MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokkanen willen einde knuffelbeleid

26 september 2008 | in Maatschappij | 16 Reacties

De Marokkaanse gemeenschap in Nederland roept zelf op om te stoppen met een te softe aanpak van hun eigen kinderen. “Hele generaties Marokkaanse jongeren groeien op als tuig zolang de Nederlandse normen en waarden op straat niet keihard worden gehandhaafd”, zegt Driss el Boujoufi (63) namens de Unie van Marokkaanse Moslimorganisaties in Nederland (Ummon) volgens Het Laatste Nieuws.

“Er worden miljoenen gepompt in zinloze projecten. Een harde aanpak is nodig”, zegt voorzitter Hoessein Aarab. “We moeten zorgen dat de jeugd het zo druk heeft met school, werk, stages en naschoolopvang in de avond- en weekeinden, dat op straat rondhangen niet eens meer kan. De overheid moet nu laten zien dat het gedogen ophoudt. Ook wij worden hier als hele gemeenschap de dupe van.”

“Steeds meer ouders laten ons weten dat ze graag een steun in de rug van de overheid willen en een keiharde aanpak als enig mogelijkheid zien om ontspoorde jongeren op het rechte pad te brengen. Jongeren denken nu dat alles maar mag”, zegt El Boujoufi, vicevoorzitter van Ummon, waarbij negentig moskeeën zijn aangesloten.

Er zijn 16 reacties

  1. zahira
    26 september 2008 om 10:13 uur.

    lees ik hier nu dat Boujoufi en de andere 2 zeggen dat de nederlandse staat eigenlijk verantwoordelijk is voor het gedrag van deze kl**tzakkies?

    Opvoeden en op het goeie pad houden is nog altijd in de 1e plaats de taak van de OUDERS, dit dient dus niet pas ‘op straat’ te gebeuren…

  2. barbare
    26 september 2008 om 12:40 uur.

    zahira ?

    Jij bent een mongol dat ik wat jij bent en zal blijven, je kan nooit weten wat hen bezielde en waarom ze voor overlast zorgen iedereen heeft een verhaal en zolang de mens die niet weet heeft hij of zij geen recht van spreken.
    ik hoop dat je na denkt voordat jij dingen zegt en de laaste tijd is het niet dat de nederlanders ons in een hoekje stuurt maar blijkbaar onze eigen ras…..zo zielig…ik heb heirop niks meer te zeggen

  3. Aklim
    26 september 2008 om 06:38 uur.

    De verantwoordeljk ligt bij de jongens en hun ouders,er zit zo goede mensen van marokkaanse afkomst overal jammer worden die overschaduwd door die rotte appels ( gouda enz.)

  4. MO
    27 september 2008 om 08:47 uur.

    WIJ MAROKKANEN OFTEWEL ZAHMA PROBLEEM MAROKKANEN ZIJN MOE VAN HET PRATEN

    REGERING ( SYSTEEM VS MAROKKANEN

    DAT IS HET NU EN DAT ZAL SO BLIJVEN OMDAT ZE DE WAARHEID ONTKENNEN HET LIGT BIJ HUN ALLEMAAL !!!!!!!

    wij zijn maar volk is deze land wij hebben geen macht .

    wij proberen alleen te overleven in deze kut systeem

    redenen

    90% van de marokkanen zit op VMBO waarom ? omdat we dom zijn ofso !

    50 % van de marokkaanse jongeren is crimineel waarom ?
    omdat ze zogenaamd houden van stelen en ellende gevangenis enso !

    WIJ LIJDEN HIERONDER NIET JULLIE het volk en niet alleen marokkanen

    MAAR DE HELE NEDERLANDSE VOLK er zijn nederlanders die gesteund worden door VOEDSELBANKEN DAT WEET JE AL HOE LAAT HET IS

    VECHT VOOR JE RECHT FUCK IEDEREEN AGAINST MOCROS

  5. abdel zoekt geld
    27 september 2008 om 03:55 uur.

    geef ze een enkeltje naar rif. opgelost

  6. Elmagrbia
    29 september 2008 om 05:24 uur.

    De probleem licht gwn bij de overheid als we gaan soliciteren bij een werk of een stage wordt je nooit terug gebeld en zonder stage is dus ook geen diploma dus maar 1ding dus buiten hangen en bij geen werk is ook buiten …….
    maar de probleem bij nederland ook is al ik nu morgen een nederlander dood maak dan ben ik een marokaan
    maar als ik in een wk finale de beslissende maak dan ben ik weer een nederlander dit en dat
    DE OVERHEID MOET GWN OPSTAAN en beginnen om wilders weg te doen en niet alleen die marokanen zijn het voor het zelfde geld zijn het turken of algerijnen wrm zeggen ze niet Buitenlander was het

  7. Karim
    29 september 2008 om 05:32 uur.

    Wat een onzin allemaal van MO
    de enige oplossing voor deze kutmarokkanen is een enkeltje Marokko, en dan zul je zien of je nog iets negatiefs zal horen over mocros

  8. jamal
    30 september 2008 om 09:43 uur.

    Mensen jullie kunnen zeggen wat jullie willen,eerst moet de nederlandse zelf ophouden met (wij marokkaane en maroc- nederlanders) in een hoekje te zetten.
    Maar aan de eene kant vraag ik aan de jongens of meiden van marokkaanse afkomst net als ik dus al bijna 36 jaar woon en werk hier in nederland,
    ga naar marokko en doe daar die overlast en dan zul je weten wat aanpak heet
    met andere woorden ja ik ben ook voor een hardere aanpak van alle jeugdige van welke afkomst dan ook want ik ben het zat om steeds maar weer in de hoek gezet te worden.
    groetjes jamal

  9. Azidan
    30 september 2008 om 05:34 uur.

    Waar zijn die Nederlanders nu, zoals Marijnt? Prof? En Peter????

    Waar zijn ze nu??? Wanneer er eindelijke positieve berichtgeving is dan hoeren we ze niet, kakkerlakken????

  10. Azidan
    30 september 2008 om 05:54 uur.

    Ik zal jullie zeggen wat je moet doen?

    Oke wij Marokkanen worden altijd aangevallen en in een hoek geduwd

    Maar mijn raad aan alle marokkaanse jongens en meisjes is, neen, neen,
    ik herhaal mijn raad aan alle jongens en meisjes die in de moeilijkheden zijn ongeacht of zij Moslim, Christen, Atheist, Boedhist, Hindoe, Zwart, Blank, Geel, Bruin zijn, aan al deze jongeren wil ik de raad geven,

    Werk aan je zelf!!!!, Jij bent de enigste die jezelf uit de problemen kan redden JIJ alleen, JIJ alleen, niemand anders, niemand wenst jou het beste toe,

    Ga studeren, ga kennis opzoeken, ga werken, ga sporten, gebruik jouw tijd, gebruik jouw talent, kij naar de zovele Marokkaanse succesvolle jongeren in Nederland, neem een voorbeeld aan hun, het is nooit te laat, om iets te doen met uw leven

    Steek de schuld bij niemand, verwacht de genade en goedheid van niemand,

    JIJ en alleen JIJ kan je situatie verbeteren, niks anders,

    Gegroet

    Azidane

  11. Peter = denaam
    01 oktober 2008 om 02:14 uur.

    @azidan. Niet erg zinvolle raad. Eerst ga je weer de slachtofferrol v Marokkanen benoemen. Gewoon onzinnig. En dan adviseer je om maar helemaal alleen je weg te zoeken in Nederland. Maar daarvoor heb je ook anderen nodig in Nederland. Of in Marokko van mijn part.

    Uit dat advies blijkt jouw wantrouwen en vooroordeel tegen alles wat Nederlands is. Met dat advies van jou trap je andere Marokkanen alleen maar naar beneden toe.

    Geen goed advies dus.

  12. Henk el Makhloufi
    01 oktober 2008 om 02:09 uur.

    AZIDAN,
    Geef P een(s) een goed antwoord(t)

  13. Bas
    01 oktober 2008 om 07:00 uur.

    In eerste instantie is het hopeloos om ze te her-opvoeden, want een echte Marokkaan kan niet tegen kritiek (Waarom denk je dat ze altijd een maagd willen trouwen…?) Dus enige oplossing: Terug naar Marokko……Denk dat als ze daar een Marokkaanse agent uitschelden dat ze een ram op hun neus krijgen en 50 zweepslagen.

  14. ShaSou
    04 oktober 2008 om 02:29 uur.

    Beste jongens en meisjes,

    “De Marokkaanse gemeenschap in Nederland roept zelf op om te stoppen met een te softe aanpak van hun eigen kinderen”. Nog nooit heeft een ouder van Marokkaanse komaf zijn zoon op pad gestuurd om te stelen of mensen te beroven of wat dan ook dat met de criminaliteit te maken heeft! Dat er gesteld wordt dat het probleem bij de ouders ligt vind ik belachelijk.

    Probleem van de Marokkanen in het algemeen is denk ik dat het allemaal strijders zijn en het hoogst haalbare uit dit systeem willen halen op hun eigen manier. Zo is een Marokkaanse drugsdealer uiteindelijk multimiljonair, een student geneeskunde uiteindelijk arts, een thaiboxer uiteindelijk kampioen, een voetballer uiteindelijk topvoetballer en een crimineel helaas geen topcrimineel. Wat je ziet is dat toch helaas de wat minder slimme Marokkaantjes criminelen worden. Hier moet wat aan gedaan worden en op vroege leeftijd op ingespeeld. Het ligt absoluut niet aan de ouders omdat het voornamelijk jongeren met een laag IQ zijn, deze groep jongeren is onhandelbaar en de ouders weten hier geen raad mee. Als deze groep van jongs af aan gemonitoord wordt door zowel Politie, MW en andere instanties dan is de kans dat deze groep dreigt uit te vallen richting criminaliteit het kleinst. Maar wat er nu gebeurt is dat alle instanties langs elkaar heen werken en dat de huidige hulpverlening nergens over gaat.

    Zelf heb ik enkele jaren geleden een brief naar het Ministerie van Justitie gestuurd met de vermelding een opvoedkamp in Marokko op te richten. Over de locatie beschikken wij en ik vond het een goede investering, uiteraard een reden voor mij om in mijn eigen land te kunnen leven en op die manier een bijdrage te kunnen leveren aan mijn landgenoten in Nederland. Tot op heden heb ik geen reactie van hen ontvangen. Dus wil men dit probleem wel oplossen!! Of is het überhaupt een probleem?

  15. Henk el Makhloufi
    06 oktober 2008 om 02:33 uur.

    Bas,
    Helaas ze kunnen heel goed tegen kritiek,maar het is wel de wijze waarop je het aan hen verteld en uitlegt en hoe je de regels stelt.
    Ik heb zelf de pratijkervaring hier in en kan je verzekeren dat als je hen goed op weg helpt en hun de verantwoordelijkheid geeft die ze zelf moeten dragen je gewoon prachtgasten aan ze heb.
    Ze hebben veel meer capaciteiten dan ze tonen en kunnen veel meer dan wij denken.
    Alleen moeten we het er wel uithalen en het niet opgeven bij de basisschool.
    In het voortgezette onderwijs moet meer de nadruk worden gelegd op de persoon en zijn capaciteiten en niet allen op het te behalen schoolprestatie gericht op het resultaat voor de school.
    M.a.w, het moet persoongericht zijn.
    Ik heb 23 jaar in het beroepsonderwijs voor de klas gestaan en een groot aantal jaren bij het ROC Albeda Rotterdam,dus ik weet aardig waar ik over lul.
    Geef mij maar een bak vol van die “etterbakjes”.
    Beter dan de gluiperts met hun c…….. kopjes,die zelfs de leerkrachten via hun ouders proberen te verneuken bij de directie.
    “hij geeft me nooit een complimentje,maar wel aan ………”
    Echt gebeurd!!!!!!!

  16. Patrick
    26 oktober 2009 om 06:20 uur.

    MO, als je lijdt in Nederland, en niet tevreden bent met wat je hier hebt, boek dan een enkeltje terug naar Marokko. Nee, wij nederlanders hebben geen zin in die hersenloze marokkaantjes zoals jouw. Dat ligt niet per se aan ras of kleur.. Maar waarom moet het zo vaak voorkomen? Ik vind het ook zonde omdat een aardig groot deel hier wel wilt leren, werken en met elkaar omgaan. Jongens zoals jij MO, hangen op straat, trappen de zooi hier kapot, gaan niet naar school, leven van onze uitkeringen. Maar jullie lijden toch? Alsjeblieft verlos jezelf uit je lijden en ga terug naar het mooie Marokko.(serieus bedoelt)