MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Afscheidskus voor oorlogsmisdadiger’ video

15 december 2008 | in Politiek | 32 Reacties

De Amerikaanse president George BushDe Iraakse journalist die gisteren op een persconferentie in Bagdad zijn schoenen naar president George Bush gooide, zit nog vast voor verhoor door de bewakingsdienst van de Iraakse premier Maliki.

Volgens Iraakse bronnen wil Maliki weten of de journalist van de Iraakse televisiezender Al-Baghdadiya, de shi’iet Muntadar al-Zeidi, misschien door anderen is betaald. Zo meldt het NRC Handelsblad.

„Dit is een afscheidskus, jij hond”, schreeuwde Zeidi terwijl hij van zo’n 6 meter afstand zijn schoenen een voor een naar Bush gooide. „Dit is van de weduwes, de wezen en diegenen die in Irak zijn gedood.” Zeidi kreeg gisteren en vandaag veel steun van andere Arabische journalisten en commentatoren.

De hoofdredacteur van de gezaghebbende, in Londen gevestigde krant Al-Quds al-Arabi, noemde het „een juist afscheid voor een oorlogsmisdadiger”. Bush bezocht vandaag de Amerikaanse troepen in Afghanistan en president Karzai. De persconferentie in Kabul verliep volgens de krant wel zonder incident.

Er zijn 32 reacties

  1. peter = de naam
    15 december 2008 om 02:43 uur.

    Zo kom je mooi van je ouwe stinkschoenen af. Haha.

  2. JE MOEDER = DE NAAM
    15 december 2008 om 03:22 uur.

    LOMPE PETER MET LOMPE GRAPPEN IDIOOT dit is een marokkaanse forum wij marokkanen houden niet van domme nl grapjes grapjas

  3. Henk el Makhloufi
    15 december 2008 om 03:39 uur.

    Gewoon een afscheidkadotje,voor de vele jaren van trouwe vriendschap en weldoenerij in het land.
    Maar hij is nooit snel tevreden die Bush

  4. tarik
    15 december 2008 om 04:04 uur.

    hahahaha hoor je busch dan sukran hahhahaha zegt hij nog even een Arabisch word om het nog leuk te houden maar nee die man komt er aan hahahahahaha

  5. kano
    15 december 2008 om 04:16 uur.

    Het is jammer dat het geen granaat was, hij is een grote held

  6. hassanhasson
    15 december 2008 om 07:35 uur.

    Hoe zou die Nurt Balkenenden in zijn plaats heb gereageerd? aan zijn evenmin christelijke handen kleeft ook wat Irakese bloed.
    mogen jullie allemaal voor eeuwig in de hel belanden, stelletjes neo- Kruisvaarders

  7. peter = de naam
    15 december 2008 om 07:48 uur.

    @je moeder = de naam. Je bedoeld dat jij niet van grapjes houd!! Andere mensen wel. Dus spreek voortaan voor jezelf en niet voor anderen dan!!! Ouwe verzuurde marokkaanse dadelkop!!!!!!!!

  8. peter = de naam
    16 december 2008 om 09:59 uur.

    @hassanhasson. Het is jouw zelf bedachte gecreeerde hel maar!!!! Heb je wel genoeg ouwe tandeloze maagden geregeld? Er moet tenslotte wat te doen zijn in die hel van jou. Haaaahaaa

  9. Maghreb_riff_Antwerpen
    16 december 2008 om 11:13 uur.

    a peter=de naam
    gij en die henk el mak.. zijn egt 2 voeste mense hier,,,altijd me jullie comentaar,,roh at couwed a fucking gays,,WANNE BE MOKRO ofwa;.? wa zoeke jullie op MAROKKAANSE forums..? zie gij ons ook op jullie forums..?
    ah jullie zijn zo SAAI dat jullie onze nieuwsz wille wete..
    ZIELIGAARDS,,GET A LIFE,,WANNA BE

  10. mhamed
    16 december 2008 om 11:18 uur.

    ik begrijp de woede van deze man heel goed, het zal je gebeuren zeg!! je hele gezin is omgebracht door deze oorogmissdadeger en hij komt nog je uitleggen wat hij heeft gedaan!!! volkomen mee eens met deze schoenengooier ,jammer dat geen bom was .anders hadden we iemand die zeg PETER= IS DE NAAM noemt boos gekregen en was hij niet zo grappig als hij nu denk te zijn.

  11. tarik
    16 december 2008 om 11:33 uur.

    die schoen moet ze een plaats geven in de geschiedenis boeken
    als ( TITEL de snele buch ontwijkt een VLIEGENDE schoen)

  12. peter = de naam
    16 december 2008 om 01:38 uur.
  13. hassanhasson
    16 december 2008 om 02:27 uur.

    Hoe zit jouw hel eruit?
    waarschijnlijk vol met mensen die in de naam van – foutieve en onzinnige drieeenheid en democratisering zijn vernietigd en met nog uit te moorden volkeren..

  14. kano
    16 december 2008 om 04:35 uur.

    @Maghreb_riff_Antwerpen

    Laat onze Henk el Makhloufi met rust domme belg.

  15. kano
    16 december 2008 om 04:41 uur.

    Het is jammer dat die maat 44 zijn gezicht niet heeft geraakt anders had hij een Iraakse stempel op zijn gezicht gekregen, een afscheidsstempel waarmee hij door landen kan reizen

  16. kano
    16 december 2008 om 06:41 uur.

    Het is jammer dat die maat 44 niet zijn gezicht heeft geraakt zodat hij een Iraakse afscheidsstempel op zijn gezicht kan krijgen en naar verschillende landen kan reizen en vooral als hij een litteken op zijn gezicht kan behouden dan is het helemaal goed dan is het een afscheisdherinering in Irak 2008 ha ha ha ha

  17. Henk el Makhloufi
    17 december 2008 om 01:47 uur.

    Kano,
    Hij is nog niet weg en misschien zijn er nu ergens nu een paar met schoenen aan het oefen in het raak mikken.
    Er is nog hoop tot 20 januari 2009.

  18. kano
    17 december 2008 om 05:17 uur.

    @Henk el Makhloufi

    Ze oefenen misschien met een schoen en een handgranaat erin

  19. mazouk
    18 december 2008 om 11:02 uur.

    henk the bitch…heeft een maat 44 in z’n reet nodig …hahahahahaha

  20. mazouk
    18 december 2008 om 01:34 uur.

    Sorry henk de bitch comment was voor de echte bitch pet(e)r(a) bedoeld!

  21. Maghreb_riff_Antwerpen
    18 december 2008 om 02:53 uur.

    ahja kwas KANO vergeten op te noemen :d

  22. Henk el Makhloufi
    18 december 2008 om 05:15 uur.

    Maak niet uit Mazouk,van jou kan ik het hebben!
    Maar geen maat 44 in mijn ………,veel te klein!!

  23. Joop
    19 december 2008 om 01:19 uur.

    Zonde van die schoen,er zullen veel kinderhandjes aan hebben gewerkt.
    En anders zullen ze zeker door een kind gepoetst zijn.
    Joop Essaouira

  24. Henk el Makhloufi
    20 december 2008 om 01:55 uur.

    Magreb_rif_antwerpen:
    C: ?

  25. maroc
    21 december 2008 om 05:52 uur.

    Die fucking peter=naam kan ik niet uitstaan deze rot *** verdient een hele rek schoenen om zijn rot kop af te slaan. Ga eens je vriend Busch troosten die rot misdadiger en knoop het goed in je ezeloren dat ik persoonlijk je ooit zal ontmoeten met mijn stinkschoen.

  26. peter = de naam
    21 december 2008 om 11:13 uur.

    @maroc. Gefrustreerd?

  27. Henk el Makhloufi
    22 december 2008 om 09:28 uur.

    Maroc,
    Dat stuk ellende zit gewoon te geneitn om de manier van reageren,dat is zijn manier van bevrediging in deze lamlenneduige werle warin hij is uitgescheten

  28. Henk el Makhloufi
    22 december 2008 om 09:32 uur.

    Eevn opnieuw:
    Maroc,
    Dat stuk ellende zit gewoon te genieten om de manier van reageren,dat is zijn manier van bevrediging in de lamlendige wererld van hem waarin hij is uitgescheten. door de medelanders.
    Laat hem barsten,gewoon niet meer op reageren!!!!

  29. maroc
    22 december 2008 om 08:04 uur.

    Henk el Makloufi, mijn compliment voor uw reactie, deze uitgescheten uitschot is zeker een schoen waard !! en als we samen al die haatzaaiers aanpakken heerst er vrede op aarde. nogmaals EL MAKLOUFI zet hem op !

  30. Abdars
    22 december 2008 om 09:03 uur.

    @ Peter is zijn naam

    Je mist in je redenering het gevoel dat veel mensen hebben van Islamitische landen afkomstig zijn. Dat fijne gevoel voor al het waardige zoals mensenlevens, dierenlevens, mensenleed, dierenleed, gevoel op zich. Kijk je hoort mij niet jou veroordelen. Het is alleen zo typisch, je hoeft niet over alles een grapje te maken. Ook niet over de Joden die zijn vermoord door Hitler of een gefrustreerde Iraqi die zijn diepste verontwaardiging wil uiten jegens G.B.
    Hij heeft GB verkleind tot een kindje dat de roe krijgt van Z.P. of de schoen van zijn ma. Hij heeft heel erg duidelijk gemaakt wat hij van hem vind en de steun van de steun die de moslims hem geven voor deze daad is evident.

    Voor veel mensen was die schoenworp een geculimineerde voorwerp van ellende en schande, voor sommigen is het gewoon een journalist die een stinkschoen gooide en wat vreemds riep in het Arabisch.

  31. peter = de naam
    23 december 2008 om 10:50 uur.

    Beste Abdars. Humor is iets wat je “moet” zien. Wat voor de een gewoon een nieuwsfeit is, is voor de ander humor. Een soort relativeren omdat deze daad van gooien van een voorwerp naar de president goed is afgelopen.

    En of dat dan voor anderen gevoelig ligt? Dat zou best kunnen. Dat is voor ieder mens weer verschillend.

    Jij hebt daar dus moeite mee als dat nieuwsfeit word aangemerkt als humor? Begrijp ik? En als vervolgens op internet allerlei persiflages verschijnen en spelletjes waarbij je zelf een schoen kunt gooien, vind je dat ook niks?

  32. Henk el Makhloufi
    23 december 2008 om 02:42 uur.

    Maroc,
    Wel samen de haatzaaiers bestrijden, en hen verder negeren,ze zijn het gewoon niet waard dergelijke stukken ellende.