MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

’Wegpesten lesbisch stel is onacceptabel’

12 oktober 2008 | in Maatschappij | 15 Reacties

Onacceptabel. De wereld op zijn kop. Dat is het unanieme oordeel van de Utrechtse politiek op het wegpesten door Marokkaanse jongeren van een lesbisch stel uit de wijk Zuilen. Het tv-programma Netwerk zond vrijdag een reportage uit, waarin het stel aan het woord was.

In deze uitzending kwam ook burgemeester Wolfsen aan het woord. Ook hij was geschokt. Hij riep bovendien buurtbewoners op zich desnoods anoniem te melden met tips.

Volgens hem is het de taak van de ouders om de jongeren te corrigeren. Ook vindt hij dat er op school meer aandacht moet worden besteed aan het bestaan van homo’s en lesbiënnes.

Omdat de buurt bang is en de politie de daders nog niet op heterdaad heeft kunnen betrappen, zijn er nog geen aanhoudingen verrricht.

De twee vrouwen zijn in juni in Zuilen-Noord gaan samenwonen. Sindsdien zijn ze bedreigd en geintimideerd door met name Marokkaanse jongeren. Alleen omdat ze lesbisch zijn. In eerste instantie waren de pesterijen heel onschuldig. De bedreigingen werden echter serieuzer en serieuzer. Twee keer is de ruit van hun voordeur ingegooid.

Het stel woont tijdelijk op een schuiladres in afwachting van een vervangende woning van de corporatie. Zo meldt het Algemeen Dagblad.

Er zijn 15 reacties

  1. peter = de naam
    12 oktober 2008 om 12:18 uur.

    Snel een uitleveringsverdrag sluiten met Marokko. Zet daar dan maar een gevangenis neer en de daders daar flink lang laten ‘wegrot’ten” Nederlandse regering betaald desnoods de gevangenis. Das veel goedkoper dan ze hier in Nederland berechten. En hier weer pamperen,en er weer een zooitje halfzachte welzijnswerkers op loslaten. Voorwaarde; Het tuig is dan wel zijn Nederlandse paspoort kwijt bij t “vertrek”naar Marokko. Die zien we dan nooihooit meer terug. Tatarata.

    O help nu beginnen sommigen te janken te klagen dat dit zulke onmenselijke maatregelen zijn en dat het tuig ow sorry de lieve medeburgers!!! hier geboren en getogen zijn.O wat zielig

    Marokkaanse regering is ook niet gek. Die denken ook” liever geen verdrag, want anders zitten wij met dat tuig opgescheept”. Wel invloed/controle proberen te houden vanuit Marokko dmv dubbel paspoort. Maar tuig houden we buiten de deur.

    Wat betreft het tuig zeg ik,”Als je dan toch de Nederlandse normen en waarden niet accepteerd, rot dan maar op”. Wel zo rustig.

    Als dit zo doorgaat met Marokkaans tuig wat denkt zich alles te kunnen permitteren, wat allah volgens hun niet verboden heeft, dan is het een kwestie van tijd voordat de wet/wetten wel veranderd lees verbeterd worden. In hun nadeel en in het voordeel van evt slachtoffers. Dus hardere maatregelen.

    En zolang ouders van dat tuig o sorry lieve medeburgers, de andere kant opkijken, zal vanuit die gezinnen weinig ten
    goede veranderen.

    Een goede oplossing is, ook die gezinnen hard aanpakken. Haal die maar weg uit de buurt. Als de betreffende ouders van tuig het toch niks interesseerd wat hun kroost doet, dan….Dat noemen we ook wel SPREIDINGSBELEID. Met veel allochtonen bij elkaar heb je meer kans op dit soort toestanden. Dat blijkt wel in Zuilen.

  2. Jasper
    12 oktober 2008 om 03:48 uur.

    zo, dat doet de marokkaanse gemeenschap weer lekker. En natuurlijk weer geen enkele reactie. Wordt het niet eens tijd om je kinderen op te gaan voeden?

  3. Aziz, een marokkaan in NL!
    13 oktober 2008 om 10:21 uur.

    Heren heren heren heren,

    word toch is een keer volwassen! het zijn ONZE kinderen het zijn NEDERLANDSE kinderen. Ze hebben niks te maken met Marokko of wat dan ook. Voordat je een probleem kunt oplossen moet je het toegeven i.p.v. wegschuiven. In Marokko kennen ze de jeugd niet op deze manier, en bij uitzonderingen heeft de regering een mooi wethandhaving! DUS NEDERLAND opvoeden die HOLLANDSE wezens of ze nou Marokkaans, Turks, Chineze ouders hebben het zijn en blijven NEDERLANDERS!!!

    Gegroet,
    Aziz

  4. dre
    13 oktober 2008 om 11:16 uur.

    Gek,nu hoor je die henk el maflouki allias henk rotterdam niet.
    Reageert alleen als er eventueel een marokkaans straatschoffie in de media wordt aangepakt,dan is ie de grootste populist hier op dit forum.

  5. peter = de naam
    13 oktober 2008 om 03:55 uur.

    @Henk is een deeltijdrascist. Zoals het hem uitkomt en de wind waait.

  6. HENK EL MAKHLOUFI
    13 oktober 2008 om 05:47 uur.

    Nee hoor Dre ik wachte alleen even af hoelang het zou duren voordat jij met je opmerkingen zou komen.
    Maar wees gerust ik veroordel dergelijke zaken net zo goed als de rest.
    Dus wees niet bang je kan gewoon met je vriendin samenblijven wonen en elkaar blijven verwarmen in de komende periode.
    Trouwens weten de buren het al?
    Of denken ze nog steeds dat het de maatschappelijk werkster is die op bezoek komt?

  7. HENK EL MAKHLOUFI
    13 oktober 2008 om 06:08 uur.

    P de Z is een bron van vergif en haatzaaierij,een toonvoorbeeld van hoe die peroxidekop(zijn grote voorbeeld) Nederland graag zou hebben.
    De beelden van de concentratiekampen in het voormalige oostblok van het tuig dat de Moslims opsloot voor dat men hen vermoorde zal hij wel dagelijks afspelen en zich daarbij voorstellen hoe hij ons land graag zou zien.
    Iemand als P de Z die Israel zo door dik en dun steunt durft dergelijke rascistische/fascistische stellingen te uiten.
    De man die altijd schreeuwt en brult als je opkomt voor de Palestijnen,maar schuwt geen kampen voor Marokkaanse landgenoten die hem niet bevallen.
    Nog even en het is de REICHSLEITER VON PVV Herr PETER von Stalag 17/18/19/20/21/22/23/24.
    Walgelijke stellingen,rascisme ten top.
    P den Z ten voeten uit.

  8. peter = de naam
    13 oktober 2008 om 11:01 uur.

    @Henk. De paprika’s werken echt snel bij jou zeg. Weet je zeker dat je geen paddo’s ipv paprika’s hebt genuttigd? Je bent zo vlot van reactie. Je moet haast wel een total wave hebben daar in Rotjeknor. En je taalgebruik word ook steeds waziger. Of heb je een woordenboek ingeslikt? Ik zou toch even je huisarts consulteren als ik jou was. Een sinasprilletje doet wellicht goed werk bij jouw. Hahaha.

    Sjalom weer

  9. peter = de naam
    13 oktober 2008 om 11:06 uur.

    @Aziz. Je bedoelt met Nederland opvoeden dat het met de ouders begint? Kan ik dat opmaken uit jouw woorden? Lijkt mij van wel maar wat bedoel jji/wat vind jij?

  10. bibi
    14 oktober 2008 om 10:57 uur.

    Wij hadden voorheen ook een lesbisch stel in de wijk wonen, maar een lesbisch stel kan ook erg zijn hoor. Keur dit gedrag totaal niet goed en er werden bij ons in de wijk dan ook geen ramen ingegooid. Maar die vrouwen waren erg ze hadden 3 honden lekker iedere dag op het voetbalveld laten ……. En wat horen kinderen van hun ouders .. die potten iedere keer met die ……- honden op dat veld, dus wat zei het zoontje van 5 jaar van mijn zus een keer.. die honden mogen hier niet …… en weet je wat mevrouw zei.. hou je bek anders smeer je kop vol met stront. Dus wij erheen heb ook een schop tegen hun auto gegeven. Veel mensen hadden last van ze.. dus ja potten etc zijn niet heilig ofzo.

  11. Henk el Makhloufi
    14 oktober 2008 om 11:30 uur.

    Dit is dus het weerwoord van de man die dus gewoon uitgeluld is en geen argumenten meer heeft,behalve door de mossad ingefluisterde onzin.
    Nog triester en aangevende zijn verbale machteloosheid is dat hij bewoording van de Prof gebruiikt als zijnde de zijne.
    Echt je bent gewoon een hele grote …
    Trouwens hoe kom jij aan al die tijd voor dit,toch werkeloos?

  12. Henk el Makhloufi
    14 oktober 2008 om 11:32 uur.

    AZIZ ,
    Laat je niet uitlokken door een figuur die Marokkanen haat,de Islam beschimpt en een hekel heeft aan Moslims.

  13. mhamed
    14 oktober 2008 om 12:56 uur.

    peter= de naam….

    besef je dat jij geen oplossing zoekt maar juist jezelf gek maakt!!!!!
    en bedenk ook dat jou soort zieke genoten vroeger dood gaan aan stress!!!
    volgens mij zijn dat gewoon nederlanders waar jij over hebt ,en die kan je niet uitzetten!!!!

    zoek andere oplossing.

  14. Aklim
    14 oktober 2008 om 04:01 uur.

    Marokko is niet gek die heeft de jongens niet opgevoed dat zijn de ouders en de staat zelf . Marokko is bezig met andere dingen dan dit soort tuig de oplossing ligt bij de ouders en de staat 1 FLINKE BOETE 2HARD AANPAKKEN.

  15. een buurt bewooner
    17 oktober 2008 om 01:32 uur.

    hallo mensen mensen hav a break hav kit kat denk aan je hart no stres