MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marcouch lost problemen niet op

09 oktober 2008 | in Overheid | 10 Reacties

Ahmed Marcouch versimpelt het probleem van overlastgevende Marokkanen en draagt niet bij aan oplossingen. Hij legt te veel nadruk op cultuur en negeert andere oorzaken. Dat zei GroenLinks-fractievoorzitter Judith Sargentini gisteren in de gemeenteraad.

Ze haalde uitspraken van Marcouch (PvdA) aan die wees op ‘de Marokkaanse wortels’ van de overlast die Marokkaanse jongens veroorzaken. Marcouch sprak naar aanleiding van bedreigingen van ambulancepersoneel over ‘een overlevingsmentaliteit uit Marokkaanse berggebieden’. Zijn ‘gigantische nadruk’ op cultuur ‘stoort de fractie van GroenLinks enorm’, aldus Sargentini tegen Het Parool.

Volgens haar helpt het niet om ‘mensen nog meer in de verdrukking te brengen door allerlei uitingen in de media.’ De oorzaken van criminaliteit en overlast zijn volgens haar complexer. ”Uitsluiting, gebrek aan perspectief en straatcultuur vormen een ingewikkelde mix aan oorzaken” zegt zij tegen de krant.

Er zijn 10 reacties

  1. henk willemse
    09 oktober 2008 om 04:01 uur.

    MENEER ACHMED DENKT DAT IE GOD IS, DAT IE ALLES KAN OPLOSSEN, NOU IKI BEN HEM NAMELIJK EEN BEETJE ZAT MET ZIJN NEP GEDRAG……..LAAT DIE JONGENS MET RUST

  2. zva
    09 oktober 2008 om 04:05 uur.

    eindelijk iemand die iets goeds zegt in A-dam.

    marcouch kan zijn gezin niet eens bij elkaar houden laat staan een gemeenschap met allerli problemen.

    Marcouch ’s vrouw is al lang weg bij hem met 4 kinderen….
    ik vraag me af hoe het gaat met zijn eigen kinderen!@!

  3. mAGHREBIE
    10 oktober 2008 om 12:56 uur.

    Uitsluiting en gebrek aan perspectief????!! dit is pas onzin…Van deze woorden wordt onze Marokkaanse gemeenschap niet beter van. Deze woorden zorgen er juist voor dat de kern van het probleem niet aangepakt wordt. Dit houdt onze gemeenschap gewoon achtergesteld, helaas.

    Uitsluiting en gebrek aan perspectief heb je in een derde wereld land. Dit land biedt mogelijkheden en kansen. Je hebt recht op onderwijs, zorg en de arbeidsmarkt. Er is echt niemand die je hiervan uitsluit. Als onze jongetjes besluiten om meer te spijbelen dan naar de les te gaan en de ouders het geen fuck kan schelen, dan zijn deze jongeren niet door de maatschappij uitgesloten, maar dan hebben zij zich van de rest uitgesloten.
    En als je jezelf uitsluit dan heeft dat tot gevolg gebrek aan perspectief. En waar ligt dat aan, niet aan jezelf?

  4. mAGHREBIE
    10 oktober 2008 om 01:02 uur.

    zva,
    Wat heeft zijn gezin hier nou mee te maken?
    Alsof een gemiddelde marokkaanse gezin een gelukkige bestaan leidt. De vader overdag in de moskee, de moeder in de markt of bij de buurvrouw. s’avonds ouders voor de tv en de kinderen als hotelgasten in de slaapkamer opgesloten. Geen communicatie en geen contact onderling.
    Maar ondertussen zijn dit de mensen die het hardst schreeuwen en klagen over anderen.
    zielig en triest,

  5. berber
    10 oktober 2008 om 04:16 uur.

    macouch wil hogerop net als GW zonder echte oplossingen te bedenken vor de maatschappij. hij wijst keer op keer naar marokkaanse cultuur die hij notabene zeer goed kent zonder enige oplossing te bedeken.
    slijmbal

    Van de Nderlanders moet je het hebben want Marokkaanse politici in Nl denken alleen aan zich zelf net als Abou

  6. mAGHREBIE
    11 oktober 2008 om 06:41 uur.

    Berber, als alle marokkanen ook hard gaan werken en hoger op komen, dan kan Marcouch zich op andere problemen richten.
    De oplossing van het probleem ligt niet alleen bij Marcouch, maar voornamelijk bij de ouders, oftewel de kinderbijslag inners.

  7. kano
    12 oktober 2008 om 02:51 uur.

    Wat is er mis met de heer Marcouch die man doet gewoon z n best om die Marokkaanse etters die niet door hun ouders zijn opgevoed op een goed spoor te krijgen want die zijn onspoort

  8. zva
    14 oktober 2008 om 02:14 uur.

    beste maghribi,

    de manier waarop Marcoch de media opzoekt en et(graag) te woord staat bevalt me niet.

    hij net als alle politici ==> noemt alleen de problemen en heeft geen 1 oplossing.
    ik stel voor dat de marokkaanse opruimingsdient vanuit marokko ingeschakeld wordt,
    op zijn Koning hassan (die jongens gewoon oppakken en laten verdwijnen een paar jaar )Leger van marokko is de beste trainingsopleiding.
    probleem opgelost.

    groeten

  9. mhamed
    15 oktober 2008 om 04:22 uur.

    zva jij kan beter gaan dammen of zo!!!!!
    wat ik mis bij de heer marcoch is dat hij voor een ander praat!
    als vertegewoordigen van een groep mensen moet je kunnen durven ook de probleemen die zij ook hebben der over praten!
    dus beide kanten van de probleem noemen en na handelen,ik ben van overtuigdt dat dat zal werken.
    alleen maar zeiken over de mensen en niks bieden zal nooit helpen.
    natuurlijk is er een probleem rond marokkaanse gemeenschap,neem het serieus en zorg dat mensen ook kansen krijgen.
    als ik MARCOCH zal zijn had ik me eerst bij de media gemeld voor propaganda die zij maakten de hele tijd over marokkaanen,terwijl zoveel probleemen zijn in dit land wat totaal vergeten lijkt te zijn.
    hoe vaak worden marokkaanen vergelijken met lichte huids kleur van een andere ras!!!!
    en waarom moet me telkens het woord marokkaanse melden terwijl het nederelanders zijn geboren en getogen in dit land.!!!!!!
    begin dit probleem maar eerst op te lossen MARCOCH want marokkaanen voelen zich totaal buiten gelaten vandaar nog meer probleemen.
    het is toch gek verworden dat een paar van die etters de hele marokkaanse gemeenschap de schuld krijgt en iedereen maar tegen aan te schoppen!!!!
    dat zal geen oplossing zijn.

  10. Mujahideen
    07 maart 2009 om 04:02 uur.

    marcouch is een hypocriete moslim die zijn geloof verkoopt voor een baantje bij de gemeentehuis dat is voor zover duidelijk.
    marcouch ging in debat met de ‘geleerde’ Sheikh Fawaz Jneid waar hij nogmaals liet zien dat hij een hypocriet is.
    Hij antwoordde niet 1 x op de vragen van Sheikh Fawaz.
    Hij denkt dat Nederland hem nodig heeft en achter hem staat maar dat is duidelijk een illusie.
    marcouch en abotaleb die ook zijn geloof verkocht voor een baantje op de gemeente zijn HYPOCRIETE moslims waar veel moslimjongeren stress van krijgen. Zij 2 zijn verkaasde marokkanen!!!!
    Sheikh Fawaz Jneid is 1 van de beste geleerde in nederland en ook in belgie heeft hij veel bijgebracht aan de moslimjongeren.
    Aldus onze steun aan Sheikh Fawaz Jneid tegen zulke slangen in onze samenleving!

    xx