MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Minister Van der Laan tegen aparte stoelen

30 maart 2009 | in Politiek | 13 Reacties

Dat Theater Zuidplein in Rotterdam bij een voorstelling van een in Marokko geboren standup comedian vijftig stoelen speciaal voor moslima’s had gereserveerd, is volgens minister Van der Laan (Intergratie) ontoelaatbaar. De aparte stoelen kwamen er op verzoek van stand-up comedian Salaheddine, die ruimte wilde bieden aan islamitische vrouwen die niet naast een man willen zitten, schrijft het Algemeen Dagblad.

De theaterdirectie stemde in met het verzoek. Het leidde eind februari tot de nodige commotie. Van der Laan vindt het niet nodig om maatregelen te nemen tegen het theater. Het bleef bij een eenmalige actie.

Het ging om een experiment om méér Marokkaans-Nederlandse vrouwen naar het theater te krijgen. ,,Aangezien dit echter in strijd is met de Algemene wet gelijke behandeling acht ik dit beslist niet voor herhaling vatbaar.” Bij de voorstelling zelf was er geen belangstelling voor de gescheiden zitplaatsen, schrijft het blad.

Er zijn 13 reacties

  1. HENK EL MAKHLOUFI
    31 maart 2009 om 06:38 uur.

    Nou,voor de PVV !!!

  2. naf
    06 april 2009 om 01:05 uur.

    Hier ouwehoeren ze over aparte zitplaatsen en in Marokko niet en bestaat het ook niet. Weet je allemaal zo krom en willen heilig overkomen allemaal. Maar als je een echte praktiserende islamiet ben moet je al helemaal niet naar de theater gaan zo simpel is het verhaal. Minister van der Laan je heb groot gelijk want in Marokko doen ze dat ook niet!!

    Groeten van een geintegreerde Marokkaan ( wie zich niet kan aanpassen moet opkrassen zoals Philip de Winter altijd zegt.

    De moderne Marokkanen zijn in Marokko hier wonen alleen de boeren berberen met het adres bergnummer 6 3e boom links 2e sloot rechts. Geintegreerde Marokkanen zijn in Marokko niet die van Nederland die zijn blijven haken aan de jaren 70!! Voornamelijk de berberen want dat is toch een volk appart die zo achterlijk is als je maar kan bedenken.

  3. mhamed
    07 april 2009 om 11:25 uur.

    naf….

    zijn dat niet jou zieke corupte land die juist een voorbeeld geeft hoe het moet!!!
    zijn het niet jou soort dieven die het land leeg roven van de arme mensen!!!!!
    zolang jij dom blijft zal niks veranderen want de meeste van jou soort zijn zogenaamd de baas daar in dat corupte arabische land marokko.

  4. Henk el Makhloufi
    07 april 2009 om 11:44 uur.

    Als we Naf en Moena nu allebie uitnodigen voor een voorstelling zouden we dan genoeg hebben aan 50 vrije stoelen ?

  5. Henk el Makhloufi
    07 april 2009 om 11:44 uur.

    Oke, het is Allebei!!!!

  6. naf
    08 april 2009 om 04:30 uur.

    @Mhamed

    Ja ik ben het eens met Nederland. Alsof je in je eigen land naar een theater kan gaan met aparte stoelen. Doe toch niet zo krom man. Jullie vrouwen doen zich heilig voor en denken dat Nederland met alles rekening moet houden ben het er idd niet mee eens. Allemaal heilig marias in een theater die gescheiden willen zitten van de mannen. Geloof je het zelf dat die vrouwen zo heilig zijn. Zelfs de grootste imam is niet heilig dus die onzin verhalen moeten ze in Marokko mee komen aankakken niet in Nederland. Nederland moet met alles rekening houden gezien het een democratisch land is. Maar ik vind dat Marokkanen wel beginnen te overdrijven. Kromme berberen allemaal. Dit zal bewust geen arabier zijn geweest gezien het feit dat bij ons arabieren man en vrouw gelijk zijn en daar geen discussie over. Het feit dat de berberen een krom leven lijdden ja doe dat lekker in je eigen land. Zelfs daar hebben ze er geen woorden voor.

    Overigens is de zieke corrupte land ook jou land. Dat bedoel ik ook Marokko moet je het al helemaal niet vragen waar juist 99% islamiet is. Wat kom je dit dan vragen en weer een probleem van maken terwijl je in een andere samenleving bent pas je er dan ook aan of rot dan gewoon op.

    Je vader is naar nederland gekomen voor de brood alle buitenlanders!! wat komen jullie dan praten over aparte zitplaatsen. Zelfs in je eigen land gebeurt dit. En als je zo praktiserend islamiet bent ga je gewoon niet naar een theater waar je weet dat er mannen kunnen zijn zo simpel is het verhaal. Of je past je aan of je rot gewoon op. Laat ze lekker thuis zitten als ze zo heilig zijn waarom je kop vertonen in een theater met aparte zitplaatsen!!

    Overigens draait alles om macht en die arabieren hebben macht omdat ze geld hebben. En dat je dat niet weet is idd dom van jou.Overigens valt er niks te halen bij de armen domme vraag van jou zeg!! Wat moet men beroven van de armen een stuk brood hahahahaha hoe dom ben je joh idioot. Echty een MONGOOL 1e klasse!!

  7. moena
    08 april 2009 om 10:18 uur.

    Aub henk vergelijk me niet met naf de psy getto,ze praat zo om door Nederlanders geaccepteerd te worden, Naf al ga je op je kop staan,al loop je in je blootje en toples zont, al praat je Nederlands met je kont nog blijf je een gestoorde en domme chizofreen stamloze marokaan.hahahahhah echt ik kom niet bij om je ziekelijk verhalen zo ziek.Vooral zo door gaan zoals jacacona zei in Henny huisman playback show.

  8. Henk el Makhloufi
    09 april 2009 om 12:03 uur.

    Wat een gelul in de ruimte!!!!
    Om te beginnen heeft er NIEMAND vrije stoelen geëist in de zaal.
    De optredende acteur/komediant had als idee dat het misschien wat meer vrouwen zo aantrekken als ze apart van mannen konden zitten.
    De directie van het theater heeft hier me ingestemd en 50 stoelen naast elkaar vrij gehouden voor aparte verkoop.
    Het is een groot fiasco geworden want er was totaal geen belangstelling voor dit idee,noch voor de stoelen.
    Derhalve niet voor herhaling vatbaar.
    Dat is wat er is gebeurd en hier doen we of er een wereldoorlog op komst is.
    Derhalve niet voor herhaling vatbaar.
    Wat is nu het probleem?

  9. mhamed
    09 april 2009 om 03:34 uur.

    naf……jou soort arabieren hebben geld voor hoeren van eigen soort en niet voor iets anders.
    inderdaad hoe kan je stelen van een arme meskien!!!!!

    jij zegt het volgende.
    Dit zal bewust geen arabier zijn geweest gezien het feit dat bij ons arabieren man en vrouw gelijk zijn en daar geen discussie over.HAHAHAHAHAHAHAHAH

    IK BEN KLAAR MET JOU JE BENT SCHANDE VOOR DE HELE ARABISCHE STAM WALLAHI.

  10. naf
    11 april 2009 om 10:16 uur.

    Jullie berbereb volk is een en al een grote schande van geheel marokko en nederland gestoord gek.

  11. yoba
    12 april 2009 om 07:56 uur.

    he naf julie kamelen zijn toch met die schijding tussen man en vrauw
    naar ons van arabia gekomen of niet julie teroriesten doen nu alsof dat julie dimoktaten zijn hallooooo word nog eens wakker

  12. amar
    12 april 2009 om 11:21 uur.

    naf
    ik wou eigenlijk niet op jou domme praat reageren .je hebt altyd over berbers .ik wil niet over arabrieren praten .iemand als jij die marokko tot schaand maakt altyd zuurt over iegen mensen ga wat beters doen in plaats van domme lullen .berbers zijn dapper mensen die trots zijn op hu eigen afkomst en voor dood gaan

  13. naf
    14 april 2009 om 02:53 uur.

    @YOBA,

    SOSO NOU NOU gezien je nederlands ben je ook niet echt bepaald te verstaan doe wat aan je taal man niet normaal. Ten eerste schrijf je scheiding met een kleine EI niet IJ, ten 2e Vrouw schrijf je met OU niet met AU. En democraten schrijf je ook verkeerd doe wat met je nederlandse taal en kom dan praten e illigaal!!