MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Als mijn broer sterft, dan jullie ook’

05 september 2008 | in Maatschappij | 19 Reacties

IncidentHulpverleners van het ambulancebedrijf Verenigd Ziekenvervoer Amsterdam (VZA) hebben genoeg van scheldpartijen en doodsbedreigingen van slachtoffers en omstanders. Burgemeester Cohen is het ook beu en komt met maatregelen.

,,Je rukt uit om iemand te helpen en als je op de ongeluksplek aankomt, word je met de dood bedreigd,” zegt hulpverlener Nico Weiland (49) verontwaardigd. Woensdagavond was het opnieuw raak. Ambulance en politie kregen rond zes uur een melding: een 18-jarige Marokkaan had in de wijk Geuzenveld een 15-jarige Marokkaanse jongen neergestoken. Bij aankomst van de hulpverleners stond er een boze groep jongeren en familieleden. Ze bedreigden het ambulancepersoneel: ,,Als mijn broertje doodgaat, gaan jullie ook dood.”

De twee aanwezige agenten konden de belagers niet aan en vroegen versterking. Die kwam later dan de norm voorschrijft, maar de politie wist het ambulancepersoneel te beschermen. De dader ontkwam en de jongen overleefde de steekwond.

De versterking kwam te laat door een technisch gebrek aan de noodknop van de ziekenauto. Bovendien had de politie het vlak voor het incident razend druk, zegt politiecommissaris Cor Gorissen.

De verslagenheid bij de hulpverleners was groot. Samen met collega’s legden ze het werk een paar uur neer. Ook dreigden ze met wilde stakingen als burgemeester Cohen geen maatregelen zou nemen. Deze kwam de volgende dag met hen praten. Cohen vond het gedrag van de jongeren schandelijk: ,,Dit gaat alle perken te buiten”. Zijn boodschap voor de agressieve jongeren was duidelijk: ,,Je blijft met je poten van de mensen van de overheid af.”

Meer valt hier verder te lezen.

Er zijn 19 reacties

  1. Maghreb.NL » Blog Archive » ‘Ambulancepersoneel overdrijft zwaar’
    05 september 2008 om 01:32 uur.

    […] Er was geen sprake van echte bedreiging van ambulancepersoneel, woensdag in Geuzenveld. Dat zeggen Marokkaanse jongens in Het Parool. Zij waren getuige van de gebeurtenissen nadat de vijftienjarige Salah werd neergestoken. […]

  2. mo333
    05 september 2008 om 07:41 uur.

    marokanen altijd overdrijve :s

  3. mo
    06 september 2008 om 03:39 uur.

    wie haram doet,die haram ontmoet

  4. Rachid
    06 september 2008 om 07:04 uur.

    Te gek voor woorden dit.

    Gelukkig was die ouwe opa van de week een Nederlander!

  5. mourad
    07 september 2008 om 01:46 uur.

    wollah marokkanen zijn echt een verschutte volk. Wat kan de ambulance pesoneel aan doen. Jullie hebben geluk dat jullie niet in Marokko leven als kwam de ambulance 4 uur te laat.

  6. Aklim
    07 september 2008 om 05:08 uur.

    Je bedoelt15 uur laat.

  7. kano
    07 september 2008 om 06:20 uur.

    hard aanpakken die lui, want die hebben geen hersens (ezels)

  8. bibi
    08 september 2008 om 10:10 uur.

    De eerst volgende keer gewoon vragen of je gelegen komt zo niet gewoon doorrijden!!

    Grappig Marokkaan steekt Marokkaan tijdens de ramadan..

  9. nobody
    08 september 2008 om 11:33 uur.

    marokaanen zijn een kude volk

  10. mensen
    09 september 2008 om 12:31 uur.

    de mensen die altijd zo hard roepen , als ze in marokko (waren dan dit dat en dan was) moeten keer beseffen dat we hier geboren zijn, Dus hebben we niks met marokko te maken.

    ten tweede wil ik iedereen er op wijzen niet blinde lings de media te geloven.
    ik neem ook aan dat jullie er niet bij waren, dus is het onmogelijk voor jullieom hierover te oordelen

  11. joop van laarhoven
    09 september 2008 om 01:26 uur.

    staat in de Bijbel de Koran en de Thora (tand om tand) hij was er op tijd bij.Joop

  12. mo
    10 september 2008 om 02:53 uur.

    marokkanen zijn gek !!

  13. Krmaa_
    10 september 2008 om 06:42 uur.

    ziieeekk ouwe

  14. E=mc²
    11 september 2008 om 09:39 uur.

    hij is van noord hoor…dus niet van zuid of marrakech of cassa…
    dus beste mensen ,willen jullie aub het verschil maken tussen marokkanen van noord bekend als slechte mensen en andere marokkanen.dat is niet mijn mening maar een FEIT.

  15. ja
    11 september 2008 om 10:19 uur.

    Het was geen marokkaan die hem neerstak maar een neger!

  16. mhamed
    11 september 2008 om 04:45 uur.

    E=mc²hahahahahahaahahahahah
    jij maakt je zelf nog belachelijker ook nog EZEL van casa dan.
    je doet of mensen van jou kant zo menselijker zijn,een dief uit casa is veel erger dan een dief uit tanger hoor.
    dit hele probleen komt door jou casda cultuur mafkees,anders waren we gewoon in onze land gebleven.

  17. E=mc²
    12 september 2008 om 08:53 uur.

    MHAMED…..
    zo ben je opgevoed??? ga maar zo door…
    durf je iets verkeerd te doen in marokko?????
    hier heb je alle vrijheid maar helaas is bij jou verkeerd begrijpen….
    jij dacht dat vrijhied om hachich van rif naar holland te smokelen….
    en in cofieschops te investeren en nog elke dag in de moskie en jou kinderen laat snchts zwerveren op straat en nog bnatk door negers enn turk gaan lekker neuken…..dat is jullie filosofie van leven…typische van noord…naast moskie van ryafa ligd moskie van jbala..wat is dat nou????gebruik even jou hersens en kijk om je heen…in frankrijkk wonenn meer marokkanen dan hier en je hoort bij niks er over….wist je da t cohen een vriend van hassan 2 was en hij kent mensen van noord beter dan jij en ik…..

  18. E=mc²
    12 september 2008 om 09:21 uur.

    MHAMED….
    DAT HEB JE GESCHREVEN:
    ho ho ho ….
    ik zelf als portier bijna 20 jaar gewerkt heb ik ook een mening die zegdt marokkaanen zijn het vaakste lastigste ook.
    heel simpel onze marokkaanse cultuur is heel anders dan van de hollanders
    op straat willen wij vaak de baas zijn!in de disco het zelfde!
    wij willen de regels ontwijken en onze regels hanteren wat niet kan.
    helaas zijn het wel vaak marokkaanen,ik weet alles van!!!!

    september 11th, 2008 om 5:03 pm

    ZIE JE…
    MALK ASAHBI MOUNAAFIK?

  19. mhamed
    13 september 2008 om 04:43 uur.

    E=mc² ,,,,,
    alhamdoelillah ben ik opgevoed wat ik nu ben geworden,inderdaad onderdrukken dat is wat jou marokko doet! vandaar dat niemand de waarheid durft te spreken.jij zegt het volgende ………in frankrijkk wonenn meer marokkanen dan hier en je hoort bij niks er over……..hahahahaah ,je laat me wel lachen gelukkig,alle vrouwen van jou casa en het zuiden zijn verliefdt geworden op kafieroen van frankrijk en de mannen zijn spoorloos als het gaat om hun geloof en je durft te zeggen dat jouw mensen zo braaf zijn !!!!hahahahah
    natuurlijk heb ik ook mijn tijd gehad om te zoeken wat de waarheid was, maar nooit zo lafaards of wat jouw casa cultuur weleens doen namelijk stelen , dat heb dus nooit gedaan gedaan alhamdoelillah.
    het is triest gewoon dat een marokkaan zoals jij probeerdt andere marokkaanen in de hoek te plaatsen triest!!!
    en de rest van jou bullshit ga ik nog eens op in want jouw onzin heb ik het liever dat je in het zuidelijke shaytan woestijnvan marokko laat liggen.

    onderdrukken,stelen,coruptie,hoerenzonen,bedelen,enz enz enz, dat is wat jou casa kan dwaaz.

    asssalaam alaykoem
    .