leven dat hij toen geen Profeet was, hij was weliswaar zondeloos maar hij was toen geen Profeet. Alles wat gebeurde voor de Profeetschap moet wel rekening mee gehouden natuurlijk, maar de Koran en de Soennah is pas begonnen wanneer onze Profeet daadwerkelijk Profeet is geworden.

    En onze Profeet heeft toen hij getrouwd was met Khadija ook zijn familie erbij betrokken want je gaat GEEN WAGEN kopen, je gaat trouwen en dat is voor het leven, als je een goede keuze maakt natuurlijk, maar als je zo helemaal alleen zonder raad te vragen bij je naasten onmiddellijk trouwt, dan zal het niet voor het leven zijn denk ik

    En mannen die met iedereen in bed duiken dat zijn ook SLETTEN

  22. moena
    25 juni 2008 om 12:16 uur.

    Zidan al was rassol nog niet tot profeet geroepen toen hij getrouwd was met Gadija radia laho 3anha was hij ook die tijd met vrouwen getrouwd die ouder en kinderen hadden bv. van gesneuvelde metgezel of vriend wiens de vrouw waren.God mag me vergeven als ik het fout heb als ik het goed gelezen heb.Dit was maar een voorbeeld , maar wat ik hiermee wil zeggen is dat de marokaanse man niet aan het druppeltje zweet van rasol salla laho 3aleih kan tippen.hij was te goed voor zijn vrouwen deed ren wedstrijden in de woestijn met zijn vrouw hield rekenning met hun,ik had ergens gelezen dat 3aicha radia laho 3anha een keer verdrietig was hij droogde haar trannen en telde haar op kameel hij was een voorbeeld. tegenwoordig rent de man naar de auto voor dat zijn vrouw hem neemt bij wijze van spreken,of ik zie vrouwen lopend met kinderwagen vol met boodschap terwijl de vent met de auto op versier toer is.ik heb hekel aan mensen die zeggen dat ze moslim zijn terwijl ze alles doen wat god verboden heeft.hierdoor doen jullie onze godsdienst geen goed aan .

  23. Azidan
    25 juni 2008 om 05:08 uur.

    Oke Mouna, maar de vrouwen van de Profeet vzmh daar kan ook geen enkele vrouw van tegenwoordig aan tippen, ze kunnen zelfs niet tippen aan ONZE MOEDERS, begin maar al de voorbeeld te volgen van je moeder,

    Want Aisha r.a en de andere vrouwen bleven thuis, gehoorzaamden hun man, ze bidden, op tijd, ze waakten over hun KHIMAAR en HIJAAB, ze droegen een lange Jilbaab, de vrouwen van de Profeet vzmh waren gekend voor hun hoogstaande karakter, als je wilt behandeld worden zoals de vrouwen van de Profeet vzmh en de Sahaba’s dan moet je dit ook verdienen.

    En nog iets welke vrouw van tegenwoordig zou het nog accepteren dat haar man trouwt met een tweede, derde of vierde vrouw, de slavinnen niet meegerekend; ondanks dat haar acceptatie niet vereist is volgens de Islam?

  24. mhamed
    25 juni 2008 om 11:56 uur.

    dre leg het uit!!!!!
    de proffessoor.

  25. HENK EL MAKHLOUFI
    25 juni 2008 om 06:06 uur.

    Mhamed,
    Laat Dre niets uitleggen wat dat kan ze haar eigen leven niet eens.
    Ze leeft in een gesloten gemeenschap,komt soms te voorschijn,sist wat en is weer weg.

  26. barbare
    25 juni 2008 om 07:11 uur.

    hey hajat jij kan beter niet praten volgende keer of reageren, me kleine zusje van 4 begrijpt het nog beter, zij liegt hij staakt het huwelijk zoals iemand al zij een ware echte man zo hoort het en bovendien weet allah swt wel raar met zulke mensen en jah bloeden dat weten wij wel maar geloof niet alles wat de media je zegt geloof jij ook dat er in een krant artikel staat van elk mobiele telefoons is van hout ? zonder dat zelf te hebben gezien of meegemaakt? ik kan je zeggen meid gooi je zelf in de islam en mariam sinds waneer mag prive in de famillie komen ? beetje onzin toch je moeder en vader mogen het weten meid ik zou het zelfde gedaan hebben zodat jullie marokkaanse meiden of dieren beter gezegd een keer slim gaan doen en niet zomaar gratis je maagd gaan verliezen egt zo zielig en voor de mensen die zomaar dingen zeggen zonder te schamen dat zijn homos beslemma

  27. ravinder
    26 juni 2008 om 02:31 uur.

    dit soort achterlijke zaken krijg je als je agrarische culturen uit gebieden met pre-moderne familie structuren gelijk gaat stellen aan de westerse cultuur. hier mag iedereen zelf in hogere mate zijn toekomst bepalen. het betreffende meisje waarschijnlijk niet, krijg je zo een uitslag van de rechter, niet te geloven. je zorgt toch zelf wel los van familie dat je jouw geliefde leert kennen en waarderen voordat je trouwt. weet je niet alles en trouw je toch met haar is dat je eigen verantwoordelijkheid! dat meisje gaat nu door een hel waarschijnlijk. 🙁

  28. maaike
    26 juni 2008 om 09:13 uur.

    Azidan, ik ging er vanuit dat de profeet een man was/is… klopt dat niet? Of is hij niet diegene die de wetten heeft gemaakt? Jullie richten je levens toch naar het zijne? Hare? Verwarrend… Leg uit…

  29. Mariam
    26 juni 2008 om 10:24 uur.

    @Barbare

    Wil je dan zeggen dat het halal is om privézaken tussen man en vrouw te bespreken met anderen? Als dat zo is, heb je het fijn mis. Het lijkt me dan handig om eens op te zoeken wat de islam hierover zegt. Ik weet niet wat jij gewend bent, maar iedereen met een beetje fatsoen spreekt niet zo open met anderen over zijn privézaken. Als je merkt dat je niet met een maagd getrouwd bent, en je accperteert het niet, kun je natuurlijk de mogelijkheid nemen om het met je moeder te bespreken zodat je tot een conclusie komt of je die vrouw wel wilt houden, maar dat betekent niet dat je moeder en je familie net als nieuwsgierige beesten moeten zitten wachten op het resultaat en zelfs bloed willen zien! Dit zijn achterlijke tradities en horen noch bij fatsoen noch bij de islam. En ik meende te zien dat je zei dat een man die niet kan zeggen dat zijn vrouw al ontmaagd is een homo is….. Een man die zo’n vrouw kan vergeven en haar niet zwartmaakt bij de gemeenschap wordt daarvoor beloond door Allah. Het hoeft niet zo te zijn dat hij zich schaamt om te vertellen dat zijn vrouw geen maagd is, maar dat hij haar wilt vergeven omwille van Allah. Maar hij heeft natuurlijk ook de keuze om haar niet meer als echtgenote te willen; dat is aan hem.
    Barbare, ik wil je nog even wijzen op je taalgebruik. Je noemt marokkaanse meiden dieren….dus inclusief de goede marokkaanse meiden. Ik ben ook een marokkaanse meid en sta het niet toe om voor dier te worden uitgemaakt zonder enige reden, behalve omdat mijn ouders toevalig Marokkaans zijn. Wil je de volgende keer aub zo vriendelijk zijn om eerst je woorden te wegen voordat je mensen zonder reden gaat beledigen? Ik ga toch ook niet roepen dat Marokkaanse jongens vieze players zijn(hoewel iedereen weet dat de meerderheid het wel is)? Dit kan ik niet doen omdat ik weet dat er somiggen tussen zitten niet niet zo slecht zijn en deze reputatie niet verdienen; dus niet iedereen over een kam scheren Barbare.

  30. Azidan
    27 juni 2008 om 08:11 uur.

    Maaike, de Profeet was een man ja inderdaad, MAAR hij handelde niet “zelfstandig” hij handelde niet uit eigen begeerte, alles wat hij deed of zei werd gedicteerd door Allah, de Verhevene,

    Dus wij moeten ons leven inrichten volgens ALLAH of in het nederlands gezegd GOD

    Onze Profeet vzmh heeft ons enkel de Boodschap gebracht, Onze Profeet vzmh heeft zijn missie “succesvol” voortgebracht, Onze Profeet vzmh was de beste persoon dat op Arade heeft geleefd, wanneer hij zag dat de Arabieren niet gelovig waren en hem kwetsten maakte hem dat zo verdrietig, onze Profeet sliep niet, en hij was zo gemotiveerd en zo ambitieus om de Islam te vervolmaken,

    De Koran is volledig, de afgodsbeelden zijn verwijderd uit de Kaba, het gebed is tot in detail bekend, kortom al de aspecten van de Islam zijn VOLLEDIG

    Ik wens te onderlijnen NOG EENS, dat MAN en VROUW niet gelijk zijn, de nacht is toch niet gelijk aan de dag, positief is toch niet gelijk aan negatief, wel dit geldt voor de vrouw en man ook, man en vrouw zijn weliswaardig gelijkwaardig maar NIET GELIJK

    Allah heeft de man verheven met een graad boven de vrouw, en wie durft deze hierarchie te wijzigen hoort bij de overtreders, indien een Moslimvrouw bijvoorbeeld BOVEN haar man probeert te staan, dan overtreed zij de hierarchie,

  31. maaike
    27 juni 2008 om 04:27 uur.

    Nee, mannen en vrouwen zijn niet gelijk. Er zijn een hoop verschillen. Gelukkig maar.

    Maar eh, je zegt: wel gelijkwaardig. En meteen daaronder ontken je dat weer door te zeggen dat een man boven een vrouw staat…

    Dat is dus, volgens jouw eigen vergelijking, zeggen dat nacht beter is dan dag (of andersom).

  32. Mariam
    29 juni 2008 om 07:07 uur.

    @azidan

    Ik geloof dat je het goed bedoeld maar niet helemaal goed uitlegd, want als een onwetende jouw tekst leest zou het kunnen zijn dat die het verkeerd opvat en denkt dat een vrouw volgens de islam minderwaardig is aan de man. Want je zegt bijv:

    Allah heeft de man verheven met een graad boven de vrouw, en wie durft deze hierarchie te wijzigen hoort bij de overtreders

    Allah heeft een man absoluut niet met een graad boven de vrouw verheven, want als dat wel het geval zou zijn, zou een vrouw inderdaad minderwaardig zijn aan de man en dat is niet het geval. Het is namelijk wel zo dat Allah swt heeft gezegd: ‘arijalo kawamona 3ala nisa’, hetgeen niet betekent dat de man een graad boven de vrouw is verheven. Mannen hebben op bepaalde gebieden meer capaciteiten dan de vrouw omdat ze physiek sterker zijn en niet zo gevoelig zijn als een vrouw. Hierdoor kunnen ze meer aan dan een vrouw zoals meedoen aan de jihad, zwaar werk verrichten, het gezin beschermen, een land leiden enz. Dus een man heeft bepaalde kracht en capaciteiten van Allah gekregen die een vrouw niet heeft. Dus zoals je al hebt gezegd, zijn een man en een vrouw niet gelijk aan elkaar maar wel gelijkwaardig. Voor God bestaat er geen verschil tussen zijn dienaren behalve door ‘atakwa’ en niet door het soort geslacht.

    Wat betreft de relatie tussen een man en zijn vrouw, hoort een vrouw wel haar man te gehoorzamen, maar de islam praat in dit geval over een rechtvaardige man die zijn vrouw geen kwaad doet en goed behandeld. Welke vrouw zal haar man in dit geval dan niet gehoorzamen behalve een verkeerde vrouw? Er moet liefde en begrip tussen een man en zijn vrouw zijn en geen van beiden moet bazig overkomen.

  33. Anoniem
    30 juli 2008 om 04:46 uur.

    Mensen!!!
    1. NIet iedereen bloedt de eerste keer… Ik ken zelf veel meisjes die niet bloedden en ik zelf ook niet!
    2. het is een bullshit dat een dokter kan zien of een meisje maagd is of niet, want de maagdenvlies is een dun randje rondom de vagina en het is dus geen afsluiting…
    3. Het is stom dat mannen mogen wel neuken en vrouwen niet en dat een vrouw tot 30 jaar maagd blijft en dan op haar huwelijksnacht niet bloedt is dus alles voor niets geweest, had ze net zo goed kunnen neuken met anderen…

    Wat ik probeer te zeggen is dat mannen een vrouw niet moeten kleinieren en haar zo behandelen… Want een man die denkt als mijn vrouw maagd is heeft ze toch geen idee wat er gaat komen dus kun je haar makkelijk voor de gek houden, ze weet het toch niet beter en daarbij kunnen mannen vrouwen dingen dwingen te doen die ze liever niet doen, maar als zij het niet weten dat het niet altijd erbij hoort kunnen ze moeilijk nee tegen zeggen…
    Maar jah dat is mijn mening en Nl is een vrije land!
    Groetjes

  34. A & S
    30 januari 2009 om 05:55 uur.

    Beste allen,

    Ik ben zelf een jonge man van 33 inmiddels en werkzaam als helikopterpiloot in Europa.
    Mijn levenspartner is 29 word in maart 30 ze is assistent van de Nederlandse ambassadeur in het buitenland.
    Zij is vaak weg en ik vaak in de lucht, zien elkaar gemiddeld 5dagen in de maand.
    Ondanks dat zijn we gelukkig met elkaar, we bellen elkaar dagelijks en hebben geen kinderen.
    Om te beginnen, we zijn beide Marokkaans van berber afkomst uit de regio El-Hoceima.
    Zijn beide moslims en praktiserend, zowel zij als ik zijn geen heilige geweest in ons verleden.
    Geen van beide was maagd bij het huwelijk die wij zijn aangegaan in 2004 dat was ook bij beide bekend, a.s. april zijn we 5 jaar getrouwd
    Maar we hadden een probleem! Dat was haar moeder die wilde ter controle het bekende bloed zien op de witte vlag.
    Daar hebben wij met twee imams over gesproken, een Marokkaanse imam en een Algerijnse imam.
    Trouwens beide imams zijn bekende voor ons.
    De volgende handelingen die hieronder worden uitgelegd zijn geen adviezen van de imams.
    De imams hebben dit meegedeeld: dat het aan ons is wat we ermee doen.
    Wij hebben het volgende gedaan! We hebben een goede vriendin van mij gebeld, werkzaam bij flying doctors in Afrika toen werkzaam als chirurgisch assistent in het Dijkzigt ziekenhuis te Rotterdam.
    Het volgende heeft plaats gevonden i.o. Audry heeft mijn vrouw een infuus gegeven waaruit bloed is getapt dat is vervolgens over de witte flag bevlekt die vervolgens aan haar moeder gegeven, want mijn moeder die inmiddels 74 is had/heeft daar geen baad nog de behoefte bij, het enige wat zij belangrijk vond en vind is dat wij gelukkig waren.
    Ik heb heb niks te vergeven over het maagdelijk zijn van mijn vrouw, zij behoort Allah om vergevevenis te vragen net zo min dat ik ook om vergevenis moet vragen, gezien wij beide gezondigd hebben.
    Je zou elkaar om vergevenis vragen als er over gelogen zou zijn.
    Of we vergeven worden dat zullen we beiden in het hiernamaals te weten komen hoop ik!
    Ik behandel mijn vrouw alsof het mijn moeder of zus is, met respect en geborgenheid.
    Conform de koran, staat de man boven de vrouw ff simpel gezegd, zij maakt mij de man die ik nu ben! En ik maak haar de vrouw die ze nu is!
    Daarbij zijn er momenten dat zij haar mond houd en ik het woord voer en wanneer zij het woord voer houd ik mijn mond, als blijkt dat de ene wat gezegd heeft wat de ander het niet mee eens is dan proberen wij het de volgende keer daar rekening mee te houden.