MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

“Jezus zou zich tegen Westen keren”

26 december 2008 | in Politiek | 35 Reacties

Iran_ahmadinejad,,Als Jezus Christus nog had geleefd, zou hij zich hebben uitgesproken tegen oorlogshitsers, bezetters en terroristen”. Dat heeft de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad donderdag gezegd in een alternatieve kersttoespraak op de Britse commerciële omroep Channel 4, bericht Metro Nieuws.

De uitspraak is een nauwelijks verhulde aanval op westerse regeringen, die zich tegen het islamitische bewind in Iran hebben gekeerd.

Elders in de rede sloeg Ahmadinejad een verzoenender toon aan. Hij feliciteerde ,,de volgelingen van Jezus Christus en de Britse bevolking” met Kerstmis. Het kwaad in de wereld wordt volgens het staatshoofd veroorzaakt doordat landen zich tegenwoordig niet meer houden aan het woord van de profeten, zoals Jezus Christus.

Er zijn 35 reacties

  1. omar
    26 december 2008 om 10:56 uur.

    wollah we moeten israel van de kaart vegen

  2. mhamed
    26 december 2008 om 12:40 uur.

    er zit zeker een vorm van waarheid in.
    je zit steeds meer westers mensen niet geloven!!
    jezus zal zeker niet blij zijn met het volk wat de dag als vandaag Christennen noemen.

  3. Alexander Toth
    27 december 2008 om 10:09 uur.

    Het “Israël van de kaart vegen” is zo vaak herhaald dat een mens er haast niet aan durft te twijfelen. Er is echter één klein probleempje: het is niet waar.

    Dit is wat Ahmadinejad (in Farsi) werkelijk gezegd heeft:

    “Imam ghoft een rezhim-e ishghalgar-e qods bayad az safheh-ye ruzgar mahv shavad.”

    Letterlijk: Imam (Khomeini) zei deze regiem bezetten Jeruzalem moet van bladzijde van de tijd verdwijnen van.

    http://www.mohammadmossadegh.com/news/rumor-of-the-century/
    http://www.antiwar.com/orig/norouzi.php?articleid=11025

    Imam (Khomeini) ghoft (said) een (this) rezhim-e (regime) ishghalgar-e (occupying) qods (Jerusalem) bayad (must) az safheh-ye ruzgar (from page of time) mahv shavad (vanish from).

    De boodschap was dat het zionistische regiem op den duur zichzelf de das om doet, net als de regiems van de Shah, de Sovjet Unie en Saddam Hussein. Het was uitdrukkelijk NIET dat Israël van de kaart zou moeten worden geveegd als in militair vernietigd. Een dergelijke bewering zou ook zonder meer absurd zijn en het is tekenend voor de kwaliteit van de Westerse media dat men het zo massaal en zo klakkeloos van elkaar overnam en nog steeds neemt.

    Of “Jezus” al dan niet blij zou zijn met het Westen of zich er tegen zou keren of niet is mooi voor de fantasie van mensen. Sommige christenen en groeiende in aantal moeten niets hebben van een vreedzame, softe en een beetje vrouwelijke Jezus en zien Jezus meer als een mannelijke, gepokt en gemazelde legeraanvoerder, de grootste GI Joe van allemaal: onward christian soldiers.

    Niet voor niets staat er geschreven:

    [Jezus zei: “Misschien denken de mensen dat ik gekomen ben om vrede op de wereld te brengen. Ze weten niet dat ik gekomen ben om ruzie over de Aarde te verspreiden, vuur, zwaard en oorlog.
    Want er zullen vijf in een huis zijn: drie waarvan er tegen twee zullen zijn en twee tegen drie, vader tegen zoon en zoon tegen vader en zij zullen alleen staan.]

    Dat komt uit de gospel van Thomas (16) (Nag Hammadi)
    http://www.gnosis.org/naghamm/gthlamb.html

    En hetzelfde staat in de Bijbel (sommige onderzoekers zeggen dat de teksten grotendeels gebaseerd zijn op dezelfde – verloren – grondtekst als waar Thomas ook op is gebaseerd.)

    In de Gospel van Lukas 12:

    51 Meent gij, dat Ik gekomen ben, om vrede te geven op de aarde? Neen, zeg Ik u, maar veeleer verdeeldheid. 52 Want van nu aan zullen er vijf in een huis verdeeld zijn, drie tegen twee, en twee tegen drie. 53 De vader zal tegen den zoon verdeeld zijn, en de zoon tegen den vader; de moeder tegen de dochter; en de dochter tegen de moeder; de schoonmoeder tegen haar schoondochter, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder.

    En in de gospel van Mattheus 10:

    34 Meent niet, dat Ik gekomen ben, om vrede te brengen op de aarde; Ik ben niet gekomen om vrede te brengen, maar het zwaard. 35 Want Ik ben gekomen, om den mens tweedrachtig te maken tegen zijn vader, en de dochter tegen haar moeder, en de schoondochter tegen haar schoonmoeder. 36 En zij zullen des mensen vijanden worden, die zijn huisgenoten zijn.

    Dus of het zo is dat oorlog in de wereld komt omdat men zich niet aan de woorden van profeten houdt is hoogst twijfelachtig op zijn minst, maar de bedoeling is in elk geval goed en daar zit hem natuurlijk de grond in voor de hysterische reactie van sommige Westerse opinie-managers die vrezen hier een deel van hun opgebouwde propaganda-kapitaal in rook te zien opgaan: een vredesboodschap van Ahmadinjad de Verschrikkelijke, hoe moeten we dat nou weer ombuigen?

  4. peter = de naam
    27 december 2008 om 04:26 uur.

    @omar. je bevind je in een illuster duivels gezelschap van de heren zoals Stalin, Hitler, Nasser en Khomeini, die dit ook wensten jegens Israel.

    Maarre Omar, als je iets wil doen, wat let je om er heen te gaan? Wellicht ligt er in de haven van Rotterdam nog een oude verroeste duikboot. De stuurman aan wal aldaar, Henk el onderwater wil wellicht meevaren. Geen woorden maar daden. Want jouw woorden zijn hol, leeg en anti wollah.

    Sjaloom weer

  5. peter = de naam
    27 december 2008 om 05:36 uur.

    Het is niet alleen voorbehouden aan Ahmadinejad om uitspraken jegens Israel te doen, maar ook door de staat Iran geinspireerde en gesteunde terreurbewegingen hamas en hezbollah. Die expliciet in hun handvest vermelden dat ze de vernietiging van de staat Israel nastreven.

    Hoe bedoel je? “Het is niet waar”.

  6. Alexander Toth
    28 december 2008 om 11:54 uur.

    Het is niet waar als in: het is gelogen.

    Hamas is een Palestijnse verzetsgroep in de bezette gebieden tegen de Israëlische overheersing. Het is mode in Israëlisch/Westerse propaganda om de bezetting van Gaza weg te gummen, ook al paste de zionistische entiteit het door de Geneefse Conventies expliciet verboden collectieve straffen toe. Maar misschien dat men nu – tijdelijk – minder genegen is de waarheid te ontkennen.

    Hamas is meegeholpen op te zetten door Israël, door de Likud om precies te zijn, om de reden dat zij dachten met een islamistische groep de eenheid van het Palestijns nationalistische verzet dat door Fatah werd gerepresenteerd te kunnen breken.

    Niettemin was Hamas bereid om tot een politieke overeenkomst te komen met Israël en op den duur Israël officieel te erkennen. Hamas heeft dat in een schriftelijke verklaring in besprekingen met Carter zwart op wit gezet. Alleen geeft Hamas, wijs geworden door Israël’s bekende onbetrouwbare gedrag in onderhandelingen, dit niet langer gratis weg.

    En Hezbollah is een Libanese verzetsgroep die in 1982 door Israël’s invasie en bezetting van Libanon in het leven is geroepen. Bij de Israëlische invasie en verwoesting van uitsluitend burgerdoelen in Libanon in 2006 heeft Israël Hezbollah definitief tot een permanente machtsfactor gemaakt.

    De waarheid is dat beide groepen groot zijn gemaakt door Israël, niet door Iran. In plaats daarvan heeft Israël door zijn domme kortzichtige politiek Iran’s voet tussen de deur geplaatst door Hamas te drijven in de armen van Iran door de controle over de financiering van het Gazaanse “staats”apparaat uit handen te geven.

    Maar de waarheid is aldus dat Iran Iraanse belangen nastreeft, Hamas Palestijnse belangen en Hezbollah Libanese belangen. En als we iets cynischer worden dan streven ze in eerste instantie hun eigen belangen na, net als alle machtscentra overal ter wereld.

    Maar als je wilt doen alsof Ahmadinejad de baas is van Hamas en Hezbollah dan laat ik je graag in die waan.

    Bedenk dan wel dat de Westerse pers daadwerkelijk moest liegen over wat de baas zelf heeft gezegd omdat men wat hij wèl heeft gezegd waarschijnlijk niet radicaal genoeg vond.

    Wat zegt dat?

  7. Henk el Makhloufi
    28 december 2008 om 02:03 uur.

    De schunnigheid van de items van P de Naam kunnen zo in het boek van zijn leermeester.
    Mein Kamp,alleen heeft hij het woord vervangen door Moslims/Islamieten
    Dit stuk ellende is bezig deze site kapot te maken met zijn smerige propaganda.

  8. peter = de naam
    28 december 2008 om 07:05 uur.

    Ach die henk el…. Waar komt toch jouw fascinatie voor de Tweede Wereldoorlog vandaan? En jouw brallende taal en retoriek? Maar nu begrijp ik het!! Israel is de onderdrukker en de agressor en de palestijnen zijn een zielig zwak weerloos volk. En hamas en hezbollah zijn democratische bewegingen. Een soort islamitische leger des heils die weldoen aan een ieder.Hun raketten brengen heil en vrede aan de bevolking aan de andere kant van de heuvels.

    En die oorlog uit 1940 -1945. Jaah. Ik begrijp het. Jij weet dus als geen ander wat het is om te onderdrukken. Vanuit de foute positie van jou en je familie. Was je nu een landwacht, nsb-er, ss-er of landverrader erbij? Vandaar jou benoemen van kou honger en vernedering na de oorlog. Je zat in een kamp geinterneerd na 5 mei 1945, neem ik dan aan. Was je koppie kaalgeschoren? Zielig hoor.

    Tja die oorlog die jij erbij haalt, speelt jou tot de dag van vandaag nog parten. Ik begrijp het nu allemaal. Ik begrijp nu jouw hersenspinsels en kromme gedachten en waanideen en hallicunaties. Misschien lees je dit nog voordat je afmarcheerd naar gaza stad. Kun je nog de paradepas oefenen met je ietwat oude knokige knieeen?

    Sterkte met de wiedergutmachung. Ik zou willen besluiten met een jou vast nog welbekende groet. Heil H. eh Henk. Tot niet meer ziens en sprekens, zou ik zeggen. Do ist die bahnhof. Immer gerade aus.

    En denk erom. Bij Europoort linksaf richting gazastad , anders zeil je weer linea recta de Botlekhaven in. Whaahaaaa .

  9. peter = de naam
    28 december 2008 om 07:10 uur.

    Beste Toth. Soms is de waan een werkelijkheid geworden.. De ogen van degenen die ziende blind zijn, zullen te dien dage geopend worden.

  10. Alexander Toth
    29 december 2008 om 09:05 uur.

    Ja maar je zou ze ook voor die tijd eens open kunnen trekken en de wind onder je oogleden laten om ze eens een keer schoon te tranen.

  11. hassanhasson
    29 december 2008 om 09:20 uur.

    Peter= zonder naam, je blijft me verbazen over je denkvermogen, logica, gevolgtrekking etc.
    Je gaat hoogstwaarschijnlijk uit de basisgedachte 1=3! gezien je reactie het kan haast niet anders.
    Je oppervlakkige zegje is gebaseerd op nonsens en bevat geen fundament.
    lees je uberhaupt wel de reacties van Toth en Henk! je hoeft hun argummenten niet voor zoete koekje aan te nemen, maar denk kritisch!!!

  12. hassanhasson
    29 december 2008 om 09:27 uur.

    De ogen van degenen die ziende blind zijn, zullen te dien dage geopend worden.
    Die van jou zullen vrees ik nooit open worden.
    Gegroet

  13. Henk el Makhloufi
    29 december 2008 om 11:31 uur.

    Met elke antwoord geeft P de Z telkens weer aan hoe zeer hij de moslim de Islam en de Marokkanen haat.
    Zijn uitlatingen getuigen van een onuitsprekelijke haat tegen de mensen in de Gazastrook die hij graag allen uitgemoord ziet .
    Maar dat zal hem en zijn partijleider Wilders of de Fuhrer Olmert niet lukken.
    De dag komt dat het hele MO opstaat en de gevolgen zijn al reeds beschreven in het boek Harmagedon
    Met zijn laatste opmerkingen aan mijn adres geeft hij aan hoe hopeloos de rotschoft is in zijn bewoordingen en hoe machteloos hij is in zijn daden.
    Hij is gewoon hier op deze site aanwezig om onrust te stoken en zijn frustraties bot te vieren.
    Zijn opmerkingen over de 2e wereldoorlog, waarin hij in voorgaande artikelen ook nog even de Marokkaanse gemeenschap beshuldigde van deelname aan SS Divisies geven alleen maar aan met wat voor gefrustreerde schoft we te maken hebben.

  14. mhamed
    29 december 2008 om 12:19 uur.

    peter = de racist.

    je kan beter je smoel dichthouden want jouw onzin sta ik niet op te wachten.
    gelul dat is het enige wat jij kan lullen.
    de hele wereld kan zien hoe zionisten ,racisten,en uitverkoren volk!!!!!!! de mensheid vermoordt en jij blijft het maar verdedigen.
    wat een ramp mens ben jij zeg!

  15. Henk el Makhloufi
    30 december 2008 om 11:00 uur.

    Met de opmerking over de kale kop etc zal hij waarschijnlijk beelden voor zijn ogen krijgen van foto’s van zijn ouders en grootouders die vast hebben gezeten wegens hoerderij met die teringmoffen die ons land bezet hielden.
    Dat geeft ook aan waaom hij nu nog steeds een bezetter steunt
    Zit erfelijk in het bloed,maar dat bloed zal vloeien bij de bevrijding van het land van het volk dat onderdrukt is,maar zal worden bevrijd van deze smerige bezetters.
    De dag des oordeels is nabij.

  16. peter = de naam
    30 december 2008 om 11:47 uur.

    http://www.theisraelproject.org/site/c.hsJPK0PIJpH/b.3890633/#Videos

    Nog wat info voor jou mister maroc. Blijf jij hamas verdedigen? Een terreurbeweging die zijn bestaan ontleend aan oorlog en rascisme. En die nu terecht word aangepakt.

  17. peter = de naam
    30 december 2008 om 08:28 uur.

    @hassanhasson. Reacties lezen. Toth kan nog wel eens doordacht en origineel uit de hoek komen.

    Maar de reacties van henk lezen?? Lezen, maar meer ook niet!!! Die reacties van hem worden steeds smeriger en rascistischer van aard. Zijn haat jegens iedereen die een andere mening heeft, word steeds grover, goorder en vol vuil en gif. Het zijn ook maar zijn stupide reacties Dit nivo v henk is totaal nutteloos en draagt nergens aan bij. Breekt alleen af. En leg ik naast me neer. Grof gezegd, ik schijt erop!!!!

  18. Iemand
    30 december 2008 om 08:59 uur.

    Peter=de naam beter ben je stil.

  19. dre
    30 december 2008 om 11:48 uur.

    Ik hoor nergens reacties van de genocide die gepleegd word door de janjaweed millities die vele malen erger zijn.

  20. Henk el Makhloufi
    31 december 2008 om 11:21 uur.

    Op een stuk geschreven door een racist en een hater van de Marokkaanse gemeenschap in ons land ,een strontfiguur die geen enkele wezenlijke bijdrage levert aan de samenleving,die zijn schoolcijfer s ophaalde door de leerkracht in het fietsenhok te pijpen,een dusdanig stuk uitschot,gefrustreerd door de foto van zijn grootouders in gevangenschap wegens landverraad ,daar waar zijn moeder is geworpen zonder te weten wie zijn vaar is daar schijt ik inderdaad op.
    Maar ik wil een oproep doen om hem vanaf heden volkomen te negeren in zijn verschijning hier op deze site.
    Laten we net doen als bij een hoop hondenstront,gewoon er om heen lopen.
    Het is een zieklijk figuur die alleen maar haat wil zaaien.
    God zal het laatste woord hebben over dit soort schorem

  21. Henk el Makhloufi
    31 december 2008 om 12:17 uur.

    Nog even dit voor de volgende in deze;
    P de Z zegt over Toth
    ” Toth kan nog weleens doordacht en origineel uit de hoek komen”

    Hiermee is de arrogantie van de racist P de Z duidelijk geworden,
    want of we het met Toth eens zijn of niet hij is weldoordacht en bewijsbaar met zijn stellingen en levert veel waardevolle bijdrage aan deze site zonder zich schuldig te maken aan racisme,duidelijke stellingen die hij goed kan verdedigen
    Dan verwijst dat stuk ellende na mijn stellingen die hij bestempeld als racistisch,hatelijk en stupide.
    Ik raad een ieder even aan om het item 8 in deze kolom te lezen en te zien waar deze schoft zich aan schuldig maakt.
    Gewon doodzwijgen is mijn stelling en dat zal vanaf gebeuren,in ieder geval door mij.
    Dit is deze site onwaardig en niet de bedoeling van deze site.

  22. hassanhasson
    31 december 2008 om 01:26 uur.

    Ik zal mensen laten komen die bij Satan horen, leugenaars die zich Joden noemen en het niet zijn; zij zullen zich eerbiedig aan uw voeten neerwerpen en erkennen dat ik u heb liefgehad.

    om hetgeen te voorkomen te worden uitgemaakt voor een Antisemiet (ben zelf toevallig ook nakomeling van semiet maar tja de term was/is al door Zionisten toeeigend en ze zijn meesters in toeeigenen van andermans materiaal en ontmenselijking er van. dit terzijde)

    de bron de van de eerste tekst is the BIBLE
    Openbaring 3:9

    Peter jou verhaal is te eenzijdig, Je prijst bezetting, onderdrukking, genocides, aldan niet bewust de smerigste vorm van racisme voortvloeiend uit misvattende ‘religieuze’ gemaakte schriften!
    Het zuivere joods geloof is niet ‘Israel’ en Vice versa. en dit geld eveneens voor Zionisme.
    Peter wat geloof je nou?
    dit;
    http://www.theisraelproject.org/site/c.hsJPK0PIJpH/b.3890633/#Videos
    of dit
    Openbaring 3:9
    Daar naast zou ik je willen adviseren soms een blik naar links en naar achter te werpen.
    Hamas is een vrijheidbeweging. Hun land wordt door Zionistische entiteit bezet met alle gevolgen
    Hezbollah is een vrijheidbeweging.Hun grond wordt door Zionistische entiteit bezet met alle gevolgen
    Syria; syrische Golan Vlakte wordt nu nog door Zionistische entiteit bezet
    Iran: de wereld heeft geen last van Iran. Iran bezit geen andemans grond en bezit niemand en wordt bedreigd door VS en door Zionistische entiteit.
    verzet zal uiteindelijk de kop van zionisme verpletteren misschien niet nu, misschien niet over 10, 20, 30, 40, 50 of 100 jaar maar dit tijd zal beslist komen

    Gelukkig nieuwe jaar en bid voor mensen in GAZA.

  23. mhamed
    31 december 2008 om 08:41 uur.

    wat een geest is die peter=de racist zeg…
    hamas vecht voor haar land wat die door de zionisten is gestolen eikel,wees nou eens eerlijk eikel dat je bent!
    geloof me geen jood als jouw zal rusten in vrede tot palastina haar grond krijgt.
    wij zijn niet bang om te sterven want jihaad is onze plicht.

  24. Henk el Makhloufi
    02 januari 2009 om 12:53 uur.

    Hassanhasson.
    De arrogantie van het denken dat ze uitverkorenen zijn is duidelijk meetbaar aan het feit dat ze vele jaren nodig hebben gehad om te erkennen dat er ook mensen zijn met joodse bestaanrechten als zwarte in andere landen.
    Ze dachten niet alleen dat zij het superieure volk waren maar ontkenden zelfs dat God mensen had geschapen met een gelijkheid aan hen maar met een andere huidskleur.
    Degene die uiteindelij toch naar het “beloofde land”mochten werden en worden daar nog steeds behandeld als parasieten.
    De ontkenning dat Hamas een democratisch en wettig gekozen vertegenwoordiging is van het Palestijnse volk geeft ook in deze de arrogantie aan waar mede zij denken het MO te kunnen onderwerpen.
    Maar inderdaad het kan nog lang duren maar de staat Israel zal ten onder gaan aan zijn eigen arrogantie,machtswellust en onderdrukking van vrije volken.

  25. Michiel De Wolf
    02 januari 2009 om 04:26 uur.

    Beste,
    naar aanleiding van deze discussie wil ik toch even reageren op al diegenen die haat prediken naar elkander toe. FEIT IS: Dankzij de Westerse Wereld is Israël komen te bestaan. De Joden hebben immers nooit een eigen land gehad. Wat zou het anders zijn mocht in navolging van de holocaust de joden een staat hebben gekregen in Europa zelve (lees: vb: eigen staat in Polen of Duitsland). Want we voelden ons schuldig, en die schuld werd doorgeschoven naar een land die hier absoluut niets met te maken had (Palestina). Miljoenen mensen leven nu op een klein stukje lap grond en worden al tientallen jaren uit hun eigen habitat verdrukt. Daar zijn DE WESTERSE LANDEN SCHULDIG AAN! Peter, dit zou je toch moeten weten, niet? Wij zijn de Palestijnen veel verschuldigd, en passen op dit ogenblik zelf een holocaust toe, met muren van beton en nederzettingen die volop indruisen tegen de rechten van de mens. Dit heeft niets met religie te maken, want bv in Marrokko zijn er zelfs dorpen waar joden en moslims broederlijk naast elkaar leven (zo zijn er veeeel voorbeelden). Dit heeft alles met territorium te maken, that’s it! Wat een middeleeuwse gedachtegoed… Leer met elkaar te leven aub…Er is genoeg plaats voor alle profeten op deze aardkloot.

  26. hassanhasson
    02 januari 2009 om 09:47 uur.

    Henk, excat!
    sorry mensen ik doe nog een scheepje bovenop;
    Het strikte onderscheid tussen joden en niet-joden in de wetten van het klassieke judaïsme is ook van toepassing op het gebod ‘gij zult niet doden’. Wanneer een jood een andere jood vermoordt is hij zonder meer strafbaar. Wanneer hij een niet-jood vermoordt begaat hij een zonde, maar een rechter kan hem daarvoor niet veroordelen, dat kan god alleen. Als een jood indirect verantwoordelijk is voor de dood van een niet-jood (zoals bij dood door schuld) wordt dit ook door Jehova vergeven. En zo zijn er nog vele andere punten waar de wetten uit het klassieke judaïsme een onderscheid maken tussen joden en niet-joden. Zo mag een joodse man straffeloos een niet-joodse vrouw verkrachten.
    Dit verklaart misschien een hoop over de achtergrond van the killing machine en terroristische zionistische entiteit

  27. peter = de naam
    02 januari 2009 om 09:59 uur.

    @Beste Michiel. Als jij de geschiedenis zou kennen, zou je weten dat er altijd joden hebben gewoond in het huidige Israel zo’n drieduizend jaar lang. En dat er nooit een palestijns volk was. Maar arabieren en dat ze pas vanaf jaren zestig palestijnen genoemd gingen worden. Omdat het land Israel ook wel Palestina, in het engels, werd genoemd.

    Als je het verdelingsplan ziet uit 1947 van de VN zouden de arabieren een gedeelte krijgen wat nu de westbank is en gaza en wat nu groot gedeelte van Jordanie.is. Israel ging akkoord. De arabieren betreffende hun stuk palestina niet!! 5 landen kozen oorlog.

    En een groot aantal arabieren gingen zelf weg na de oproep v arabische landen dat Israel verslagen zou worden. .Heel veel stukken land waren werden voor een goede prijs gekocht van arabieren vanaf 1900 ongeveer

    Zo.n 400 tot 500.000 mensen vluchtten. Sommigen zeggen 600.000. Daareentegen werden naar schatting zo’n 850. 000 joden verdreven uit diverse (arabische) landen. Israel ving ze op en gaf ze een bestaan. De omliggende arabische landen Libanon Syrie Jordanie hebben nooit wat gegeven om de vluchtelingen en lieten ze verkommeren in vluchtelingenkampen en gebruiken ze in hun politiek tegen Israel.

    En nu denken ze dat betreffende die vluchtelingen inmiddels met die nazaten zo’n 4 a 5 miljoen allemaal terug zouden keren naar Israel. Waanzin. Dan raakt Israel ontwricht. Trouwens elk land die dat zou accepteren.

    En nog enkele malen kwam er oorlog. in. 1948 1956 1967 1973

    In 1967 bood Israel de net veroverde gaza en westbank aan aan de arabieren. Toen gingen ze zich palestijnen noemen. De arabieren weigerden. De beroemde drie x nee van Khartoum. Nee tegen aanbod v gebied nee tegen erkenning v Israel nee tegen vrede

    Zolang een hamas of hezbollah met steun van Iran Syrie Israel willen vernietigen, zal er geen vrede komen. Israel wil wel vrede. Met Egypte sloot Israel ook vrede en gaf de Sinai terug aan Egypte.

    De houding van Europa heeft niets met schuld t.o.v. Tweede Wereldoorlog te maken. Want rond 1910 kwamen de eerste plannen voor een joodse staat al. Verdelingsplannen waren er al in 1917. En terreur ook al tegen de joden vanaf 1900

    Want de joden gingen aan de slag. Bewerkten het land de moerassen brachten de woestijn tot bloei!! en de arabieren keken met lede ogen toe. Hadden die arabsche landen de vluchtelingen van 1948 ook zo geholpen zoals de joden hun 850.000 vluchtelingen, dan had er geen 60 jaar paestijnse vluchtelingenprobleem geweest!!

  28. peter = de naam
    02 januari 2009 om 10:40 uur.

    @michiel Over het hek rondom de palestijnse gebieden kun je twisten, maar het hek bewijst zijn nut. Een muur is het maar op enkele stukken. Dus past de benaming; muur niet.

    Enne vergeet niet dat Marokko al zo’n kleine 30 jaar een muur heeft van meer dan 2500 km lang waarmee het de westelijke sahara voor een gedeelte heeft toegeeigend en de plaatselijke bevolking bedoeien achter dat hek houd met prikkeldraad mijnenvelden. Het gebied waarin de westelijke saharanen leven is opgedeeld

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Marokkaanse_barri%C3%A8re

    http://www.aivl.be/index.cfm?PageID=2771

    http://www.amnesty.nl/landen_jaarboek/18490

  29. hassanhasson
    03 januari 2009 om 01:17 uur.

    Michiel’s oordeel is gebaseerd op feiten. Probeer eens zijn tekst te analyseren en probeer voor één keer als je het kunt en dat kun je niet! zo’n tekst te weerlegen met ‘feiten’ en niet met een schim van krankzinnigheid!
    even voor duidelijkheid;
    Joden is geen Ras. Het is een religie.
    Als je de geschiendenis goed kent. Dan had je moeten weten dat de aanhangers van de Joodse confessie altijd een minderheid was en de oorsprokkelijke inwoners van huidige Palestina de KANAAN waren ( over wie jou bijbel geen goed woord voor heeft) zo’n 4000 jaar!!! weet je wie Kanaan waren, Dat zijn toevallig Arabieren!

    Israel ook weleens in het engels Palestina.. kan het nog gekker!

    Voor sommigen begint de geschiedenis vanaf;
    Het verdelingsplan uit 1947 van de VN.
    tja dan ontmenselijkt jezelf behoorlijk hierdoor!

  30. mhamed
    03 januari 2009 om 02:24 uur.

    peter = de racist,

    jouw moeder en vader als je die tenmisnte hebt!!,hebben jou echt verkeerdt geinformeerd over de valse ,leugens ,en onzinnige gelul.

    elke jood zoals jouw denk wel dat hij de uitverkoren mens is op deze aarde.!

    begin het maar te geloven er is geen jood zoals jouw die zich een jood kan noemen,behalve een volk te accepteeren die palestijnen heten.

  31. Henk el Makhloufi
    03 januari 2009 om 02:25 uur.

    Michel de Wolf,
    Goed geproken en laat je niet verblinden door “kenners van het Israel verhaal” die alleen maar aan geschiedvervalsing doen.

  32. Henk el Makhloufi
    04 januari 2009 om 01:35 uur.

    Mhamed,
    Dergelijk figuren zijn niet verkeerd geinformeerd maar vanaf het moment dat ze geworpen zijn vergiftigd met vijandige leerprogramma’s.
    Zij menen het uitverkoren volk te zijn en het land van het Paletijnse volk te zien als het hun beloofde land,zonder enig bewijs hiervoor te kunnen leveren.
    Zij hebben altijd hun overtuiging uitgedragen als zijnde de enige ware en daar waar nodig het geweld toegepast op allen die hen niet welgevallig waren,
    Ja,zelfs de profeet jezus hebbbn ze verraden/geofferd om hun doel te kunnen bereiken.
    Alleen dat zullen ze nooit bereiken,want God zal ingrijpen en hen straffen voor deze misdaden in en uit zijn naam gepleegd

  33. peter = de naam
    05 januari 2009 om 10:54 uur.

    @henkie h-el is een van de velen die te pas en te onpas de naam van God of allah gebruikt en misbruikt in zijn retoriek. Vanuit een onkunde en vooroordeel komt dat niet alleen stupide maar ook soms lachwekkend over.

    Het klinkt dan net zo achterlijk als die figuren die een ander haat en nijd en de dood en de hel toewensen. Dat doen ze dan vooral in naam van allah. Voor henkie h.el bijvoorbeeld is God en allah hetzelfde want als laaggeletterde onkundige in deze weet hij het verschil toch niet. De naam van God is wel eerder misbruikt. Got mit uns 1940 -1945.

    Want hun eigen naam durven ze er niet aan te verbinden. Een soort afschuifgedrag betreffende hun zelfgecreeerde hel of in hun eigen voordeel word het natuurlijk het paradijs!!!! Waar zogenaamd 72 maagden zouden zijn. Met al die zogenaamde martelaren die hun zijn voorgegaan, zijn de maagden allang op. Haha.

  34. mhamed
    05 januari 2009 om 12:21 uur.

    peter = de racist.

    jouw informatie is weer gebaseerdt op lucht,want jouw manier van denken is lachwekend en toch heb ik meedelijden met je!

  35. Henk el Makhloufi
    05 januari 2009 om 02:26 uur.

    Er loopt tuig rond op deze wereld waar zelfs in de hel geen plaats voor is,van dergelijk schorem zoals de hier op de site aanwezige provocateur P gaat zelfs de satan van over zijn nek.
    Zulke hopen stinkende stront komt zelfs de poort van de hel niet in!!!!!