MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Installatie Aboutaleb krijgt veel aandacht

03 januari 2009 | in Overheid | 12 Reacties

Burgemeester Ahmed Aboutaleb woont vanaf dag één in Rotterdam. Hij start volgende week als burgemeester en betrekt een pied-à-terre in Kralingen, zodat hij in alle rust op zoek kan naar een geschikte woning voor hem en zijn gezin. Aboutaleb, die nu nog in Den Haag woont, heeft volgens de wet een jaar de tijd om zich in Rotterdam te vestigen. Zo schrijft het Algemeen Dagblad.

Maandag krijgt Aboutaleb in de gemeenteraad de ambtsketen omgehangen. Zijn installatie kan rekenen op overweldigende media-aandacht. Er zijn aanmeldingen binnengekomen van kranten en televisieploegen uit België, Frankrijk, Duitsland, Turkije en Marokko, aldus het blad.

Er zijn 12 reacties

  1. Mostafa
    03 januari 2009 om 11:36 uur.

    En waar blijft je groene paspoort, jij bent in alles Marokkanse Moskeeen en koffiehuizen geweest, jij had daar heel veel stemmen voor de PVDA verzameld, nu ben je Nederlander en je wordt buurgemeester.
    Maar waarom heb jij gelogen en van alles de Marokkanen had belooftte, jij heeft alleen maar zwaar gemaakt voor de Marokkanen en vooral toen jij zei in de Volkskrant een paar weken gelijden dat jij niet meer de moskee in durfde
    Ik schaam in je plaats, Ahmed.
    Je hebt je cultuur en identiteit helemaal en één klap verkocht en daaaaar walgen de Marokkanese vrouwen heel erg van!!
    De mannen of zijn constant stonend of aan het kaarten, anderen die in moskeeen bidden en eten.Onze moskeeen kennen ook een bedrijfs- kantine!

  2. mAGHREBIE
    04 januari 2009 om 11:04 uur.

    Mostafa je bent duidelijk een leeghoofd.
    De Marokkanen geven een stem en eisen gelijk een zak geld en een paar schapen voor terug….
    Iedereen dient hard te werken en zelf zijn eigen zaken regelen.

    Vertel mij heel concreet wat hij belooft heeft en wat hij niet is nagekomen?

  3. Henk el Makhloufi
    05 januari 2009 om 03:01 uur.

    Mostafa
    ???????????
    Graag een reactie van jou!!!!

  4. mo
    05 januari 2009 om 08:12 uur.

    misschien had hij beloofd meer sociale dienst en 6 maanden onafgebroken verblijf in marok.
    en men hoef niet te studeren en hard werken
    tocht mustafa????!!

  5. Mostafa
    07 januari 2009 om 12:08 uur.

    Omdat Henk het wil.

    Geachte Maghribi,
    Maar, van een overvol hoofd zoals die van u, verwacht ik ook niet een onreeel reactie, onlogisch.Rommelig zegmaaaaaar.
    Je trekt eerst een conclusie en daarna gaf jij een vraag daar over. la la la la…..
    Dus! bij jou, een conclusie eerst, dan vragen stellen??!!
    Ja dat klopt, is Marokkaans, maar ik doe daar niet mee.Eerst discussieren en vragen en luisteren en dan een conclusie trekken.

    Goed terug op uw vraag.
    ik heb een tas vol valse belooftes van Ahmed Aboutaleb.
    Toen Aboutaleb de moslims en de Marokkanen begon te vertegenwoordigden op Tv en in de kraten, wordt alleen maar erger met de islam, moslims en de Marokkanen en krijgen wij op ons donder.
    Toen Aboutaleb directeur van de Utrechtse Forum werd, werd dat Furum meteen een multiculturelen boerderij! niets waaard! niets. terwijl dat Forum was een belangerijkste orgaan voor buitenlenders en de minderheiden.

    Een maand geleden,zei Aboutaleb in de Volkskrant” ik durf niet meer de moskee in”
    Maghrebi! wakker worden man.
    Deze zou je religie verdedigen? hij was vaak in de moskeeen maar vooooooe de verkiezingen.
    Trouwens!!!!!waarom snappen de Nederlanders de Marokkanen en de moslims nog steeds niet???
    Hij kon dat toch aan ze uitleggen??
    Of Hlaf-PVDA snappen hun eigen Aboutaleb vaak oook niet??
    Hij moest Burgemeester worden, maar minister geunt Bos aboutaleb niet!!
    Daarom geeft Bos hem naar de haven gestuurt.
    Als Aboutaleb belangerijk voor Bos was, zou hij de post van minister van integratie gekrijgen en hem nooit loslaten.

    Maar Bos dacht, Nee! Aboutaleb geen minister, naar de haven…zee…

  6. Mostafa
    07 januari 2009 om 12:13 uur.

    Mo,

    U heeft een mooie heilige naam, van de profeet.
    U heet of Mohammed of Mostafa, maar u vindt het leuk om u zich Mo te leten noemen, netals veel Marokkanen, ik schaam in jullie plaats.
    Wees blij dat je Mostafa, Mustapha, Ahmed of Mohammed heet.
    Ik zag ook hoofopgeleide Marokkanen die zich Mo laten noemen. Ongeloofelijk stom.
    God is boos op je hoor.
    ha ha ha h hi hi hi..

  7. Mostafa
    07 januari 2009 om 12:21 uur.

    sorry voor de groffe fouten, zoals hoogopgeleide Marokkanen..en nog meer ellendes!!

  8. Henk el Makhloufi
    07 januari 2009 om 01:06 uur.

    Mostafa , Je wilt veel zeggen,maar haalt alles door elkaar heen.
    Waarom ben je zo verward bezig?
    Je weet toch dat iedereen in de politiek ongeacht zijn overtuiging of afkomst altijd van alles zegt voor de verkiezingen en daarna heel andere dingen doet.
    Het is een gezegde dat je moet stemmen op degene die het MINSTE te betrappen is op leugens of vals beloften.
    Mar probeer nu eens rustig te schrijven en lees even goed na wat je verzend dan hebben we meer pleier van en het is beter voor jou.
    Het lukt je best,je kan dat echt wel
    Ik hoor en zie weer graag items van je

  9. moena
    10 januari 2009 om 06:53 uur.

    mo klasse ik heb hier verder niks aan toe toevoegen. kijk naar die asalem moskee hoe lang ze daar over aan het ruzieen zijn,de vergunning wordt bijna ingetrokken en ze zijn bezig met van jij bent van die stam jij van die stam allemaal om het geld en ze willen allemaal aanzien, van hier ben ik geen centimeter willen ze toegeven voor het huis van allah om in vrede te openen, alles wat ze doen moet met ruzie en in de krant en op tv komen en zich belachelijk maken alles is chaotisch en niks is geordent ze moeten voorbeeld nemen aan turken kijk of je ze hoort niks ze hebben zo veel cluphuizen, moskees je hoort ze niet, maar marokanen alles moet groot net als een bruiloft meisjes lastig vallen in zwembaden,dealen,opstraat rond hangen tot laat in de avond net of ze geen huis hebben en huiswerk, jullie weten het dat men staat te juigen als één van jullie iets niet goed doet en gelijk erop springen terwijl ik weet dat wat marokanen doen alle nationaliteiten doen het. ik had tegen een collega van mij gezegd dat ik die slecht nieuws over marokanen zat was,toen zei een collega van mij iets waar ik een stuk waarheid in trof,ze zijn een beetje dom en treken zelf negatieve aandacht ze zei van marokannen dealen hasch ander nationaliteiten verkopen kilos cocaine vervoerd met schepen, marokanen stelen kleine dingen anderen hele boetiek of heel pakhuis, marokanen vallen vrouwen lastig terwijl anderen bv (EUROPEANNEN) de ergste vrouwenhandels zijn en bordelen vol met ook minderjarigen ik heb het hier over vrouwen die niet vrijwillig voorkiezen, bv uit oostblok,thailand enz. en dus wees slim en woord geen pispaaltje misschien door die kleine irritante dingen is Aboutaleb jullie zat en wil jullie hard aanpakken

  10. Henk el Makhloufi
    16 januari 2009 om 02:23 uur.

    Lees op de site van:
    http://www.leefbaarrotterdam.nl
    de stelling van de Zeurense over het thema :
    ” was god antisemiet ”
    het lezen waard, wat een klootzak

  11. peter = de naam
    17 januari 2009 om 01:18 uur.

    @henk. Als je nou je mening over het stuk eens inhoudelijk zou geven? Ipv af te geven op de schrijver en weer eens een laag onbeschoft taalgebruik te bezigen. Zodra iemand met een mening, anders dan de jouwe komt, verval je in vulgairiteiten en ondermaatse reacties. Helaas voor jou.

    Ik vind het een interessant stuk wat tot nadenken stemt.

  12. Henk el Makhloufi
    18 januari 2009 om 11:21 uur.

    Is die strontemmer nu nog niet buiten gezet?