MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Zorgen over terugroepen imams

29 oktober 2008 | in Politiek | 12 Reacties

imamNaar schatting veertig Marokkaanse imams zijn vorige week vrijdag, zonder enig overleg met hun moskeebesturen, vertrokken naar Marokko. Volgens het Samenwerkingsverband van Marokkanen in Nederland (SMN) zijn ze teruggeroepen door Rabat. Hun reis is door Marokko betaald.

Het SMN zegt geen zicht te hebben op de aard van de activiteiten in Marokko, maar vermoedt dat de imams religieuze instructies krijgen. ‘Een onwenselijke situatie’, zegt SMN-directeur Azarkan. ‘Rabat mag zich niet bemoeien met de inhoud van het geloof van moskeeën in Nederland.’

De Tweede Kamerfracties van PvdA en CDA hebben minister Vogelaar van Integratie en staatssecretaris Albayrak van Justitie om opheldering gevraagd.

Uiterlijk donderdagochtend moet de Kamer worden geïnformeerd over wat de imams in Marokko hebben gedaan, en wat het kabinet daarvan vindt, schrijft de Volkskrant. ’s Middags vindt het spoeddebat plaats over Marokkaanse spionage in Nederland.

Voor de PvdA moet dat debat uitmonden in een heldere opdracht aan minister Verhagen van Buitenlandse Zaken, die binnenkort Marokko bezoekt. Verhagen moet eisen dat Rabat stopt met de ‘lange armpraktijken’, vindt PvdA-woordvoerder Dijsselbloem.

Er zijn 12 reacties

  1. na-aper
    29 oktober 2008 om 11:11 uur.

    MSN moet nu ophouden met dat na-aap gedoe van de rechtse rakkers. als Marokko de imams wil instrueren had het ook een mannetje of brief kunnen sturen. en waar blijft de e-mail. Marokko heeft toch spionnen in NL? die haadden de imams ook kunnen “opdragen”wat ze moeten doen, scheelt in de kosten, toch. profileer je, door de problemen van Marokkanen in Nederland aan te kaarten en op te lossen.

  2. Henk el Makhloufi
    29 oktober 2008 om 01:04 uur.

    Aanstaande donderdag hebben we een dag vol met Marokkaanse onderwerpen in de 2e kamer.
    Wat zal de PVV genieten,wat zullen ze weer schreeuwen,wat zullen ze……..
    Ja, wat zullen ze eigenlijk niet.
    Misschien kunnen we de PVV ze een mandje paprika’s en een chocolade paspoort aanbieden.
    Dat word weer genieten op de tribune

  3. samadie
    29 oktober 2008 om 02:07 uur.

    Daarom!!!, ik was afglopen vrijdag in twee moskeen in den haag geweest. allebij was de Imaam weg.! nu ik weet waaorm MO6 moet weer wat te vertellen hebben.

  4. Mostafa
    29 oktober 2008 om 02:23 uur.

    Maken wij ook zorgen over de Wahabistische moskeen en Imam’s uit Saoedi-Arabie? of Imama’s die gefinanceerd door Saoedi-Arabie.
    Ik maak eerder zorgen over mensen die uit die strenge gelovige landen( met veel contradities) komen, maar niet over religieuze instructies uit Marokko.
    In Marokko leven joden, moslims en christenen al eeuwen naast elkaar, zonder prtoblemen.Een veel beter sociale leven dan in Nederland. Nederland kan van de sociale leven van Marokko veel leren en Marokko van Nederland, beentje democratie.
    Niet alles deugt niet in Marokko.

  5. basry
    29 oktober 2008 om 08:09 uur.

    ze willen weten warom en

  6. basry
    29 oktober 2008 om 08:16 uur.

    ze willen weten warom en berber in roterdam burgermeester is geworden
    na het falen van hun spion bij de polieti schaklen ze nu imams in
    om ons vol haat te spuiten tegen het westen tijdens vrijdag preeken
    ze doen alng niets anders dan haat zaaien

  7. peter = de naam
    30 oktober 2008 om 11:49 uur.

    @Henk.

    De hele dag? Marokkaanse onderwerpen?

    Vanaf 1600 s middags start de plenaire vergadering over “spionage” door de Marokkaanse overheid. Nadat er een 6 tal andere debatten zijn geweest in de grote zaal. Graag een beetje bij de feiten blijven, en niet overdrijven. Henk.

    TWEEDE KAMER

    Plenaire debatten in de grote vergaderzaal, dd 30 oktober 2008.

    10.15 uur
    Wijz. Wet op de omzetbelasting 1968; Implementatie aanpassing reizigersvrijstelling (31 493)

    11.00 uur
    Wijz. Wet SUWI; i.v.m. de evaluatie van deze wet, de Kaderwet zelfstandige bestuursorganen en deregulering (31 514) re- en dupliek

    12.30 uur
    VAO Verwevenheid onderwereld met de bovenwereld (AO d.d. 29/10)

    13.00 uur
    VAO Kapitaallasten (AO d.d. 22/10)

    13.30 uur
    VAO Ketenzorg verloskunde/Kraamzorg (AO d.d. 9/10)

    14.00 uur
    Wet verbetering arbeidsmarktpositie alleenstaande ouders (31 519) re- en dupliek

    16.00 uur
    Debat activiteiten van Marokkaanse inlichtingendiensten in Nederland

    19.30 uur
    Debat JSF

    Hamerstuk donderdag 30 oktober, tenzij zich sprekers melden:
    – 31 551 (Wijz. aantal wetten inzake buitengewoon pensioen ter
    vereenvoudiging van de uitvoering)
    – 31 541 (Wijz. Gezondheidswet; integratie van de RGO in de
    Gezondheidsraad)
    – 31 547 (Aanpassing Geneesmiddelenwet; i.v.m. geneesmiddelen voor
    geavanceerde therapie)
    – 31 559 (Intrekking van de invoeringswet Wet werk en bijstand)
    – 31 520 (Wijziging van de WAO en de WAZ; stimuleren tot verrichten van
    arbeid)
    – 31 578 (Goedkeuring alsmede wijziging van de Waarborgwet; mogelijk
    maken van waarborgen van het edelmetaal palladium

  8. Henk el Makhloufi
    31 oktober 2008 om 12:40 uur.

    En weer trapt hij erin,heerlijk .
    Je houd hem een hapje voor en hij bijt gelijk
    Ja sukkel ik kan ook de txt lezen,dus doe nou niet of je zo goed geinformeerd bent,want je kan het gewoon lezen op 140 ev.
    Dus bedenk eens wat orgineels van je eigen als antwoord

  9. peter = de naam
    31 oktober 2008 om 12:45 uur.

    @henk Af en toe heb jij een correctie nodig. Als je begint te overdrijven. Jouw luchtballonnetje is hiebij weer eens doorgeprikt. PANG. Haha.

  10. Henk el Makhloufi
    31 oktober 2008 om 01:52 uur.

    Je staat gewoon weer voor lul,ook met dit zwakzinnig antwoord

  11. peter = de naam
    01 november 2008 om 10:03 uur.

    @Ach, Henk el…….. Jouw opgeblazen woorden zijn doorgeprikt. Mijn verhaal was duidelijk genoeg Met feiten ondrbouwd. Dat jij dat vervolgens niet goed leest en begrijpt, tja das jouw probleem.

    Daar tegenover kun jij vervolgens alleen maar inhoudsloos en scheldend reageren. Dat typeert jou wel.

    Hevenu Shalom Alechem

  12. Henk el Makhloufi
    04 november 2008 om 12:31 uur.

    Uitgekotst!!
    Dat ben je!!!!!