MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Agent spioneerde voor Marokko’

16 september 2008 | in Overheid | 8 Reacties

AIVDHet politiekorps Rotterdam-Rijnmond heeft een agent ontslagen omdat hij zou spioneren voor de geheime dienst van Marokko. Dat meldde de actualiteitenrubriek Nova maandag.

Een woordvoerder van het politiekorps zei in een reactie dat de brigadier is ontslagen wegens ,,ernstig plichtsverzuim”. Hij gaf aan dat het strafontslag volgde op een disciplinair onderzoek. Het Openbaar Ministerie heeft geen vervolging ingesteld.

De zaak kwam aan het rollen nadat de inlichtingendienst AIVD dit voorjaar een tip binnenkreeg dat de Marokkaanse agent politie-informatie zou doorspelen aan de geheime dienst van zijn vaderland. De AIVD heeft kort onderzoek gedaan en het korps Rotterdam-Rijnmond in een ambtsbericht op de hoogte gesteld. Het Bureau Interne Zaken van de politie heeft vervolgens zelf onderzoek gedaan naar de brigadier, schrijft het Algemeen Dagblad.

Er zijn 8 reacties

  1. Henk el Makhloufi
    16 september 2008 om 11:14 uur.

    Vreemd verhaal,wel disciplinair ontslag na vermeende feiten maar geen strafvervolging wegens het ontbreken van aanknopingspunten.
    Dus :
    Wij denken dat u schuldig bent maar kunnen. het niet bewijzen,en derhalve krijgt u ontslag.
    Ben benieuwd wat de vakorganistie gaat doen voor deze man.
    Ik dacht dat je in ons land pas schuldig was als het wettig en overtuigend was bewezen.

  2. Maghrebie
    16 september 2008 om 05:16 uur.

    Mocht betrokkene schuldig blijken, dan valt het onderstaande niet goed te bepraten.

    Maar hoeveel informatie wordt via spionage niet doorgesluist naar de VS en Israel door ras echte oerhollanders.

  3. kano
    16 september 2008 om 05:27 uur.

    De zaak kwam aan het rollen nadat de inlichtingendienst AIVD dit voorjaar een tip binnenkreeg .

    dus aan de hand van een tip kun je tegenwoordig iemand zomaar beschuldigen, er zijn geen bewijzen vastgesteld, dus er zit iets achter!!!!

  4. Henk el Makhloufi
    17 september 2008 om 10:52 uur.

    De beschuldiging komt telkens in een vreemder daglicht te staan.
    De brigadier heeft reeds weer op het vliegveld 16hoven een baan gevonden en is daar werkzaam.
    Zijn “verleden”is geen punt.
    Vele vragen zich dan ook zich af waarom hij moest “kijken “voor de Marokkaanse geheime dienst die volgens het AD zou samenwerken met de AIVD.
    Dus is het een duister verhaal ,waar waarschijnlijk iets meer achterzit.
    Het komt er eigenlijk op neer dat je werkgever zegt:
    “er is een hamer gejat uit de gereedschapkoffer,ik verdenk jou ervan,maar kan het niet bewijzen,toch ben je ontslagen wegens diefstal”.
    Wat doen de vakbonden van de POLITIE nu ??????

  5. Henk el Makhloufi
    17 september 2008 om 10:57 uur.

    MAGHREBIE;
    Dat zie je verkeerd.
    Dat heet het ” betrokkenheid “en geen “spionage”.
    En als je het toch anders ziet word je gelijk uitgemaakt voor anti-semiet.
    Dat is tegenwoordig aan de orde van de dag.

  6. arjnn
    18 september 2008 om 10:47 uur.

    waar gaat dit heen…..wat moet zo´n vent nou op een vliegveld werken???
    zn verleden……een marok..zegt genoeg he…

    Geert zn speech was gister weer GEWELDIG,vonden jullie ook???
    criminele moslims of met strafblad´´terug naar vaderland´´ en grenzen dicht want mede door jullie betalen wij zzzoooo giga veel belasting enz enz. en kunnen wij moeilijk aan een huis komen…VOL = VOL.
    de moslims die DIT cultuur respecteren die mogen blijven,als je t niet respecteerd,wat doe je hier dan,ga dan terug naar waar je vandaan komt,toch???LOGISCH……..

  7. hassan
    18 september 2008 om 09:06 uur.

    goede agent klust altijd wat bij is normaal. anders meer loon

  8. hamoe