MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

‘Binnen 4 jaar effect aanpak jongeren’

16 april 2009 | in Maatschappij | 14 Reacties

Het kabinet wil zaken als criminaliteit, werkloosheid en schooluitval onder Marokkaans-Nederlandse jongeren uiterlijk binnen vier jaar hebben teruggedrongen. Dat heeft minister Eberhard van der Laan (Integratie) woensdag gezegd in de Tweede Kamer. „Dan moet je goed resultaten kunnen zien.”

In januari zei hij dat Marokkaans-Nederlandse jongens oververtegenwoordigd zijn onder verdachten van misdrijven, voortijdige schoolverlaters en werklozen. De gemeenten zijn, gesteund door de rijksoverheid, zelf verantwoordelijk voor de aanpak van overlast door Marokkaans-Nederlandse jongeren. Zo zet Amsterdam bijvoorbeeld ‘straatcoaches’ in, die structuur aanbrengen in het leven van de jongeren. In de zomer komt er een webportal ‘Jeugd en Veiligheid’, waarop gemeenten de doelmatigste instrumenten voor de aanpak kunnen opzoeken. Gemeenten hoeven zo niet zelf allemaal het wiel uit te vinden, zei minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken woensdag in de Kamer.

Ouders blijven in de eerste plaats verantwoordelijk voor de opvoeding, maar gezinsmanagers kunnen een belangrijke rol spelen. Gouda, waar eerder ernstige problemen ontstonden, krijgt van Ter Horst drie jaar lang 3 ton voor gezinsmanagers. Die kunnen twintig gevallen per jaar bijstaan. Zo schrijft de Twentsche Courant Tubantia.

Er zijn 14 reacties

  1. Henk el Makhloufi
    16 april 2009 om 12:58 uur.

    Zeer zelden iemand zo uit zijn nek zien lullen als deze minister.
    Al vele malen gezegd dat de overlastgevende etterbakkies op straffe wijze moeten worden aangepakt.
    Vorig jaar was men in de 2e kamer vol van commotie vanwege uitspraken van die Vlaaienkop over het Marokkaanse straattuig.
    De partijen rolde vechtend door de kamer om de gunst van de kiezer met dit onderwerp,minister werden uitgescholden en ga maar door.
    Weten we het nog?
    Ik zie toen dat het allemaal komedie was en dat er van alle beloftes geen moer terecht zou komen omdat wat voor regering er ook zit men geen beleid durft te maken.
    Ongeacht welke combinatie ook gaat zitten
    Ik kreeg hier de nodige verwijten door bepaalde figuren naar mijn kop geslingerd omdat ik het weer voor de etterbakkies op zou nemen.
    Wat ik dus nog nooit gedaan heb want ik ben en blijf van mening dat je de etterbakjes moet aanpakken en dat is wat de hele gemeenschap wil.
    Maar we doen niets,we lullen en blijven lullen en geld uitgeven aan vele doelloze onderzoeken alleen maar ter meerdere eer en glorie van de onderzoekers.
    Maar het kan wel als men wil.
    Bijvoorbeeld Drugskoeriers veel overlast gevaar etc.
    Oplossing: heel simpel:
    Als men een drugrunner /dealer oppakt telt men het geld wat hij op dat moment in zijn bezit heeft en vermenigvuldigd dat met 365,de dagen van het jaar en we gaan er dan gelijk van uit dat dit zijn jaar inkomen is
    Even nakijken bij het bureau inkomstenbelasting en men zal constateren dat hij geen werkgever heeft o.i.d en derhalve over het bedrag ook geen inkomstenbelasting heeft betaald.
    Verhogen met 100% boete zoals in de belastingwet omschreven en gelijk ter plaatse afrekenen.
    Geen geld genoeg ?
    Gaat de wagen mee voor verbeurdverklaring en het restant schuld blijft bestaan en zal via de rechter worden verhaald.
    Komen we je weer tegen dan geld de zelfde procedure opnieuw.
    Maar bij de regering hebben ze de ballen niet voor dergelijke maatregelen die juridisch gewoon uitvoerbaar zijn.
    We blijven liever lullen en kijken hoe we de peilingen in het voordeel van alle eigen partij kunnen opkloppen met loze beloftes.
    Van alle partijen,geen uitzondering.
    Over 4 jaar staan we nog net zo ver als nu!!!!!!!
    Ingrijpen,dat wil ook de Marokkaanse gemeenschap zelf!!!!!!!!!
    Stoppen met dat slappe gelul!!!!!!

  2. hassanhasson
    16 april 2009 om 03:48 uur.

    Henk, helemaal mee eens!!!!

  3. mhamed
    16 april 2009 om 09:21 uur.

    henk…

    natuurlijk willen ze dat niet oplossen, sensatie dat is het enige wat hier in dit land telt.
    denk je nou dat dat moeilijk voor ze is, nou NEE
    het is toch heerlijk om elke avond tv aan te zetten om weer te zeiken over inderdaad etterbakkie’s!!!!!
    de ene partij na de andere gelul en nog eens gelul.

  4. Henk el Makhloufi
    17 april 2009 om 11:25 uur.

    Ja en ze trappen er in dat er weer een paar staan te brullen om van allles te beloven voor de volgende ronde.
    En ze trappen erin,want ook de volgende regering zal geen moer doen ondanks alle geschreeuw hier.
    En de PVV?
    Al haalt hij 32 zetels dan zullen ze net als de SP gewoon in de oppositie blijven!!
    Want langs de kant staan schreeuwen is makkelijker dan de verantwoordelijkheid nemen.
    Die is helemaal niet van plan om te regeren,die is alleen maar bezig met een kruistocht tegen de ISLAM.
    Ingrijpen!!
    Daden stellen!!
    De feiten tellen,dat geeft resultaat!!!!
    De tijd van praten is voor die etterbakkies voorbij,dat moet het uitgangspunt zijn!!

  5. moena
    17 april 2009 om 03:51 uur.

    mhammed nu heb je gesproken klasse.

  6. reyes aith mazga
    19 april 2009 om 10:16 uur.

    de genoemde marokkaanse-nederlandse jongeren zijn identiteitsloos, en dat is de kern van het probleem……want stel dat die jongeren nederlanders waren en je spreekt die jongeren in het duits die ze niet kennen, wat ik hiermee bedoel is dat de nederlands regering de marokkanen hier in dit kikkerland op z’n arabisch aan spreekt terwijl ze donder goed weten dat die etterbakkies berbers zijn…..het probleem is niet de jongeren zelf dat is maar een bijwerking van het probleem…..het probleem is de identiteit die langzame hand van hun wordt afgenomen……kijk naar de turken en je weet waarom dat ik gelijk heb…thenmirt

  7. naf
    20 april 2009 om 12:37 uur.

    @Reyes Ait Mazga,

    Jou verhaal klopt voor geen meter. Je bent in een land waar je aan te passen heb en dat heeft met de indentiteit te maken maar met je opvoeding die je van thuis uit krijgt. Men loopt hier tegen 2 verschillende culturen wat je thuis doet moet je zelf weten maar op straat en in de maatschappij heb je je aan de regels en wetten te houden. Kom mij niet vertellen dat jongens van 8 jaar om 23 uur nog op straat hangen dat het met de indentiteit te maken heeft. Maar gewoon met de opvoeding. Dan ben je heel verkeerd bezig. Het heeft gewoon met de opvoeding van de ouders te maken. Wat heeft indentiteit hier nou mee te maken wat voor gek ben je nou kan je niet logisch nadenken. Ja tuurlijk geef de indentiteit maar de schuld. Overigens heeft niemand je indentiteit van je afgenomen daar kies je Marokkaan zelf voor. Zelfs vanuit de Marokkaanse overheid ben je verplicht je aan te melden bij de Marokkaanse consulaat. Een paspoort veranderd niks aan je manieren. Ouders moeten kinderen harder aanpakken hebben geen controle over hun kinderen. Op straat zijn ze overigens heel anders dan in huis. Op straat zijn ze strond vervelend en vallen ze mensen lastig stelletjes lastpakken die gewoon een harder aanpak nodig hebben. Waarom gebeurt dat niet in Marokko in Marokko staat de overheid er versteld van wat er allemaal in nederland gebeurt en kunnen ze het niet begrijpen dat de jeugd hier gewoon niet normaal is.

    Ik zou zeggen doe dat lekker in je eigen land. Gezien het feit dat er in nederland gewoon te soepel met ze wordt omgegaan wordt er ook zwaar misbruik van de situatie gemaakt.

    Vrouwen maken kinderen en voeden ze niet op omdat 9 van de 10 vrouwen thuis ook niks te vertellen heeft. Mannen zijn altijd op straat tuurlijk krijgen kinderen de vrijheid op straat lastig te doen en zo laat op straat te lopen. Ik zie geen nederlandse kinderen rond die tijd op straat maar wel altijd marokkanen en 9 van de 10 keer zijn het ook berberen. Dus het ligt puur aan dat ongeschoolde volk waar ook 9 van de 10 keer de ouders analfabeet van is. Zo kunnen de kinderen hun ouders alles wijsmaken en ja die geloven het wel. Neem als mens je verantwoordelijkheden als je toch van plan bent kinderen te maken zo denk ik erover. Anders moet je geen kinderen nemen. En zodra je probleem kind heb laat m opnemen doe er dan wat mee en laat zulke lastzakken niet op straat hangen zo simpel is het verhaal. PURE opvoeding is de oorzaak nummer 1. En geen papiertje die je de verkeerde weg wijst. Ik begrijp niet dat mensen zo dom kunnen zijn het is makkelijk te onderscheiden maar men maakt het moeilijker dan het is. Je moet kijken naar de kern van het probleem opvoeding dus!!

  8. naf
    20 april 2009 om 12:50 uur.

    Overigens hebben marokkanen niks te doen dan alleen op straat mensen lastigvallen geen leven heet dat. Nederlanders hebben hobby’s zwemmen, leren, voetballen etc etc …marokkanen staan in een hoekje met zn 10en anderen lastig te vallen niks te doen en moeten hun energie kwijt ja simpel op straat anderen lastigvallen. Zelfs mensen van eigen volk. Van mij mag aboutaleb hader optreden in dit land jegens de marokkaanse hangjongeren. Ze vormen groepjes met elkaar en beginnen elkaar om te lullen en blijven zo achterlijk als maar kan. Mijn broerjte mag bij ons niet eens de pleintje betreden van me vader om zogezegd niet met dit soort achterlijke volk meegenomen te worden zowel in hun manieren als hun achterlijke mentaliteit. Letten constant op elkaars zussen en spreken de jongens erop aan. De jongens raken gefrustreerd en vernederd naast hun vrienden en gaan erop los door constant anderen te beledigen die voorbij lopen en hun tijd voldoen door andere ermee lastig te vallen. Ik vind persoonlijk dat je zoiets in je eigen land moet doen als ze er de lef voor hebben. Daar wordt je gehoekt aan alle kanten en dat is blijkbaar wat marokkanen nodig hebben praten helpt niet een pak slaag helpt altijd heel goed. gewoon harder aanpakken dat tuig wat hier rondloopt zonder leven en zonder doel. Kijk maar in marokko hebben ze een klein beetje vrijheid gekregen koning steekt er genoeg geld en energie in en men is nog niet tevreden ik begrijp waarom koning hasan toen ter tijd marokkanen geen vrijheid wilde geven ze kunnen er niet mee over weg vandaar een harde aanpak altijd nodig moet zijn in Marokko en dat geldt overgens ook voor de marokkanen van hier. men geeft een vinger en wilt gelijk een hele arm. maar zo werkt het niet!!

  9. mhamed
    21 april 2009 om 02:15 uur.

    naf…..jij weer he

    er zijn een paar etterbakki’s bezig meer is het niet hoor!!! je hoef niet van een mug een olifant van te maken je lijkt gra wilders wel.

    dus elke groepje wat marokkaans is deugd niet!
    groepjes waar een marokkaa wordt ook als een marokkaase groep gezien door jou gelul.

    jou informatie is triest.

  10. naf
    22 april 2009 om 08:59 uur.

    @Mhamed,

    Mijn informatie is triest zeg je weet je wat triets is mensen zoals jij die over feiten zwijgen maar zo ben ik idd niet nee. Ik spreek over feiten waar je niet omheen kan en zelf weet je dat ook donders goed. En dat jij het een paar etterbakjes noemt nou ik kan het idd geen paar etterbakjes noemen maar een hoop etterbakken in dit land die zich niet kunnen gedragen in deze samenleving en altijd op het nieuws verschijnen. Blijkbaar kan je er niet verdragen maar dat ben ik al ondertussen gewend. Opvoeding daar gaat het allemaal om. Daar moet meer aandacht aan besteed worden. Laat ze dit gedrag maar in Marokko vertonen want jij weet zo goed als ik dat ze daar de letter A niet kunnen uitspreken de aanpak die er voor nodig is in dat dit land voor sdit soort tuig is in Marokko beter geregeld.

  11. mhamed
    22 april 2009 om 11:14 uur.

    naf,,,,

    zorg dat je bij dat clupje hoort en neem alle zieke denkend mensen van jou soort mee zodat jij de wereld kan vebeteren!!!
    want zonder jou idee die niet ingevoerd kan worden zal het jammer worden.
    mensen de grond inboeren dat is wat jij en jou soort heel goed in zijn,maar helaas voor je het zal bij hopen blijven en niet bij uitvoeren.
    mensen zoals jij halen nog eens 40jaar,dus bij deze bereid je voor!
    je hebt te lang met jou soort rondgelopen aangezien je nu verdwaald te raken en onzin telkens weer te komen vertelen.

  12. manjid
    22 april 2009 om 07:10 uur.

    waarom kunnen anderen, chinezen, vietnamezen, indiers, zuid amerikane,
    zuid europeanen en oost europeanen het in Nederland wel kunnen vinden en ontwikkelen?

  13. moena
    23 april 2009 om 01:34 uur.

    naf je hoort bij die KUT marokaan of je het wel of niet hahahah,tenzij je constant een kledingstuk draagt met een tekst van ik ben een ARABIER marokaan geen berber marokaan en dan kijken hoeveel Nederlanders naast je komen te zitten of uberhaupt in je wagon iemand komt te zitten en vooral als je een rugzak bij je hebt hahaha. wat ik je hiermee wil zeggen is dat je denkt dat je beter bent maar een ander denkt van niet.

  14. Abdel
    25 april 2009 om 10:50 uur.

    All,

    Ik denk dat ligt aan de communicatie stornissen tussen ouders en hun kinderen ,gebrek aan de juist communicatie middel *nederlandse* ,de ouders kregen geen steuning door overheid en de ouders zelf werken niet mee aan bepaalde projecten.
    De jongeren zijn de weg kwijt door dubbel gevoel op toekomst.
    De oplossingen zijn hardaanpaken ,vanaf het begin moet alert zijn maar niet later en begin iedereen te klachen dan is echt de verkeerde signalen.

    Grt Abdel