MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Ophef over islamitische kapsalon Parijs

20 februari 2009 | in Carriere | 26 Reacties

KapperIn Frankrijk is ophef ontstaan over een kapsalon met een speciale afdeling voor moslima’s. Het bedrijf in een voorstad van Parijs heeft een gordijn in de zaak waarachter versluierde vrouwen zich kunnen beschermen tegen de ongewenste blikken van mannen.

Volgens de bond van kappers druist de regeling mogelijk in tegen de scheiding van religie en staat. ,,We spreken steeds over integratie, en dan zoiets”, aldus de bond volgens De Pers. Een lobbygroep van allochtonen spreekt kritisch over een vorm van zelfdiscriminatie.

Volgens de eigenaar van kapsalon Marrakech is het gordijn niet alleen bedoeld voor moslims, maar voor alle vrouwen die bij het haarknippen niet lastig gevallen willen worden.

Er zijn 26 reacties

  1. FREEDOM MOSLIMS
    20 februari 2009 om 09:54 uur.

    dit is echt te erg voor woorden what the fuck maakt het hun uit wie daar binnen knipt en of er gordijnen achter de raam zitten. praten over vrijheid nou we hebben de vrijheid ook om ons te bedekken en vrijheid om niet gezien te worden door andere mensen. ze kunnen gewoon niet tegen dat we standvastig zijn en van ons geloof houden en onszelf waarderen en zelfrespect hebben. hemdouillah er zijn genoeg broeder en zusters die in deze tijd hun goede daden verrichten en insallah moge ik en nog vele andere hun geloof ( islam ) serieus volgen want deze tijd laat je denken deze haat tegenover maakt ons alleen sterker en voelen we ons meer tot ons geloof aangetrokken !

  2. Karim
    20 februari 2009 om 10:34 uur.

    alweer z’n domme actie van moslims..als je een hoofdoek hebt, waarom ga je dan naar een kapper uberhaut ???

  3. Henk el Makhloufi
    20 februari 2009 om 03:06 uur.

    Ik ga al vele jaren lang naar onze Marokkaanse buurtkapper en mag gewoon naar buiten kijken!

  4. peter = de naam
    21 februari 2009 om 10:28 uur.

    @henk.. Vandaar die vierkante helm model bloempot op je harses hahaha

  5. Henk el Makhloufi
    22 februari 2009 om 11:41 uur.

    @henk.. Vandaar die vierkante helm model bloempot op je harses hahaha

    Met een kop van jou ben je een onderdeel van het archeologisch/biologisch onderzoek naar de Neanderthaler.
    Maar als je een vent bent dan zet je ook die rotkop van jou eens op de site.
    Maar je bent geen vent ,je bent een klein smerig mastruberend en jongenspijpend misbaksel zonder lef .
    Gewoon een lafaard!!!!!!
    Stiekem achter een PC!!!
    Gewoon een zielige lafaard!!!!
    Een varken geworpen uit een koe!!!

  6. @karim
    23 februari 2009 om 12:55 uur.

    Domste reacties van de dag.

  7. appo
    23 februari 2009 om 05:18 uur.

    hey karim een vrouw mag haarzelf toch wel mooi maken voor haar man. omdat niet niemand buiten haar kan zien moet ze haar kapsel maar slordig laten??

  8. Laila
    27 februari 2009 om 03:27 uur.

    Appo helemaal mee eens.
    Waarom aapjes kijken. dat kunnen ze ook in de dierentuin doen. Ik wil ook niet dat men naar me kijkt. Graag een gordijn ervoor of een thuiskapper laten komen.

    Ik maak mezelf ook mooi voor mijn man. Het is me goed recht.

  9. trab
    02 maart 2009 om 12:34 uur.

    @ Henk,

    Chapeau! Zo wil k j reacties blijven zien t.a.v. Peter = De Lafaard haha.

  10. ravinder
    02 maart 2009 om 03:58 uur.

    peter de lafaard? zucht, lees wat rond en er is hier ook niets veranderd… henk, wanneer ga je eens inhoudelijk in op argumenten wanneer je wat tegenspraak krijgt ipv met persoonlijke modder te smijten?

  11. peter = de naam
    03 maart 2009 om 10:24 uur.

    @Ravinder. Dat is vaak t probleem met Henk. Laag bij de gronds reageren en dan is er alleen maar modder binnen handbereik om op te rapen en mee te gooien. Verders brengt hij dan niks in aan inhoud en intellectuele bagage.

    De armoe en leegheid die hij bezit qua reactievermogen, projecteerd hij op zijn opponenten op dit forum en op alles wat hem niet welgezind is.

    Excessieve frustratie optredend bij Hendrik.

  12. Henk el Makhloufi
    03 maart 2009 om 11:41 uur.

    Ravinder,
    We hebben je al een tijdje gemist met je semi intellectuele opmerkingen.
    Op vakantie geweest?
    Of weer weg geweest voor je therapie af te maken?
    O,sorry ik moet inhoudelijk op je onzin ingaan!!
    Persoonlijke modder?
    Of is het met “modder smijten” want wat is” persoonlijke modder”dan?
    Waar kan je dat kopen?
    Trouwens naar welke kapper ga jij zelf?
    Bij P de Z in de fietsensteling of tuinloods ?
    het— homowasstraattrekhaaruitlijfonderenbovenlokaaltje
    Nu ga hier eens inhoudelijk op in,en draai er niet altijd omheen en ga niet met persoonlijke modder gooien want dat kan P de zuigende lafaard niet hebben

  13. mhamed
    03 maart 2009 om 05:21 uur.

    Henk el Makhloufi

    heel duidelijk en zeker voor die twee hopeloze gasten.

  14. mhamed
    03 maart 2009 om 05:30 uur.

    peter = de racist,
    ravinder ,

    ik heb echt medelijden met jullie,dat heb ik niet vaak hoor!!!
    blijf jullie maar tegen alle voorkomende feiten plassen,terwijl jullie in stront zakken.
    de haters van de feiten zullen het nooit winnen van de realiteit.

  15. HENK EL MAKHLOUFI
    03 maart 2009 om 06:17 uur.

    O, ze hebben elkaar weer gevonden,dat wordt weer lachen met 2 semi intellectuele kenners van de maatschappij onder ons.
    Maak je borst maar nat!!
    Of is het wat anders wat nat wordt “BOYS”

  16. peter = de naam
    03 maart 2009 om 07:07 uur.

    Benieuwd wat Ravinder inhoudelijk zegt. De persoonlijke modder komt in de vorm van vuiligheid uit jouw mond, henk in een stroom van giftige insinuaties en gefrustreerde verwensingen zonder inhoud.

    Psychologisch enigzins verklaarbaar. Henk ziet zich als de opper-profeet die de Marokkaanse medemens op dit forum wel zal sturen en leiden. De Marokkaanse mens die hij veralgemeniseert tot laag opgeleide arbeiders die in zijn ogen hulpeloos ronddolen in Nederland. Henk beschouwd zich als hoeder tegen wat hij zelf, benoemd, als de “Grote Blonde Leider” Wilders. Waar de zielige marokkaantjes in zijn beleving slachtoffer van zijn.

    Dan blijkt dat er nog een andere ‘kaaskop” op dit forum is, Peter. Die kritisch, doch eerlijk, zijn mening geeft. Daartegenover de naieve bekrompen houding van Henk.

    Het steekt Henk zodanig dat hij in de ontvangen kritiek zijn eigen onvermogen, bekrompenheid en vooroordeel ziet. Dat roept primitieve reacties bij hem op die hij niet meer kan kanaliseren. Woede, jaloersheid, frustratie en afgunst. Dat alles verpakt in een braaksel van persoonlijke modder uit zijn brein uitgekotst. Jegens allen op dit forum die niet binnen zijn straatje lopen en die zijn denk en bevatttingsvermogen te boven gaan.

  17. peter = de naam
    03 maart 2009 om 10:46 uur.

    @mhamed. Wat heb je toch met poep en pies? Zit je nog in de anale fase ofso?

  18. Henk el Makhloufi
    04 maart 2009 om 09:03 uur.

    P de Z zegt:
    Dan blijkt dat er nog een andere ‘kaaskop” op dit forum is, Peter. Die kritisch, doch eerlijk, zijn mening geeft. Daartegenover de naieve bekrompen houding van Henk.

    Heb je dit helemaal zelf en alleen geschreven of kreeg je hulp van het RIagg om je frustraties van je af te schrijven,zielepoot!!!
    Gauw weer het fietsenhok in je klanten wachten.

  19. Henk el Makhloufi
    04 maart 2009 om 09:39 uur.

    P de Z zegt:

    ” Psychologisch enigzins verklaarbaar”

    N a vele jaren de maatschappij veel geld te hebben gekost om hem zover te krijgen dat hij alleen mag buiten lopen en achter een PCtje kan masturberen,begint hij nu de waanideeën te krijgen dat hij een Psycho is.
    Dat kan niet anders of het wordt de ” long stay” voor heel veel geld van de samenleving !!!!!
    Of gewoon op een kameel de sahara insturen ?

  20. Henk el Makhloufi
    04 maart 2009 om 09:43 uur.

    PS:
    P de Z,
    Heb je nu al het bewijs gevonden en kan je nu eindelijk al eens aantonen jou vuile gore smerige beschuldigingen dat de Marokkaanse soldaten in de 2e wereldoorlog in SS regimenten hebben gediend.
    Want dat is makkelijk hé achter een PCtje in het geniep mensen beschuldigen van landverraad.
    Kom op lafaard bewijs het.!!!!!!!!
    Gewoon bewijs!!!!!

  21. mhamed
    04 maart 2009 om 11:17 uur.

    peter = de racist.

    ik pas me aan dat soort figuuren als jullie en ben inderdaad in anale fase zodat ik genoeg kan plassen en poepen op jullie.

  22. peter = de naam
    04 maart 2009 om 12:05 uur.

    @henk. dit type reactie van jou bevestigd precies mijn conclusie.

  23. Henk el Makhloufi
    05 maart 2009 om 08:23 uur.

    P de Z,

    Nu komen met bewijzen!!!!!!!!!

  24. Charif
    05 maart 2009 om 06:04 uur.

    @henk. dit type reactie van jou bevestigd precies mijn conclusie

    peter en jou domme racistische onontwikkelde reacties bevestigen precies mijn conclusie en denkwijze over jou, en met mij vele vele broeders en zusters op deze site.

    JOU NIVEAU IS G.O.M.

    Namelijk: Geen Onderwijs Mogelijk

    KAKKERLAK DIE JE BENT!!

  25. moena
    06 maart 2009 om 10:05 uur.

    peter ik heb geen last van jou ik weet precies hoe jou soort is eigenlijkl erg lomp geboren en zien alleen wat ze willen zien en uit mijn ervaring met Nederlanders die racistisch zijn en naar een zondebok opzoek zijn, zijn meestal mensen die zeer laag geschoold zijn en nemen klakeloos over wat iemand over een bepaalde bevolkingsgroep zegt zonder na te denken wat de gevolgen daar van zijn weten we allemaal maar we vergeten snel, kijk naar de Duitsers toen met Hitler gewoon als kudde alles volgen niet van hé zou het niet kunnen zijn dat de joden aan alles niks aan kunnen doen nee hoor gewoon met de menigte meegaan en graven naar het negatief om wat te kunnen vinden.een puur Nederlander in supermarkt begon over dat hij op wilders stemt zei van al die buitenlanders hier en waarom moet die Aboutaleb de minister president zijn,ik zei van waar heb je over aboutaleb is geen president O het was zo erg hij kon niet eens een zin in verleden tijd zetten, geweest was gewast zo laag geschoold ongelooflijk.Als wij ergens onder lijden zal degene die het veroorzaakt ook treffen, wie haat zaait zal het zelf oogsten kijk naar de 2de wereld oorlog de Joden hebben geleden en de duitsers even erg.

  26. peter = de naam
    07 maart 2009 om 10:18 uur.

    @moena. Wat wil je nou eigenlijk zeggen met dit stuk?