MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Arrestaties bij demonstratie tegen Israël

19 januari 2009 | in Maatschappij | 8 Reacties

protestOp het Malieveld in Den Haag hebben zich gistermiddag ongeveer 2.500 mensen verzameld voor een demonstratie tegen het optreden van Israël in Gaza. Op enkele incidenten na verliep de bijeenkomst vreedzaam. Zo bericht NRC Next.

De politie arresteerde tien demonstranten: zes wegens het roepen van racistische leuzen, drie omdat ze kleding met hakenkruisen droegen en een die met een ‘Israëlische’ pop, besmeurd met ketchup, op het podium verscheen.

Het landelijk protest begon officieel om 14.00 uur. Moskeeën hadden opgeroepen te komen. ‘Stop de aanval op Gaza’ en ‘Palestina vrij’ stond op de posters die de demonstranten bij zich droegen. De bijeenkomst werd besloten met twee minuten stilte om de naar schatting 1300 Palestijnse slachtoffers te herdenken.

De demonstratie richt zich tegen het buitensporige geweld van Israël tegen de Palestijnse burgers in Gaza. Milli Görüs, de Unie van Marokkaanse Moskeeën Nederland, de Nederlandse Islamitische Federatie en World Islamic Mission organiseerden de demonstratie. Zo meldt het dagblad.

Er zijn 8 reacties

  1. naf
    19 januari 2009 om 03:22 uur.

    Weet je waar ik helemaal kwaad van wordt dat ze wat te zeggen hebben over wapensmokkel vanuit egypte zogezegd..Dus met andere woorden wat lullen ze daar allemaal. Ik begrijop het beleid niet daar..Dus palestijnen mogen met andere woorden geen wapens maar die fucking joden schieten met rakketten en met brandbare stoffen dat mag dan wel. Mensen vermoorden mag wel dat is niet tegen de wet. Maar wapensmokkelen mag niet alleen de joden mogen dat wel natuurlijk niemand die hun controleert…Het is maar dat ik niet regeer maar ik zou ze toch wel als vrouw nog wel een poepje laten ruiken die fucking joden. Ik krijg daar echt jnoen van..Wallah die jnoen die ik heb in mij Wallah ik wordt gek van dat politieke leugens en praatjes om hunzelf zo eruit te lullen ondertussen schieten ze met rakketten naar palestina en vermoorden ze duizenden onschuldige burgers..Ik zou niet gerust zijn tot ik nog erger had gedaan dan dat zij werkelijk gedaan hebben maar ik weet 1 ding ik moet niks van fucking joden hebben zelfs hun halal voedsel niet meer.. Ik raak ze niet en nooit aan voor mij zijn het vampieren zonder gevoel en onmenselijk wat ze mijn broeders en zusters hebben aangedaan..Wallah is niet te vergeven oeksimoe leka billah is niet te vergeven.. bij mij moet geen jood op me pad lopen. Allah jekta3 jemehoem inshallah..Ik hoop echt dat god Allah dus mijn Allah dus het ze betaald zet op korte termijn.

  2. gaza@al-qods
    20 januari 2009 om 04:01 uur.

    Zuster, je hebt helemaal gelijk en allah zal ons helpen als we elkaar helpen om die fucking zionisten een lesje te leren.

  3. mAGHREBIE
    20 januari 2009 om 07:13 uur.

    Mensen probeer de onderscheid te zien tussen joden en Israel…..want dit is precies waar de Israelische lobby ons juist wilt hebben zodat de Palestijnse zaak op de achtergrond komt….want dan gaat de discussie niet meer over het moorden van Palestijnse kinderen maar over antisemitisme……het toverwoord en de sleutel van de Israelische lobby sinds de 2wo.

  4. naf
    20 januari 2009 om 10:30 uur.

    Your Right, je weet wat koning abdullah van saoudi arabie heft gezegd..israel accepteer de vrede met ander woorden wil je weer zoiets doen dan breekt de hel uit..en saoudi arabie kan heel wat kapot maken in israel laat ze maar doorgaan wij arabieren hebben geduld maar in 1 keer houdt het op..En wij hebben gezien wat ze onze broeders en zusters hebben aangedaan..dit soort mensen verdienen het niet om te leven die moet je levend begraven..het zijn net vampieren wallah…met geen genade…ik begrijp heel goed waarom hitler vergast heeft..ze verdienen het niet om te ademen wallah..ik hoop inshallah dat Allah het ze betaald zet en ik zeg altijd de klok draait nog…volgende keer jullie beurt..en weet je ze liegen ook zo goed echt triest ze zeiden overal dat er 13 doden waren gevallen volgens hamas op tv zijn er meer dan 180 dood..kijk maar naar sharon wie heeft ooit verteld of hij nog leeft of dood is hij is ook dood…maar ze liegen ze durven niet eens vooruit te komen met getallen hahahah wat voor volk ben je dan..wat zijn dat voor akties allemaal heel de wereld kijkt iedereen ziet het en geen een fucking europees land voornamelijk nederland doet er wat aan..ik vind het spijtig dat ik moet inzien hoe men achter israel staat…vooral in de nederlandse politiek ik schaam me met zo een bedrogen leugenachtige politiek en dat noemen ze dan met een mooi woord democratie westers…1 grote leugen echt waar…ik ben eenmaal heel correct en direct en ik ben niet bang voor mensen die in een leugen leven…soms denk ik deze wereld daar hoor ik niet in daar ben ik te eerlijk voor…el iman wa nefs…waatheid daar ben ik voor..geen politieke leugens dit is geen po;itiek meer dit is een spelletje mario 3…daar gaat wilders dan met zn praatjes over israel zijn grote vrienden…pure disriminatie extremer rechts kan ik me niet voorstellen en het wordt tussen de vingers gezien…het is dan volgens de rechter geen discriminatie…nou dan ga je toch niet denken dat ik niks ga zeggen ik spuug me gal op ze uit lekker belangrijk als hij het mag mag ik het zeker..thalaw….

  5. Henk el Makhloufi
    21 januari 2009 om 03:09 uur.

    Maghrebie. je heb gelijk,maar het is verdomd moeilijk om dat soort klootzakken zoals sommige op deze site hun zionistische mening ongenuanceerde te laten verkondigen.
    Maar primair hoort alle aandacht te gaan naar onze palestijnse slachtoffers van deze gruweldaden.
    Verder,wat zijn nu 10 aanhoudingen op een demionstartie van 2500 man,
    bij een beetje voetbalwedtsrijd heb je al snel 150 aanhoudingen en dan spreekt men van een rustige wedstrijd.
    Dus weer een hoop ophef om inderdaad de aandacht van de werkelijkheid af te leiden.

  6. mhamed
    22 januari 2009 om 02:51 uur.

    alles wat joods is negeeren,geen produkt,geen kontact.
    en de laffe arabieren doen juist hun broeken uit voor ze!!!

  7. Charif
    22 januari 2009 om 04:43 uur.

    Beste NAF

    Ik wil je mening niet beledigen maar de Saudi`s zijn samen met de israeli´s de grootste joden op deze aardbol. Die sjeiks die daar leven denken alleen maar aan olie olie en dollars!!

    Zodra ik die gasten zie op Al Jazeera moet ik bijna kotsen!

    Van een land zoals Saudi Arabie hoeven we echt nooit reacties te verwachten behalve diplomatieke gelul!

    Charif

  8. kano
    23 januari 2009 om 06:34 uur.

    Charif
    je hebt gelijk want die saudies met hun petrodollars hebben de arabieren vernederd ze zijn de loophonden van amerika, ze hebben niets te vertellen want ze moeten doen wat de zionisten en amerikanen hun zeggen, met hun petrodollars worden onze broeders in gaza en palestina vernederd en vermoord, wat die koning van saudie heeft gezegd is allemaal leugens dat is allemaal politiek daarmee wil hij het arabische volk een beetje sussen (soort kalmeermiddel) hij weet dat de hel zal uitbreken en hem in de grond zullen dumpen.