MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Vertrek Aissati is pure kapitaalvernietiging’

29 juli 2008 | in Sport | 18 Reacties

afellayIbrahim Afellay is ontevreden over het gevoerde beleid van zijn club PSV. De talentvolle middenvelder is het niet eens met de verkoop van zijn maatje Ismail Aissati en had daarnaast graag een weekje langer vrij gehad, zo zegt hij tegen De Pers.

De Marokkaan is de enige PSV-speler die deze zomer voor het keurkorps van bondscoach Marco van Basten werd geselecteerd. Toch maakte hij de voorbereiding van PSV vanaf het begin mee. Omdat het moet van trainer Huub Stevens, maakt Afellay duidelijk. Niet omdat hij het zelf zo wilde.

Het steekt de aanvaller dat de nieuwe trainer niet naar hem heeft geluisterd, laat hij na afloop van de oefenwedstrijd tegen SV Vaassen (1-5) weten. ‘Ik heb na het EK drie weken vakantie gehad. Dat is één week te kort voor mij. Het EK is erg zwaar geweest, vooral in mentaal opzicht. Dat heb ik aangegeven. Maar de trainer vond het beter als ik er vanaf het begin bij zou zijn. Dan doe ik dat. Ik train nu één keer per dag in plaats van twee.’

Het is niet de enige onvrede die sluimert bij de aanvaller. Afellay werd in zijn tweede trainingsweek geconfronteerd met het vertrek van zijn boezemvriend Ismail Aissati naar Ajax. ‘Dan zullen ze wel weer zeggen: daar heb je hem weer, omdat hij mijn maatje is. Maar ik vind het pure kapitaalvernietiging.’

Hij heeft het vaker intern aangegeven, maar zijn stem werd niet gehoord. ‘Dat vind ik doodzonde. Je hoeft geen verstand van voetbal te hebben om te zien dat Ismail uitzonderlijke kwaliteiten bezit. Nu speelt hij bij de concurrent. Ik heb er geen woorden voor.’

Er zijn 18 reacties

  1. Peter = de naam
    29 juli 2008 om 10:38 uur.

    Afellay moet niet zo klagen. De gemiddelde werknemer heeft ook drie weken vakantie en moet daarna wel vol aan de bak. En zal dan niet zomaar kunnen zeggen; he baas ik werk ff halve dagen zoals Afellay nu 1 x per dag traint.

    En jah, het vertrek van aissati kan wel kapitaalvernietiging zijn, maar een ontevreden profvoetballer gaat tegenwoordig
    ‘gewoon”een breuk forceren en vertrekt. Contracten zeggen niks meer.

    En laten we wel wezen. Aissati gedroeg zich de laatste tijd bij PSV wel als een verwend jochie gedragen. Geen basisplaats en vervolgens klagen dat ie niet aan de bak komt. En de schuld daarvan bij anderen leggen. Eerst bij de trainers, Koeman en later Vergoossen. Bij FC Twente voetbalde Aissati wel leuk, maar dat was subtop. Bij PSV werd nog iets meer van hem gevraagd en daar kon ie nog niet aan voldoen.

    Psv waardeerde Aissati met een voor Nederlandse begrippen zeer goede aanbbieding, maar Aissati heeft met behulp van zijn zaakwaarnemers een breuk geforceerd.

    Wie weet kan hij het bij Ajax wel laten zien. Maar ook daar gelden de keiharde wetten van de topsport. Presteren of je staat er naast.

  2. Henk el Makhloufi
    30 juli 2008 om 10:49 uur.

    Wie neemt dergelijk gelul als bovenstaande reactie van P de Z nu serieus hier

  3. King_mes
    30 juli 2008 om 11:41 uur.

    Beste Peter,

    Aissati was verhuurd aan Twente, dat seizoen draaide hij sterk en speelde wekelijks, vervolgens is ie terug gehaald om op de bank te zitten. Dat kun je niet maken tegen een jonge speler met talent. Zo’n jonge moet juiste zijn minuten maken voor zijn verdere ontwikkeling. Ik zoek het zefs verder dat jaar was Twente een directe concurrent van PSV, enige wat ze konden doen was een schakel weg halen om het basisteam te verzwakken, ergens slim voor PSV als club, maar niet goed voor zijn persoonlijke ontwikkeling. Een goede zet dus van Aissati om weg te gaan, alleen jammer niet eerst even via de subtop en dan door gassen. Wens hem veel succes en een mocro bij Ajax zal niet snel gewaardeerd worden tenzij ze gewoon niet om je heen kunnen zie Affelay, Zindane….! Niet dat ik Affelay met Zindane wil vergelijken maar die twee jongens hebben een mooie toemomst binnen voetballand voor de boeg.

  4. der
    30 juli 2008 om 12:17 uur.

    peter stopt die mening van je in je holle varkens staart
    want je lult bulshit zoals al die hollanders

  5. Peter = de naam
    30 juli 2008 om 10:50 uur.

    @king_mes Aissati had welicht meer kunnen of moeten ?spelen afgelopen seizoen bij PSV, maar de trainer, eerst Koeman en later Vergoossen kiest het sterkste elftal in hun optiek. En ook al lijkt Aissati beter dan sommige spelers uit dat team, het sterkste elftal word toch kampioen seizoen 2007/2008.

    Op een of andere manier kwam hij niet in het spel voor. Maar daar heeft hij ook zelf in negatieve zin aan bijgedragen. Verschillende kleine blessures, ziekmeldingen spelen dan ook een rol. Mede daarom lag hij ook overhoop met coach Foppe de Haan van Jong Oranje. Die is uiteindelijk afgeknapt op de houding van Aissati. En het wegggaan bij PSV is ook niet netjes gebeurd. Maar dat schijnt normaal te zijn in de voetballerij.

    En verder zoek je het idd te ver met je bewering dat FC Twente een directe concurrent van PSV was. In seizoen 2006/2207. FC Twente eindigde op 9 punten van PSV en was zo’n 6 weken voor t einde van de competitie definitief afgehaakt als titelconcurrent van Psv

  6. King_mes
    31 juli 2008 om 09:00 uur.

    Peter ik zoek het ver volgens jou, wat is jou verklaring dat Aissati terug gehaald word en vervolgens op de bank terecht komt?
    Hij kon bij PSV het niveau niet opbrengen, omdat PSV zogenaamd een topclub is. Die jongen heeft potentie en kan het, hij heeft mij overtuigd tegen Milaan met zijn 17 jarige leeftijd.
    Nederland kan gewoon niet met dit soort spelers omgaan….zie van Persie toen hij bij Feynoord weg wilde zei iedereen laat hem maar eerst waar maken bij een topclub in Nederland. Zie hem nu doordat hij met zware jongens moest gaan trainen is hij verder gegroeid, werd zwaar geremd in Rotterdam. Dat soort siervoetballers, gevoelige jongens moet je 200% vertrouwen geven en spel minuten geven, laat ze merken dat ze belangerijk zijn voor het team. Maar men wil iedereen zogenaamd gelijk behandelen om geen onrust in de team te zaaien. Ik ben persoonlijk niet voor houthakkers of de mouwen omhoog spelers. Maar sier en slimme voetballers, gecombineerd met gezonde strijd…zie Brazilië.

  7. HENK EL MAKHLOUFI
    31 juli 2008 om 06:51 uur.

    King_Mes,
    De opmerking over het weghalen van Ibrahim om zo de schakel te breken heb je volkomen gelijk.
    FCTwente was op dat moment hele geduchte tegenstander en niet alleen voor PSV.
    De wijze waarop de men met Ibrahim is omgesprongen was ver beneden peil en heeft hem doen besluiten om te vertrekken.
    Dat hij in conflictk kwam met Foppe heeft te maken met de rancuneuze houding die bepaalde coaches hier onderling met elkaar zijn overeengekomen als het tegen spelers gaat.
    Als Foppe een echte voetbal/speler/trainerwas geweest had hij hem meegenomen en hem zich in de “kijker” laten spelen
    Dat hij naar ( ik krijg het niet uit mijn strot) gegaan is, verdomd jammer maar het zij zo

  8. Peter = de naam
    01 augustus 2008 om 04:53 uur.

    @king_mes Natuurlijk is Aissati een talent en heeft hij de potentie om de top te bereiken. Maar om daar te komen, is meer nodig dan alleen talent en techniek.

    Het is te gemakkelijk van Aissati om de afgelopen tijd via de media negatief te zijn naar de trainers Koeman, Vergoossen en de Haan. En uiteindelijk zo een breuk te forceren bij PSV. Had hij geen eerlijke kans gekregen bij Huub Stevens dit seizoen? Hij, Aissati, beweerde van niet en vertrok naar Ajax.

    En voor sommigen hier op t forum geld dat als ze mee willen praten over voetbal, ze wel de juiste namen moeten noemen. Praten over Ibrahim als schakel weghalen enzo terwijl het over Aissati met de voornaam Ismail gaat.

    En de opmerking over een soort overeenkomst tussen rancuneuze trainers slaat echt nergens op. Als er een man in Nederland jonge spelers beter kan maken, is het Foppe de Haan wel. Bij Heerenveen o.a. Jon-Dal Tomasson en Ruud van Nistelrooy laten doorbreken. Toch niet de minste van een heel rijtje. En coach Foppe de Haan word twee keer achter elkaar Europees Kampioen met Jong -Oranje.

    Foppe de Haan is derhalve een echte trainer en Aissati nog, ik herhaal, nog geen echte topspeler. De verstoorde verhouding met Foppe de Haan zullen we maar scharen onder het leerproces wat Aissati doormaakt.

  9. Aklim
    01 augustus 2008 om 06:45 uur.

    Affelay moet leren omgaan met de media ,hij is piep kleine jongetje van 22 jaar en verdient kapitaal , natuurlijk is de beste speler van psv op dit moment, hij moet nu richten op psv en niet snel boos worden op scheidsrechters.wat betreft Aissati: persoonlijk vind ik aissati de beste speler die rond loopt op de nederlandse velden,was goeie keus om bij ajax te gaan spelen,zijn spel past bij ajax .psv heeft hem misgebruikt, ze komen straks achter.

  10. HENK EL MAKHLOUFI
    03 augustus 2008 om 06:24 uur.

    Ik noemde hem inderdaad bij de verkeerde voornaam.
    Maar dat is niet zo erg als????????????
    En het enigste wat de Haan in dit land heeft beter heeft gemaakt is zijn bankrekening.
    Alleen de spelers die in zijn straatje en zijn visie op het voetballen passen komen verder en de rest laat hij vallen.
    En dan de stomme opmerking over `zullen WE maar scharen onder het leerproces`.
    Wie denk je nu echt wie je bent ?

  11. Samir
    04 augustus 2008 om 12:28 uur.

    Aklim, ben het helemaal eens met jou, Aissati is een groter talent, hij moet gewoon zichzelf blijven, en zal bij Ajax laten zien dat PSV het bij het verkeerde eind heeft.

  12. ravinder
    04 augustus 2008 om 06:27 uur.

    psv heeft deze speler een sterk verbeterde aanbieding gedaan, en zag de speler dus graag in de lange termijnplannen voorkomen. het contract nu bij ajax is niet zo heel veel beter. hij is gekrenkt geraakt bij psv, welnu hij kan beter maar ff goed in de spiegel kijken. als je het bij drie trainers niet voor elkaar krijgt om meer speeltijd te krijgen doe je toch iets niet goed. wat doet hij dan niet goed: meevoetballen !!! hij is gewoon lui. op het hoogste niveau worden van de middenvelders gevraagd dat ze bij balverlies ook nog meespelen. geldt voor toppers als seedorf en kaka, maar ook bij psv voor oa simmons. nu wou hij per se weg en is hij leugens gaan verkopen over de voorzitter. die zou oa een basisplaats hebben gegarandeerd. (hij gaat er logischerwijs totaal niet over…) er is blijkbaar goed gekeken naar het gomez schandaal, die gaf achteraf aan dat hij nogal wat had verzonnen. verder word nog net niet de racisme kaart gespeeld… nu zit hij bij ajax. iedereen ziet het talent, dus ook van basten. maar… de enige van wie wellicht word geaccepteerd dat ze minder meevoetballen zijn huntelaar en suljemani. van middenvelders word meer verwacht, ook bij ajax! dus ben benieuwd…

  13. King
    05 augustus 2008 om 07:42 uur.

    Ravinder,
    heb jij de aanbieding inhoudelijk gezien of is het telegraafpraat.
    Men denkt te veel vanuit de club, feit is dat hij presteerde bij Twente was niets aan de hand, wordt terug gehaald en kan me niet voorstellen dat er vanuit de club niets is beloofd zoals meer speeltijd omdat je bent gegroeid/ontwikkeld bla bla.
    Juist dat hij 2 trainers bij PSV niet heeft kunnen ‘overtuigen’, zou je kunnen denken dat het vanuit Reeker komt. Dat is de enige die is blijven zitten met invloed op het team.
    Voordat de trainer in dienst komt wordt natuurlijk met de Technische Directeur bekeken wat de basisteam wordt. En geloof me Nederland is niet klaar voor sterke Noord-Afrikaanse jongens. Men spreid ze liever over verschillende clubs, dan een sterkt technisch middenveld. Aissati lui snap ik al helemaal niet. Hij is professional, betaald voetballer, voordat je dat hebt bereikt ben je al helemaal ‘uitgekneed’, kom dus niet aanzetten met lui. Men weet echt niet waar ze het over hebben.
    Hij komt niet uit Ajax cultuur dus ook helemaal geen Amsterdamse bluf, kapsones ook helemaal niet gewoon een bescheiden jongen en daardoor wordt hij misschien makkelijk aan de kant gezet. Jong en kan niet nog niet helemaal voor zichzelf op komen, je moet het meer in die hoek zoeken dan lui senior Ravinder.

  14. ravinder
    06 augustus 2008 om 12:54 uur.

    je moet het altijd opnieuw waarmaken tijdens trainingen en kansen die je krijgt om het tijdens de wedstrijd te laten zien, en heeft hij gehad. bij een grote club als psv en helemaal bij ajax zijn er wel meer creatieve middenvelders, dus moet je wat extra brengen. bij psv maakten de concurrenten veel meer meters. je kan daarbij niet zeggen dat psv slechte keuzes heeft gemaakt bezien de resultaten. dit is nu eenmaal wat topvoetbal vraagt.

    van basten lijkt bij ajax veel meer ‘mooi weer’ voetballers op te gaan stellen dan psv. reken maar dat hij de concurrentie gaat gebruiken om terecht meer te vragen van iig de middenvelders bij balverlies. ben benieuwd of aissati dan wel bereid is om zijn spel aan te passen en meer mee te voetballen.

  15. Peter = de naam
    06 augustus 2008 om 08:23 uur.

    @henk. Het feit dat Foppe de Haan met Heerenveen jaren achtereen europees voetbal haalde, zelfs champions league, en de twee europese titels van jong oranje geven aan dat hij kwaliteiten bezit om een eredivisie club of nationaal elftal (jong oranje) te leiden. Dat is mijn mening met feiten onderbouwd.

    Jouw mening is nergens onderbouwd maar gebaseerd op vooringenomenheid en afgunst. Kom anders maar met vorbeelden waaruit blijkt dat Foppe de Haan geen goede trainer is die niet met jonge spelers kan omgaan.

    Jouw uitspraak; ” En het enigste wat de Haan in dit land heeft beter heeft gemaakt is zijn bankrekening.
    Alleen de spelers die in zijn straatje en zijn visie op het voetballen passen komen verder en de rest laat hij vallen”.

    kom maar op met je onderbouwing, feiten.

  16. Peter = de naam
    07 augustus 2008 om 09:52 uur.

    Betreffende Aissati ben ik ook benieuwd. Ik hoop dat ie t red bij Ajax. @King, ik denk dat ie zich op mentaal gebied wel staande houd daar in t westen met de “amsterdamse bluf”. Voor zover die nog bestaat??

    Aissati lijkt me niet lui zoals ravinder beweert. Bij PSV was het tenslotte ook geen theekransje in de kleedkamer maar presteren. Er kunnen er maar 11 van de selectie in de basis staan.

    Maar als Aissati zijn voeten laat spreken, komt het wel goed.

  17. King_mes
    07 augustus 2008 om 10:53 uur.

    Ravinder waarom zeg je de hele tijd dat hij niet mee terug verdedigt bij balverlies. Heb je hem gevolgd bij wedstrijden of praat je vanuit de beelden van NOS. Die jongen is NIET VOOR NIETS terug gehaald naar PSV.
    Hij was in hen ogen klaar voor ‘TOP’ club. Vervolgens kapot gemaakt. Zo moet je niet omgaan met jonge talentvolle jongens.
    Stel jij wordt verhuurd door jou werkgever onder het mom ga maar ervaring/kennis opdoen. Men krijgt te horen dat je op een groot project zit en aardig meedraait en je hebt het naar je zin (bent belangrijk/voldoening etc.).
    Je moet terug komen want nu gaan we echt aan de gang met je bla bla., vervolgens krijg je andere managers boven je die jou op klote klussen/opdrachten gaan zetten, heb jij het dan nog naar je zin. En liedje begint van voor af aan, niet rijp en niet klaar voor grote werk.
    Vergeet Persie niet, heel Nederland lachte hem uit toen in naar engeland ging, sommige spelers moet je niet met handrem laten spelen. Gas geven laat die jonge jongens voetballen, fouten maken alleen maar goed op jonge leeftijd wordt je sterker van.
    Meeste mensen denken vanuit de club, dat zijn geld wolven. Ga nou eens denken aan medemensen en vanuit de personen. Niet van uit grote belangen gebeuren

  18. Henk el Makhloufi
    07 augustus 2008 om 11:51 uur.

    Kom jij maar eerst eens met bewijzen dat de Marokkanen hebben gediend in SS diivisies!!!!!