MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Bekering Michael Jackson is een feit’

22 november 2008 | in Muziek | 26 Reacties

Michael JacksonZanger Michael Jackson (50) is volgens de Britse krant The Sun moslim geworden en heeft zijn naam veranderd in Mikaeel. De King of Pop bekeerde zich afgelopen woensdag tijdens een plechtigheid in Los Angeles tot de islam.

Al in 2007 bestonden er geruchten over de bekering van de zanger.

Grote beroemdheden die hem al voor waren zijn onder andere:
Yousef Islam (Cat Stevens);
Mohammed Ali (Cassius Marcellus Clay);
Malik Abdul Aziz (Mike Tyson);
Muhammad Abdul Aziz (Jermaine Jackson);
Mutah Wassin Shabazz Beale (Napoleon van Outlaw, Tupac Shakur’s Rap Groep);
en ook Franck Bilal Ribéry (Franck Ribéry)

Er zijn 26 reacties

  1. mightymo
    22 november 2008 om 01:48 uur.

    wouwwww king of pop bekeerd tot islam ongeloffelijk

  2. Mr_Daoudi
    22 november 2008 om 03:22 uur.

    Tabarka allah en soebhana allah moslims gooei hun islam weg en anderen pakken het.

    Ook een bekend naam die moslims is:
    Napoleon (Van Outlawz is groep waar 2pac ook in zat) – [Mutah Wassin Shabazz Beale]

  3. peter = de naam
    22 november 2008 om 10:41 uur.

    Hij spoort toch al niet, dus kan dit er ook nog wel bij.

  4. Henk el Makhloufi
    22 november 2008 om 02:59 uur.

    Ja,nu Prem/Wilders met Verdonk en Dre nog.

  5. kano
    22 november 2008 om 04:30 uur.

    Michael Jackson verbleef al een tijdje bij zijn oudste broer die al jaren moslim is en in Bahreen woont en leeft, daar is hij moslim geworden. meer weten ga naar http://www.YouTube.com. en typ Michael Jackson moslim.

  6. Khadija
    22 november 2008 om 06:17 uur.

    Er is maar 1 ding te zeggen…..

    Mashallah!

  7. Mostafa
    22 november 2008 om 07:14 uur.

    Hij moet meteen 10 porcent van zijn geld op de bank als ”Sadaka”, een plicht in de islam, aan de armen geven.
    De arme moslims kunnen het geld wel gebruiken.
    Ik wil democratie en menselijkheid zien bij de huidige ander half moslims op aard.
    Ons religie is mooi en levend, moslims zijn heel wat anders.Rijke moslims geven de rug aan hun arme broeders.
    Mackel moet nog alles leren!

  8. Abdars
    23 november 2008 om 08:26 uur.

    Dit is zo onboeiend voor mij!

    Ik heb niks met die gast te schaften, ik waardeerde hem toen hij goed kon zingen. Hij is toch in de war, wat heb je der aan als een verwarde man zich bekeert tot jouw geloof? Maakt dit de Islam mooier?

    Moet ik hier mee blij zijn? Schoenmaker blijf bij je leest..Iedereen gelooft maar wat hij of zij wil dat maakt de Islam of de King of Pop er niet beter op.

    Ik ben het zo beu al die bekeerlingen, blijf lekker bij je eigen geloof man..de meeste Hollanders die moslim worden geilen gewoon op Marokkaanse meiden..Moet ik hier blij mee zijn? Worden zij moslim door het Islam of door hun onbedwingbare lusten voor de krullenbollen?

    Serieus, ik weet dat bijna elke Marokkaan het niet eens met mij is maar sorry ik vind dat gewoon een vreemde onwenselijke ontwikkeling..

    En ik weet dat je hamdoelilah moet zeggen maar aan de andere kant vergeet niet wat de motieven zijn. Stel dat wij molsims aan shirk deden en in meerdere Goden geloofden dat waren 80% van de nederlandse bekeerlingen nog steeds bekeerd.. Ik weet niet wat deze info. zegt of wat wij hiermee moeten doen of van moeten denken maar het zet mij wel aan het denken.

    Mohim discrimineer niet maar dit valt me op en voelt gewoon niet pluis.

    Ze gaan ook meteen baarden dragen en heel orthodox worden ze.. Wij zijn niet zo baarden dragen onze opa`s in de Rif en op latere leeftijd.. Laat me met rust met je Polder Islam..Laat mijn mensen met rust!

  9. Nietzche
    23 november 2008 om 11:09 uur.

    Mostafa
    Hij heeft al meer dan 700 miljoen dollar aan goed doelen gegeven.
    Dat is wel iets meer dan 10% van zijn vermogen denk ik……

  10. Joop
    23 november 2008 om 11:23 uur.

    Moet je blij zijn met nog zo’n verdacht figuur,heeft zich met heel veel geld vrijgekocht met van diverse aanklachten.maar ja hij meot toech iets.
    Joop Essaouira

  11. ravinder
    24 november 2008 om 01:37 uur.

    ehm, ja… de sun is in nederland dus echt vergelijkbaar met de prive en de story mensen. en om een religie nu levend te noemen omdat de aanhang groeit… heb daar wat andere criteria voor (aangzien het om een levensbeschouwing gaat) en die brengt een wat minder levendig beeld voor wat betreft vooruitgang.

  12. barbare
    24 november 2008 om 10:46 uur.

    masshallah? moslim wordt je geboren het is geen speelgoed

  13. Henk el Makhloufi
    24 november 2008 om 11:01 uur.

    Abdars,
    Je kan je eigen afvragen waarom mensen zich bekeren tot een ander geloof.
    Volgens mij is dat onmogelijk omdat je als mens wordt geboren en opgevoed in een bepaalde geloofsrichting.
    Als je een groot gedeelte van je leven in een bepaalde geloofsrichting heb verbleven en beklijd dan kan je volgens mij niet veranderen.
    Het is niet van “we gaan even douchen en het is voorbij”.
    Ik ben ook met je eens dat eronder de bekeerlingen zeer veel fanatici aanwezig.
    soms zelfs op het extreme af.
    Maar de vraag is en blijft waarom bekeren mensen zich?
    Als het alleen maar was voor de mooie Marokkaanse vrouwen dan wordt het nog druk in de toekomst,want dan wil iedereen er een.
    Want mooi zijn ze.

  14. Azidan
    24 november 2008 om 01:05 uur.

    Abdars, de bekeerde belgen geilen op marokkaanse meiden, maat wat doen wij met Hollandse meiden?

    ????

    Ik wens deze nieuwe moslim welkom in deze grote deen,

    Deze Michael was verward, omdat hij zich met twijfels en vragen zat, zoals de vroegere bekeerlingen verward waren,

  15. aissati
    24 november 2008 om 10:02 uur.

    @ Abdars !!!

    Ik weet niet wat jij allemaal zegt over baarden dit baarden dat, maar btw wel mooi dat hij moslim is geworden, alhoewel ik 1st moet zien dan geloven !
    Ik begrijp ”ABDARS” wel een beetje in dat opziecht.

    btw: een baard voor een moslim is verplicht en niet zoals vele denken dat het soennah is.

    ghir inshallah!!!

    Salaam me3leikoem

  16. naffer
    24 november 2008 om 11:29 uur.

    Allah bepaalt wie zich uiteindelijk bekeert en wie niet. Wij zijn wij om te oordelen wie wel tot de islam mag toetreden en wie niet? Wij zijn wij om zijn intenties op de voorhand te betwijfelen?

    Een ieder de de SAHADA doet is een moslim en dienen wij te verwelkomen tot ons godsdienst.

  17. zakaria
    25 november 2008 om 03:18 uur.

    sallam broeders en zusters

    je ziet tegenwoordig veel mensen die discusieren over de islam

    van dit is haram en dit is haram

    ja ayoha annas waar zijn wij mee bezig dit soort mensen zijn jahilijin

    deze mensen creeren een mening op basis van verhalen wat ze hebben gehoord!!

    vaak heb ik mannen gezien die zeggen dat ze da3wa uitvoeren dat is dat ze naar andere steden en andere landen reizen om met voorral jeugdigen te praten om de salat uit te voeren terwijl zijn kinderen niet eens koraan kenden
    en uitgingen!!

    deze jahileja komt door onze afstan van kitaab allah swt

    dus mensen verdiep je eerst in de koran en praat dan met mensen mee over iets je kan niet op eigen houtje dingen haram en halal maken!!!

    ma3a sallama broeders en zusters

  18. HassanHasson
    25 november 2008 om 09:50 uur.

    Welkom into the club, Brother!

    Het leven is erg kort en je heb op deze vergankelijke wereld maar ‘1’ kans om je tot de Schepper te komen…..als je het verspeelt dan heb je alleen jezelf mee.
    Tot onze Schepper zullen we allen naar toe keren.

  19. Le Parisien,
    26 november 2008 om 01:07 uur.

    Abdars,

    Wanneer bekeer jij je tot………? Tot wat, ja dat mag jij me vertellen…..???

    Ik heb wel een enig idee tot wat!!!!

  20. barbare
    26 november 2008 om 01:13 uur.

    1 ding de meeste hier zijn sukkels en zekker geen eer en trots mar de meeste zijn vast arabieren!!! wat te begrijpen is….vriend een ding je word geboren als moslim of moslima niet na 30 jaar bierZuipen en hejj ik ga bijna dood ( want zo denken ze vaak) dus maar even een geloof uitkiezen kijk zo kan ik het ook laaste moment nog een geloof uitkiezen en me erin vast houden en sommige doen het gewoon om een cultuur te kennen bijvoorbeeld een hollander die verliefd wordt op een marokkaanse en dan zogenamd moslim is kom op jammer genoeg zijn er van die domme marokkaanse mongolen die daar in trappen en later spijt gaan krijgen en geloof me ik zal nooit in mijn leven met een meisje gaat trouwen die gescheiden is van een kaaskop als dat gebeurd dan weet ik dat ik al die tijd een homo ben geweest….en geloof me spijt zullen jullie krijgen als jullie op deze manier denken dit is hun land van de nederlanders??? maar dat betekent nog niet dat wij ons gaan aanpassen met hun onzin een simpele tip maak je geld en verdwijn naar je eigen land…tot weerziens…dit geld niet voor de arabieren die zijn al verloren…..afz Barbare/Berber

  21. dre
    26 november 2008 om 06:33 uur.

    Sorry henk,helaas.
    Mensen zonder eigen mening,labiel zijn en geestelijk in de war kiezen al gauw ervoor om bij een sekte aan te sluiten om ergens bij te horen zonder werkelijk te weten waarom.

  22. Henk el Makhloufi
    27 november 2008 om 10:13 uur.

    Dus Dre beweerd nu weer met haar opmerking dat de Moslims dus tot een sekte behoren,en als je geen eigen mening heb en/of geestelijk in de war bent jezelf er bij kan aansluiten.
    Daar zou de PVV jaloers op zijn,die hebben dit nog niet bedacht

  23. JAWAD
    27 november 2008 om 11:29 uur.

    Strax Word Britney ‘Bitch” nog moslim tjong tjong!!!

  24. ANDY
    27 november 2008 om 11:30 uur.

    @JAWAD

    Aldus The Sun 🙂

  25. Abdel Karim
    28 november 2008 om 07:54 uur.

    Abdars,

    Leef jij in al die mensen of zo, dat je zegt ze komen geilen op die marokkaanse meiden. Er is altijd een sabab dat iemand moslim wordt en… ja !! dat kan ook doordat iemand zijn pikkie achterna gaat. Maar dat is de issue niet, want je hebt vooroordelen en vooroordelen, wat jij doet gaat wel heel erg ver. Een marokkaans meisje die wil, wil gewoon klaar!! Daar hoeft iemand zich echt niet voor te bekeren, vroeger toen er net marokkanen waren in Nederland misschien. Ga maar eens een avondje uit, dat weet je wat ik bedoel.
    En trouwens Michael Jackson heeft in zijn leven van alles bij elkaar geneukt, en kan neuken wat ie wil, of moet ie zich bij een Marokkaans meisje per se bekeren dat ie dat nu doet, hou toch op met je onzin joh en zeg alhamdoelilah.

  26. Abdars
    30 november 2008 om 12:38 uur.

    Nooit never zal ik accepteren dat een Arrumi een meid van ons neemt.

    Te veel gebeurt, ik ben te trots op mijn voorouders om hun way of life doorgegeven in cultuur en taal op te geven. Wanneer de Irrifiën gaan trouwen met non-Irrifian verloochenen zij in mijn oogpunt hun voorouders. Als het een andere Tamazight of Amazigh is van de Chleuh of Sous is dat al minder erg. Een Marokkaanse Arabisch talige verdient ook niet de voorkeur maar is ook nog accepetabel mits niet zo`n homotje uit Casablanca..Van de Arabisch talige vrouwen qadaliq. Dit is geewoon mijn mening. Zo denk ik er over en zal vermoedelijk ook niet van gedachten veranderen. Kijk de Arabisch taligen hebben ook op ons lange tijd neergkeken en dachten lang dat zij superieur waren aan de Imazighen. Het is een bittere pil voor hen de laatste tijd te realiseren dat het andersom is.

    Ik persoonlijk ben heel trots op mijn voorouders hoe zij ook waren.