MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Jongeren keren zich tegen politie

23 februari 2009 | in Maatschappij | 18 Reacties

Een groep Marokkaanse jongeren uit Gorinchem heeft vrijdagmiddag opnieuw de politie ernstig gehinderd in haar werk. Zij probeerden een agent, die een 18-jarige autokraker achtervolgde, tegen te houden. De politieman moest volgens het Algemeen Dagblad pepperspray gebruiken om de groep op afstand te houden.

Begin deze maand bemoeiden jongeren zich met een aanhouding van een 17-jarige jongen. Een agent kreeg daarbij een klap.

Vrijdag was het opnieuw raak. De politie kreeg rond half vijf een melding dat er een autoruit werd ingegooid. Op een parkeerplaats werd een auto met daarin drie personen aangetroffen. Eén van de inzittenden bleek de verdachte. Deze sprong uit de auto en rende weg.

Na een korte achtervolging haalde één van de agenten de verdachte in. Deze verzette zich hevig, waarop een groep van circa twintig Marokkaanse jongeren zich bij hem zouden hebben toegevoegd. De agent hield hen met pepperspray op afstand. Niemand raakte gewond. De verdachte kon, na hulp van toegesnelde collega’s, worden geboeid en afgevoerd naar het politiebureau. In zijn jas werd een gestolen navigatiesysteem gevonden. De politie neemt het voorval hoog op en gaat harder optreden. Zo schrijft de krant.

Er zijn 18 reacties

  1. naf
    23 februari 2009 om 02:53 uur.

    Het zal wel weer een berber zijn!!! Dat tuig moet ee nharde aanpak krijgen..Moeten ze in Marokko doen daar flikken ze dit soort grappen niet omdat ze het aan de stok krijgen stelletjes riafa echt geen opvoeding!!!

  2. amazigh amagrebie
    24 februari 2009 om 04:28 uur.

    NAF ga je mond spoelen en typ geen onzin over je eigen volk op het internet !

  3. mhamed
    24 februari 2009 om 04:34 uur.

    naf blijf jij maar zeiken en rasistische omerking maken want jij bent marokkaans en zo braaf als mijn hondje.
    als berbers het niet waren wat jij nu bent was jij frans of spaanse geweest!

  4. riffie
    25 februari 2009 om 01:55 uur.

    dan was hij niet spaans of frans, maar een jood. en volgens mij is hij al een jood. want in het zuiden zijn joden zat daar. maar ze durven niet in het noorden te komen, ze weten dat ze pakslaag krijgen en dat is niet leuk.

  5. berber
    25 februari 2009 om 11:41 uur.

    NAF JOU $@%#&@*&^#%@

    wat praat je over berbers a $@%#&@^@!

  6. berber
    25 februari 2009 om 05:03 uur.

    whahahahahahah #$@^#*&^#%@, je praat over ons terwijl wij jou ONS land hebben ingelaten. wij hebben jullie soort een kans gegeven om ergens iet op te bouwen

    en jullie arrabieren zijn juist dat volk ze baren kinderen en gooien hun op straat dat is pas goeie opvoeding

    JALOERSS OP BERBERSS

    AMAZIGHH FORR LIVE

  7. joop van laarhoven
    25 februari 2009 om 07:26 uur.

    Mannen en vrouwen ga niet tegen elkaar te keer,maak door samen de schouders eronder te zetten je land en woonomgeving beter.
    Joop Esssaouira

  8. berber
    25 februari 2009 om 11:17 uur.

    joop van laarhoven

    Mannen en vrouwen ga niet tegen elkaar te keer,maak door samen de schouders eronder te zetten je land en woonomgeving beter.
    Joop Esssaouira

    Met zo een hater kan je niks doenn kijk hoe hij over zijn volk praat
    schande voor marokanen

    arrabieren gierig je geeft ze een slaapplaatsss en een woonplaats dan worden ze hebberig willen ze alles

    tfoe

  9. Rif-boy
    26 februari 2009 om 04:49 uur.

    toevallig kom ik uit gorinchem, en uit de wijk haarwijk. het incident wat er gebeurd was ging over een marokkaanse jongen. uit verveling in onze wijk hebben de jongeren niets te doen en hangen daar zowat rond. geen buurthuizen, geen opvang voor de jeugd, zelfs een pleintje is er niet. vandaar dat er zoveel criminaliteit is.

  10. kano
    26 februari 2009 om 02:25 uur.

    Doe jullie niet zo kinderachtig met jullie domme reacties

  11. tanger
    26 februari 2009 om 08:08 uur.

    Het probleem gaat over marokkaanse jongeren die overlast veroorzaken en niet naf of riafa natuurlijk de jongeren zijn 100 % riafa ,wat in gorinchem gebeurt zijn een hele kleine incedenten , ik loop dagelijks langs EN ECHT WAAR HELEMAAL NIETS, toch wordt gorinchem afgeschilderd als probleem stad.de jongens zitten s avonds met elkaar te praten dan komt iemand in civiel aangekleed agent dan krijg je natuurlijk dat , maar geloof mij echt niets.

  12. moena
    01 maart 2009 om 11:41 uur.

    naf de hond je bent weer bezig hé tuurlijk zijn het de berbers van jouw soort is er niet veel anders zou het tien keer erger zijn.Er gaat handjevol toeristen naar waar jij van denkt dat die beter zijn dan die berbers en die toeristen kregen nachtmerrie van die braziliaanse straatkinderen wat owehoer je,ze valen die toeristen lastig, ze proberen die arme toeristen te besodemieteren en in smalle gangetjes te beroven en als die toeristen ergens binnen gaan hangen ze heel de tijd buiten tot die toeristen buiten komen. Ik scheld ze het vel van hun lijf uit die idioten als jij, ik schaam me dood Maar gelukkig de politie treed keihard tegen die criminelen echte bendes heb je daar maar lekker de politie is daar zo goed,mabghiets tehchem jaelkalb.

  13. Henk el Makhloufi
    02 maart 2009 om 12:09 uur.

    We gaan het oplossen hier in ons land,
    We gaan een voetbalwedstrijd organiseren ,Berbers tegen de Arabieren en vragen we Wilders als scheidsrechter en de prijzen worden ter beschikking gesteld. door P de Z die dan zelf ook ter beschikking wordt gesteld.
    Maar zonder gekkigheid wanneer houden we nu eens op elkaar de grond in te boren.
    Daar staat het echte tuig in ons land bij te juichen!!

  14. maroki
    02 maart 2009 om 07:50 uur.

    -dag kids ,
    -volgens mij zijn jullie hier geboren .of
    – en op je pasport staat (marocaine) of je nou berber,chelh,rifi,3arbi bent………………………………………………………………………..
    -eem marokkaan blijft een marokkaan.
    – NAF: vraag ,
    – ben je marokkaan???
    – zo ja , hoe heet je echte vader,als je t niet weet
    – kan ik je helpen zoeken of ik geef je op bij t programa VERMIST.
    – want een marokkaan kan jij nooit zijn
    berber,+jebli +3robi +chelhi +3arbi== magrabi

  15. mhamed
    03 maart 2009 om 06:07 uur.

    jammer dat er weinig mensen die dat door hebben!!!!
    de racisten en haters lokker ons uit,ze weten dat wij hete hoofden zijn,en natuurlijk geven wij ook nog gas terug.
    en dat lijdt tot nog meer negativiteit in dat joods media.
    er zijn zeker probleemen maar dat heb je ook in elke woonwagenpark in nederland,en natuurlijk niet te vergeten ook bij laag inkomers van welke ras dan ook.
    we hebben in nederland indo’s,molukken,surinaamers,turkren en nu zijn wij aan de beurt,telkens moest een groep mensen aan de beurt komen door dat kleine volkje haters.
    en wat hebben vooroudersvan de haters gedaan!!!!!!!
    juist leeggerooft,gemoordt,en nog steeds in deze wereld.
    dus waar hebben we het eigelijk over.
    mocro’s geef NOOIT een stok aan dat soort figuuren want ze slaan niet alleen mee, ze houden die stok ook bij zich.

  16. moena
    03 maart 2009 om 08:15 uur.

    maroki neem van mij aan dat naf een gefrusreerde marokaan is, ik ken aardig wat van die zoals hem zijn de jalouzie van dat imazighieen de luxe hier hebben en soort van naf zitten in getto en beraka. ooo arme idioot die niemand wat gunt waar zo anders die haat vandaan komen hij had liever dat zijn hele famillie hier was maar helaas ik weet ook niet hoe hij hier is beland dat zal denk ik een hele illi smokkeling geweest zijn hahahahahah.

  17. joop van laarhoven
    03 maart 2009 om 11:36 uur.

    Tanger,
    s ávonds wat te kletsen,zijn ze al vroeg klaar met hun huiswerk?

    Joop Essaouira

  18. Marmita
    07 maart 2009 om 08:36 uur.

    Toevallig kom ik ook uit gorinchem ook uit de wijk haarwijk zoals rif-boy en tanger,

    er is genoeg te doen de wijk haarwijk, er is genoeg grasveld of naar johan cruijfveld of naar de moskee

    totsinas