MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘El Ahmadi achter op schema door Ramadan’

24 september 2008 | in Sport | 17 Reacties

El AhmadiDe ramadan heeft het herstel van Feyenoord-middenvelder Karim El Ahmadi volgens Gertjan Verbeek geen goed gedaan. ,,We hebben hem niet optimaal kunnen belasten, daardoor ligt hij een week of anderhalve week achter,’’ zegt de Feyenoord-trainer op Sportwereld.nl. ,,Omdat hij niet eet, kon hij meestal maar één keer per dag trainen. Dat is niet bevorderlijk voor zijn herstel.’’

El Ahmadi kampt al sinds de voorbereiding met een liesblessure. Gisteren trainde de aankoop van FC Twente voor het eerst met de groep mee en volgende week hoopt hij zijn entree te maken bij Jong Feyenoord.

,,Ik heb met Karim over de ramadan gesproken en heb de voor- en nadelen uitgelegd,’’ aldus Verbeek. ,,Daarna heb ik hem vrij gelaten in zijn keuze, want het heeft geen zin hem op dat vlak dingen op te leggen. Het is zijn keuze. Maar twee keer op een dag trainen is, als je niet eet of drinkt, gewoon gevaarlijk. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben.’’

Omdat de ramadan steeds verder naar voren schuift, richting de zomer, worden de dagen steeds langer. ,,Tsja, ze doen het zichzelf aan,’’ aldus Verbeek. ,,Want het is maar net hoe je ermee omgaat. Ik heb begrepen dat bijvoorbeeld een chirurg zich er alleen op zijn vrije dag aan houdt. Dat wordt ook gerespecteerd. Ik veroordeel het niet, maar ik ben ook niet solidair.

Karim had al niet veel vetpercentage, maar daar is aan het eind van de ramadan bijna niets meer van over. Daardoor is hij sneller vatbaar voor een griepje en als je ook nog eens niets drinkt, herstel je langzamer. De ramadan past gewoon niet bij topsport. Maar dat weet je als je een islamitische speler in huis haalt, dus dat heb je te respecteren. En dat doe ik ook.’’

Er zijn 17 reacties

  1. Dunow
    24 september 2008 om 01:56 uur.

    Ach Verbeek, lul niet zo man.. Wat weet jij daar nou van. Je heb jaren vastgezeten in het hoge Noorden.. Volgens mij ben jij degene die achter loopt op schema.

    Iedere moslim is verplicht om mee te doen aan de Ramadan, mits je ziek bent of andere “ernstige” lichamelijke klachten hebt.

    En over die chirurg gesproken. Waarom zou hij niet op werkdagen kunnen vasten? Wat weerhoudt hem hiervan? MOET hij tijdens de operatie een bakje Cup-a-soup hebben?

    Al mijn respect gaat uit naar de Marokkaanse TOPSPORTERS hier in Nederland, zoals Amrabat en El Ahmadi. Rabbi 3awnek..

    x

  2. Maghrebie
    24 september 2008 om 09:17 uur.

    Wat zeggen theologen nou hierover. Dit is zijn werk nou eenmaal?

  3. fatima
    24 september 2008 om 10:22 uur.

    Hij loopt wellicht wel achter met zijn herstel, maar hij loopt tenmintse wel voor bij Allah (swt), en dat is het belangrijkste

  4. Henk el Makhloufi
    24 september 2008 om 11:25 uur.

    Slap gelul van een trainer,die ons feijenoord nog veel ellende zal bezorgen.
    Kan beter met de spelers gaan trainen op het spel i.p.v. hele dagen in het krachthonk te verblijven met het team.
    Het is een VOETBALCLUB een geen vechtsportvereniging.
    Hij “mocht” niet voor niets vertrekken bij Heereveen

  5. mhamed
    24 september 2008 om 05:29 uur.

    er is geen goede kennis en ook geen begrip vandaar dat mensen zomaar dingen willen zeggen uit onwetendheid.

  6. Peter = denaam
    24 september 2008 om 10:03 uur.

    Vergeet niet dat in dit geval een voetbalclub veel geld investeerd in zijn werknemer. El Ahmadi. En dat daarvoor zijn inzet vereist is.

    En als ramadan volgend jaar in de zomer valt en het warmer is, is het zelfs ongezond en ongewenst om dan niet te drinken overdag. Tussen zonsonpgang en zonsondergang. Dat zijn dan heel lange dagen. Zeker als er zware lichamelijke inspanning gedaan moet worden. Dat word dan een hele klus voor profvoetballers bv. Kijken of trainer Verbeek dan nog zo inschikkelijk is?

    En soms kan ramadan houden je ook opbreken. Een aantal jaren geleden heb ik een marokkaanse stagiare begeleid. Ramadan hield ze in de november/december maand. En mede door het ramadan houden functioneerde ze gewoon onvoldoende en kreeg ze ook een onvoldoende. Dat betekende dat ze haar opleiding op HBO niveau moest beeindigen en wat anders moest gaan doen. Soms is het dus niet zo zinvol om ramadan te houden als het je op de werkvloer opbreekt.

    En ze kreeg alle medewerking om ramadan te houden, maar toch brak het haar mede op.

  7. HHH
    25 september 2008 om 03:08 uur.

    Peter? hoezo heeft ze haar HBO niet kunnen halen vanwege de Ramadan? Ik begrijp geen bal meer van wat jij vertelt.. ik zit nu al 2 jaar op ’t hbo EN doe mee aan de Ramadan.. ik zou niet begrijpen waarom ik mijn HBO niet zou kunnen halen..

    Misschien is de Ramadan een smoes voor de blanke om de moslim te laten zakken.. ” Zie je nou wel? je bent gezakt DOOR de Ramadan.. het ligt niet aan ons hooor”… zodat wij van ons geloof afwijken..

    De Ramadan hoort nou eenmaal bij ons.. accepteer het of krop het op.. Het leven hier op aarde is tijdelijk.. Het paradijs is waar we voor vechten en werken..

    Pfff, dus alsjeblieft Peter.. een onvoldoende omdat de stagiaire Ramadan had.. sukkel.. JIJ wou haar een onvoldoende geven, en bedacht de Ramadan als smoes..

    Jammer jammer jammer.. dat er t*ringlijers zoals jij bestaan…

  8. Henk el Makhloufi
    25 september 2008 om 08:52 uur.

    P de Z, ben je nu trots op jezelf?
    Het zal wel aan de opstelling van de begeider hebben gelegen dat ze haar studie moest beeindigen.
    Daarnaast “HIELD”ze de ramadan niet in de November/December maand.
    Hij “VIEL’ inde November/Decembermaand.
    Men weet heel dionders goed waar men aan begint als men werknemers neemt die deze overtuiging zijn toegedaan.
    Dan is het slapgelul om later daar op terug komen als zijnde een “frustratie”
    Wederom een bewijs van het onvermogen om deze club te leiden.

  9. Peter = denaam
    26 september 2008 om 10:49 uur.

    @HHH Je moet eens goed lezen voordat je reageert. Met jouw HBO nivo mag je toch wel verwachtend dat je begrijpend kunt lezen.

    Mede!! lees mede; door het ramadan houden zakte de stagiaire.

    En het nivo van reageren verder in jouw reactie lijkt mij aanmerkelijk lager dan HBO.Zeker de manier waarop je je reactie besluit.

    Om maar te zwijgen over Henk el nitwit die niet verder komt dan insinueren en niet weet waar hij over praat en derhalve onzinnig reageert. Maar dat blijkt wel uit eerdere reacties.

    Je bent niet bij de situatie geweest en zit het gemakshalve maar in te vullen. Op basis van vooringenomemheid en vooroordeel. Betreffende jouw reactie sla je de plank weer eens helemaal mis.

  10. HHH
    26 september 2008 om 04:13 uur.

    Peter, wil je in het vervolg wat doen aan jouw spelfouten die meerdere malen voorkomen in de teksten die je hier op de site, zo te zien, lukraak vanuit je toetsenbord het scherm intikt?

  11. HENK EL MAKHLOUFI
    26 september 2008 om 05:31 uur.

    Nou volgens mij was het weer een schot in de roos,want als je zo overtuigd en sterk in je schoenen staat ga je niet zo in de verdediging.
    Dus je weet dat je wel degelijk heb gefaald als begeleider.
    Maar dat zal nietde laatste keer dat dat je geen resultaat weet te behalen.

  12. HENK EL MAKHLOUFI
    26 september 2008 om 05:42 uur.

    Trouwens ik heb geen HBO ,ook nooit beweerd,maar de academie van het leven gedaan. (levenservaring voor het geval je het niet begrijpt)
    Laatse keer kafferde je me nog uit voor een gewone arbeider,je ben dat toch niet vergeten?
    Wel ik ben daar trots op want ik weet wat werken is.
    En Jij ,of zeik je alleen maar stagaires af?
    Beetje gefrusteerd van je eigen stage die waarschijnlijk mislukte.
    Komt meer voor,dan gaan ze zelf stagaires afzeiken.
    Heb een fijn suikerfeest!!!

  13. Peter = denaam
    27 september 2008 om 09:29 uur.

    @HHH. Ga liever inhoudelijk in op het onderwerp, en kijk eens naar je eigen spelfouten. Ik haal er zo enkele uit. Voor ’t geval je dacht dat je zelf foutloos was? Jammer maar niet.

  14. Henk el Makhloufi
    29 september 2008 om 10:31 uur.

    PLZZ,
    Iedereen kan nu echt zien hoe zielig je bent,als dit je reactie is.
    Je staat zoals gewoonlijk zonder inhoudelijk weerwoord en gaat dan op een andere weg verder,gewoon ondermaats en zielig.
    En trouwens dat heb je goed gezien het zijn spelfouten en geen taalfouten zoals bij jou.
    En nee beste P de ZZZZZZ ik ben niet foutloos,want dat getuigt van hoogmoed en arrogantie en dat past beter bij jou.
    Trouwens al een werkgever gevonden die het met jou aandurft?
    Zal wel niet lukken!!!!!

  15. Peter = denaam
    01 oktober 2008 om 02:06 uur.

    @henk ter uwer informatie. Al 13 jaar na mijn studie bij de zelfde werkgever en ook een eigen bedrijfje. Maar mijn werkgever wil me absoluut niet kwijt.

    Dit ter informatie om even jouw beweringen over niet werken te weerleggen. Zo word weer een vooroordeel van jou onderuitgehaald. Een leugen van jou kun je het beter noemen

    Ach verder ga ik niet op jouw veelal onzinnige stompzinnige reacties in. Je krijgt op dit forum al reacties van anderen die zich storen aan jouw taalgebruik en manier van reageren.

    K zou zeggen; leer ervan, want een mens is nooit te oud om te…..

  16. Henk el Makhloufi
    01 oktober 2008 om 02:04 uur.

    Toch raar dat je zo lult want afgelopen donderdag maakte in je een geprek een heel depressieve indruk op me!
    Geen wonder dat je 13 jaar over je studie deed.
    En dat eigen bedrijjfje is zeker het onderzoeksbureau van de PVV
    Maar goed,je gaat er niet meer op in?
    Gelukkig want maar weing mensen nemen jou hier serieus,sterker nog regageren niet eens meer op dat slappe gelul van je.
    En kom nu eindelijk eens met bewijzen over de vele onderwerpen besproken en waar je alleen loze kreten loslaat en alleen maar schopt en trapt zonder inhoud,maar het is net al je zelf bent “INHOUDLOOS”

  17. Henk el Makhloufi
    01 oktober 2008 om 02:05 uur.

    O,soory ich bin de spelingcontrle vergesen