MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Zware loting voor Marokko

23 oktober 2008 | in Sport | 25 Reacties

Marokkaans elftalDe wereldvoetbalbond FIFA heeft woensdag in Zürich de loting verricht voor de gecombineerde kwalificatie van Afrikaanse landen voor het WK voetbal in 2010 in Zuid-Afrika en de Afrika Cup in hetzelfde jaar in Angola.

Marokko zit in een zware poule. De Atlas Leeuwen waren er tijdens het WK 2006 in Duitsland al niet bij en moeten het nu opnemen tegen Kameroen, Togo en Gabon. Alleen de groepswinnaars gaan door naar het WK. De eerste drie van iedere groep kwalificeren zich voor de Afrika Cup.

Zuid Afrika is als gastland al gekwalificeerd voor het WK. De Zuid Afrikanen werden echter in de vorige kwalificatieronde al uitgeschakeld, waardoor ze nu niet deel mogen nemen aan de Afrika Cup.

Volgend jaar worden de wedstrijden voor de Afrika Cup gespeeld tussen 28 maart en 15 november.
De loting is als volgt:
Groep 1: Kameroen, Togo, Marokko, Gabon.
Groep 2: Nigeria, Mozambique, Kenia, Tunesië.
Groep 3: Egypte, Rwanda, Algerije, Zambia.
Groep 4: Ghana, Benin, Sudan, Mali.
Groep 5: Ivoorkust, Malawi, Burkina Faso, Guinee.

Er zijn 25 reacties

  1. zva
    23 oktober 2008 om 09:51 uur.

    Ach ja de tijden veranderen echt!

    zware loting!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    vroeger waren landen als Kameroen,Togo en Gabon doodsbang van Marokko en nu andersom.

    het is niet te geloven.
    marokko NU met meer dan 500 profs over de hele wereld.
    vroeger de helft van de selectie amateur (selectie 1986)!!!!Marokko was bekend de nachtmerrie voor het donkere Afrika.

    nu weet ik het niet.

    jeetje

  2. adal
    23 oktober 2008 om 10:38 uur.

    ahaha weer geen wk als je dit beleid handhaven dus meer spelers oproepen uit nederland die graag willen

  3. samadie
    23 oktober 2008 om 01:27 uur.

    er is genoeg talent, alleen het beleid en organisatie is wat marokko mist. ach jah, zuidafrika is toch tever.

  4. ymp
    23 oktober 2008 om 01:53 uur.

    marokko is niet kansloos
    marokko heeft nu mounir hamdaoui echt nodig

  5. kano
    23 oktober 2008 om 03:17 uur.

    Marokkanen kunnen het vergeten

  6. farid
    23 oktober 2008 om 06:58 uur.

    togo en gabon is wel te verslaan maar wie van de 2 gaan door maroc of kameroen incha allah maroc

  7. khalid
    23 oktober 2008 om 11:15 uur.

    jongen luister eens hier iedereen is te verslaan als marokko tegen goeie landen speeld dan speelen ze meestal de steren van de hemel geloof mij maar maar als ze tegen slechte landen speelen pas marokko zich meestal aan aan dat voetbal van hun dus mensen maak je niet druk kmt goed met marokko togo gabon kameroen is geen brasil of argentina kom op man we geloven erin

  8. kas
    24 oktober 2008 om 12:14 uur.

    waarom kaanoo

  9. rachid
    24 oktober 2008 om 01:39 uur.

    We gaan naar WK in Zuid Afrika.
    ALLAH ALWATAN AL MALIK

  10. nassim
    24 oktober 2008 om 10:21 uur.

    als ze niet eens van die bokoes kunnen winnen hebben ze ook niks op een wk te zoeken

  11. adal
    24 oktober 2008 om 10:43 uur.

    marokko gaat izan halen met zo,n kanker bond

  12. mhamed
    24 oktober 2008 om 12:13 uur.

    wat een onzin zeg,je moet niemand onderschatten zeer zeker kameroen niet!!!
    maar kom op jongens het moet toch wel gaan lukken,waar ik mee zit is het volgende………
    en dan wk bereikt wat zal marokko nou gaan bereiken geloof me HELEMAAL NIKS.

  13. Aklim
    24 oktober 2008 om 12:42 uur.

    Alle vier zijn sterker marokko iets minder, zolang dat de spelers uit westen van marokko en spelers uit tweede divisie frankrijk komen ,kun het vergeten en iets roger lemer is een goede trainer maar hij kan niets doen,ik had graag zaki.ik had liever dat marokko in de groed ghana of egypte zat, algerije krijgt eindelijk kans om naar de wk.

  14. ymp
    25 oktober 2008 om 01:31 uur.

    marokko speelt laatste tijd slecht tegen afrikaanse landen
    marokko is heel slecht qua fysiek
    marokko heeft moeite met uitwedstrijden
    marokko gaat niet naar wk

  15. adil
    27 oktober 2008 om 04:27 uur.

    eej jullie zijn gwn haters, en niets gunners je gaat zien hoe ver marokko het gaat schoppen jonge!!!!!!!!!!!!!!!!!

  16. Maroccia !!
    27 oktober 2008 om 05:42 uur.

    wat zijn jullie allemaal zo negatief
    je moet gewoon denken inshallah halen ze het wel

    ba3da ik heb er vertrouwen in klein beetje twijfels met kameroen maarja
    het komt wel goed !!

    MAROKKO INSHALLAH NAAR WK GEEN ZORGEN MENSEN
    EN MAROKKO HEEFT EL HAMDAOUI ZWAAR NODIG
    ZE MOETEN OPSCHIETEN 😉

  17. Maroccia !!
    28 oktober 2008 om 11:50 uur.

    adil ik ben het helemaal met jou eens 😉

  18. zizou
    29 oktober 2008 om 10:36 uur.

    aaaa marokko heeft zelfs van belgie gewonnen laat staan deze teams ze moeten bang zijn voor ploegen zoals nederland brazilie spanje geen kameroen of zo

  19. titwani
    31 oktober 2008 om 04:43 uur.

    Insha Allah marokko gaat het halen.

  20. maroc
    23 december 2008 om 12:59 uur.

    jonge warom zo teleur stellend
    msroc gaat gewoon door insa allah

  21. maroc