MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Moslims ruimen rommel van anderen op

01 januari 2009 | in Geloof | 10 Reacties

schotelsTerwijl veel andere Nederlanders dan nog hun roes uitslapen, gaat een groep moslims op nieuwjaarsdag in alle vroegte de straat op om schoon te maken. Het gaat om leden van de Ahmadiyya Moslim Gemeenschap in Amsterdam, zei woordvoerder Fahim Dieffenthaler woensdag volgens Het Parool.

De gelovigen komen al op kwart over zes bij elkaar voor het eerste gebed van het nieuwe jaar. Om acht uur gaan ze op de Papaverweg in Amsterdam-Noord vuilnis verzamelen. Volgens Dieffenthaler gaan later in januari waarschijnlijk ook afdelingen van de moslimgemeenschap in andere delen van het land de straat schoonmaken.

De Ahmadiyya moslims hielden al eerder van dit soort acties. Zij doen dat omdat ze vinden dat het hun taak is een bijdrage te leveren aan de samenleving. De Ahmadiyya gemeenschap vormt een aparte stroming binnen de Islam, naast de soennieten en sjiieten. Veel leden in Nederland zijn van Pakistaanse komaf, aldus de krant.

Er zijn 10 reacties

  1. hassanhasson
    02 januari 2009 om 07:58 uur.

    De Ahmadiyya gemeenschap vormt een aparte stroming binnen de Islam!!! de schrijver is gewend op basis van zijn Ariesch ingenomenheid mensen in groepjes te plaatsen
    Het is een leerschool binnen de Islam en kent diverse aanhangers niets meer en niets minder!

    Goed Actie! Gekke Gert lag waarschijnlijk diep in zijn giftig kwijl om zijn rotte grijze massa de welverdiende langdurig rust te geven

  2. joop van laarhoven
    02 januari 2009 om 11:34 uur.

    Goed gedaan mannen,hopenlijk steken de z.g.echte Nederlanders hier iets van op.
    Voor allen een goed 2009.
    Joop Essaouira

  3. Maghrebie
    02 januari 2009 om 12:21 uur.

    Misschien is dat jouw taak maar niet die van mij. Het schoonmaken van straten is de taak van de gemeente en niet van de moslims.

    ik noem het kontelikkers. Doe dan ook gelijk boodschappen voor al je buren, stelletje loosersssss

  4. Maghrebie
    02 januari 2009 om 12:25 uur.

    Dat je je eigen straat wilt opruimen en schoonhouden, is je eigen recht en misschien ook wel je burgerplicht. Maar om hiermee de voorpagina van het Nederlandse nieuws te gaan halen, is erg laag en zielig. Het ontbreekt je aan zelfrespect en trots. Ook al veeg je heel nederland schoon…..

  5. mhamed
    02 januari 2009 om 03:27 uur.

    Maghrebie ,,,,,

    het is nooit goed he,

  6. peter = de naam
    02 januari 2009 om 05:46 uur.

    @magrehbie. Ze gedragen zich tenminste als normale burgers, en toevallig dan ook nog moslim zijnde.

    Als meer mensen die in heel veel gevallen zich zogenaamd “moslim” noemen, en zich als asociaal straattuig gedragen, zich normaler of op deze manier zouden gedragen, zou er minder ellende met marokkanen zijn.

    Gemakkelijk he om neer te kijken op medebroeders die jij niet als moslim beschouwd. Wie bepaald dat? Ben jij dat? Heb jij de waarheid en het echte geloof in je???

    Voorlopig geven zij een goed voorbeeld en kun jij niks anders dan schelden en neerbuigend zijn. En hebben zij, de Ahmadiyya Moslim Gemeenschap, in hun kleine pink meer respect en trots dan jij, magrebie, in je hele lijf.!!!

  7. joop van laarhoven
    03 januari 2009 om 05:13 uur.

    Goed zo Peter=de Naam
    Koop Essaouira

  8. dre
    04 januari 2009 om 10:13 uur.

    Toevallig ook mijn rommel opgeruimd,kwam niet in de krant.
    Maar hassanhassonnetje,nederlanders gekke gert noemen is discriminatie he,je weet toch.
    Je hoort of leest toch ook nergens als nederlanders de uitgebrande autos opruimen die de marokkaanse jongeren in kanaaleiland en overvecht hebben achtergelaten dit jaar en vorig jaar.
    En heel toevallig verzwegen word door de politiek correcte kwaliteitskranten.

  9. hassanhasson
    04 januari 2009 om 07:40 uur.

    Dre, oké dan! gekke Gert is in de essentie de bare duivel opzich maar niet gek
    je hebt ook nog je eigen rommel opgeruimd..keurig hoor!
    het is bed tijd, knaapje! vergeet niet jezelf aan een flesje melk te sabbelen!

  10. Henk el Makhloufi
    05 januari 2009 om 03:05 uur.

    Dre ,
    Om jou teringzooi op te ruimen moet men het leger met zwaar materieel inzetten!!
    En sabbelen doet ze niet aan een fles,maar aan een complete uier.