MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Aissati zegt ‘ja’ tegen Marokkaanse bond

31 december 2008 | in Sport | 10 Reacties

Ismaïl Aissati heeft de nationale ploeg van Marokko verkozen boven het Nederlands elftal. Dat liet een woordvoerder van de Marokkaanse bond FRMF dinsdag weten aan het Franse persbureau AFP. De 20-jarige Ajacied beschikt over de Nederlandse en Marokkaanse nationaliteit. Tot nu toe speelde de geboren Utrechter altijd voor de Nederlandse jeugdelftallen.

”Ismaïl Aissati heeft er voor gekozen om voortaan in de kleuren van Marokko te spelen. Zijn familie en hij hebben dat onlangs in Amsterdam medegedeeld aan een bestuurder van de Marokkaanse bond”, aldus de FRMF volgens Het Parool. De Marokkaanse bond hoopt dat Aissati op 11 februari in de vriendschappelijke interland tegen Tsjechië zijn debuut kan maken.

De middenvelder herstelt momenteel nog van een knieblessure die hij begin dit seizoen opliep. Aissati heeft nog geen minuut gespeeld in het eerste elftal van Ajax. Hij kwam in de zomer over van PSV. Aissati werd in 2006 met Jong Oranje Europees kampioen. Een jaar later maakte hij wel deel uit van de selectie voor het EK in eigen land, maar de middenvelder liep al vroeg in het toernooi een knieblessure op. Jong Oranje prolongeerde zonder Aissati de titel.

Er zijn 10 reacties

  1. zva
    31 december 2008 om 11:19 uur.

    leuk voor je daahhhh

    ga nou eerst goed voetballen ! voor dat je het shirt van MA mag dragen.

    neem voorbeeld van el hamdaoui.

  2. mocro
    31 december 2008 om 12:06 uur.

    meer marokanen die echt kunnen voetballen moeten hem volgen naar het marokaanse elftal zoals Affelay, el hamdoui, el ahmadi, boularouz, boukhari, bousabon genoeg kwaliteiten maar geen eenheid. En dan gooien we die 2e rangs voetbalelftal eruit. Want met zn allen spelen bij het nl elftal ho maar messchien twee of drie uitzonderingen max. Volg aissatie a marokanen in het betaalde voetbal. Ook buiten nl zijn er genoeg. Kijk dan kan Marokko wel wereldkampioen worden en daar draait het om bij het voetbal. Teamsport en winnen.

  3. Henk el Makhloufi
    31 december 2008 om 12:41 uur.

    Goede keuze van hem.

  4. said
    31 december 2008 om 04:08 uur.

    ik ben blij met aisati

  5. joop van laarhoven
    01 januari 2009 om 12:41 uur.

    Een echte Nederlander geworden,hij zal daar ook wel mogen blijven wonen.
    Joop Essaouira

  6. Omar
    02 januari 2009 om 08:18 uur.

    Als Aissati denkt dat hij potten gaat breken tegen die afrikaanse voetballers dan mag iemand ‘m wakker schudden. Hij is een technisch goed maar zijn fysiek is zal ‘m parten spelen. Verkeerde keuze jongen!! En euh, probeer maar eerst de eerste van ajax te halen voordat je telkens weer de media opzoekt. Laat eens een keertje je benen het werk doen in plaats van je grote mond!

  7. sport
    03 januari 2009 om 11:36 uur.

    Leuk dat hij voor Marokko wil uitkomen, maar ik vindt hoe Marokko met zijn topsporters omgaat ver onder de maat.
    Wat ik nu zie en vindt dat Marokko kant en klare talentjes proberen te werven zonder dat het land iets aan hoef te doen.
    natuurlijk wil ik dat Marokko wint en zeker wil ik dat Marokko tot de top in de wereld behoort.
    Ik ken een jongen Mustafa die op Olympisch niveau speelde, die kreeg een leuke bedrag per keer dat hij speelde en alles werd voor hem betaald en zo. Werd opgehaald en mocht gratis reizen. Voor zo een jongen uit een arme gezin is het heel wat. maar toen hij een ongelukje kreeg tijden zijn vakantie in Tanger door dat hij een duik wilde nemen in de zee raakte hij een met rug een rots waar door hij sinds dien verlamt is geraakt. Tot opdeden
    De organisatie waar hij onder viel was ineens afstandelijk zelfs geen moeiten genomen om hem te bezoeken in het ziekenhuis.

    Hij is aan zijn lot overgelaten, zelfs voor een rugoperatie moesten wij voor hem collecteren en hebben voor hem een leuk bedrag kunne inzamelen dankzij de Mohsinin in het land. Maar de regering!!!!!! Lahaola ola koata illa bilah.

    Dus als ik aissatie in zijn plaats was zal ik gezien zijn positie en de monopolie die hij bezit een aantal eisen stellen:

    – een nationale sport organisatie weten te creëren die de belangen van opkomende topsporters behartigt met eerlijke mensen en dat zootjes corrupte verwijderen .
    – zorgdragen voor een goede apparaat die jongen voetballers of welke sport dan ook stimuleert en ondersteunt in alle opzichten
    – Zorgen voor de werkgelegenheid, zodat mensen de financiële ruimte hebben om zelf sport te kunnen beoefenen.
    – (verborgen) talent van arme gezinnen begeleiden tot (top) sporters
    – Goede gezondheidzorg en zorgen dat het voor iedereen bereikbaar is.
    – En ga zo maar door……

  8. abdelilah
    03 januari 2009 om 04:56 uur.

    je haters tfoe .hij rolt wel in een q7 . op zn 20 ste brand maar .in plaats dat jullie blij zijn voor em . het is ook nooit goed fuck jullie . oja vergeet maandag jullie alarm niet aan te zetten om 7 uur als julli gaan werken hahahah. aissati the best

  9. LOEKILIJ
    03 januari 2009 om 05:10 uur.

    HAHAHHA WELAH ILA HOOR ZE PRATEN OVER AISSATI .TERWIJL ZIJ OM 6 UUR NOG DE KRANTEN GOOIEN .JE ZWERVERS GEEF EEN BEETJE RESPECT…OMAR HIJ HEEFD ALE REDEN OM EEN GROTE MOND TE GEVEN E BLOK HOOFD DIE BROEKJE DIE ALTIJD AAN HEBT MAG JE OOK EEN KEER IN DE WAS GOOIEN . AISSATI IK BEN BLIJ VOOR JE IHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

  10. Henk el Makhloufi
    04 januari 2009 om 02:59 uur.

    Geef die knul een positieve benadering in deze en hoop dat hij het nodige kan den voor jullie team.
    Laat nu eens om alles af te kraken,daar hebben we negatieve klootzakken genoeg voor in ons land.
    Het gaat toch om de eer van Marokko en om de eer van het land van jullie douders,
    Altijd positief en vol trots praten er over maar als er iets is zoals dit gelijk de boel afkrkaken,
    Wees verdomme eerlijk en oprecht en geef hem de kans
    Of zijn de Marolanders in het Nederlandse voetbal dan zo netjes en prachtig behandeld hier?