MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Veel klachten over Royal Air Maroc

08 juli 2008 | in Toerisme | 84 Reacties

Royal Air MarocOp internet staan de fora er vol van en ook schrijver Mohammed Benzakour schrijft erover in zijn column op internet: de klachten over Royal Air Maroc. Overboekingen, vertragingen en een slechte afhandeling van klachten.

Zo zou vorige week een groep van 30 mensen niet met het vliegtuig naar Marokko mee kunnen, omdat er te weinig stoelen waren in het vliegtuig.

Een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij zegt dat er vorige week zaterdag inderdaad problemen zijn geweest, maar verder loopt bij de maatschappij alles gesmeerd. Zo bericht de Amsterdamse zender AT5.

Er zijn 84 reacties

  1. outmazirt
    08 juli 2008 om 11:18 uur.

    rot op met die maatschapij we vliegen al lange niet meer met RAMp
    transavia , air france, jetair ect vliegen vaak naar marokken ook nog goed koop
    laat Benhima met zijn ramp oprotten!!!!!!

    naar agadir, marrakech en nador nog meer mogelijkheiden vanuit duitsland

  2. Aklim
    08 juli 2008 om 12:57 uur.

    Had ik niets anders verwacht.

  3. Aklim
    08 juli 2008 om 12:59 uur.

    4 keer met air maroc gevlogen ,nooit op schema soms 4 uur laat en soms dag vergeten ……………

  4. mhamed
    08 juli 2008 om 02:36 uur.

    de grote dieven zijn dat wel te verstaan.
    de prijzen gaan nergens over en de kwaliteit laat de wensen over.
    jammer dat de bevolking niks er kunnen doen.
    onbeschoft zijn ze ook nog.
    geen manieren en ze behandellen klanten als vuil.
    mijn ervaring.

  5. kano
    08 juli 2008 om 05:19 uur.

    Ik snap nog steeds niet dat sommige met die klote RAM vliegen, ik ga liever met andere maatschapij er zijn tegenwoordig genoeg die naar Marokko vliegen bijv. http://www.jetairfly.com, die RAM bestaat uit bloedzuigers

  6. hassanhasson
    08 juli 2008 om 08:05 uur.

    het loopt gesmeerd met de ticketprijzen

  7. alpha
    08 juli 2008 om 08:49 uur.

    best landgenoten

    ik ben dit jaar drie keer naar marokko heen gevlogen met verschillende vliegtuig maatschapijen van zaventem brussel.
    in brussel behandelen ze je als stront.
    in marokko waren ze erg vriendelijk.
    we hoeven niet altijd lelijk over onze eigen te zijn.
    want marokko gaat de goede kant op
    ,dit was goed terug te zien in de service
    en je kunt liever wat meer betalen en via schiphol reizen dan via zaventem, dat zijn echte domme belgen.

    alpha centauri

  8. Apeldinho
    09 juli 2008 om 02:01 uur.

    Als het aan mij ligt moeten een keer alle Marokkanen die de prijzen Royal Air Maroc hoog vinden staken. Want zo’n mooie vliegtuig is het niet. De service is voldoende, maar het eten is niet om in je mond te stoppen, het is geen nette vliegtuig en de vertargingen zijn gewoon niet te accepteren. Het is altijd hetzelfde liedje met onze ‘geliefde maatschappij’.

  9. kano
    09 juli 2008 om 03:17 uur.

    alpha @

    alleen in grote steden zoals casa zijn ze wat vriendelijker maar in Nador of Al houcima niet, en trouwens ik ben vaak van Brussels-Zaventem airport gevlogen zonder enige probleem, de mensen zijn daar vriendelijk

  10. appi
    09 juli 2008 om 05:36 uur.

    rot op met jullie europese bullshit ik reis mijn hele leven al met ram en wollah altijd tevreden en goede behandeling. Ik betaal liever iets meer k heb ook wel n eens met een TUIflight gevlogen wollah egtt een ramp. Lang leve ram

  11. wew
    10 juli 2008 om 07:26 uur.

    Apeldinho
    staken? hoe wil je gaan staken als je daar niet eens werkt? en ik ging naar casa met ram en ik heb niks te klagen

  12. tarik
    10 juli 2008 om 07:30 uur.

    jet4you is heel goed koop jet4you is ook een marokkaanse maatschappij

  13. Le Parisien
    11 juli 2008 om 09:57 uur.

    @Aklim,

    Waar reis jij dan naartoe? Van Amsterdam naar Nador of Oujda? Nador geef ik jou gelijk, want daar zal je ongeveer 4 uur vertraging krijgen. Reden hiervoor is dat de meesten mensen die naar Nador vliegen 50 kilo bagage meenemen dan het toegestane 30 kilo. Dan moet het weer 5 of 6 keer uitgelegd worden dat 50 net iets te veel is en dat zij anders per kilo een X bedrag moeten betalen. Dit resulteert tot extra lange rijen en dan wordt de vertrektijd ook meestal niet gehaald.

    Reis jij naar Oujda dan zul je maximaal een uur vertraging kunnen riskeren. Ik reis mijn hele leven al naar Oujda en het gaat 9 van de tien keer goed. Mijn tip; AUB reis gewoon naar Oujda? Is goedkoper, iets fatsoenlijker mensen en er vliegen veel meer maatschappijen daar naartoe. Aklim ligt precies tussen Oujda en Nador. Ik heb zelf daar famillie wonen dus ik kan het ook wel weten.

  14. Mina
    11 juli 2008 om 12:03 uur.

    Nou voor zulke belachelijke dure prijzen mogen ze wel vriendelijker zijn ja, en zelfs dat zijn ze niet, heb ik vaak meegemaakt.. Ik snap niet dat mensen daar geen klacht over indienen, naar marokko voor 870 euro ben je helemaal van de pot gerukt. Typisch niet waar!!

  15. mhamed
    12 juli 2008 om 12:47 uur.

    Le Parisien ………..
    jij zegt het volgende
    Mijn tip; AUB reis gewoon naar Oujda? Is goedkoper, iets fatsoenlijker mensen !!!!!!!!!
    sorry hoor klink of je een racist bent.

  16. Aklim
    12 juli 2008 om 06:46 uur.

    Aklim ligt 5km van berkane en van angad 50km dus oujda is dichtbij zelf als oujda ver is dan ga ik via oujda goede service dan nador ,ik heb gehoord dat nu 15 vliegtuigen per dag landen op angad (vlieghaven van oujda) de onderwerp ging natuurlijk over royal air maroc te duur en veel vertragingen natuurlijk een goede service.

  17. Iznassen Prince
    13 juli 2008 om 11:58 uur.

    PROBLEEM ligt bij JULLIE RJAFFA!! Waaorm heeft de RAM nooit problemen met OUJDIS EN BERKANIS ETC… ?????? Ik ga altijd met RAM nooit geen probleem gehad (wel met rjafas die teveel kabaal maken en denken dat ze VIP’s zijn ofzo!!!!!! roepen en tieren tegen de stewards ettelijke kilos bagage, gevechten, pesterijen etc je wilt het ni weten!! jullie rjafas moeten met een oorlogsvliegtuig naar marokko onder toezicht van militairen!!!!!! of met de boot en hoepel op RAM is een HELE goede vliegtuigmaatschappij en geen bni znasni die erom klaagt!!!!! als jullie problemen hebben met ram RICHT DAN EEN EIGEN MAATSCHAPPIJ OP met jullie DRUGSGELD!!!!!! altijd klagen klagen klagen hé………

  18. bas
    13 juli 2008 om 11:10 uur.

    le parisien

    wat bedeoel je mee iets fatsoenlijker mensen ,wat een domme praat 50 kilo jij wou tegen mij zeggen dat oujdis beter mensen zijn of wat want daar heb ik ervaring mee dus gaan we niet discrimeniren
    jij zegt dat je heele leven naar oujda reist en hoe kom jij daarbij dat bij nador anders is
    vlieg aub naar oujda want is goedkoper en fatsoenlijker mensen ffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff laat mij niet lachen
    ik heb gevlogen via koln duitsland altyd op tyd
    ik heb gevlogen via oujda dat was ramp,nooit meer en ik heb ook via brussel gevlogen naar casa er waren ook vluchten die vertrachingen hadden
    dus marokkaans matschaapije komen bijna nooit op tyd want err is altyd wat mis

  19. Rif101
    14 juli 2008 om 11:43 uur.

    Oudja sucks, heb het 1 keer gedaan. Bij nadering van vliegveld Oujda bleven we een uur rondjes vliegen voor dat ze mochten landen, Alsof het Heathrow is. Zo druk is het daar toch ook niet. Zat er bij het inchecken zo`n arabier achter me die mij vroeg of ik een stuk van zijn bagage onder mijn naam mee mag gaan omdat ik niet zoveel aan bagage bij had en hij wel.
    Ik dacht “Is die gast nou helemaal gek geworden?”. Ik weet toch niet wat hij daar allemaal heeft zitten. En ik ken hem toch niet. Dus wilde ik zo snel mogelijk af van zijn gezeik en zei dat ik hem niet versta. Dus werd hij nog eens boos ook. Als of ik verplicht was hem met zijn rotzooi te helpen. Toen zei ik dat ik geen fuck met hem te maken had en niet meer tegen mij moet praten.

  20. mhamed
    14 juli 2008 om 11:58 uur.

    Iznassen Prince wat ben jij een sukkel zeg.
    alles wat je hier zegt durf het tegen een amazigh te zeggen!!!!!

  21. mhamed
    14 juli 2008 om 12:11 uur.

    geloof me je moeder zal niet herkenen.
    dat soort rascisten lusten wij graag,de geschidinies kan zich weer hehalen hoor als je dat wil.

  22. Azidan
    14 juli 2008 om 01:34 uur.

    Iznassen prince, wat heb je tegen Irifien,

    Als je een probleem hebt met hen, zeg het hun dan “in het gezicht” RAS FE RAS, of heb je angst,

    Ik begrijp het niet hoe het komt dat een gearabiseerde AZNASSI, (iznassen is een amazighwoord) zo’n haat predikd tegen zijn eigen mensen, vreemd echt waar

    Weet je waarom er geen problemen zijn naar Berkane en Oujda, omdat jullie “volgzaam” en “slaafs” zijn, omdat in Berkane en Oujda, de tickets sowieso goedkoper zijn, en de service is daar anders,

    Ik herrinner me heel goed dat vorig jaar bij de terugreis naar Nederland in de haven van Al Hoceima elke persoon zijn wagen moest open doen en alles moest open doen, zelfs de bash moest open gedaan, ondertussen had ik telefonisch contact met vrienden in Ceuta en Tanger, en zij moesten niets open doen, en ook de bedienden hadden zelfs hun posten verlaten, totdat er een hele grote menigste zich gegroepeerd had, en er protesten kwamen, toen zijn de doeanebeambtene GEDWONGEN om te gaan werken,

    Wij IRIFIEN zijn de VIPS want wij leggen het geld in het Marokkaanse laatje,

  23. bas
    14 juli 2008 om 11:32 uur.

    iznaassen
    durf je wel te praten achter je pc zonder rwayaf waren jullie nergens
    oujada die houden word niet en jullie zijn afvallers van rwaya
    zwamal zijn jullie en latmaar staan braakna
    taboun nyamach azamr

  24. bas
    14 juli 2008 om 11:42 uur.

    ik erger mij aan deze sukkels die pratten zonder te denken
    ik reis veel naar casablanca bijna ieder maand en idere keer gebeurt wat
    dronken mensen of ruzie maken op zitplatsen en dat zijn geen ryafa
    als jullie niet bevalt waar jullie nu zijn dan vertrek jullie naar dakhliya
    bij jullie broeders wij ryafa moeten altyd kabal maken omdat wij worden genigeerd door tuig zolas jullie braakna en iznaasan
    l3aaaaaaaaz ryafa

  25. Aklim
    15 juli 2008 om 09:36 uur.

    Hallo mensen niet schelden ,wij zijn allemaal marokkanen de onderwerp ging natuurlijk over air maroc , air maroc is te duur en veel vertragingen overal nador, hoceima of oujda . van tanger totmet oujda allemaal berbers .oujdieen houden van rjafa maar niet van braknaa andersom ook. bnznassen zijn eigenwijs altijd wij wij. in berkane of nador als je niet oplet kunnen word je opeten maar in oujda geven juist jouw eten.voor alle duidelijkheid ik ben berkani half bnznssen en half kabdani.

  26. Aklim
    15 juli 2008 om 09:39 uur.

    corretie: word je opgeten.

  27. Iznassen Prince
    15 juli 2008 om 07:54 uur.

    Azidan laat 1 ding duidelijk zijn a BERBERFUHRER!!!! ik ben zelf een AMAZIGH en ik ontken mijn roots niet ik ben 100% ZNASNI en TROTS OP !!! wij spreken OOK arabisch maar wij zijn geen ARABIEREN, maar arabieren zijn wel onze BROEDERS!! en wat jullie daar zeggen over rwafa en geld hahahahaha nou hou jullie drugsgeld maar bij wij ZNASNIS werken EERLIJK voor ons geld en werken er hard voor!! wij hebben jullie marginale dieren van de rifgebergte juist BINNENGELATEN in onze STEDEN!! zodat jullie kunnen werken en wat doen jullie??? JULLIE VERVUILEN HEEL SAIDIA, BERKANE EN OUJDA MET JULLIE HOEREN, GEPOOIER, DRUGS EN ALCOHOL elke keer gevechten allemaal door JULLIE!!!! ik zie het ook onderweg naar Marokko telkens rwaffa die vechten en kabaal maken!!! JULLIE hebben gewoon problemen met alles en iedereen e vuile racisten!! HITLERS die jullie zijn!! trouwens AZIDAN het is door JULLIE da wij controles krijgen want jullie vervoeren altijd drugs en smokkelwaar WIJ NIET!!! was de rif maar onafhankelijk gebleven dan hadden wi jgeen last van jullie !!

  28. Iznassen Prince
    15 juli 2008 om 07:56 uur.

    AZIDAN zich netjes gedragen en respect tonen is geen slaafse houding maar dingen afbreken en in brand steken, drugs vervoeren en smokkelwaar, vrouwen lastigvallen en gevechten beginnen is wel BARBAARS gedrag!!

  29. Azidan
    15 juli 2008 om 10:30 uur.

    Jij bent geen AMAZIGH, een AMAZIGH praat niet zo over zijn eigen mensen, ik zeg het nogmaals,

    Iznassen zijn gewoon Irifien, riffijnen zoals wij, ik weet niet wat jij bent een of andere “gerabiseerde” zielloze mens

    Ik spreek ook ARABISCH, maar Arabisch is niet mijn moedertaal, Darija is maar een straattaal, het is zelfs geen arabisch, Standaart-Arabisch dat is pas Arabisch,

    Arabieren zijn ook mijn broeders, natuurlijk, zoals Pakistanen, Perzen, Turken, Koerden, Tsjetsjenen, we zijn allen kinderen van Adam

    Over welke Drugsgeld heb je het, sukkel, er zijn inderdaad Berbers, die drugs verhandelen, maar wie was de GODFATHER, of laten we zeggen de peetvader van deze drugshandel, was het niet de Arabische koning Hassan 2, om de Amazigh-jeugd zwak te maken,????? Dit werd bewezen door een rapport van Amnesty Internatioanal en de VN, eh sukkel, vanwaar kom je eh sukkel,

    Saidia, Oujda en Berkane dat zijn jullei steden niet, dat zijn allemaal steden met AMAZIGHNAMEN, begrijp dat dan eh koppige WANNABE ARABIER

    Bij ons in Al Hoceima , komen al die Arabieren van Taounate, Berkane, Fez,

    Oude mannen met hun dochters in bikini, geen schaamte waloe, zo van die vuile vieze, bruine Arabieren met haar en een zwarte slip, dit zijn jullie eh homo’s,

    Wij krijgen controle omdat de Arabieren ons haten, en omdat ze afgunstig zijn, omdat ze geld willen, en er zijn heel veel Imazighen die ook hard werken voor hun brood, en heel veel Imazighen die gans het jaar door hard werken, en dat gewoon naar Marokko gaan om vakantie door te brengen,

    Vanwara kom je eh znassi van m’n kloten, waarom maak je die andere Iznassen belachelijk?

    En indien er gevechten zijn van Imazighen, dat betekent dat wij echte mannen zijn, wij zijn vechters en ik ben er trots op, ik ben ook een vechter,

  30. mhamed
    16 juli 2008 om 11:14 uur.

    Iznassen Prince
    een woord voor jouw.
    RACIST.

  31. Houda
    16 juli 2008 om 01:46 uur.

    Kinders Kinders, nou effe kappen. Effe lief doen tegen elkaar!

    Het stukje gaat over klachten bij Royal air maroc, overboekingen, vertraging en een slechte afhandeling van de klachten. Het is dan de bedoeling dat de reacties hierover gaan.

    Gezien de reacties mogen we over 1ding niet meer klagen en dat is de slechte afhandeling van de klachten. Men komt zelf ook niet concreet to the point en dwaalt af over dingen die niks meer met het onderwerp te maken hebben.

    De vertragingen is een bekend probleem waar meerdere maatschappijen mee te maken hebben en is iets wat structureel aangepakt moet worden en daar ook wettelijke regels op aanpassen met betrekking tot vergoedingen bij vertraging.

    Blijft over de overboekingen, teveel stoelen verkocht en daar geen geschikte alternatieven voor kunnen bieden. Wie heeft hier een mening over?

  32. gringo
    16 juli 2008 om 09:10 uur.

    Heeyyyy mensen nou effe kappen houda heeft gelijk we komen alemaal uit noord marokko 80% we zijn alemaal berbers

  33. moena
    16 juli 2008 om 09:46 uur.

    O le parisien ik lach me kapot om jouw verhaal dat het aan rjafa ligt en dat in oujda alles gesmeerd loopt en dat die mensen geen 50 kilo of meer nemen ik heb meegemaakt dat oujada echt paar iets van 100 kilo bij hadden en ze wilde niet betalen toen moesten ze alles eruit halen en alleen wat belangrijk dingen moet meenemen en gingen als bedelaars aan iedereen of iemand een tas van hun wilde meenemen niemand die het deed helaas mochten ze niet mee met die troep zo achter gelaten en ook in oujda jullie gek op boeboech een keer had een vrouw plasticzak open gegaan en overal slaken en op die band liepen ik weet niet hoeveel boeboech walgelijk van jou om zo iets doms te zegen je bent gewoon een kameel die zijn bulten niet ziet en znasi laat me niet lachen dat jullie niet aan drugs doen dan heb je het nieuws van afgelopen jaar niet gezien op tv van een berkania die haar huis vol wietplantage de politie heeft het ontdekt en moest zo veel geld aan boete betalen en nu woont ze in belgie mischien wel een famillie van je znasie ik lach me kapot om jullie stelletje idioten maar rjafa verwachten niks anders van oujada en brakna altijd comentaar en rasiste opmerkingen maar we verwachten niks anders van identiteit crisis en ontkenningfase hahahahahahah en aub rijafa als je weer zo een opmerking leest lach je kapot om en maak je niet boos het zegt genoeg over hun bah eg tfooooooeeeeeeeeeeee.

  34. HENK EL MAKHLOUFI
    17 juli 2008 om 06:28 uur.

    We kunnen ook gewoon wat geld bij elkaar leggen en gewoon zelf een toestel kopen.
    Alle problemen opgelost!

  35. IZNASSEN PRINCE
    23 juli 2008 om 04:15 uur.

    MOENA DE VOLGENDE KEER DAT JE NOG ZON SCHIJTVERHAALTJE TE VERTELLEN HEBT WAARSCHUW ONS EERST DAN KRIJGEN WE DE TIJD OM EERST GOED TE GAAN SCHIJTEN VOOR WE ZULKE ONZIN LEZEN OVER ALLMIGHTY OUJDA !! EN AZIDAN JIJ BENT NIETS ANDERS DAN EEN BERBER NAZI IK BEN EEN AMAZIGH EN IK BEN ER DOODSTROTS OP MAAR IK BEN GEEN RIFFIJN EN WIJ WILLEN VOOR GEEN GELD IN DE WERELD BIJ RIFFIES HOREN BNI ZNASSEN OF AIT ZNASSEN ZIJN IMAZIGHEN VAN DE BNI ZNASSEN GEBERGTE EN NIET VAN DE RIF GATVERDAMME IS DAT NOU ZO MOEILIJK ???????????????????? JULLIE WONEN IN DE RIFGEBERGTE EN WIJ NIET !!! OOK ONZE MENTALITEIT IS VEELS TE ANDERS !! JULLIE ZIJN LAWAAIERIG, HYPOCRIET, STIEKEM, CRIMINEEL ETCCCCC WIJ ZIJN GEWOON FACE A FACE EN DAT GELDT VOOR ALLE BNI ZNASNIS VAN SAIDIA TOT AAN BERKANE OUJDA AHFIR ETCCCCCC AL DIE LELIJKE HOERTJES IN SAIDIA KOME VAN DE RIF ER LOPEN HIER VEEL GEBLONDEERDE RIFFIJNSE SLETTEN OP HET STRAND ROND DIE AANDACHT WILLEN VAN BNI ZNASIES VOORAL DIE VAN FRANKRIJK EN JIJ NOEMT JE EIGEN TROTS ??????????? PRAAT NIET OVER HASSAN 2 ALAHIRHMOE HIJ HEEFT JULLIE TERECHT GOED AANGEPAKT JAMMER DAT HIJ DOOD IS WANT NU KOMEN JULLIE TEVEEL NAAR ONZE MOOIE GEBIEDEN NET ALS RATTEN !! TROUWENS JE MOET GEEN EXCUUS ZOEKEN VAN HASSAN DIT BLA BLA BLA WANT HET ZIJN JULLIE DIE DRUGSDEALEN IN OUJDA BERKANE EN VOORAL SAIDIA JULLIE OPENEN ZAKEN MET DRUGSGELD EN DISCOTHEKEN EN NIET HASSAN 2 OF MOHAMMED V A RIFFIJNSE DRUGSHOND hahaha BLIJF GEWOON UIT DE BNI ZNASSEN MOUNTAINS EN ONS GEBIED EN IEDEREEN IS TEVREDEN

    100% PRIDE AMAZIGH FROM BNI ZNASSEN AHFIR – OUJDA – BERKANE – SAIDIA !!!!!!!!!

  36. moena
    23 juli 2008 om 09:59 uur.

    a znasi dle7maar ga hulp zoeken je bent te ziek in je hoofd face to face laat me niet lachen ik heb nog nooit zon scheinheillig shit bijelkaar gezien als jullie rot toch op jullie horen nergens bij, niet bij elgharb en weet ik het eerder bij algarije jullie amazigh en arabich klinkt als hun dus waar heb je het over lummel, ga, zo veel haat heb je,hebje uberhaut spateltje islaam in je bloed zooooooooooo veeeeeel haat
    tegen over rjafa jullie zijn ziek en haat dragend en jaloerse volk
    7tarm elhamaar dle3robie mijn verhaal is de rialiteit zo als vele mopen die oujada over jullie boeren brakna tappen dan heb ik je hier bij je gewaarschuwd als je een paar wilde horen zeg het maar elghnez de znasie bla le3ro9 ik heb tussen door nog om jou overgegeven zo veel walg ik van je.

  37. gringo
    25 juli 2008 om 09:12 uur.

    oujada moeten blij met berkane berkane heeft groente en fruit dus oujda kan niet zonder berkane!!

  38. gringo
    25 juli 2008 om 09:31 uur.

    De echte marokkaanen heben respect voor elkaar vooral voor ouderen zijn ook fatsoenlijker en beleeft ook respect voor amazigh taselhit tarifit of andere berbersstam ook voor gearabiseerde berbers of je komt uit tanger tetoun berkane taza taroudand oujda of andere steden maar ook voor onze arabieren of je komt uit casablanca meknes oujda fes rabat!!!! voor alle duidelijkheid ben ik kabdani uit berkane geen bni znassen of rifi

  39. IZNASSEN PRINCE
    25 juli 2008 om 10:04 uur.

    Moena 1 tip: aub tip in het NEDERLANDS ik begrijp niets van jou gekots hierboven?? Heb jij geen integratielessen gekregen?? Ga toch kuisen meid.

  40. moena
    25 juli 2008 om 10:40 uur.

    znasi hier nog een waarheid verhaal maar ga alvast schijten ik wacht, zo oke op een brakna feest had politie inval gedaan gedaan op zoek naar drugs alle vuilezakken werden open gemaakt vrouwen gefouilleerd en vrouwen begonnen mekaar uit te schelden en elkaars kinderen te beschuldigen en laat mij niet hebben over oude vrouwen dus tasjes roof daar kun jullie ook aardig wat van,,je bent een kameel tel je bulten volgens mij heb je er meer dan twee één ding moet je weten ik ben half arbier en half amazighia uit mijn ervaring zijn alle marokannen hetzelfde ze hebben zelfde streken er is verschiel alleen in hoe men te werk gaat de één is snikie en ander heb schijt doet rechtstreeks de één aanbid de mens voor ze doel en ander zegt waarom zou ik ik heb recht op iets met lawaai en al zal ik me recht halen .we zijn allemaal marokannen en hebben één konning 3acha elmalik lang leve de konning gelukkig znasi dejoe3 heb je het niet voor het zeggen stik in je haat.

  41. moena
    27 juli 2008 om 01:53 uur.

    rot toch op now je niks te melden hebt moet ik integreeren en je begrijpt me nu je uitkomt niet meer eikel, ik woon al 30 jaar in nederland en werk alleen met nederlanders ik heb nu 30 stappen terug gedaan om idioten als jij te begrijpen en op hun ISK of vmbo niveau te reageren. wie is hier niet geintegreerd als iemand zoveel haat in zich heeft en niet eens met zijn eigen broeders overweg kan en iedereen over één kam scheert wie is hier laag begaaft elghnez ik laat het hier bij want je bent te dom,je houding en je haat zegt genoeg, neer kijken op mensen zegt ook genoeg over je eigenschap, je hebt nul, nul opvoeding gehad en zeker geen islamitische opvoeding , aan je respect tegen over je buren en weet wat rassol salla alloho 3aleih oisallem zei over buren als je dat uberhaupt weet.

  42. moena
    27 juli 2008 om 02:03 uur.

    o jullie spreken arabisch maar je begrijpt niks van wat ik getypt heb merkwaardig toevallig is dat echt arabisch en niet dat arabisch van jullie waar 80% van berbers woorden bestaat.

  43. IZNASSEN PRINCE
    27 juli 2008 om 12:07 uur.

    Ik moet idd schijten als ik je nick zie doe alvast jou muiltje open en verwerk het.

    Vertel dat verzonnen verhaaltje straks wanneer ik wil slapen aub en nogmaals in het nederlands graag a vieze halve ara-bier-tje. Hahha mskiena ze typt een hele bullshit bla bla blaverhaaltje en verwacht dat ik dat gelul moet geloven. Ga koken viswijf.

  44. moena
    27 juli 2008 om 11:41 uur.

    o wat jij vertelt is de waarheid wat ik vertel is verzonnen echt een idioot geloven alleen wat je uitkomt wat ik hier typ is mijn ervaring met brakna en dan heb ik het niet over illegaal hoertjes die zich voor doen als of ze oujdiaat zijn en weekende half bloot zich verkopen voor 10 EURO voor die rjafa waar je zo hekel aan hebt hahhahahah kameel kijk naar je zelf ik heb je alleen de waarheid verteld wat ik mee maak om me heen waarom zou ik overliegen want men wil de waarheid niet weten omdat het te pijnlijk is nu zie je de ander kant van wat de mensen zien van jouw soort.ik heb je denk ik voldoende geinformeerd je hebt genoeg gratis nieuws van me gehad ga zelf op onderzoek ga naar spangen of noord eikel doe zelf je onderzoek of zie je elk crimineel marokaan voor een rifie dat is makkelijk echt een lehmaar echt een boeren opmerking met ga koken typisch jouw soort denken dat vrouwen alleen achter het aanrecht horen zegt weer genoeg over je ontwikkeling echt een boeeeeeeeeeeeeeeer walgelijk

  45. sara
    29 juli 2008 om 06:05 uur.

    jullie maken ruzie voor niks man yahya nadorrrrrrrrrrrrrrr

  46. sara
    29 juli 2008 om 06:08 uur.

    zaydoen nachien ka3 kif kif ,natrjem li shab 3arbiya choufio hnaya kona kif kif dem wahed marokkenen ,3lach nsara kolhoum matafkin m3a ba3diyathoum hnaya maroc wahed naas diyalo matafkouch nn bel 3aks hna msalmien o gasna ndiro yed fi yed hna kolna 3reb o msalmien oke ewa groetje sara ,nachien ka3 tawmat azwinat madabzouch por favor ,a.u.b wahed el matal kay kol ,itafaka el 3arab an layatafiko li fhamha y red 3liya oke ??? tchauw

  47. numidien ait amazigh
    30 juli 2008 om 04:02 uur.

    azul fellak tamazight jahilia(ignorante) refais ton école un arab et un amazigh ce n’est pas kif-kif ce n’est jamais une religion qui unit les hommes le profit oui nous imazighens il est temps de nous libérer de l’emprise des arabes sur nous liberté d’abord ensuite on discute

  48. moena
    31 juli 2008 om 12:52 uur.

    sory ik heb hekel aan het woord azul dit zeg je niet als men moslim is wij zeggen assallem oe3aleikoem graag,ik vind het een woord voor atheisten en blijkbaar zijn er aardig wat atheisten imazighieen als men sallem oe3aleikom veranderd in AZUL, ik had nog nooit van azul gehoord toen men mij het uitgelegd had vond ik het een nare woord je kan ook je identiteit (Amazigh) behouden zonder dat je islamitische worden vervangt met bijvoorbeeld azul,dat vind ik heel erg nergens voor nodig.

  49. Sam
    02 augustus 2008 om 08:08 uur.

    Waar kun je nou je klacht indienen weet iemand dat, 12 uur vertraging vind ik wel een beetje te veel van het goeie. en super onbeschoft. zeker als je met kleine baby’s en kleine kinderen gaat reizen.

  50. amazigh style
    11 augustus 2008 om 12:49 uur.

    als je aan een arabier krabt vind je een berber wat is dat voor bullshit als je aan een arabier krabt vindt je izan hihi een als je aan een berber krabt vindt je schoonheid wij imazighen zijn beter dan arabieren because we re better looking en riffies heb respect voor jullie het waren jullie die gestreden hebben voor marokko onafhankelijkheid tegen de fransen en spanjaard dus respect ben zelf half rif en half ikkerie berbergroep uit bin ansar

  51. ibrahimafellay
    11 augustus 2008 om 12:54 uur.

    amazighstyle is goed bezig thanks voor de respect wat ali g al zei respect

  52. ramlover
    11 augustus 2008 om 01:10 uur.

    ik zag een keer een mannelijke stewardes bij atlasblue hij was zo mooi bruin haar blauwe ogen maar hij is arabier hij was zo beleefd tegen de berber passagiers de piloten zijn ook aardig zon arabische piloot vroeg aan mij of ik met hem naar de cockpit zou gaan ik zei oui ik niet zo goed arabisch en toen legde de hij alles uit ik heb zen tel nummer hij is rijk en woont in marrakech hij lijkt op een indier hij heeft wel mooie kapsel

  53. moena
    12 augustus 2008 om 09:25 uur.

    now ramlover grijp je kans zo als 3arbiaat ook doen, als ze een rijk riffie zien hahaha,ik gun het ze en jouw ook als ie niet getrouwd is.

  54. zozo
    13 augustus 2008 om 09:34 uur.

    tfoe ramlover je bedoelt royalairmarocslaaf wacht maar die arabische stink piloot gaat je gebruiken en misbruiken mijn zus was eerst ook getrouwd met een arabische piloot hij heeft haar geslagen en mishandelt mijn zus en hij zijn nu een 1jaar gescheiden en zij is nu zwanger van hem hij wilt mijn zus terug maar zij zei tegen hem ik wil je niet ik haat je en je gaat me kind nooit meer zien sinds dien woont ze in nederland en hij in marrakech en hij is ook rijk ik waarschuw je ramslaaf

  55. KALIF
    08 september 2008 om 05:40 uur.

    ATLAS BLUE 8A EN RAM ZIJN BOEVEN, ZE LATEN EJ KOFFER DIE NIET IS AANGEKOMEN GEWOON ERGENS STAAN EN JE MOET HEM ZELF MAAR OPHALEN, OUDE TOESTELLEN, DOMME ONOPGELEIDE STEWARDESSEN, ZITTEN TE NIKSEN. SAFETY INSTR BINNEN 1 MINUUT EN ZE SNAPPER ER ZELF OOK NISK VAN OUDE 737-400, GEEN KANTOOR VORO KLACHTEN, SPREKEN ALLEEN ARABISCH EN FRANS, TOESTELLEN GEVAARLIJK EN SLECHT ONERHOUDEN, ZE HOUDEN ZICH NIET AAN DE INTERNATIONALE REGELS QUA VEILIGHEID. ZIJN ALLEMAAL FAMILIELEDEN VAN ELKAAR ZO GAAT DAT IN MAROKKO, ZE HEBBEN OVERAL SCHIJT AAN EN ZIEN DE WERELD ZO LEKKER MET DEZE JOB, MAAR ZE MISSEN SERVICE EN DIPLOMA’S EN ALS ZE AL WEL EEN DIPLOMA HEBBEN DAN IS HET GEKOCHT DOOR PA OF MA, WALGELIJK MAROKKO!

  56. taboun je hond
    17 september 2008 om 04:38 uur.

    kalif houd je bek als de piloten geen diplomas hadden dan waren we toch neergestort a vieze bezem het laatste vliegtuig ongeluk was in 2002 maar dat kwam omdat franse piloten het toestel besturden en trouwens marokkaanse piloten staan bekend als 1van de beste of the world dus wat poep jij

  57. KALIF
    19 september 2008 om 12:00 uur.

    tabou, wel goed lezen he ik zeg stewardessen hebben geen diploma’s en de piloten zijn gelukkig allemaal Frans. Want RAM piloten uit Marokko staan nog wel eens dronken aan de gate.

  58. dronken
    27 september 2008 om 11:26 uur.

    whawha precies kalif had je eerst niet gehoord dat zon marokkaanse piloot werd aangehouden omdat hij dronken was tfoe zogenaamd moslim ik denk dat altijd dronken is tijdens de ramadan want het woord vasten kennen ze niet vieze kafirs met name die arabische marokkanen gtfoe en trouwens marokkanen kunnen niet eens hun eigen ezels besturen laatstaan vliegtuig haha

  59. dina
    01 oktober 2008 om 10:08 uur.

    over marokkaanse piloten gesproken deze jaar had ik iets raars meegemaakt bij de gate in nador airport er stonden 2 piloten toen ging eentje naar zon kamertje de captain dacht ik nou ik ging toen naar de wc maar ik wist de weg niet ik liep zo een gang in en toen ging de deur hard open ik botste tegen hem op de captain van het vliegtuig en zei iets in arabisch van kijk uit ik was stil en toen was hij ook stil en zei begrijp je geen arabisch ik zei niks toen zei hij meziana en ik liep weg hij greep me bij

  60. bezemvrouw
    02 oktober 2008 om 08:22 uur.

    wat praat (poep)praat jij

  61. sali
    16 januari 2009 om 10:15 uur.

    salam ,wat moeten wij doen met royal air maroc,alleen hier in nederland de ticket is duur,als ga je kijk in frankrijk,belgie,italie,altijd goed koop,wij moeten samen wat te doen,ik vind het belachelijke,stel maar paar gezinnen va 3of 4 kinderen,plus vader en moeder plus vakantie geld,ahssab hoeveel,als je turkey gaat met hotel inclusief eten betaal je niet so bedraagen als ons vliegtuig,altans we vliegen allen maar 3 uurtjes ken je gaan,salam

  62. rob
    19 januari 2009 om 01:17 uur.

    tsjonge ,.. ik schrik een beetje van de vaderlands liefde hiero..!!
    Zijn we niet allemaal mens en maken we juist door dit soort uitlatingen de wereld niet een stuk ondraagzamer,… !!??

    iK DENK NIET DAT AL JULLIE SCHELPARTIJTJES BIJDRAGEN AAN DE PROBLEMATIEK VAN MAATSCHAPIJEN MAAR EERDER NOG SLECHTER UITPAKKEN VOOR TOEKOMSTIGE PASSAGIERS ZOAL IK..

    Wilde ik even kwijt…
    Een trots of niet trotse Nederlander (om het even) met een marokaans vriendin..

  63. Aynan
    28 maart 2009 om 12:40 uur.

    Als een Aynan ben ik trots op alles wat Berbers is, en ik lik me gewoon goed in in Nederland, doe net alsof ik intelligent ben, draag een kekkie bril en vlieg lekker met RAM, of ben ik nu eigenlijk toch een schaap of een zemme…

  64. lopplu
    30 maart 2009 om 07:57 uur.

    RAM IS EEN HELE GOEIE MAATSCHAPPIJ!!!!!

    Ik vlieg ongeveer 4x per jaar met ram en heb bijna nooit een probleem gehad aleen soms een uur vertraging maar? who cares? iedereen maakt fouten niet iedereen is op tijd zomaar vanuit marokko naar Nl ofzo is niet altijd makkelijk!11 want er is vaak turbelentie en soms moeten ze een nodige omweg maken maar ik heb wel een x een heel groot probleem gehad met RAM ik zou naar oujda gaan met een 747 en dat vliegtuig was helemaal volgeboekt en wat doen ze ?? ze sturen een 737-800 naaaaaaaa dat was wel erg ongeloofelijkl

  65. oujdia
    31 maart 2009 om 06:19 uur.

    ik vlieg altijd mer RAM nooit problemen
    ma3lich als het 1h vertragingen mohim je gaat toch naar marokko

    waarom maken jullie druk om rifi of arabier we zijn allemaal marokkanen en moslim
    ben zelf ook znesnia (ahfir)maar ben in oujda geboren en opgegrooid en spreek alleen arabisch maar ik haat geen berbers alle vriendienen van mijn zijn berbers en mijn vriend is ook orspronkelijk berbers

  66. lopplu
    02 april 2009 om 04:09 uur.

    heej ik wil jullie wat vragen wie weet hoeveel 747-400 royal air maroc heeft????

  67. oujdia
    14 mei 2009 om 04:54 uur.

    747 is boieng of hoe dat ook schrijft

  68. yoba
    15 mei 2009 om 07:41 uur.

    nee bas niet naar daghilia maar naar hun land van herkomst midden oosten
    bij hun kameelen broeders

  69. mohammed
    03 juli 2009 om 09:25 uur.

    jullie zijn echt verpest ruzie maken om nix , berber of arabier allemaal 1 volk
    en broeders, andere volken lachen ons gewoon uit door dit geruzie .

    one love peace uit marokko

  70. listi3mar
    11 oktober 2009 om 11:47 uur.

    de bezzeting van de fransen hebben het voorelkaar gekregen ons te verdelen de arabier de berber de soussie de slu7 de onderlinge haat is het gevolg van jarenlange verdeel en heers praktijken van de fransen tot op de dag van vandaag is het zelfs hier in Nederland te merken

  71. mhamed
    12 oktober 2009 om 11:18 uur.

    dat komt doordat marokko niet mee vocht tegen de spanjaarden/fnansen tijdens anouwal oorlog. 1921 to 1939

    de leger van FES en RABAT hebben staan kijken hoe mujahiedien uir RIF als leewen vochten om zo de haters van de islam tegen te houden.

    ik begrijp dat zeer zeker.

  72. najime
    24 januari 2010 om 11:23 uur.

    Tjee zeg,

    Wat is er met jullie aan de hand..??

    of je nou berber bent of arabier,wat maakt het uit?

    Triest om dit allemaal te moeten lezen.!! Jullie moesten je schamen en diep ook.

    We worden al in nederland aangekeken als of we E.T zijn en jullie gaan dan ook nog eens elkaar afmaken.!!!

    Maa ik ken het verhaal arabieren die berbers dicrimineren en andersom net zo goed.!

    Ben zelf berber en mij maakt het nix uit wat je bent.!!

    Respect,(maar veel mensen kennen daar de betekenis niet meer van,jammer genoeg voor hun)

    Zorg goed voor je zelf en je familie

    najime

  73. Radia
    22 juni 2011 om 01:17 uur.

    hahah Ik was opzoek naar een forum over Royal Air Maroc en de service en kom terecht in gevecht of zou ik moeten zeggen oorlog tussen Arabieren en Berberen. hahah
    ach joh wij zijn alle Marokkanen of je nou wit bent of bruin bent, Arabisch of berbers spreekt, in marokko zijn wij 1 met onze groene paspoort en la- kaart nationaal.
    Weetje dat als Marokko tegen een andere land voetbalt dan staan wij aan 1 zij lijn. Als Geert Wilders weer wat te zeggen heeft over Marokkanen dan staan wij in 1 rij met onze mening over hem.

    Laten wij het intern ook zo houden. ik ben Arabisch en vind het generaliseren en discrimineren wie wel de fransen en de Spanjaarden heeft verdreven allemaal onzin als het gaat over Marokko !
    Waar zijn de Arabieren en de Berberen nu inzake de Sahara met Algerije ? waar zijn de Arabieren en de Berberen nu inzake, Ceuta en mellia die door de Spanjaarden bezet worden.
    Die drie steden worden nog steeds bezet door niet Marokkaanse gemeenschap.

  74. Naf
    23 juni 2011 om 09:39 uur.

    @IZNASSEN PRINCE

    GOED ZO! DAT IS WAT DEZE HONDEN VAN RIF HIER NODIG HEBBEN! EINDELIJK IEMAND DIE ME BEGRIJPT EN VAT WAT IK BEDOEL. ANA MI SAIDIA, CAFEMORE EN DAAR PRATEN ZE AL HELEMAAL GEEN BERBERS EN MOUNA EN DIE EZEL VAN AZIDAN BEWEREN EN DENKEN DAT RIFGEBERGTE TOT AAN SAIDIA IS. ME ASS VOOR JULLIE!! WIJ ZIJN TENMINSTE NIET ZO HYPOCRIET ZE KOMEN NAAR SAIDIA $%!@#!%^@!$#!!

    HET GAAT EROM DAT JE WEET WAAR JE VANDAAN KOMT EN WAT JE ROOTS ZIJN, EN ZE DENKEN MIJ TE KOMEN VERTELLEN WAAR IK VANDAAN KOM, ZE KENNEN HEEL DAT GEBIED NIET EENS EN WETEN NIKS. RIF GEBERGTE IS TOT DE RIVIER MELWIJA, EN VERDER NIET VAN CAFEMORE TOT SAIDIA SPREEKT MEN ALLEEN ARABISCH. DAARNAAST, ZIJN MENSEN VAN OMGEVING BERKANE EN DORPEN RONDOM BERKANE BNIZNASSEN MAAR HELE GOEDE MENSEN DIE WERKEN VOOR HUN GELD. HET PUNT IS DAT DIT SOORT RIAFA ALTIJD COMMENTAAR OVER ANDERE HEBBEN EN ZELF IN FLOUS LEHRAM LEVEN EN VAN DRUGS GELD LEVEN, MAAR ALTIJD KRITIEK OP ANDERE HEBBEN. $%$##!%$!^@ %$%%$@^^& @!%!#!$%!!!!

    ZE ZIJN ALTIJD NEGATIEF EN DENKEN ALTIJD ZWART, EN KOMT ALLEEN POEP UIT HUN MOND. HEB JE UBERHAUPT OOIT GEHOORD DAT EEN BERBER POSITIEF IN HET LEVEN STAAT DOOR ALLEEN ZIJN/ HAAR UITLATINGEN NEVER MEEGEMAAKT HELAAS. HET ZIT IN HUN BLOED VIEZE SCHIJNHEILIGE HONDEN UIT BERGGEITEN KOMEN DE MENSEN DIE AL VER VOOR HUN ZIJN LATEN ZIEN HOE ZE MOETEN LEVEN.

    @#!$@*&%$@

    ROYAL AIR MAROC HEEFT 1 VAN DE BESTE PILOTEN EN IS EEN VAN DE BESTE VLIEGTUIGMAATSCHAPPIJEN WAAR JE ALLEEN AL ETEN KRIJGT. GEEN 1 MAATSCHAPPIJ IS TE VERGELIJKEN MET ROYAL AIR MAROC. DE PRIJZEN ZIJN WEL WAT DUUR NORMAAL, MAAR WAT JE ERVOOR TERUG KRIJGT IS EEN GOEDE VLUCHT, EN TENMINSTE WAT TE ETEN. ZO ZIE JE MAAR DAT DEZE LANDVERRADERS DUS DIE $%!@$##@ HIER ALTIJD MAAR NEGATIEF ZIJN EN TEGEN ALLES WAT MET MAROKKO TE MAKEN HEEFT ZIJN. ZE KOMEN ONS DE WIJZE LES GEVEN, KEN JE DIE GEZEGDE

    %$!%@$@#$!%^@@$!% $%#%!.

    IN MAROKKO HEBBEN ZE GEEN GROTE MOND, HIER KOMEN ZE ALLES WAT MET MAROKKO TE MAKEN HEEFT ALTIJD NEGATIEVE COMMENTAAR GEVEN. CHEB3ETKOUM HOLANDA ELGOBZ OE YEKKOE.

    #$@%!$@&%.

    WAT IK GA DOEN IS IN IEDER GEVAL EEN BRIEF OPMAKEN RICHTING DE KONING VAN MAROKKO, OM TE LATEN ZIEN WAT DEZE RIAFA HIER TE MELDEN HEBBEN OVER MAROKKO, EN HOE ZE ZICH OPSTELLEN TEGENOVER MAROKKO, #@#$!#@^&%$#!.

    ZE VERGETEN DAT DE ARABIEREN ZE DE ISLAM HEBBEN GEGEVEN, EN ZE HEBBEN ALTIJD KRITIEK OVER ARABIEREN, #@!$@#!%$@. WIST JE DAT ZE IN EEN GOD GELOOFDE DIE 30 METER LANG WAS, WAHAHAHA ZO ZIE JE MAAR DAT ZE NOG TE PRATEN HEBBEN, IK ZOU ME SCHAMEN ALS IK JULLIE WAS. DE GROOTSE HYPOCRIETEN IN MAROKKO ZIJN RJEFFA EN NIET DE MENSEN UIT ONZE STREKEN.

    DE MEESTE MAROKKANEN DIE MET DE KONING WERKEN ZIJN UIT SAIDIA, BERKANE, VOORNAMELIJK UIT TAFOUGHALT, CAFEMORE, TOT AAN OUJDA DIT KOMT OMDAT DIT DIE HART MENSEN ZIJN, DAT IS WAT JULLIE NIET BEGRIJPEN. DAAR ZIJN DE ECHTE MANNEN MET BALLEN TE VINDEN. WELDOEHOEM A NES MACHI A CHMETTA.

    ^#$@$!%@$# $@#%!!#.

    #@%$!%$@, HEBBEN NIKS TE BIEDEN DAN DRUGSGELD EN KOMEN STOER DOEN IN SAIDIA. OPKANKEREN NAAR JULLIE STREKEN, BLIJF DAAR DAN ALS JULLIE ZO DIE HARTS ZIJN ZOALS BREKNA EN MENSEN UIT DIE OMGEVING. DIE ZULLEN NOOIT VERHUIZEN NAAR EEN ANDER STAD, JULLIE MOESTEN ZELF WEGLOPEN UIT JULLIE OMGEVING OM RODDELS EN PRAATJES, DAT KENNEN WIJ NIET IN BERKANE, SAIDIA, BLIJVEN DAAR EN VOELEN ZICH NERGENS THUIS DAN IN HUN EIGEN STAD, LANDVERRADERS OP DEZE SITE ZIJN ALLEEN RJEFFA MET HUN NEGATIEVE COMMENTAAR!! GA EEN LEVEN ZOEKEN @!#@%$!!!

    MAAR MIJN BRIEF GAAT NAAR DE KONING VAN MAROKKO EN DAARIN ZAL IK AANGEVEN DAT DE RJEFFA DE BOOSDOENERS ZIJN, EN ALTIJD NEGATIEVE COMMENTAAR GEVEN OVER ALLES WAT MET MAROKKO TE MAKEN HEEFT. JULLIE MOETEN COMMENTAAR GEVEN AAN JE EIGEN VOLK SOORT WAAR JULLIE VOOR WEGLOPEN EN VERHUIZEN NAAR ANDERE STEDEN EN DAAR DE HEL KOMEN UITBREKEN MET JULLIE GEBLONDEERDE SLETJES ZONDER LEVEN, DIE SAIDIA VIES HEBBEN GEMAAKT.

    SAIDIA BLEDDIE OE ARD A JDEDDIE WIJ GAAN DAAR VOOR NIEMAND WEG!!

  75. Naf
    23 juni 2011 om 09:53 uur.

    JULLIE RIAFA VERGETEN WAAR JULLIE VANDAAN KOMEN. JULLIE VERGETEN DAT JULLIE BERGGEITEN ZIJN DIE NIKS HADDEN, WAAR HEBBEN JULLIE OOIT GEHOORD VAN EEN VLIEGTUIG, ZIJN ER RIAFA DIE PILOTEN ZIJN ZE WETEN NIET EENS HOE ZE EEN FIETS MOETEN BESTUREN, EN HUN EIGEN HOEREN EN VROUWEN NIET EENS WETEN TE BESTUREN, LAAT STAAN DE VLIEGTUIG VAN ROYAL AIR MAROC. NIET TE GELOVEN WAT VOOR NEGATIEVE MENSEN GATVER WAT EEN VOLK OM VOOR WEG TE LOPEN, VANDAAR ZE VERHUIZEN NAAR HEEL MEKNES, FES, OVERAL ZIJN HET ALS KAKKERLAKKEN AAN HET SPREIDEN DOOR HEEL MAROKKO. ALS JULLIE EEN TROTSE VOLK WAREN, LOEKEN GDEMTOE OE TEMMERTOE IN JULLIE EIGEN STREKEN. NEE ER VALT DAAR NIKS TE DOEN, NEE HET IS HCHOEMA OM IN DE AVOND OP STRAAT TE LOPEN WANT NA 5 UUR IS ER GEEN 1 VROUW TE ZIEN IN NADOR EN HOUCIMA, EN DAN KOMEN ZE NAAR SAIDIA OM DE HEL UIT TE BREKEN EN AL HUN VIEZE FRUSTRATIES TE UITEN. IN SAIDIA WORDEN JULLIE MET STOKSLAGEN UITGEZET HEB IK ZO VAAK GEZIEN. OMDAT JULLIE JE NIET EENS KUNNEN GEDRAGEN IN EEN ANDER STAD. AL DIE FAKSET EN FQEJE3 DIE JULLIE BIJ ELKAAR OPRAPEN IN JULLIE STEDEN VOORAL DIE SHAB HOUCIMA DIE ZIJN HELEMAAL DE WEG KWIJT, DIE WETEN NIET EENS HOE ZE MOETEN LEVEN. AL DIE WIJVEN VAN JULLIE ZIJN ONTSPOORT, 180 GRADEN DE ANDERE KANT OP NIET TE GELOVEN!!

    #$@!&@^%$@$@ $@%$!#@$.

    WIJ ZIJN MENSEN MET VERSTAND, WALLAH $#@!&@$@!

  76. moena
    25 juni 2011 om 02:53 uur.

    le7mara als ik opstuur wat je hier typt zal je opgepakt worden worden wegens racistische opmerking tegen imazigheen, en ja je bent OOK EEN BERBER VERWERK HET er zit geen spateltje arabisch bloed in je, alleen verarabisering zoals alle berbers verarabiseerd zijn al eeuwen, al spreek heel je omgeving geen berbers maar hun bloed is berbers ga dna test doen dan zweer ik je dat je geen spateltje arabisch bloed in je zit. Je haat is juist HET BEWIJS omdat diep in je weet je beter, maar je psych vecht tegen misikiena hoe vaak moet ik het haar zeggen je gedachtegoed is net als wilders over islam onwetend lam hhahahhaaha

  77. Adil el Oujdi
    27 juni 2011 om 03:47 uur.

    Salam allemaal,

    NAF, ik heb er regelmatig over geprakiseerd om dit soort uitlatingen te kopïeren, te vertalen naar het frans (bijvoorbeeld) en vervolgens op te sturen naar het Ministerie van Buitenlandse Zaken in Marokko.

    Ik heb het de vorige keer al aangegeven in een ander topic en ik zal totaal géén namen noemen maar voor de laatste keer voor de minderbegaafden onder ons: LI 3RAAFT BAAH RAJAL OU MOU MRA OU HOUWA 3AANDOU EL 9LAOUI DYEL N7AAS IMSHI 7EL ZOUKOU FEL BLAAD. ILA MA 7AYDOUSH LEMKOUM A JAALD, OU GABROUKOUM (BEL AA9AL) BE GAAMSNIN (5 JAAR) DYEL AL 7AABS, TEMA EL HADRA;)

    Weleens gehoord van een IP-adres? Heel misschien zitten die mensen al JAREN die soort onzin te lezen en jaaaaa, heel misschien word je op een dag wel aangehouden bij de douane. Dan kan maghreb+maghrebmagazine.nl je NIET meer helpen.

    Dan zal de volgende vraag bij menigeen naar boven rijzen: ” hebben we het dan over een dictatoriaal regime?

    Antwoord: misschien wel MAAR heb dan het lef om je mening NIET te uiten in Nederland maar in ons land van herkomst! Dat zou ik OOK hebben gedaan als het één en ander mij NIET aanstaat. Ik ben zeer blij met de ontwikkelingen in el Blaad, eindelijk a dostour die InshaAllah van kracht zal gaan. Ban Ki Moon prees M6 voor zijn durf, ik kan die beste man géén ongelijk geven.

    Terug naar het onderwerp, RAM is een schandalige maatschappij die BIJNA altijd te laat is. Ongeacht of het nu naar Oujda vliegt of Nador. Denk logisch na, als het aankomt in Amsterdam dan is het vliegtuig ook te laat. Of zou het wel op tijd zijn als het in Zaventem zou landen? 😉 Kortom, RAM komt niet op tijd en vertrekt niet op tijd. Neem voor de verandering een andere maatschappij en ervaar het ” onbekende”. Misschien pakt het beter uit of niet 😉

    Bi koul 7tiram,

    Adil el Oujdi

    P.S Wist je dat je je eigen spelling kan corrigeren Moena via Google?
    Wellicht dat je de volgende keer meer geloofwaardiger overkomt op andere gebruikers.

  78. Adil el Oujdi
    27 juni 2011 om 03:48 uur.

    correctie: die is dit soort onzin

  79. Adil el Oujdi
    27 juni 2011 om 04:00 uur.

    Sara, ana rani fhamtek mezyan, nti ket shahdi bel 7aa9.

    T3aawak ou tbarkAllah 3lik 😉

  80. toy
    27 juni 2011 om 07:11 uur.

    iznassen prince zegt dat hij of zij en amazigh is
    loop naar de hel wij erkenen beni znassen niet niet als amazigh
    veraders zijn ze wel neem je kameel mee en verdwijn uit noorden en liefst naar midden oosten veraders zijn ze niet amazigh ha ha

  81. moena
    28 juni 2011 om 11:17 uur.

    adil ik ben al 45, heleboel vrouwen van mijn leeftijd kunnen het amper schrijven en lezen laatstaan hier reageren, ik kan jullie moeder zijn, ik kan zweren dat geen enkele moeder van me leeftijd weet wat maghreb magazine is dus wie over me spelfouten begint mag eerst zijn moeder aanhoren voor dat ie kritiek op me heeft ik oefen tenminste. met alle respect adil.

  82. Adil el Oujdi
    29 juni 2011 om 12:48 uur.

    Salam Moena,

    Lieve schat, mijn moeder is RUIM 10 jaar ouder dan JIJ en gaf les in Frans in Oujda, sa vedir mama jaat 9ariya men le blaad bi wa7id el moustawa li matsarwash fi daak el waa9t. Mijn moeder woont bijna 40 jaar in Nederland en beheerst Arabisch, Frans, Engels in woord en geschrift. Wolah ma ken kdib 3lik, 7a9 a RAB el maa3boud. Allebei mijn ouders zijn wat DAT betreft zéér gestudeerd.

    Nu kun je dus voor jezelf een nagaan dat ik géén kleine jongen meer ben.
    En ja lieve Moena, mijn moeder kijkt regelmatig op deze site omdat ze het leuk vindt. Nee Moena, met alle respect, jij zou NIET mijn moeder kunnen zijn. Daar ben ik veels te oud voor. 😉

    TbarkAllah 3lik li nti baa3da derti el majhoud dyelek baash t3alimti el lougha el holandiya, kima ana li dert el majhoud dyeli baash tt3alamt el lougha el arabiya. Parce que ana tzaad fi holanda, ana mashi ould el Maghreb ou 3OUMRI ma 9rit fel blaad, walidya li 9AARAWNI el arabiya;)

    Bi koul 7tiram,
    Adil el Oujdi

  83. mhamed
    29 juni 2011 om 02:52 uur.

    ik ben niet te spreken over de organisatie van royal air maroc……het is mij vaak voor gekomen dat ik uren moeste wachten op dat vliegtuig….
    en de service is zwaar onder de maat.
    advies boek niet via dit corupte bende.

  84. YASSINE
    05 augustus 2013 om 07:59 uur.

    SOBHANALLAH

    HOE JULLLLIE TEGEN ELKAAR PRATEN.

    SOBHANALLAH

    BROEDERS LEER VAN ELKAAR EN OMHELS ELKAAR HIER EN INSHALLAH
    IN DJANA. DAG DER OORDEELS STAAT OP EEN HOEKJE, BERDER OF ARABIER. KOMOP IK KOM UIT AHFIR EN DAT IS IN DE BUURT VAN OUJDA BERKAN EN SAIDIA EN HOOR VAAK DAT IK MEER ALGEREIN BEN DAN MOCRO. MAAR DAT IS WAT MEN VIND OMDAT IK GEWOON BIJ DE GRENS WOON. DENK AUB NA VOORDAT JULLLIE WAT UITROEPEN BROEDERS. ISLAM IS 1 DUS MAAK GEEN ONDERSCHEID VAN JULLLLIE GEPRAAT.

    YASSINE