MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Saudi-Arabië: miljard voor wederopbouw

20 januari 2009 | in Politiek | 78 Reacties

palestinaSaudi-Arabië doneert 1 miljard dollar (755 miljoen euro) voor de wederopbouw van de Gazastrook na de drie weken durende aanval van Israël op de Palestijnse kuststrook. Dat maakte de Saudische koning Abdullah in Koeweit maandag bekend, volgens het Algemeen Dagblad.

De 22 landen van de Arabische Liga spreken maandag en dinsdag in Koeweit over hulp aan de Palestijnen en de regionale gevolgen van het offensief. Naar verwachting zullen de landen 2 miljard dollar beschikbaar stellen voor de wederopbouw van Gaza.

Er zijn 78 reacties

  1. Maghrebie
    20 januari 2009 om 09:42 uur.

    Dit is niets meer dan om de populariteit van Hamas af te zwakken. Want gezien de opstelling van SA tijdens de kinderslachting, zal het geld aan de corrupte Abbas geschonken worden zodat het zogenaamd bij de slachtoffers terecht komt.

  2. naf
    20 januari 2009 om 10:03 uur.

    Ben Blij dat Koning Abdullah zoveel geld beschikbaar heeft gesteld voor de Palestijnse staat..Nu alle arabische landen nog..Als israel dit keer weer toeslaat gaan alle arabische landen meedoen. Hoop dat ze nog vervolgd worden voor de brandbare stoffen die ze hebben gebruikt tegen de palestijnse bevolking. Maar tot nu toe zijn israel en Amerika de enige landen die hun mond niet hebben open getrokken. En dat ziet de Arabische wereld heel goed. Nu nog kijken of ze berecht worden. Zoniet dan breekt de hel uit bij de arabieren..Dat heb ik gistern vernomen van Aljazeera..de enige echte met echte beelden.

  3. Charif
    20 januari 2009 om 05:15 uur.

    DOMME DOMME DOMME DOMME ARABIEREN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Aan dat geld hebben ze niets domme domme hersenloze schaamloze Arabieren. Toekijken hoe onze moslimbroeders worden afgeslacht en worden vernederd en achteraf geld geven voor de infrasructuur en de wederopbouw daarvan.

    En de mensen dan die dood zijn en benen en armen missen?? Zijn die soms ook weer terug te halen met die miljarden?

    Schamen moeten die Arabieren zich. Inplaats van geld te doneren haddan alle Arabische landen legers moeten sturen om het Palestijnse volk te beschermen tegen de zionisten en moordenaars. Vooral die vieze landverraders Egypte die de grenzen dichthouden voor onschuldigen vluchten vrouwen en kinderen.

    Een schande om hedendaags nog te zeggen dat je Arabier bent!!

    Maar altijd met dat klote geld aankomen. Vooral die Saudi Arabie de amerika vriendjes met hun miljarden.

    Schamen moeten ze zich.

    Allah zal de Palestijnse bevolking bijstaan want aan de Arabieren hebben ze niets.

    Net als die Arabische Liga waar ze onder een kopje thee aan het kletsen zijn.
    Praatjes en nog eens praatjes…….

    Charif

  4. naf
    21 januari 2009 om 11:30 uur.

    He Charif ,

    Ik begrijp je frustratie wel maar wij arabieren willen geen oorlog voeren..En ja ni de gaza plat ligt moet er toch iemand geld verzamelen voor de wederopbouw van de GAZA ja en dat zijn de arabieren idd. Maar goed ik begrijp je standpunt wel..

  5. Jamal
    21 januari 2009 om 03:33 uur.

    Ben op zo`n moment dolblij dat ik niet afstam van dat zwakke volk…

    Weet je hoe dom en laag ze zijn? Sunhann Allah!

    Ze denken hun passieve gedrag te kunnen vrijkopen met die Petrodollars..

    Ik vind dit een vernederd gebaar jegens de Palestijnen, echt erg! Hschumma

    met die k. zwart geverfde sikken, Tfoe ik zag gisteren een foto van zo`n Saoudi prins/koning what ever….Echt zo`n homo handje had tie…

    Ya Rabi inno wat een k. k. volk!!!

  6. naf
    22 januari 2009 om 09:39 uur.

    He jamal,

    Wat praat jij allemaal over de arabische bevolking..Ben je een berber zeker? Als je zo een grote mond heb ik heb nog geen berber gezien die palstina heeft gesteund dus praat geen poep ja.. Arabieren vernederen omdat ze dollars hebben. Wat wil jij dan..het zijn de arabieren die elkaar helpen kan ik niet van een berber zeggen dus hou je mond over arabieren. En daarbij of het nou op een homo leek of niet alsnof jullie berberen er zo goed uit zien..altijd commentaar over anderen en op arabieren letten war ze zich mee bezig houden ga toch een leven zoeken man zoek een hobby je verveelt je zeker maar kijk eerst naar je zelf en je eigen volk wat hebben jullie bereikt dan in deze maatschappij vertel..Wil je nou biggie gaan doen omdat je de niveau van de arabieren niet kan bereiken als je geen verstand heb van arabieren en hun manier van leven moet je niet praten.

  7. ???
    22 januari 2009 om 12:06 uur.

    volgende keer moeten ze soldaten en wapens sturen tijdens de oorlog. en niet na de oorlog geld sturen, zodat ze kunnen zeggen: ‘tsja we hebben wel geholpen’

  8. Charif
    22 januari 2009 om 12:44 uur.

    Hallo NAF,

    De joden hebben ook de arrogantie om oorlog te voeren tegen de Arabieren.
    Waarom zouden de Arabieren in godsnaam geen oorlog terug voeren uit pure zelfverdediging.

    Met diplomatieke gezeik tijdens een oorlog waarin mijn broeders (kinderen, vrouwen en oude mannen) worden vermoord, mensenrechten worden geschonden en moskeeen worden opgeblazen hebben wij niets.

    Keihard terugslaan moet je!

    Zolang dit niet gebeurd zullen ze ons altijd vernederen en kleineren!

    Bedankt voor je reactie!!!

    Charif

  9. mhamed
    22 januari 2009 om 02:28 uur.

    wat dat betreft ben ik ook blij dat ik niet de bloed heb van dat volk.

    SCHANDE!!!

  10. Charif
    22 januari 2009 om 10:00 uur.

    KOMOP BROEDERS EN ZUSTERS!!

    Laten we nu niet elkaar gaan afbekken als moslims( Marokkanen) zijnde. En al helemaal niet op deze site. Sommige zullen daar echt van smullen!

    Ik ben zelf een Arabische Marokkaan en schaam me dood in deze tijd te zeggen dat ik een Arabier ben. Met mij zullen vele dit denken geloof me!

    Maar dit geeft Berbers niet het recht ons zwart te maken net als wij de Berbers ook niet zwart mogen maken.

    We zijn allen een, Berber, Arabier, Sousie etc etc. SAmen vertegwoordigen wij Marokko.

    Als wij in oorlog uitbreken met wie dan ook vechten ook niet de Berbers los van de Arabieren maar slaan we de hand in een!

    Samen staan we sterk. Ik ben dat gezeik echt zat onderling!

    Dat is nou juist wat die graf joden willen!

    We moeten elkaar steunen en je frustaties en woedde afreageren op de juiste mensen!!

    Ik hoop dat jullie dit met mijn eens zijn!

    Thallawww

    Charif

  11. Henk el Makhloufi
    23 januari 2009 om 11:35 uur.

    Als we nu eens beginnen om al hier op deze site elkaar te respecteren.
    Dat we elkaar niet langer beoordelen en veroordelen op grond van de afkomst of de afkomst van onze ouders.
    Gisterenavond was er een uitzending op Nederland 2 over de komst en afkomst en de gevolgen van de Marokkaanse gastarbeiders naar ons land.
    Daar hadden jullie kunnen zien wat deze mensen hebben moeten doormaken en wat voor soms vernederende behandeling ze hebben moeten ondergaan.
    Ik heb dit allemaal persoonlijke meegemaakt ook de bizarre omstandigheden waaronder ze gehuistvest waren.
    Deze mensen ondergingen dat allemaal met maar een doel:
    JULLIE EEN BETER LEVEN TE KUNNEN VERSCHAFFEN EN EEN TOEKOMST TE KUNNEN BIEDEN!!!!!!!!!!
    Schaam jullie eigen voor het gedrag wat je hier soms tentoonstelde.
    Dat is een echte Marokkaan onwaardig!!!!!
    Waar is jullie trots gebleven????
    Denken jullie dat je ouders dit voor ogen had toen ze allles verlieten voor jullie toekomst en hun familie in Marokko
    Dat er in dit land een stelletje strontfiguren rondlopen die jullie het leven willen zuur maken hebben zij ook niet kunnen voorzien.
    Maar dat moet juist een reden zijn om met elkaar de schouders onder de problemen te zetten en op te komen voor allen van Marokkaanse afkomst of met Marokkaanse voorouders in ONS land.
    Er worden hier uitlatingen gedaan die rechtstreeks van die limburgse vlaaienkop zouden kunnen komen.
    Waar zijn we nu verdomme mee bezig.
    Schaam je eigen!!!!!!!!!
    Henk el Makhoufi
    opperbob2@live.nl
    Als je me iets wil zeggen kan dat gewoon op bovenstaande mail adres

  12. Jamal
    23 januari 2009 om 11:38 uur.

    Aan alle Marokkanen die denken dat ze Arabier zijn.

    Ik bedoel in mijn bovenstaande posting geen Noord-Afrikanen, oftwel Maghrebbijnen.

    Ik bedoel ook geen Libanezen, Asyriërs, Iraqezen, Turken, Jemenieten, Omanieten, Palestijnen etc.

    Dit zijn nm geen Arabieren, zij spreken vaak wel Arabisch en dragen wat van een Arabische cultuur maar zijn het zeker niet.

    Van de 30 miljoen Marokkanen, en de Algerijnen Libiërs kun je donder op zeggen, heeft DNA onderzoek uitgewezen dat zij geen Arabieren zijn.

    Het waren de verArabieseerde Berbers van Libë Algerije etc die de Islam verspreidde met een handjevol Arabieren, dit is alom bekend ionder de wetenschappers, Arabisten en Berberologen.

    Dus believe it or not , jullie zijn alemaal Berbers, alleen de Riffijnen hebben zich niet laten verArabiseren en jullie wel, dit is `t enige verschil…

    Er zijn wel veel mensen in de Maghreb die denken dat ze Arabieren zijn omdat ze de taal spreken, dit is hetzelfde als een Maleis die denkt dat hij een Arabier is wanneer hij of zij Arabisch spreekt..

    Kijk de meeste Marokkanen wilde vroeger aantonen en bewijzen dat zij van de profeet afstammen of uit het Midden Oosten kwamen, je kreeg hierdoor meer aanzien, ze flansde allerlei mooie versierde documenten in elkaar om maar aan te tonen dat ze niet Berbers waren.. heel zielig eigenlijk..

    Maargoed ik ben er wel een met allle recht trots, wij Riffijnen hebben geen petrodollars maar wel BALLEN hahahaha

  13. Charif
    23 januari 2009 om 12:51 uur.

    Beste Jamal op de manier hoe jij denkt over Arabische Marokkanen kan ik je alleen zeggen dat je onzin loopt te verkondigen.

    Wil jij mij soms wijs maken dat meer dan 30 miljoen mensen mee hebben gedaan aan een DNA onderzoek?

    Bij CSI Miami zeker.

    Dus de mensen uit Rifgebergte zijn beter dan de Arabische Marokkanen want daar komt het wel op neer in jou tekst!

    Jammer dat er nog mensen zijn die denken zoals jij, waarschijnlijk een keer een verkeerde ervaring gehad met een Arabier in Marokko.

    Kijk als de berbers (NIET ALLEMAAL!!) nou gewoon eens Arabisch leren kunnen ze beter communiceren met ons Arabieren en komt er niet zo een kloof. En kunnen ze ook naar steden als Fes, Agadir, Casa, Rabat, Meknes, Marrakech, Tanger gaan als uitje en blijven ze niet alleen rondhangen in Nador en Al Hocheim!!

    IK BEN HET MET JE EENS DAT DIE VIEZE GORE ARABISCHE SJEIKS UIT SAUDI ARABIE ZAKKENVULLEN EN WEGGOOIERS ZIJN EN ZULLEN BRANDEN IN HEL VOOR WAT ZIJ DOEN. MAAR LAAT DE ARABIEREN UIT MAROKKO MET RUST EN PRAAT NIET ZO NEGATIEF OVER ZE!!

    Ik laat het hier maar bij maar het is echt pure bullshit wat je hierboven schrijft.

    Als jij een Marokkaan bent ben ik Wilder?????

    Charif

  14. kano
    23 januari 2009 om 06:17 uur.

    Henk el Makhloufi

    dank u zeer voor deze tekst, sommige zitten hier elkaar te beschuldigen van jij arabier en jij berber terwijl ze allemaal Marokkanen zijn, we moeten niet vergeten dat de arabieren van vroeger niet de arabieren van nu zijn, de arabieren hebben een rijk geschiedenis de huidige leiders zijn lafaards maar het volk niet, als arabier of berber moeten we trots zijn op ons en op ons voorouders die het geschiedenis hebben geschreven, denk aan de overwiningen van de arbieren in het verleden in juruzalem in spanje en ze hebben ook de basis van kennis (rekenkunde, geneeskunde, sterrenkunde e.d.) vastgelegd, de arabieren zijn niet zwak maar de leiders hebben het arabisch volk vernederd, maar ik ben optimistisch want in de nabije toekomst zien we wat anders.

  15. Jamal
    24 januari 2009 om 09:21 uur.

    Ma3lich broeder,

    Wallah ih haat geen Arabisch talige Marokkanen of Algerijnen of wie dan ook!

    Alleen, beste broeder wat ik duidelijk wil maken en scherp wil stellen is dat onder de verArabiseerde marokkanen een bepaalde superioriteitsgevoel hangt die stinkt en uitgewassen moet worden.

    Wij Imazighen moeten Arabisch leren? Waarom leren de VerArabiseerden geen Berbers? Of doen nooit de moeite om de Imazighen wat meer respect te geven die wij overigend verdienen.

    Maar maakt niet uit, je laat nog eens duidelijk het typisch standpunt zien van die ontwikklede mensen uit de steden, hoe zij over ons denken ze3ma,

    OPDONDEREN MET JE ARABISCH ALS JE ZO DOET, WIJ HEBBEN GEVOCHTEN VOOR ONS LAND, tegen de kolonoisatoren als LEEUWEN..

    VAN TANGER met de JBELLA die een beetje anders dan ons zijn maar ook erg veel waarde hechten aaan hun VRIJHEID!! DE prachtige stam van de Anjera bij Tanger bv.. dat waren ook MANNEN..

  16. Henk el Makhloufi
    24 januari 2009 om 02:00 uur.

    Kano en andere die het horen/lezen willen!!

    Gezamenlijk zijn we sterk!!!

    Je moet de geschiedenis kennen om het heden te beheersen..

    Maar dat is iets anders dan terugvallen op etnische afkomst of samenstelling.

    Als we dat doen zijn we geen haar beter dan degene van wie we vervolging willen.

    Allemaal ben je Marokkaan en hier ben je onlosmakelijk verbonden met Nederland!!

    We hebben elkaar hard nodig in de komende politiek opstelling voor vele zaken en de toekomst.

    Dan is er geen plaats voor etnische toespelingen of beoordelingen.

    Wees trots op je Marokkaan zijn!!!!

  17. Charif
    25 januari 2009 om 11:47 uur.

    Jamal,

    Ten eerste kan ik je vertellen dat de meerderheid Marokkaanse vrienden in mijn omgeving Berbers zijn en niet Arabisch.

    Voor de rest ga ik niet al te veel in op jou tekst hierboven omdat ik geen zin heb om als 2 Marokkanen (jij & ik) elkaar belachelijk te maken.

    Ik heb respect voor een ieder die uit Marokko komt!
    Het zal mij me reet roesten of die Marokkaan van het platteland, bergen, sahara, stad en of vuilnisplaats komt.

    Dat ik volgens jou woorden een ontwikkelde Arabier uit de stad ben vind ik dan ook echt een belediging!! Mijn dank hiervoor!

    Daarnaast zal jij vast wel voorouders/familie hebben in de steden van Marokko dus die heb je bij deze dan ook beledigd! Ook hun dank hiervoor

    Zoals Henk hierboven beschrijft “ Wees trots op je Marokkaan zijn“!

    Ik voeg daar dan wel aan toe door OOK respect te hebben voor andere Marokkanen!!!

    Laten we elkaars krachten bundelen voor de mensen op deze site die het verdienen en niet op elkaar broeder!!

    Charif

  18. moena
    25 januari 2009 om 06:55 uur.

    helaas heb je nog steeds domme mensen als naf walgelijk gelijk beginnen schelden van je bent zeker een berber, jamal komt voor palastijnen en dat zijn geen berbers hij is boos op arabieren die niks doen en alleen toe kijken van bv eerste een bom op je gooien en dan kijken na afloop of er wat te helpen valt, hij voelt gewoon die verdriet en die ellende die ze voelen dat kan ik van jouw niet zeggen want je woede en haat op berbers is hier erger dan op degene die bommen op je broeders gooien, het zegt genoeg over je zelf dus als men je geld geeft ben je eigen verminkte broeders al vergeten, geld maakt alles goed voor naf en over berber dat we niet helpen je moet niet praten over zaken waar je geen verstand hebt als een volk die behulpzaam is dan zijn het berbers wel ik ken heleboel die geld inzamelen en die kinderen sponseren voor 35 euro per maand. Charif ik zeg je petje af voor je KLASSE we zijn voor eenheid en niet tegen elkaar.

  19. Jamal
    26 januari 2009 om 12:00 uur.

    Nee me voorouders komen uit het platteland en hebben altijd als nomaden geleefd. Trots en geharde Imazighen, met een duidelijke morele code van eer, die wanneer gekrenkt werd scherpe reprecussies had voor de overtreder.

    Het woord van iemand is zijn eer, zijn eer is zijn leven, snap jij dit Charaf?

    Ik zal je wat zeggen met je Marokkaanse eenheid, je bedoelingen zijn goed. Maar ga geen Marokkaanse nationalisme prediken die Pro Makhzan is want dat ben ik niet echt zeg maar. Ik ben Pro Marokko, Algerije, Libië,Mauritanie.

    Maar boven alles ben ik Pro Arrifi, Pro Noord-Marokko, dit zijn MIJN mensen, dit is mijn land. Ik heb niet zo heel veel met Fez, Rabat of iet dergelijks.

    Maar ben ook pro-Marokko omdat Marokko veranderd, De Koning veranderd, daarom ben ik pro en we moeten ook de handen uit de mauwen steken inde Rif. De Mocro`s in de benelus moeten hun krachten bundelen voor onze ARRIFFF……..

  20. Jamal
    26 januari 2009 om 12:00 uur.

    @ Moena je bent lief

  21. Charif
    26 januari 2009 om 04:13 uur.

    MIJN NAAM IS CHARIF EN GEEN CHARAF

    JE BENT GEFRUSTEERD JAMAL. DAT BEGRIJP JE DENK IK WEL

    GA HULP ZOEKEN BIJ EEN INSTELLING!! PRATEN HELPT!!

    IK HEB WEL MEDELIJDEN MET JE ECHT WAAR…………

    EEN GEFRUSTEERDE BERBER……………… JAMMER DAT ER NOG MAROKKANEN ZIJN ALS JIJ.

    MAROKKANEN ALS JIJ MAKEN MAROKKO TEN SCHANDE EN ZORGEN VOOR ONDERLINGE HAATGEVOELNS JEGENS ELKAAR, GELUKKIG BEREIKEN JULLIE ER HELEMAAL NIETS MEE EN WORDEN TYPES ALS JIJ IN MAROKKO METEEN DE KOP INGEDRUKT MET JE PRO DIT PRO DAT.

    EEN BONK FRUSTRATIE BEN JE!!

    EN JE BENT OOK NOG EENS EEN SCHANDE VOOR DE BERBERS UIT HET RIFGEBERGTE, EEN ZWARE SCHANDE.
    IK KEN ER GENOEG EN DIE PRATEN OVER SCHANDE OVER JOU SOORT.

    ZOALS IK AL ZEI, GA HULP ZOEKEN EN ER OVER PRATEN!!

    GET A LIFE………………

    EN JA IK BEN VOOR EEN MAROKKAANSE EENHEID MAAR LET WEL OP ZONDER TYPES ALS JIJ!!!

    CHARIF

  22. joop van laarhoven
    26 januari 2009 om 07:51 uur.

    JAMAL,
    Berbers komt toch van Barbaren,dus ze hebben in Nador Barbaren opgepakt.
    JoopEssaouira

  23. Azidan
    26 januari 2009 om 10:43 uur.

    Salam Aleikoum,

    Ik ben een berber, en ik sluit me aan, bij het standpunt van Jamal

    De Arabieren zijn een schande voor de Ummah, zoveel geld, zoveel wapens, zoveel mensen, ze zijn met 300.000.000 en ze schijten in hun broek van 5 miljoen Joden, die overigens semieten zijn zoals hen,

    Hugo Chavez heeft de Israelische Ambassador overigens weggestuurd, welk ander Arabische land heeft dat dan wel gedaan?

    Arabieren zijn de schuim van de zee, ze zijn niks waard,

    Ze zeggen wat hebben wij Berbers bereikd, “wij berbers hebben zeer veel bereikd, namelijk tot op de dag van vandaag hebben we nog steeds onze taal, gewoontes en cultuur behouden na zoveel DUIZENDEN jaren”

    Wij Berbers hebben Marokko overeind gehouden, Marokko dat geen petroleum heeft, maar dat er in geslaagd is te concurreren met haar jaloerse buurland Algerije die WEL petroleum heeft

    Wij Berbers, de Souassa en Riyafa hebben Marokko overeind gehouden door onze jaarlijkse geldtransfers,

    Dus een beetje dankbaarheid is gevraagd, verder nog hoeven wij geen Arabisch te praten om naar andere Amazighsteden te gaan zoals Rabat, Tanger, Marrakesh, Fez, dat zijn allen “Amazigh” steden, en wie dat ontkent is alsof hij ontkend dat de nacht gelijk is aan de dag,

    Ik ben er trots op dat ik Amazigh ben en niet Arabier, ik ben blij dat er nog mensen rondlopen zoals Jamal,

    Ik ben een jaartje naar Dakhilya geweest, en wallah, op een week tijd heb ik al m’n geld opgedaan terwijl Al Hoceima hoe klein het ook mag zijn, het blijt proper, hygienisch, authentiek, deftig, goedkoop, maritiem, kortom beter dan Tanger en Tetuan tegelijk,

    En als Al Hoceima dan niet zo goed is, waarom noemen de Arabieren het dan “het Pareltje van Marokko” of waarom noemen ze het dan “Europa van Marokko”

    Waarom puilen de ogen van Arabieren uit als zij in Al Hoceima zijn??? Omdat ze zich afvragen “Hoe komen die Berbers aan dat geld ondanks alle tegenwerking”????

    Wij Berbers “onder Abdel Krim Al Khatabi hebben het gecombineerde leger van de Fransen, Spanjaarden en onthou het goed ” de Arabische verraders”, wij hebben hen de angst van hun leven bezorgd”

    Ik ben niet gefrustreerd, helemaal niet, ik ben gefrustreerd, omdat onze Palestijnse broeders hard aangepakd worden terwijl de Arabische leiders komen samen bijeen voor “drie minuten stilte” haha,

  24. Azidan
    26 januari 2009 om 10:45 uur.

    En Charif nogmaals alstublieft gebruik geen CAPS,

    Waarom moet een kut-Arabier weeral “CAPS” gebruiken???

  25. hassanhasson
    26 januari 2009 om 11:35 uur.

    Laarhoven is waarschijnlijk een samenstelling van een LARVE dat zich nestelt in kleine wondjes in de HOEVEN van viervoetige dieren.

  26. hassanhasson
    26 januari 2009 om 11:50 uur.

    Mensen, probeer eens onderscheid te maken tussen Arabisch bevolking en niet verkozen lafhartige en corupte leiders

    Wat een gezeik is hier gaande! Berber dit… Arabieren dat.. zus en zo.. dit is een teken van grondig stommiteit van jullie allllllllllllllllllllen
    Zal ik jullie één ding zeggen WIJ ZIJN ALLEN ÉÉN POT NAT!!!!!!
    Heb nut voor je gemeenschap en geen last!

  27. Charif
    26 januari 2009 om 11:51 uur.

    Azidan,

    JAMMER DAT JE JEZELF ZO VERLAAGD!!!!
    IK GA NIET OP JOU TEKST IN

    ZOU ZO ZONDE ZIJN VAN MIJN TIJD!!!

    WEER ZO EEN ONONTWIKKELDE BERBER!!

    Charif

  28. Charif
    27 januari 2009 om 01:37 uur.

    HassanHasson,

    Ik ben het volledig met jou eens.
    Helaas zijn er toch Marokkanen op deze site die hun mede Marokkanen moeten beledigen omdat ze uit de steden komen (Arabieren) en ze van alles verwijten.

    De term “we zijn allemaal Marokkanen“ snappen zij niet of ze willen het niet snappen.

    Ze snappen nog steeds niet dat ze de link tussen de regeringen en sjeiks van de Arabische landen rond Palestina niet kunnen en mogen vergelijken met de Marokkaanse Arabieren bevolking uit Marokko.

    Want dat is wat zij doen, zij kotsen nu op alle Arabieren uit Marokko omdat de Arabische regeringen Gaza niet heeft bijgestaan tijdens de moordpartijen en holocaust.

    Alsof wij Arabieren het hebben goedgekeurd en leuk vonden wat daar gebeurde.

    Ik kan het ze in ieder geval niet duidelijk maken!

    Charif

  29. Azidan
    27 januari 2009 om 01:37 uur.

    Charif, ik beschouw dit niet als tijdverspilling, ik beschouw dit als het jou onderwijzen, als het kennis doorgeven, of ben je verrast dat een Berber zo spreekt?

    Men zit hier Berbers af te schilderen als racisten, terwijl wij berbers wij zouden onze ziel geven voor de Palestijnen, ongeacht zij Arabier zijn of niet-Arabier,

    Maar ik raad jullie aan om te zien hoe

    een Algerijnse Arabier zich gedraagt tegenover een Marokkaanse Arabier, en omgekeerd, en je weet genoeg,

    Ik heb zeer veel gevechtjes mogen zien tussen Algerijnse Arabieren en Marokkaanse Arabiertjes, het is inderdaad zonde,

    Terwijl wij Imazighen voelen ons solidair met alle Moslims

    Ik heb zelfs ooit gehoord van een geval van een Palestijnse meisje waarvan de ouders zijn gaan wonen in de Rif, ze hebben “expliciet” gevraagd om geen Tarifit te lezen op school,

  30. joop van laarhoven
    27 januari 2009 om 02:09 uur.

    Hassanhason,
    Kun je begrijpen als een buitenstaander als ik(larve en hoeven) dit allemaal lees ,die tweestrijd tussen de bevolkingsgroepen niet begrijp.Evenzo als de soeniten en siieten.Ieder weet EENDRACHT MAAKT MACHT.
    Ik zou niet in Maroc wonen als ik geen respect had en verbondenheid zou voelen met alle inwoners ,wat en wie het ook is.
    Joop Essaouira

  31. HAMAS
    27 januari 2009 om 02:15 uur.

    @ azidan

    Dit is echt een droevig verhaal broeder
    je moet je (schaaaamen) van wat je zegt hier zo,
    hoe moet iemand als een nederlander hier op reageren van jou droevig vehaal?
    wat moet men denken over ons als marokkaanen die zo grof tegen elkaar doen aanspreken?
    we horen elkaar niet met zo’n taal aan te spreken arabieren of berber,wat is het het verschil eigenlijk in gods naam.
    is het niet genoeg van wat nederlanders over ons denken in deze tijdperk
    ze willen ons splitsen als het aan hun ligt en niet alleen marokko of andere arabiche landen maar ook onze fammilies,dus moet je je eens voorstellen!
    ik ben zelf marokkaans half arabich half berbers en geloof me ik ben er zooo trots op,niemand kan dat van me af nemen dus wat moet ik nou over jou denken of andere als het ware?
    wees gewoon je zelf azidan gewoon (marokaan)want je denkt je te kunnen splitsen en dat doe je zonder na te denken dus,schaaaaam je!!!!!

  32. HAMAS
    27 januari 2009 om 02:20 uur.

    “Voorzeker, Allah verandert de toestand van een volk niet voordat zij veranderen hetgeen in hun hart is.” (Zie de vertaling van de betekenissen van de Koran, soera ar Rad 13, vers 11

  33. Jamal
    27 januari 2009 om 04:17 uur.

    Waarom zijn onze standpunten zo anders vraag ik me af?

    De Marokkaanse Arabieren weten niet dan de Sultan vabn Marokko ons heeft verraden aan de kolonisatoren.

    De Marokkaanse Arabieren wetren niet dat wij onafficieel zijn bezet door de Maghzan, eigenlijk geript.

    Het gebied van de Blad al Maghzan was rond 1900 alleen maar de 5 koningssteden. De Riffijnen zoals andere Imazighen heete toen Blad al Siba. Hierna hebben wij gevohten onder Abdelkarim tegen buitenlandse bestuur. Een Riffijn gaat liever dood in strijd dan bezet worden door buitenlanders. Toen de Istiqlal het Rifgebied ( Riffi + Jbella ) en bloc van de Spaanse bezetters overnam, waren wij het er niet mee eens. maargoed…..

    @ Charif ik ga je niet beledigen, ik probeer beschaafd met je om te gaan, mar weet dat ik een resolute Leeuw kan worden zonder genade als jij zo onrespectvol blijft, tegen je medelander van de huidige politieke/bestuurlijke realiteit van Marokko.

    @ Ik ben geen neppe nationalist die zogenaamd de Koning van Marokko eert, alle Maghrebbijnen zijn gelijk! Ik ben niet zoals de Marokaanse nationalisten tegen Algerijnen omdat de Istiqlal mij dat heeft wijsgemaakt. Nee Charif ik lees.. Iqra broeder Iqra… Ik ben niet tegen verdeeldheid, maar praat niet ocer iets wat niet bestaat…..Ik ben net zo min een Marokkaan als ik een Algerijn ben maar dit snap jij niet dear Charif..

    Ma3lich ik wil de umma niet verscheuren of verdelen, we moeten inderdaad een eenheid zijn. Maar we moeten de waarheid niet ontkennen en alle slachtoffers en wandaden onder het mom van “eenheid en neppe dreiging van Algerije of het Westen ” ontkennen.

    Sorry broeders maar ik moet eerlijk zijn naar mezelf, Allah heeft ons bevolen te studeren en te lezen. Als de conclusie die ik hieruit haal van jullie verboden is dan zou ik goed nadenken of je dat voor jezelf en naar de andere kunt goedpraten.

    NOGMAALS Ik steun de Palestijnen met mijn hart en ziel, ik doe mijn best een goede mens te zijn en me in te zetten voor Marokko en daarbij ben ik een Arrifi
    die zijn afkomst NOOIT en NIMMER zal vergeten..

    Thalla

  34. Jamal
    27 januari 2009 om 04:26 uur.

    @Charif en Hamas

    Doe maar stoer met toffe namen, zijn jullie van die radicale jongeren die de weg kwijt zijn?

    Azidan`s kennis is niet door jullie te evenaren maar goed dat hij het gedult heeft jullie te onderwijzen. Ik doe mijn pet af voor hem en dat betekend veel voor een Riffi.

    Wallah ik meen `t jullie zijn onwetend vergeleken met hem. Kijk jullie zijn niet verantwoordelijk voor het feit dat jullie de Maghzan helemaal ok vinden en Algerije haten maar zie dit als een kans om kennis op te doen. Of denken jullie het antwoord te vinden in Bougari of Muslim overleveringen? Algerije heeft in zijn oafhankelijkheidsoorlog 1 miljoen levens opgeofferd, dus respect is op z`n plaats.

    Ga eerste wat boeken lezen om jullie kennis proberen te verhogen want dit gemis tekend heel slecht af op jullie afkomst.

  35. kano
    27 januari 2009 om 06:48 uur.

    ik ben zelf een berber maar mijn ouders zijn in algerije opgegroeid en we praten thuis gewoon arabisch en heb veel familie in casa en het westen van Marokko wonen, er is geen verschil tussen een berber een een arabier ze zijn een pot nat, wij berbers hebben het ook hier in nederland verpest 90% van de marokkaanen hier zijn berbers wat hoor je over ons in de dagelijks nieuws alleen maar negatieve dingen , drukshandelaars pooier loverboys inbrekers tasjesdieven enz enz , naar school sporten of iets anders nuttigs doen willen ze niet enz enz. ik heb er nooit problemen met de arabieren ze zijn ook onze broeders. marokkaanse arabieren zijn niet de arabieren van het middenoosten en trouwens er wonen slechts 17% arabieren in marokko de rest is berber (emazighen, eshelhien en erifien)

  36. Charif
    27 januari 2009 om 11:40 uur.

    Jamal je hebt helemaal gelijk!! O ja en Azidan ook.

    Julie worden met jullie kennis later vast burgermeester denk ik hoor.

    Betreft het mij kennis bijbrengen & onderwijzen??
    Tja wat zal ik daar op antwoorden.
    Het enige wat jij en en je maatje Azidan doen is het herhaaldelijk beledigen van Marokkaanse broeders die van Arabische komaf zijn.

    Je moet je diep schamen heel diep!!

    En over het mij niet willen beledigen, scroll helemaal naar boven toe en lees alles nog eens rustig door. Spontaan kom je op de ontdekking wie dan wie eerst heeft beledigd!

    Of had je daar een stukje gemist??

    Lees ook goed waar dit onderwerp daadwerkelijk over ging en wat voor wending het nam met erg lage niveau doordat er mensen begonnen te spuwen over Arabieren zijn dit en de Berbers zijn beter…..triest triest….

    Ik neem je dat niet kwalijk, het aard van het beesje zou je het kunnen noemen. Jij hebt een bepaald vooroordeel dat Arabieren niets zijn, landjepikkers zijn en zwak zijn en dat Berbers mannen zijn, meer waard zijn en meer eergevoel hebben en noem maar op al die BULLSHIT.

    Ik weet dat je die mening niet met mij deelt…..MAAR… de grote grote Marokkaanse meerderheid wel (wereldwijd).. En daar moet jij het mee doen en mee leren leven en dat geldt ook voor je maatje Azidan!

    Ik blijf bij mijn standpunt dat er totaal geen verschil is tussen welke bevolkingsgroep dan ook in Marokko. Ik kan met Berbers opschieten en hun ook met mij want ik heb geen vooroordeel en doe niet aan hokjes plaatsen, iets waar jij en Azidan blijkbaar erg goed in zijn.

    Leven jullie maar lekker verder met je haat en wrok tegen je medebroeders! Succes wil ik je erbij wensen.

    En Jamal over de vraag of ik en Hamas radicale jogeren zijn, volgens mij snap jij het nog niet helemaal en tik je de berichten hierboven terwijl je aan het slaapwandelen bent midden in de nacht, want volgens mij is het taalgebruik van mij en van Hamas beleefd en respectvol en is jou taalgebruik en die van Azidan RESPECTLOOS tegenover mij en andere personen.

    Voorbeeld daarvan is hierboven het bericht van Azidan naar mij toe met de tekst “Kut Arabieren“ en meerdere beledigingen van jou (te veel om op te noemen)…………………..ff nadenken radicale jongeren zeiden jullie!!! Volgens mij hebben jullie het over jezelf!

    Jullie vernederen iedereen als je het er even niet mee eens bent, ik kan jullie beiden een ding meegeven:

    ALS JULLIE ZO SLIM WAREN, EN KENNIS BEZATEN DAN ZOUDEN JULLIE NIET SCHELDEN EN VERNEDEREN WANT DAT DOEN GELEERDE MENSEN NIET.
    DIE PRATEN ONDERLING MET VEEL RESPECT EN MAKEN HUN STANDPUNT DUIDELIJK OP EEN BESCHAAFDE MANIER ZONDER JULLIE TYPEGEDRAG!

    BESLAMMAH BROEDERS……………

    Charif

  37. Jamal
    28 januari 2009 om 09:20 uur.

    Typisch, waarom ga jij niet in op hetgeen ik stel wat betreft de Maghzan het superioriteitsgevoel van de Arabische Marokkanen enz.?

    Omdat jij hier weinig van af weet, zet die Arabophone bril eens af, stap is van die nationalistische fiets af en durf eens na te denken.

    Je bent mij alleen aan het aanvallen en mij aan `t vertellen dat ik me moet schamen.. SCHAMEN wajak? Jij soort weet niet eens wat schaamte is!!
    Moeilijk hè ingaan om wat ik zeg! Heel zwak hoor…

    Jou onwetendheid van de geschiedenis is zo erg dat je wel boos wordt vooral als jij met van die absolute standpunten komt en bepaalde realiteiten intkend.

    Mohim, je probeert mij persoonlijk aan te vallen door de hele tijd te zeggen dat ik wrok heb en haat tegen Arabische Marokkanen. Maar hier trap ik niet in beste jongen.

    Ik ben niet uit op verdeeldheid, ik EIS erkenning! Waarheid staat voorop..

    Je bekijkt het maar… Mensen die denken als jij gaan Marokko kapot maken, nu het volk wakker wordt gaan ze hun rechten eisen..Ga maar steek je kop in `t zand voor de WANDADEN van de Maghzan.

    Schamen yak? Ik ? wajak?

  38. Charif
    28 januari 2009 om 10:33 uur.

    Kano je hebt helemaal gelijk!!
    Maar probeer dat sommige mensen maar eens duidelijk te maken!

    Charif

  39. Azidan
    28 januari 2009 om 11:04 uur.

    Salam Aleikoum, broeders en zusters,

    Ik heb nooit een hekel gehad aan Arabieren of gearabiseerde Berbers of Turken of wat dan ook,

    Ik besef maar al te goed dat ik soms te ver ga in m’n beledigingen waarvoor m’n excuses, wallah,
    Het verleden is het verleden, maar we moeten leren uit het verleden, vind ik toch,

    We zijn allen EEN, Allah is EEN, en de Ummah is EEN

  40. Henk el Makhloufi
    28 januari 2009 om 12:32 uur.

    En op basis van het bovenstaande onderlinge verdeeldheid zullen bepaalde politeke partijen hun voordeel behalen.
    Juist de onderlinge verdeeldheid werkt ultrarechts in de hand en handhaafd hen in het politieke stijdtoneel.
    En is dat de bedoeling?

  41. HAMAS
    28 januari 2009 om 01:35 uur.

    @CHARIF

    Petje af voor jou broeder CHARIF en alle respect voor jou en dit betekent ook echt veel voor me
    geloof me CHARIF laatje je niet gek maken door 1 of een ander zoals die twee (RESPECTLOOS ) landgenoten die de normen en waarden niet kennen
    van de islam.
    Je kunt ze geen broeders noemen ,want broeders zijn moslims die niet ontkennen dat er een verschil is tussen een moslim is, arabier of berber ,schinees , indiaan,zwart of wit is.
    En neem maar van mij aan dat dat het echt tijd verspelling is om met (ze) verder in te gaan op deze onderwerp… gewoon zonde van je tijd!

    beslama broeder CHARIF

  42. ArabMocro
    28 januari 2009 om 04:13 uur.

    Ongelooflijk wat een dom gelul Jamal & Azidan,

    Slaat helemaal nergens op, neem een voorbeeld aan de denkwijze van Charif. Hij heeft gelijk en probeert jullie dat op een normale wijze kenbaar te maken.
    Ik sta dan ook echt volledig achter hem.

    Er is geen verschil onder Marokkanen, en wat jullie doen is totaal respectloos!

  43. naf
    28 januari 2009 om 05:42 uur.

    So wat een reacties zeg over arabieren en berberen tering..We zijn allemaal marokkanen en laten we het zo houden ook. En daarbij het maakt niet uit of je arabier of berber bent maar ik had gereageerd op een iemand die een bekrompen mentaliteit heeft en ja het zijn toch meestal de berberen die zo bekrompen zijn of vergis ik me nou. En ja hoor uiteindelijk was het ook een berber. Dus ik had het goed. Het zijn toch ook volgens jullie de arabische meiden die je niet als vrouw wilt hebben omdat ze zogezegd te verwesterd zijn…terwijl jullie berberse meiden wel meestal met arabieren omgaan en geen berber willen hebben vanwege de mentaliteit en omdat ze zo bezitterig zijn tegen de vrouwen. Ja dat is eenmaal een kern van waarheid. De berberse mentaliteit vind ik bekrompen ja zoals de marokkanen in nederland waarvan 99% berber van is. Dus bij de arabieren ligt het niet. En dan nog even een antwoord van jullie dat jullie BALLEN hebben welke ballen zijn dat dan? wat hebben jullie dan gedaan wat betreft hulp aan GAZA? Geld op straat verzamelen en bedelen dat is wat anders dan een rijke sheick waar je niet aan kan tippen. Ja en dan dat ze rijk zijn en jij het je niet kan permiteren scheld je arabieren uit dan moet je ook een volle lading van mij de arabier verwachten. En op de reactie van waarom wij arabieren geen iniatief nemen om berbers te leren is dat een taal dan? En waar kan ik het gebruiken buiten de noorden van Marokko nergens over de hele wereld gek!! En arabisch is de hoofdtaal in Marokko. Ik hoor overal reacties tuurlijk mag je trots op zijn waar je vandaan komt maar ik ben dat ta3rabt dit en ta3rabt dat zo zat. Altijd commentaar en op elkaar blijven letten..ga toch een leven zoeken of een hobby dan je constant bezig te houden met arabieren en jezelf prijzen als je geen rode cent aan GAZA kan bieden!!

    Dus hou eens op met dat gezeik over arabieren het zijn de arabieren de Marokko Runnen en geen berberen helaas..Maar maakt niet uit als jullie je meer inzetten voor de arabieren krijg je er ook wat voor terug ipv racistische opmerkingen te geven over arabieren..Weet je wat ze zeggen bij ons over mensen die alleen een grote mond hebben en niks onder hun reet hebben.

    GERSTOE HELFA OE JETGATA NAAR!! Voor degene die geen arabisch verstaan deze gezegde betekend..zijn kont is net een matje, en loopt over het vuur…Dit gaat voornamelijk over mensen zoals jullie die de arabieren uitschijten als geen mannen wat verstaan jullie dan onder mannen met BALLEN hoor jezelf nou spreken..ZIELIG zeg…tering Als je niks onder je reet heb waarmee je kan vechten zoals geld wat de arabieren in het middenoosten wel hebben moet je niet praten..

  44. moena
    28 januari 2009 om 07:58 uur.

    vergis je je niet kano ondanks dat hier veel berbers wonen en kate kwaad uithalen daar zitten echt shaab elghrb ook bij, omheen bij mij wonen aardig wat van, als ik die moeders hoor dan heb ik het over foissa, bidawieen enz ze hebben ook hun zonen in de gevangenis en dan ook heel jong ong 14 jaar ook voor drugs , diefstal,roof en inbreken één er van had het lef om bij antiliannen (een oma) een plasma tv te stelen nou heel groep antilaanen met pitbuls stonden bij die moeder op de stoep,nu zit ie in de gevangenis ziellig voor de ouders wat ik hiermee wil zeggen is dat een marokaan is een marokaan of ie nu een berber is of arabisch gedeelte woont.Ik men half half ik weet waar ik over praat.probeer je auto in kaza op bepaalde pekken te parkeren now neemt het van mij aan in mum van tijd is de motor al weg dus ophouden van dat er verschil is men wordt eerder in het arabische gedeelte opgelicht dan elders.Ik kom voor ze allebei op.jamal en azidan laat het verleden rusten en als je in god geloof moet je kunnen vergeven.

  45. Reza
    28 januari 2009 om 08:17 uur.

    Dus jullie “Jammal en Azidan“ denken beter te zijn dan Arabieren omdat jullie Berbers zijn. Gaat helemaal nergens over.

    Tjonge wat een tijdverspilling van jullie, persoonlijk denk ik dat beste Charif jullie veel kennis kan bijbrengen en kan onderwijzen.

    Thallah broeders

  46. Azidan
    29 januari 2009 om 01:48 uur.

    Naf, het verbaast me echt, dat je onze ” berberse” solidariteit tegenover Palestina durft te betwijfelen, heb je dan de massa-demonstraties dan niet gezien? Op straat?

    In Belgie, en in Holland, waren het dan allemaal Arabieren?

    Of hoe zit het met AEL? Wij Berbers zijn de “backbone” van al de marokkaanse gemeeschappen, stel dat de Berbers allen afstand gaan nemen van de Arabieren, dan blijft er niets meer over van de Marokkaanse-Arabieren, jullie kleine Marokkaanse Arabiertjes genieten gewoon van de warmte die wij Marokkaanse Berbers jullie geven

    En wat betreft Berberse meiden, die voor Arabische jongens kiezen, dat zijn meestal “overschot” wijven, die mogen jullie hebben, maar wij Berberse jongens nemen meestal de beste Arabische meiden, en ik spreek uit ervaring, omdat Arabische meiden moeten geen softie arabier hebben, ze willen een “echte man”

    Je vergeleek een Sheik met mensen die geld inzamelen in de kou voor Palestina, die sheik vanwaar heeft hij dat geld dan? Heeft hij daar voor gewerkd?

    Hetgeen ik zeer ironisch vind, is een Palestijnse familie dat is gaan wonen, in de Rif, in een of ander Rifdorp, dus toen hun kindjes naar het school moesten gaan daar, moesten die kindjes dus “Berberse lessen” krijgen, en wat hebben de ouders gedaan ? Ze hebben een brief gestuurd naar de overheid en ze hebben “expliciet” gevraagd om geen Berbers te leren, kan je dit vatten?

    Wij Berbers zitten geld in te zamelen, en deze Palestijnse familietje die gebukd gaat onder bezetting durft nog zo te doen? Dit is is zeer ironisch

    En Naf, je zegt marokko wordt gerund door de Arabieren, neen Marokko wordt gerund door jullie broeders Fransen,

    Jullie Arabieren hebben niks bereikd zonder hulp van de Spanjaarden en Fransen

    Ik ken zelf persoonlijk zeer veel Midden-Oosten Arabieren en ze vervloeken hun eigen leiders,

    Ik heb nooit gezegd dat Arabieren beter of slechter zijn dan Berbers

  47. Charif
    29 januari 2009 om 02:53 uur.

    NAF,

    Maak je niet druk johh om die jongens, is echt slecht voor je hart whollah!!

    Dat zijn ze niet waard!! Je moet ze negeren vanaf nu!

    En dat wilde ik ook adviseren aan HAMAS, REZA & ARABMOCRO

    We verdoen onze tijd met die gefrusteerde onontwikkelde kleuters.

    Charif

  48. Charif
    29 januari 2009 om 03:01 uur.

    Hammas,

    Je kunt ze inderdaad geen broeders noemen!!

    Maar ik probeer altijd respect te hebben voor wie dan ook!

    Berbers zijn net als Arabieren, Sousie`s etc. etc. goeie mensen, maar je hebt er ook rotte appels tussen zitten!

    En dat hebben wij duidelijk gemerkt met deze 2 kleuters!

    Zij maken Marokko, het land waar ik apentrots op ben ten schande.

    Nederlanders en alle andere niet Marokkanen lachen ons uit als zij dit alles boven lezen!!

    Beslemmah broeder!!

    Charif

  49. Jamal
    29 januari 2009 om 10:54 uur.

    Hahaha,

    Zwak allemaal, laat maar jullie zijn hopeloos…Ga vooral zo door jongens Goed bezig!!

    Jullie weten door gebrek aan kennis niet veel, ma3lich…..

    Succes verder

  50. Jamal
    29 januari 2009 om 11:02 uur.

    Ik laat jullie alleen zien dat er een andere kant is..

    Ik daag jullie uit om na te denken over de geschiedenis van Marokko meer niet.

    Ik daag jullie uit om de waarheid onder ogen te zien…

    Dan moet je soms hard zijn.. om die het verstoorde beeld aan te passen.

    Het is niet altijd zo als het lijkt. We kunnen onder met mom we zijn allemaal marokkanen en Marokko is 1 alle wandaden ontkennen en doen alsof er niks gebeurt is.

    Alsof wij Imazighen uit de Rif niet onderdrukt zijn geweest door de Maghzan die steun genoot ennu nog van Zuid Marokko.

    Tja, mohim ik sta voor de waarheid en die moet naar boven komen en niet weggemoffeld worden, dit is niet eerlijk en onrespect naar al die slachtoffers..

    Mocht ik iemand hebben beledigd, sorry daarvoor, ik zat dan fout..

    Thalla,

  51. mhamed
    29 januari 2009 om 11:20 uur.

    de arabieren van vroeger waren mannen en van nu zijn het mietjes punt.

  52. kano
    29 januari 2009 om 06:41 uur.

    moena

    Ik ontken niet dat ook de arabieren in de criminaliteid zitten, ik heb al gezegd het is een pot nat maar de meeste Marokkanen hier zijn berbers, hier in mijn woonplaats zitten die mensen altijd te ruzieen in de moskee iedereen wil een voorzitter van de moskee worden en ze discrimeneren elkaar, er zijn allerlei stammen uit Rif (beni ourshek, beni boujehjie, beni said. oureghelien,ikelien uit nador ikebdanen uit kebdana enz enz ) ze maken groepjes en ze ruzien met elkaar vanwege hun onwetendheid en koppigheid is de moske bijna gesloten, laat gaan als de koning niet bestaat dan wil iedereen regeren en komt zeker een burgeroorlog in marokko

  53. rifi
    29 januari 2009 om 07:28 uur.

    wat in ghaza gebeurt gaat iederen molsim aan of hij arabier is of berber.ik weet niet waarom iederen probeert zijn gelijk te hallen of te bewijzen dqt een ander ras beter dan ander.we zijn een volk en probeer ook te laten zien dat het zo is .ik word ziek van als ik ieder keer deze testen lees.ga niet elkaar schuld geven wat is in het verleden gebeurt.want dat verandert toekomst niet.ik ben getrouwd met arabisch vrouw en gelukkig heb ik geen problemen met die mensen integendeel
    probeer toenedering zoeken naar elkaar in plaats van elkaar zwart te maken.

  54. rifi
    29 januari 2009 om 07:34 uur.

    naf

    KHRAZTOE NIET GERSTOE

  55. naf
    30 januari 2009 om 11:18 uur.

    He Azidan blijkbaar praat je alleen POEP meer ook niet blijkt uit je reactie..Hahahahah Ik heb nooit arabische meiden gehoord die een berber uberhaupt willen. Dus laat staan warmte geven. Jullie berberse jongen zijn niet meer als achterlijk omdat jullie dat achterlijke mentaliteit van jullie ouders mee krijgen in jullie opvoeding. Daar heeft het mee te maken. Achterlijk volk achterlijk mentaliteit meer ook niet hoor. En je praat over warmte..Weet je wel wat warmte is als berber bestaat dat bij jullie..Warmte voor elkaar kennen wij ook als arabieren voor je familie en gezin bijvoorbeeld. Maar geloof me nou maar jullie berberen zijn gewoon onzeker over alles en doen jullie stoer voor doordat je toch iets nodig moet hebben om het te compenseren. Zoals een dure auto waarvoor je niet eens hard gewerkt heb maar lopen dealen op de A16 runnen achter de drugs dealers..Zogezegd moslims en leven van geld wat haram is..eten wat haram is..En dat zijn voornamelijk berberen uit Houcima en Nador en natuurlijk de grootste enge volk Mtalsa. Dat zijn de arabieren niet die werken ervoor en zijn ontwikkeld. En de arabieren moeten eronder lijden dat het woord Marokkanen altijd op de voorpagina van de krant staat..Dankzij de berberen hier in nederland aangezien ook 90% een berber is.

    En dan komen zeggen dat berberen beter zijn dan Arabieren je tipt m nooit aan een arabier ik hou van arabieren mijn volk met hart en nieren!! Overigens heb je natuurlijk als berber nooit van het woord GEWERKT gehoord en weet je waarschijnlijk niet wat werken betekent aangezien je het met een T schrijft en niet met een D. Dus een cursus nederlands heb je wel nodig blijkt!! Een tip van mij..

    Wat betreft arabische meiden die jullie zogezegd krijgen ja dat zijn meestal meiden die golddiggers zijn en daar ben ik niet van. En wat betreft jullie berberse meiden die zo schijnheilig zijn omdat jullie volk nou eenmaal alles verbied en ondertussen zijn het wel 9 van de 10 keer de meiden die uit huis weglopen en belanden met negers in bed en zwanger raken. Wij arabische meiden zijn op die vlak toch anders wij kiezen toch voor onze arabische jongens en niet voor een berber en of een neger. Jegg tfoe ala volk. Dat zijn wijven die dat uit wraak doen omdat jullie ze zo streng behandelen en niet met ze praten maar ze slaan en in een hoekje douwen..Dan draaien die meiden 180 graden de andere kant op en moeten ze niks hebben van jullie berberse jongen omdat jullie ze niks kunnen bieden blijkbaar ook niet in bed aangezien ze met negers belanden en dat gaat 9 van de 10 keer om sex blijkbaar zijn zelfs de negers beter dan een berber blijkt uit onderzoek van berberse meiden die belanden met negers. Dan de volgende stap ze raken zwanger en ondertussen zijn ze verstoten door heel de familie en uiteindelijk gaat de neger en weer vandoor naar zijn negerin..en dat hebben de berberse meiden zoiets niet door doordat ze te dom zijn. Wat dan dan blijft ze achter met een kind van een neger die nooit geaccepteert wordt dus dat zijn weer wat argumenten voor jou en jou volk idioot.. Dat zijn de arabische meiden niet die zijn tenminste wat slimmer op dat vlak. Dat draait allemaal om vrijheid die ze nooit hebben kunnen krijgen van huis uit en wij arabieren krijgen die vrijheid wel van huis uit dus weet je ook je grenzen tot waar je kan gaan..

    En geloof me in mijn buurt zie je hele mooie berberse meiden die dit is overkomen en zie je ze later met een kind lopen van een neger helemaal geen leven en zien er meestal heel slecht uit..ik zie ze vaak lopen ja..dat is ook een feit.

    Ook weer iets belachelijks bij jullie stel je trouwt en je schoonbroer komt langs terwijl je man niet thuis is mag zijn broer het huis niet in..Nou dat komt doordat jullie zelfs niet eens de vertrouwen hebben in jullie broer want bang zijn dat hij in bed beland met met de vrouw van zijn broer..Ik bedoel hoe bekrompen leef je dan als je nog niet eens vertrouwen heb in je eigen broer ben je dan zo zwak en ziek bij je hooft ..Bij ons arabieren is het onbeschoft en hchoema dat je je schoonbroer niet binnen laat..Ik zie het al voor me nee je mag niet naar binnen omdat me man er niet is hahahahah..wallah echt ziek. Daarom door dit soort bekrompen mentaliteit krijg je juist problemen met vrouwen. Ik geef je raad ga jezelf goed ontwikkelen jullie zijn ziek van ( elmard elwaswas ) het zit tussen jullie hersens gewoon ziek!! Meer ook niet..

    Dit was mijn verhaal weer over berberen in Nederland die zo bekrompen leven. Geloof me nou maar als ik moet kiezen tussen een berber en niks anders dan liever niks anders dan een berber..

    Doei dat was het dan weer tot de volgende keer..

  56. naf
    30 januari 2009 om 11:29 uur.

    He RIFI,

    Kom mij niet vertellen hoe je Gerstoe schrijft ik schrijf het zoals ik het zeg. En het is al zeker geen KHARZTOE. het is GERSTOE en geen KHARZTOE waar staat die A nou in godsnaam weer voor. Dat is waarschijnlijk hoe jij het uitspreekt alles is bij berberen met een extra A..

    leweh Gerstek elkehla li kersetha a nehla..nou goed!!

  57. naf
    30 januari 2009 om 11:32 uur.

    He MHAMED,

    Arabieren van toen waren mannen en zijn nog steeds mannen met leklekel weet je wat dat betekent vraag het effe na of heb je ook een cursus arabisch nodig..

    Arabieren ik hou van jullie , jullie zijn mijn volk..

    Gelie a3lina had elqens elhafi qelloe rjeffa rjel leweh ch3ar diqradi machi rjel..

  58. naf
    30 januari 2009 om 12:21 uur.

    De Arabieren vormen in Marokko de grootste groep. Toch hebben zij niet altijd in dit land gewoond. Ze kwamen in de zevende eeuw(600-700) vanuit Arabië naar Marokko om de bevolking tot de islam te bekeren. De Berbers hebben de Arabieren eeuwenlang als indringers beschouwd. Ze konden het slecht met elkaar vinden. Dat is inmiddels voorbij. Arabieren en Berbers hebben al meer dan duizend jaar dezelfde godsdienst, cultuur en geschiedenis.

    In de bergen wonen nomaden. Zij trekken met hun kudden schapen of geiten van de ene plek naar de andere en hebben geen vaste woonplaats. Ze trekken verder als er voor hun dieren niet genoeg voedsel meer is. Nomaden wonen in tenten. Dat is makkelijk wanneer je steeds moet verhuizen. In het voorjaar trekken ze met hun kudde naar de malse bergweiden hoog in het Atlasgebergte. Ze blijven daar tot het einde van de zomer. Voor de winter aanbreekt, dalen ze met hun dieren af naar de kust. Er zijn niet meer zoveel nomaden als vroeger.

    De officiële schrijftaal is het Arabisch.

    Arabisch

    NOGMAALS VOOR DE DOMME BERBEREN DIE NIKS VAN DE GESCHIEDENIS AFWISTEN..JULLIE MOETEN DE ARABIEREN DANKBAAR ZIJN ANDERS HAD JE NOOIT EEN MOSLIM ZIJN GEWEEST DANKZIJ DE ARABIEREN!!! LEES HET STUKJE GOED DOOR VOOR DE DOMME..

  59. naf
    30 januari 2009 om 12:37 uur.

    He Mouna,

    Jij moet helemaal je bek houden mensen hebben het over arabisch en berbers hij maakt als eerst arabieren uit als je goed kan lezen en ik als arabier geef me mening erover en neem het ook op voor de arabieren. alsof arabieren geen mannen zijn..ja hersens hebben ze zeer zeker ontwikkeld zijn ze zeer zeker..veel beter dan berberen en dat is een feit zoals het een feit is dat een koe meer schijt dan een geit!! En jij wat dat betreft heb geen hart voor je eigen volk dus arabier ben je zeer zekers niet je bent gewoon een berber anders neem je het gewoon op voor de arabieren. Maar dat blijkt niet uit je reacties dus misschien wil je je zo graag arabier voelen maar ben je het niet dus ga je lekker bezig houden met die berberen van je ok!! En laat mij en onze arabieren die zich wel aangesproken voelen lekker met rust wil je!!

  60. aw
    30 januari 2009 om 06:30 uur.

    naf naf

    als je onderdrukt wordt kun je nooiet ontwekelling jullie arabieren hebben
    kans gehad om zich te ontwekkellen .ik ben overaal in marokko geweest
    rabat…. casa en zovoort ik heb veel ontwekkeld mensen gezien .vrouwen roken in cafes vrouwen die gaan met niet moslims deze.en ook mensen die alkhol drinken thuis waar hund kinderen bij zijn en iederen versiert iederen.ik denk niet dat jij daar trost kan zijn

  61. Henk el Makhloufi
    31 januari 2009 om 10:31 uur.

    Even een vraag van een doogewone kaaskop.
    Men zit elkaar al dagen lang af te zeiken op deze site.
    Lucht dat op of denk je nu dat je beter bent geworden door deze soms walgelijke uitlatingen?
    Ik begin de indruk te krijgen dat geschiedenis uit voor sommige veel belangrijker is dan het heden en de toekomst
    Om je toekomst te kunnen beheersen moet je het verleden kennen,maar als je blijft steken in het verleden zal je zelfs het heden niet kunnen beheersen laat staan de toekomst.
    Ik vind dit in en in triest wat zich hier afspeelt!!!

  62. moena
    31 januari 2009 om 01:53 uur.

    naf dlehmaar allah ene3lek, jij ontwikelt laat me niet lachen je hebt niet eens een standaart opvoeding ik denk dat je thuis een opvoeding heb gekregen alleen hoe je riafa moet haten en hoe je beter moet voelen op rug van ander walgelijk je bent ziek wat ik zei is de waarheid en uit je gefrustreerde tekst is daar uit gebleken.Door dat ik half half ben weet ik hoe sommige zijn zoals jij en wat er wordt gezegd over riafa dus jij moet je bek houden,ga terug naar je beraka en lijm snuiven en aan toeristen je weet wel….geven e debiel ze3ma dat jij beter bent a stuur je soort naar dubai om te hoereren voor derham en je hoofd in zand steken klojo.ik ben trots op wie ik ben en of scheld berbers uit of ik ben geen arabier in je ogen, je kan de pot op. weet je hoe vaak door mensen als jij die het niet weten dat ik half amazighia ben op amazighieen schelden door dat ik alleen arabisch spreek en geen berbers spreek tot ik hun een volle laag geef dan gaan ze van door als een hond met zijn staart tusen zijn poten van schaamte dan hebben ze niks te melden stelletje hypocrieten scheinheillig eikel ik ben ook trots dat ik arabisch ben maar ook trots dat ik berbers ben doe niet net of jij de islam heb gebracht chlehbi want uit je houding weet je niks over islam jij mag kritiek hebben op berber en discrimineren en als een berber een mening heeft over arabieren die alleen achter wijven zitten en hun geld daar aan uitgeven ipv mede broeders die in armoe leven dan voelen je op je tenen getrapt.heb je niet gezien hoeveel marokaanse meisjes opgepakt zijn die onderweg waren naar middenoosten now weten die ouders dan niet wat van werk ze daar gaan doen als ze maar derham binnen halen meer willen die ouders niet weten en zo trots ben jij O die meiden gaan kasteeltjes bouwen met zand in sahara haahahhahah ik lach me kapot om jouw jij hebt erom gevraagd AUB naf prettig dag nog gewenst.je maakt juist mijn profeet ten schande je bezit niet eens een spateltje zweet van echte vroeger arabieren je bent een uitschot meer niet

  63. Azidan
    31 januari 2009 om 03:28 uur.

    He Naf, schrijf dan een boek ineens,

    Amaai zo’n lange reactie

    Wat zit je hier te lullen “negers dit en negers dat”

    Wist je dat zelfs voor drugshandel heb je echte mannen nodig

    Geef Arabieren wat drugs om te verkopen, ze gaan het niet doen, ze gaan het zelf opsnuiven zo achterlijk zijn jullie

    En nafke, dat ivm met de schoonbroer, dat hij niet binnenmag, die praat van je tart alle verbeelding,

    Jouw en mijn “Arabische” Profeet vzmh heeft zelfs met zijn eigen woorden gezegd ” de schoonbroer is de dood” in een Sahih Hadith van Boukhari

    Weet je , Garabiseerde Nafke, die antwoorden die je gegeven hebt, die had ik al verwacht, dat zijn standaartantwoorden voor mij,

  64. Henk el Makhloufi
    01 februari 2009 om 12:33 uur.

    Zullen we eens een voetbaltournooi/famliedag gaan organiseren voor de deelnemers van deze site/
    Wie doet er mee ?

  65. Charif
    02 februari 2009 om 12:41 uur.

    Mensen mensen wat jullie hier nu doen is zo hasoema whollah dit kan gewoon echt niet!

    Kap nou eens een keer met het stelselmatig vernederen en kleineren van elkaar als Berber en Arabier zijnde.
    Jullie lijken precies Hammas en Fatah in Palestina die elkaar als landgenoten ten schande maken en haat gevoelens naar elkaar toe hebben!!

    Hoe oud zijn jullie, en waarom doen jullie dit openbaar op een website?

    Ik vraag nogmaals aan een ieder om elkaar in waarde te laten en te respecteren of je nou verdomme Berber of Arabier bent!

    Dit slaat gewoon echt helemaal nergens op!!

    Charif

  66. Henk el Makhloufi
    02 februari 2009 om 12:43 uur.

    Wie Charif steunt in zijn oproep beschouwd dit onderwerp nu als afgesloten!!!

  67. moena
    02 februari 2009 om 08:37 uur.

    azidan drugs kunnen ze niet betalen zelfs die lijm moeten ze delen met elkaar,hahhahh.

  68. peter = de naam
    10 februari 2009 om 06:15 uur.

    16:27 10 Februari 2009

    Amnesty: Hamas martelde en moordde

    Hamas heeft in de Gazastrook begin dit jaar een moord- en martelcampagne uitgevoerd tegen Palestijnen die als verraders worden beschouwd. Dat beweert Amnesty International. De campagne vond plaats tijdens en na het Israëlische offensief in de Gazastrook.

    Amnesty had toen een onderzoeksteam in de Gazastrook. Die stelt in een rapport vast dat meer dan 20 Palestijnen door Hamas zijn vermoord. Veel anderen werden met opzet invalide gemaakt, gemarteld of met de dood bedreigd.

    Amnesty roept de Hamas-regering op om de campagne onmiddellijk te stoppen en een grondig onderzoek in te stellen.

  69. Charif
    11 februari 2009 om 12:53 uur.

    petertje

    De joden heben 1300 mensen vermoord, jou bericht is pure propaganda.

    Je hebt het zeker over de joodse tak van Amnesty…..zo kan ik je er nog tientallen van melden!

    Kom nu eens met iets nieuws en overtuigends!!

    Je bent een pure onrustzaaier op deze website!! GET AL LIFE petertje..

    Of heb je die niet!!

  70. hassanhasson
    11 februari 2009 om 01:59 uur.

    Peter, weetje hoe met Hollandse verraders en provocateurs tijdens de Tweede Wereldoorlog is afgelopen!!!!

  71. Henk el Makhloufi
    11 februari 2009 om 02:16 uur.

    Een schizofreen is nooit alleen, dat blijkt maar weer!
    Want kan iemand begrijpen en uitleggen wat de ondervragingsdoeleinden in de Gaza te maken hebben met het item en onderwerp waar we het hier over hebben.
    Of denkt hij soms dat de Hamas uit Marokko komt?

  72. Charif
    12 februari 2009 om 12:22 uur.

    Ik hoef aan het bericht van Henk hierboven denk ik niets meer toe te voegen!!

    Super!!

    Charif

  73. moena
    18 februari 2009 om 01:03 uur.

    o naf die alleen wil weten wat je wil weten,als je ontwikelt was dan had je dit ook kunnen weten dat Tanger en Tituaan onder jabel rif bevind en chamaal is dus noorden meer dan 50% gerabiseerde berbers en jbala wonnende en tanger was in handen van Portugezen en gaven het kado aan aangetrouwde Engelsen en Tanger is door Eljiech riffie verovert in 1684,zelfs de potugezen en engelsen kunnen het je vertellen.Maar naf de rangdebiel wil weten alleen wat hij wil weten en dan zijn kop in zand steken.Ik hoop dat ik je voldoende heb geinformeerd.

  74. naf
    19 februari 2009 om 03:48 uur.

    He Azidan

    Je lult poep het verschil is dat een arabier die drugs niet nodig heeft en ook niet om te verkopen en jullie berberen eten niks anders dan haram en wat is dit nou weer voor een stomme voorbeeld..

    Het zijn jullie berberen ja die het verziekt hebben voor de arabieren in een land zoals nederland maar wij arabieren klagen er niet over maar het zou wel moeten gebeuren zodat men weet waar het aan ligt. En daarbij de arabieren zijn veel beter opgevoed die hebben geleerd en een diploma op zak die gaan werken om geld te verdienen en zijn geen drugsrunners op de A16 voor honderd gram..en dat komt juist doordat ze nooit van school hebben gehoord en nooit van een diploma hebben gehoord dat is het verschil namelijk.Jullie moeten mensen vermoorden door drugs te verkopen en leven alleen in haram eten en zijn zo scheinheilig en jullie zussen eten dagelijks van de haram eten en je vader en moeder ook en doen zich voor als islamieten maar het geld is welkom bij je vader dat is ook weer zoiets die is ook zeker van de geld van jou drugsverkoop naar mekka gegaan zeker en je moeder ook zeker..kijk dat bedoel ik nou en je zussen worden zeker uigehuwelijkt aan biznassa zoals de mtalsa doen hun dochter verkopen voor 30 ruggen alsof ze een koe verkopen..zo leven wij arabieren niet. Mijn vader zou je eerst vragen waar je het geld vandaan heb niet zo hebberig als jou vader dat is het verschil..haram leven en vrijdag naar de moskee en bidden en de imaam horen zeggen wat er gebeurt met mensen die van haram geld leven en zogezegd erbij horen bidden daar en zn kop laten zien alsof het zo een goede man is..begrijp je en als ie alahoe akbar zegt valt er ineens 500 gram cocaine uit zn jalaba..dat is jullie leven en als ik daar jaloers op moet worden nou nee thx op dit soort mensen ben ik niet jaloers dit soort mensen verdienen het om levent verbrand te worden..

    met je geef die arabieren een paar gram en ze worden gepakt denk je soms dat je trots als man daar zit of zo..dat bedoel ik nou uit jou verhaal kan ik halen dat je niet meer als een mietje ben die ongeschoold is en drugs op straat verkoopt om aan brood te komen wij arabieren daarentegen pakken het veel slimmer aan we werken en nemen geen risico’s voor die paar gram waar je een hele dag op staat te wachten en dan op goed geluk..en daarbij lehram jemchie fi dlam..ik ken mensen die drugs verkopen onze buren een goed voorbeeld die huis stinkt naar garnalen vroeger pelde ze garnalen om geld bij te verdienen tegenwoordig verkopen ze drugs en zijn ze rijk maar ze stinken…alles wat ze kopen gaat kapot dat krijg je omdat je de waarde ervan niet kent omdat het zwart geld is..ga je grammetjes verkopen in de kou en geef het aan je vader kan die het opsturen naar bank a cha3bi in marokko of kan die ermee naar Mekka wallah hypocrieten waar halen jullie het lef vandaan om zo te leven jullie zijn niet bang voor god..vermoorden mensen met troep..wij arabieren doen dat niet we verdienen geld door onze hersens te gebruiken en te leren een diploma te halen en vervolgens een nette baan te zoeken..een vast inkomen heet zoiets ja dat ken je niet omdat je poep praat over ballen die jullie zouden hebben..stinkballen bedoel je volgens mij heb je je onderbroek niet eens verschoont jullie stinken al op aarde laat staan in de agira!!! BURN IN HELL MOTHER FUCKER!!

  75. Charif
    20 februari 2009 om 12:58 uur.

    NAf,

    Ik begrijp jou echt niet, je betrekt iemands moeder en vader en MEKKA in jou frustratie en woedde en dat is het laatste wat je moet doen.

    Echt SCHANDALIG DAT JE DE MOEDER en VADER VAN AZIDAN MOET BELEDIGEN WAT HEEFT DIE VROUW JOU MISDAAN.

    HOE ZOU JIJ HET VINDEN ALS HET BIJ GEBEURT??

    Ook al loopt Azidan onzin uit te krammen heb jij nog niet het recht om zijn moeder en vader te betrekken!!!

    Waarom reageer je zo fel tegen Berbers en wat zijn wij Arabieren beter dan hun??

    Kun je mij dat op een nette normale manier uitleggen?
    Nee dat kan je niet want dat bestaat niet, ik begrijp echt totaal niet waar jou woedde vandaan komt naar Riafa toe!

    Wat jij doet en de uitspraken die jij hanteert zijn echt hassoema, HARAM en Allah zal jou daar echt ZWAAR ZWAAR ZWAAR voor straffen whollah dat kan ik je op een briefkaartje meegeven.

    Daarnaast moet je vanuit jezelf praten en niet vanuit ons Arabieren want ik en vele vele vele Arabieren en die zijn het totaal niet met je eens.

    EN EVEN TER INFOMATIE OP JOU TEKST HIERBOVEN:

    WIJ WAARDELOZE ARABIEREN VERMOORDEN ELKAAR EN DAT WEET JIJ NET ALS MIJ NAF!

    KUN JE MIJ VERTELLEN WAT WIJ ARABIEREN HEBBEN GEDAAN DAN TIJDENS HET GAZA OFFENSIEF??

    GEEN ENE TERI NG NAF ALLEN BLAFFEN BLAFFEN EN THEE DRINKEN, STELLETJE JODEN DAT HET ZIJN!

    De Turkse president uit Turkije is de enige die ze ballen heeft laten zien!!

    DAT NOEM JE NOU PAS ECHT EEN VENT MET TROTS EN EER!!

    Charif

  76. moena
    20 februari 2009 om 06:53 uur.

    één pot nat naf de éne gedeelte laat hun dochters in prostitutie werken,hiervan nemen de ouders ook het geld gewoon aan. ik ken drie zussen die met Nederlandse mannen voor papieren zijn getrouwd en dan halen ze die vader hier voor vakantie je ziet hem met jalaba lopen en hebben voor hem ook een huis gebouwd die komen uit elgharb dat is ook haram en ander gedeelte houden de mannen zich met hasch verkopen hoe je het ook wendt of keert één pot nat en die andere stinken ook,zet je roze bril af ik weet niet of je het weet maar aboutaleb is de burgmeester en die is een berber ik ken aardig wat berbers die ook goeie baan hebben maar trouwens in frankrijk wonen aardig wat arabieren ik zie daar amper een politieagent of een wethouder laat staan een burgmeester of hebben het weer de berbers daar voor je verpest.Now jij Naf.

  77. moena
    08 april 2009 om 09:51 uur.

    naf de waf is één al haram illi te3 ssah,henk ik vind je verhaal zo grapig ik kwam niet bij van het lachen hahhhahahahah.

  78. peter = de naam
    31 oktober 2009 om 03:23 uur.

    Minister Maxime Verhagen voor premier.

    http://www.cidi.nl/images/stories/speech%20verhagen.pdf