MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

TV: ‘Gezellig naar Marokko’

29 juni 2008 | in TV | 26 Reacties

In het KRO programma ‘Gezellig naar Marokko’dit programma volgt Derk Bolt een maand lang een groep Nederlanders die met de caravan of camper door Marokko trekt. Vorig jaar juni was ‘de Krim’ de bestemming, dit keer maakt een groep doorgewinterde kampeerders een 4.000 km lange rondtocht door Marokko waarbij ze de ‘koningssteden’ Marrakech, Fès, Meknès en Rabat bezoeken.

Derk doet verslag van de belevenissen van de reizigers en verdiept zich in de Marokkaanse cultuur en achtergronden van het land. In aflevering 2 komen mensen met pech te zitten. De groep is inmiddels aangekomen bij de koningsstad Meknes en gaat op excursie. De nodige koetsjes trekken met de Nederlandse camper- en caravanreizigers door de stad. Op het plein van de koning moet direct de paardenpoep van de straat geveegd worden. Cécile vindt de toiletten op de camping smerig. Pabe en Coby willen zwemmen en gaan naar het strand. Eenmaal daar aangekomen blijkt dat wat moeilijk. Er zijn alleen maar mannen op het strand en Pabe wil zijn vrouw er niet in badpak rond laten lopen. ‘Ik ga kijken of ik hier een burkazwempak kan vinden,’ grapt Coby.

Hans en Carol hebben pech. De aandrijfas van hun auto is kapot en moet vervangen worden. In de garage krijgen ze te horen dat het nog wel eens heel lang kan duren voordat de onderdelen er zullen zijn… Kunnen ze straks wel verder reizen met de groep of moeten ze achterblijven…?

‘Gezellig naar Marokko’, maandag 30 juni om 22.10 uur bij de KRO op Nederland 1.

Er zijn 26 reacties

  1. hillonda
    29 juni 2008 om 07:23 uur.

    zullen ze straks weer roepen, dat marokkenen in marokko zo erg verschillen
    dan die van nederland !!!!

  2. kano
    29 juni 2008 om 07:47 uur.

    ze laten alleen maar de negatieve kanten zien over Marokko

  3. HENK EL MAKHLOUFI
    30 juni 2008 om 05:59 uur.

    Beste mensen,
    Kijk er naar als je zin heb,lach er om,
    Haal je schouders op.
    Je weet zelf het beste hoe het is.
    Volgend seizoen de EO en dan de VPRO en dan de Vara en dan de Tros,ze moeten ook de zomertijd door van ons belastinggeld.

  4. Gerard Staals
    01 juli 2008 om 09:30 uur.

    Met plaatsvervangende schaamte kijk ik vanavond naar de tweede aflevering van het tv-programma Gezellig naar Marokko. Een roedel van een 50-tal Nederlandse (vooral Brabantse) caravan- en campingnomaden is bezig aan een rondreis door Marokko.
    Uitzendingen over uitspattende en dronken Nederlandse jongeren strijken me minder tegen de haren in. Maar het niveau van de discussies die tijdens deze rondtocht plaatsvinden, tart elke beschrijving. Voor de cultuur van het land is nauwelijks belangstelling, maar dat was waarschijnlijk ook niet de bedoeling. Alles wordt vergeleken met hun eigen, benauwde hutspot-standpunten. In de meeste gevallen zou je willen dat de vrouwen een alles bedekkende boerka zouden aantrekken in plaats van die flodderige korte broeken onder hangbuiken die strak staan vanwege het te krappe t-shirt. Ik kan me voorstellen dat de Marokkaanse fundamentalisten staan te popelen om wat bermbommen op de route te verstoppen. Godallemachtig, kan Allah hier niet ingrijpen?

  5. Henk el Makhloufi
    01 juli 2008 om 12:08 uur.

    Het kan toch niet zieliger,
    Een meute gaat in een volgzame groep in aftandse sleurhutten naar Marokko.
    Gezellig op zijn oer-Hollands naar een camping en gezellig keuvelend laten de familiefoto’s aan elkaar zien.
    Wat een zielig aftands zooitje,wat een zonde van de opname tijd en de uitzendtijd.
    Waarom ik kijk ?
    Gewoon om te zien hoe de moraalridders zich in andere landen gedragen.
    Volgens mij als je Marokko wilt zien ga je op vakantie met een stel mensen uit Marokko die hier wonen,die laten je het echte Marokko zien.

  6. hassanhasson
    01 juli 2008 om 12:47 uur.

    De Brabantse intelligentie..

    Ik heb me kapot gelachen… menneer rijdt zonder autopapieren bij te hebben…
    een mevrouw beweerde dat onderdelen van auto’s per kameel worden vervoerd daarom duurt het zo lang!
    een oue taart rond de 70 jaar voelt zich, door de aandacht van straats schooiertjes, ineens een aantrekkelijk model! en ze doen zo minachtend over dat land….

    Wat ik erg ernstig vind is dat dat zij zijn degene die de vakantie doorbrengen op kosten van ons belastinggeld!!!! en dat terwijl wij hier ons de tyfus werken..

    stuur ze volgende keer a.u.b naar Tora Bora,

  7. vvv
    01 juli 2008 om 05:25 uur.

    begrijp echt geen ene F.. van deze serie helemaal niks
    kunnen ze zelf geen ticket boeken naar marokko
    moet dit weer op tv komen !!!

  8. sole
    01 juli 2008 om 06:49 uur.

    hahahah wat een BOEREN die nederlanders
    echt ik lach me dubbel om die hollanders

  9. cred
    01 juli 2008 om 06:54 uur.

    lijken net moeilijk opvoedbare kinderen
    alleen maar zeuren en klagen,
    alsof ze op een verplichten reis zijn gestuurd
    hahahah
    wel lachen

  10. mjahed
    02 juli 2008 om 09:16 uur.

    Nederlanders zijn echte viezerikken. gewoon een zeikvolk

  11. Mariam
    02 juli 2008 om 11:08 uur.

    In de uitzending wordt er zelden wat getoond van Marokko en de cultuur. De camera volgt de hele tijd een stel oude zeurpieten van camping naar camping. En als ze eens een keertje de moeite nemen om wat te laten zien, laten ze altijd iets negatiefs zien. Van de velen stranden in Marokko, gaan ze naar de meest vuile strand….. Echt een onzinnig programma

  12. moena
    02 juli 2008 om 11:38 uur.

    VVV jij verschilt ook niet veel van hun ,want aan je naam is te lezen dat je van vvv bonnen leeft dat is toch het zelfde of lees ik het verkeerd.hahahahhahahahahah

  13. mhamed
    03 juli 2008 om 10:27 uur.

    zolang ze die euro’s daar achter laten moeten ,we ook niet zieken mensen want nederlanders zijn in het algemeen een zeik volk.

  14. bibi
    04 juli 2008 om 02:19 uur.

    Sorry hoor, maar de meesten hier zoeken ook alleen naar negatieve stukjes.
    Zo zei er ook een Nederlander ik laat mijn vrouw hier niet tussen zwemmen..
    Zo zei er ook een Nederlander ik heb helemaal geen vies strand gezien..
    Zo was er ook een Nederlander die in een Marokkaande jurk liep en er echt lol in had en het ook nog eens gepast vond om er een te dragen..

    De helft van jullie zeikt toch ook in Nederland, maar een groot verschil.. zij zijn daar op vakantie, jullie hier niet!!

  15. kano
    04 juli 2008 om 05:20 uur.

    De doel van deze TV programma is het Negatieve kant van Marokko te laten zien, ik heb vorige keer eraan zit te kijken, nou er is niets positiefs in dat programma, je ziet en hoort alleen maar negatieve dingen, ze zouden bijvoorbeeld de begraafplaats van koning M5 en Hassan2 gaan bezoeken, nou het is een zeer mooie plek om te filmen, maar ja ze lieten geen seconde zien, maar wat ze wel lieten zien is dat ze daarheen gingen met die gare taxis tewijl je in rabat ook luxe taxis hebt en vieze stranden en de camping die naast een begraafplaats gelegen is en de bestelling van de autoonderdeel die 3 weken gaat duren, en de eigenaar van die VW zei dat hij in die 3 weken in Marokko geen ene VW heeft gezien, nou wat een leugen zeg of hij moet naar HANS ANDERS voor een nieuwe bril

  16. ddd
    04 juli 2008 om 05:47 uur.

    er is geen land in de wereld die zeike wijfen als toeristen wil hebben
    dus nederlanders blijf lekker thuis in je kikkerlandje

  17. hollandse-bodem
    04 juli 2008 om 11:20 uur.

    in spanje zien ze jullie ook liever gaan dan komen
    en dat geldt volgens mij nu ook voor antillen, turkije. suriname etcc
    dus pas je voortaan aan als je op vakantie gaat !!!!

  18. hassanhasson
    05 juli 2008 om 06:40 uur.

    maar aan andere kant het is daar ook goore bende! dat kunnen wij ook niet ontkennen…

  19. Henk el Makhloufi
    06 juli 2008 om 02:33 uur.

    Wacht maar tot ik ga !!!!!!!!

  20. Henk el Makhloufi
    15 juli 2008 om 12:37 uur.

    Ik heb gisterenavond de 14e wederom gekeken naar de 3e aflevering van
    “” de “zeikerige kleuters in de zandbak”
    .
    Behalve de man met pech met zijn VW vraag ik me af waarvoor de rest nu eigenlijk naar Marokko is gegaan,want ze hebben zoveel te zeiken overal over dat ze geent tijd hebben om serieus vakantie te doen.
    En als klap op de vuurpijl,een lopend stuk spek dat zich probeert voor te doen als buikdanseres,
    Gewoon walgelijk,zo’n homp spek zien te schudden

  21. peter = de naam
    16 juli 2008 om 11:16 uur.

    @henk Ik heb de aflevering ook gezien en jouw mening hierover slaat totaal door. Het gezelschap vermaakte zich over het algemeen prima. Ze pasten zich ook aan en dat daarbij soms een klacht valt. So what. Ondanks dat ik het progamma zelf nietszeggend vind, eerder zomervulling, geeft het wel een redelijk beeld van hoe het gezelschap de vakantie in Marokko beleefd.

    En je opmerking over een aantal (5 denk ik) seconden beeld over een buikdansende dame vind ik ronduit beledigend. Ze tilt even haar blouse op, draait wat met haar buik en dat is alles in ca 5 seconden. Kijk dan niet als je je bij voorbaat ergert. Er zit een uit knop op de tv. Of ga je alleen maar kijken om hier te kunnen afzeiken?

  22. Hassanhasson
    17 juli 2008 om 07:56 uur.

    Ziek gasten zijn het ook. schandelijk!
    een volgevreten genoom dat haar danskunsten probeert te schouwen. een misselijkmakend geval.bhhh
    Spek begint behoorlijk te stinken.

  23. Henk el Makhloufi
    17 juli 2008 om 12:30 uur.

    De enigste die hier wordt afgezeken ben je zelf met je achterlijke vooringenomen mening en je zogenaamde verstand van alle zaken.
    De ene na de andere stompzinnige niet ter zake doende opmerking maak je.
    Als ik het gedrag van deze dame schaamteloos vindt is dat mijn mening en jou mening is totaal niet van belang voor mijn opvattingen.
    Dat jij daar geen problemen mee hebt als er een lopend stuk spek gaat buikdansen dan getuigt dat van je ranzige gedachten.
    Kom nu eerst maar eens met de bewijzen over de Marokkanen en de SS,
    ga eens leren hoe de machtsverhoudingen in Iran zijn verdeeeld.
    Wie is de president en wi is de geestelijk leider.
    Nou verder de knop bij jou maar omzetten dan horen we elkaar niet meer,
    GGPL

  24. hassanhasson
    18 juli 2008 om 08:01 uur.

    Peter=de naam
    val jij nou echt op zulke ‘mooie’ dames met een vluchtige vetzuren!

    NB hier is geen sprake van conspiracy tussen Hezbollah en Hamas om je voor de gek te houden en het staat ook niet in de Koran!

  25. peter = de naam
    19 juli 2008 om 04:35 uur.

    @hassanhasson. Mooi is anders, maar laat die dame toch 4 seconden met haar buik schudden. Heeft zij ook plezier. Enne wie weet zat de mossad hier wel achter? Haha, ik zal t even bij Henk navragen. Die weet precies van de connecties af. Hij heeft een directe lijn met Jeruzalem. Whahhaa.

  26. HENK EL MAKHLOUFI
    19 juli 2008 om 06:10 uur.

    Hassan Hasson,
    Het is geen kwestie van smaak, maar bij gebrek aan beter.