MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko wijst vijf missionarissen uit

31 maart 2009 | in Marokko | 8 Reacties

Marokko heeft zondag vijf buitenlandse missionarissen uitgewezen die ’evangelische propaganda’ voerden. Dat heeft het Marokkaanse ministerie van Binnenlandse zaken gemeld. De identiteit en de nationaliteit van de betrokken missionarissen is niet bekendgemaakt. Volgens insiders gaat het om vier Spanjaarden en een Duitser.

De vijf missionarissen werden zaterdag in Casablanca door de politie geinterpelleerd omdat zij “een proselytische bijeenkomst met Marokkaanse onderdanen” hielden, zegt het ministerie van Binnenlandse zaken. “Op de plaats van de feiten werden onder meer videocassettes en ander propaganda-materiaal in beslag genomen”, adus het ministerie volgens RKNieuws.net.

Vorige week had de Marokkaanse regering al laten weten dat zij op basis van de vigerende wetgeving streng zou optreden tegen elke vorm van proselytisme dat de religieuze en morele waarden van de Marokkaanse samenleving aantast.

Er zijn 8 reacties

  1. salma
    31 maart 2009 om 09:08 uur.

    salam wa3alijkom

  2. Marieke
    04 april 2009 om 06:49 uur.

    Dat zou Nederland ook met imams moeten doen.

  3. Jamal
    06 april 2009 om 11:58 uur.

    Ja moeilijk punt. Marokko heeft nooit gezegd open te staan voor het Christendom. Maargoed we mogen ook niet hypocriet zijn.

  4. naf
    07 april 2009 om 11:07 uur.

    @Marieke,

    Dat wordt toch ook gedaan met de Imams in Nederland of zie ik het verkeerd. Men als Imam gaat uit van de Koran. Alleen is het probleem binnen de islam dat de ene het anders begrijpt dan de ander. Er wordt wel dagelijk gesproken over de Islam maar wat je krijgt is dat mensen zich juist aangevallen voelen en gediscrimineerd voelen op geloofsovertuiging en zich er juist meer in gaan verdiepen zoals de meeste mannen nu in nederland met een baard lopen en de vrouwen met een Burka. 15 jaar geleden had niemand een burka op en mannen hadden ook geen baarden nu laten ze het juist blijken doordat ze zich juist aangevallen voelen door de nederlanders die er dagelijks wat over te zeggen hebben paar jaar geleden waren het de christenen nu de islamieten. Men is trots op zijn/haar geloof en willen dat laten blijken.

    Ze zeggen wel dat er in de Koran verhalen te vinden zijn zoals Wilders zegt over ongelovige. Dat staat ook in Tora en in de bijbel. Zelfs in de Tora staat er dat degene die geen jood is gezien wordt als losgelopen Ezels en dat je die mag afmaken. Maar daar horen we geen verhalen over van Wilders. Gezien het feit dat hij zelf een jood is. Zou je dat dan niet in de tora moeten gaan zoeken eerst voor je komt praten over de islam zou ik tegen hem willen zeggen. Alsof dat geen bedreiging is voor de samenleving alleen de islam wordt als bedreiging gezien. Terwijl het woord als aangeeft wat het betekent ISLAM betekent VREDE!!

  5. naf
    07 april 2009 om 11:13 uur.

    @Kijk maar naar het middenoosten wat er allemaal gebeurt dankzij israel de joden dus. Van mij mogen ze heel israel van de landkaart afschrijven. En dit meen ik ook echt. Gezien de moorden in GAZA. Zoveel islamieten die dood gaan onschuldige burgers allemaal. Daar wordt niks over gezegd maar dat islam een bedreiging is is omdat ze weten en bewijzen hebben dat Allah bestaat en daar kunnen ze niet tegen vandaar ze de islamieten afranselen en in koele bloede vermoorden. Islamieten nemen wraak dat klopt en dat zullen ze altijd blijven doen. Oog om oog tand om tand.

  6. Sihem
    07 april 2009 om 01:16 uur.

    Imams, proberen geen zieltjes te winnen op straat en god weet waar!
    In Marokko is bij wet verboden om missionaristaken uit te voeren. Als je christen bent prima, genoeg kerken in Marokko waar je je geloof in alle veiligheid kunt beleiden, maar hou je bij je geloof en ga niet als een jehova de deuren langs om mensen te overtuigen!
    Dat doen de Imam’s in nederland ook niet!!!!

  7. kano
    07 april 2009 om 06:48 uur.

    In marokko heb je ook kerken waar de christenen hun godsdienst met alle vrijheid uitoefenen, maar de evangelische propaganda door de missionarissen is streng verboden, zelfs de shieiten die ook moslims zijn mogen geen shiitisme in marokko verspreiden.

  8. Hafida
    20 april 2009 om 04:52 uur.

    Leve de godsdienstvrijheid!!!! De moslims zijn intolerant. Iedereen heeft het recht om van godsdienst te veranderen of deze te verlaten. Als men even intolerant zou zijn als de Marokkaanse (moslim) overheid, dan is het rap gedaan met de islam in Europa.

    Maar de domme tolerantie van de Europeanen heeft ervoor gezorgd dat we geconfronteerd worden met een intolerante godsdienst, die ons wel eens zuur kan opbreken. Moslims moeten maar eens toleranter worden voor andersdenkende.

    juist omdat je anders bent, maak je me rijker en niet armer