MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Badr Hari vernedert Sem Schilt

17 mei 2009 | in Sport | 29 Reacties

K-1-vechter Badr Hari heeft zijn terugkeer in de ring van de Amsterdam ArenA opgeluisterd met een verpletterende overwinning. In het slotgevecht van het It’s Showtime Gala maakte hij gehakt van Sem Schilt, de drievoudig wereldkampioen. Voor het oog van ruim 20.000 enthousiaste toeschouwers klaarde Hari de klus binnen een minuut, waarin zijn opponent uit Zuidlaren twee keer tegen het canvas ging. ,,Ik heb de mensen waar voor hun geld gegeven”, jubelde Hari (24) na zijn indrukwekkende triomf, in De Telegraaf.

Direct nadat hoofdscheidsrechter Ubeda een vroegtijdig einde maakte aan de partij bestormden tientallen vrienden en familieleden de ring. ,,Het was een gekkenhuis”, aldus Hari, die met zijn zege de It’s Showtime-wereldtitel in het superzwaargewicht veroverde. De kansloos gelaten Schilt toonde zich een goed verliezer door de Amsterdammer van Marokkaanse afkomst op een applausje te trakteren.

Hari, bijgenaamd de Golden Boy, betrad medio 2005 voor het laatst de ring in zijn eigen stad. Na een pijnlijke nederlaag tegen Stefan Leko werd hij destijds uitgejoeld door het kritische Nederlandse vechtsportpubliek. Jarenlang had Hari er geen trek in om in Nederland te vechten. Totdat hij gisteravond zijn comeback maakte. Een terugkeer die alle vechtsportfans zich nog lang zullen heugen. Voor Hari is de zege op Schilt een grote opsteker, na de diskwalificatie in de grote K-1-finale van vorig jaar en een zware knock-outnederlaag tegen Alistair Overeem. Zo schrijft het dagblad.

Er zijn 29 reacties

  1. mocro68
    17 mei 2009 om 12:54 uur.

    Toffe opkomst met 30 man, die allemaal trainingspakken van Badr’s nieuwe kledingmerk aanhadden. (check: http://www.youtube.com/watch?v=fPQCHVTBc7Y

  2. tarik
    17 mei 2009 om 01:40 uur.

    the golden boy is gewoon een killer machine en nou nog dieopgeblazen pop
    overeem trugpakken

  3. achmed
    17 mei 2009 om 01:59 uur.

    en nu moet je de reacties van die racisten in de telegraaf , ik moest echt lachen hahahahahahhah

  4. Egemen
    17 mei 2009 om 03:29 uur.

    Baal er nog steeds van dat Bard zo zwak speelde tegen Alistair.
    Maar deze genadeloze overwinning maakt wel veel goed. Heb zelden iemand zo gretig/hongerig zien vechten, ongelofelijk!

  5. @achmed
    17 mei 2009 om 04:59 uur.

    Badr Hari is the man..!!!!!!!!!!!!!!!
    Rwina mhel Koezina

  6. Mohamed
    18 mei 2009 om 12:43 uur.

    Mgarba Djalna Doen Het Goed!!! Gwn Schilt Voor Het Oog Van 20 000 Mensen K.O. Gegeven Oeffff.

  7. ikka
    18 mei 2009 om 02:32 uur.

    doe zo voort badr k1 legende

  8. naf
    18 mei 2009 om 08:17 uur.

    So dat was effe heel snel gegaan allemaal maar hij heeft schild toch echt een poepje laten ruiken..Ga door Hari..Nu die neger terug pakken met zn grote mond en beloof me sla hem knock out!! Iedereen weet dat jij eigelijk gewonnen had. Alleen die neger poept in zn broek en doet zich stoer voor…omdat ie schijt in zn broek…

  9. gustafacci
    18 mei 2009 om 09:49 uur.

    mocro68:
    Zie http://www.badrhari.hyves.nl voor de persbericht over de trainingspakken of http://www.ichtiram.com

  10. 0638606817
    18 mei 2009 om 10:16 uur.

    Hollandi Kla Dak Mel Magrabi Allah Ye Nsor Had Badr Djalna Insha’allah Mag Ie Hem SIjn Hele Carriere Houden.

  11. samadie
    18 mei 2009 om 01:07 uur.

    wat was het lekker en heerlijk, ik had het niet willen missen:d

  12. samadie
    18 mei 2009 om 01:08 uur.

    de anti hari mensne, wistenniet hoe snel ze de arena moesten verlaten, hahahaah

  13. nobishj
    18 mei 2009 om 03:27 uur.

    BADR IS EEN BADBOYYYYYYYYYYY
    nu alleen bonjasky en overeem nog ff KO geven

  14. bezoeker
    18 mei 2009 om 07:17 uur.

    Badr Hari is een goede vechter maar jammer dat hij niet zo een gentlemen uitstraling heeft als hoost en bonjansky. IK wa zo een nederlander die teleurgesteld gelijk weg ging na het gevecht. Ik was voor Schilt omdat Hari ook in zijn vrije tijd graag laat zien hoe sterk hij is. Lees de mail hierboven maar eens over die neger en blablabla… Jammer want Hari kan veel meer respect krijgen …

  15. Rachid
    18 mei 2009 om 07:51 uur.

    Dodelijk man…. Zo hoort het, hij is pas een echte Marokkaan.

  16. jeroen
    19 mei 2009 om 12:13 uur.

    Badr is een attractieve vechter, alleen jammer dat er zoveel opzwepend grut
    omheen loopt, hij komt voor marokko uit terwijl hij een amsterdammer is, als
    hij niet getraind had in nederland was hij niet zover gekomen.

    Elke goede zwaargewicht die net zo agressief is, kan Badr verslaan.
    Sem liet zich simpelweg verrassen, als hij superagressief was sloeg hij Badr zo de ring uit, laat je niet gewoon niet intimideren door uiterlijk en houding
    Met de instelling killerinstinct en techniek kan je iedereen aan.

    Dat dit nu gebeurt in Adam waar nu de helft al marokkaans is en men in euforiestemming is omdat Badr wint is erg overtrokken, Badr is een goede en
    gedurfde vechter maar hij kan nog veel verbeteren aan z’n houding.

    Neem een voorbeeld aan Peter Aerts en Ernesto Hoost.

  17. rachid22
    19 mei 2009 om 09:13 uur.

    Waarom zijn alle Rachid van die loosers!?
    Een schande voor de allochtonen.
    Volgens mij heet die Rachid gewoon Karel, of Sem en is ie geboren in Friesland.
    Looser!

  18. tijani
    19 mei 2009 om 11:35 uur.

    badr hari is gwonn een beest en niemand kan hem tegen houden hij moet alleeen nog die kkk neger terug pakken .

  19. sugardady
    19 mei 2009 om 12:54 uur.

    respect voor badr hij is nu al n legende op zn24e jaar ongelooflijk en in marokko is ie heelgeliefd en beroemd dus hijzit wel goed ik ben n stuk ouder als badr hari en heb ook aan die sport gedaan en ik moet toegeven zon jonge gozer op deze niveau echt respect van mij voor badr en hollanders accepteeer gewoon peter en sem verslagen zijn door badr ik wil wel ef toevoegen dat ik n peter earts 1 van de beste ter wereld maar op dit moment is het badr peter heeft al genoeg op 1 gestaan zie je krijgen nls nog n complimentje van me

  20. sugardady
    19 mei 2009 om 12:59 uur.

    en henk begin niet over als als als want als bestaat niet sukkel met je domme commentaar ,,,,, als iedere vechter net zo agressief, is, helaas moet je daarvoor n marokaan zijn om agresief te zijn en sem is gewoon naar de grond gegaan dus eromheen lullen gaat moeilijk he ,badr rules sem .pak maar biertje henk dan pak ik mn kleedje om te bidden hahahahha die moslims nemen nu ook al de ring over ga daar maar over praten met je vriendjes in de kroeg …

  21. Noureddine
    19 mei 2009 om 01:15 uur.

    Badr hari mannetjee!!

    Men mag toegeven dat hij een top vechter is. In of buiten de ring. Mensen vinden altijd dat er iets verbeterd kan worden. Mentaliteit in deze sport is juist killerinstinct. dit is de enige sport waarmen niets kan zeggen over agressiviteit.

    Dat hij uitkomt voor Marokko vind ik alleen maar stijl vol. Het bloed dat door je heen vloeit blijft Marokkaans, of je nu geboren bent in nederland of timboektoe.

    en aan als praatjes hebben we niks aan he.

    Bard Hari m3laaaaamm

  22. adal
    19 mei 2009 om 02:20 uur.

    opdonderen jeroen hij is en blijft een marokaan en dit gedragt hoort er bij niemand heeft in nederland semmy zo inelkaar getimmerd 30 sec knokkie

  23. naf
    20 mei 2009 om 08:49 uur.

    @Jeroen,

    Ik ruik hier een luchtje van jaloezie opspringen bij je. Al jou commentaar over Badr jongen waar maak jij je druk over het is niet meer als jaloezie. Jou opmerking dat hij voor de marokkaanse vlag vecht terwijl hij in nederland woont en traint en dat hij zogezegd het niet in marokko zou maken. Nou dan ben je verkeerd. Ook als zou hij in Marokko vechten dan zou hij denk ik nog beter vechten dan dat hij hier vecht want in Marokko is het over het algemeen al veel zwaarder trainen voornamelijk in die hitte daar dus kom nou geen poep praten als je er totaal geen verstand van heb!! hij woont hier idd en dat hij voor zijn vaderland vecht moet hij weten en ik zou hetzelfde doen want ben en blijf een marokkaan met een zwarte kop. het is niet dat als men in nederland woont gelijk voor nederland moet vechten.

    Jou reactie is gewoon triest en enige wat ik eruit kan halen is dat het niet meer als afgunst is en er zullen meerdere jaloers zijn. Wij marokkanen zijn blij voor hem en zullen hem altijd toejuichen en steunen als vanaf een afstand dat is voor de duidelijkheid naar jou toe de trots en bloed van de Marokkanen in het algemeen. Dat kennen jullie nederlanders niet jullie zijn koud. Wij zijn blij voor hem en hopen dat hij nog door blijft gaan!!

    Badr trek je niks aan van deze jaloerse kaaskoppen ga door met knokken en doe je ding gewoon. You are the best!!

  24. Henk el Makhloufi
    20 mei 2009 om 10:57 uur.

    en henk begin niet over als als als want als bestaat niet sukkel met je domme commentaar ,,,,, als iedere vechter net zo agressief, is, helaas moet je daarvoor n marokaan zijn om agresief te zijn en sem is gewoon naar de grond gegaan dus eromheen lullen gaat moeilijk he ,badr rules sem .pak maar biertje henk dan pak ik mn kleedje om te bidden hahahahha die moslims nemen nu ook al de ring over ga daar maar over praten met je vriendjes in de kroeg …

    Welk commentaar ?????

  25. Sjonnie uit de Jordaan
    20 mei 2009 om 03:24 uur.

    Beste Nederlandse Badr-Haters,

    Ik wil jullie op het volgende attenderen:

    In de k1 finales mogen niet meer dan 3 vechters deelnemen vanuit dezelfde land. Gezien Aerts, Semmy en Bonjasky allemaal voor Nederland uitkomen was het logisch voor Badr om voor Marokko uit te komen. De Nederlandse Badr-Haters vonden dat allemaal geen probleem. Zij dachten namelijk dat Badr geen schijn van kans maakt tegen Semmy (KO geslagen binnen 50 sec) Aerts (vernedert in Tokyo) en Bonjasky (door te huilen een rode kaart aannaaien aan Badr). Maar helaas voor de Nederlandse Badr-Haters, deze zijn er bedrogen uit gekomen. Badr zal de komende jaren insha Allah de K1 domineren. Iedereen die in de ring in zijn weg komt zal afgeslacht worden.
    De mentaliteit van Badr heeft hem de vechter gemaakt die hij nu is. Een keiharde ruige straatvechter!

  26. C
    25 mei 2009 om 06:15 uur.

    Wat een gelul allemaal , laten we het nu gewoon even bij de feiten houden eerst en vooral Badr is een topper daar gaat geen weg naast maar dat zijn of waren peter aerts ernesto hoost en om maar wat te zeggen mike tyson ook het feit is dat vroeg of laat al die superheros op hun beurt dan weer eens goed op hun bek krijgen door een nieuwkomer een nieuwe Badr of whatever , de beste bestaat gewoon niet dat is een illusie je reinste onzin zelfs het tij kan altijd keren en bij die gevechten komt er heel vaak ook wat geluk aan te pas , hoe hoger je komt des te lager je kan vallen glorie is altijd tijdelijk . kijk nou naar semmy niemand had gedacht dat die in minder dan een minuut knock out zou gaan , ik kan evengoed de match met badr hari en graham aanhalen even niet goed opletten en daar lag badr horizontaal op de grond ,, maakt dat graham beter ? nee helemaal niet het toont gewoon dat de eeuwige winnaar niet bestaat.

  27. Kickboxer
    14 juni 2009 om 01:18 uur.

    BADRRRRR……HARI !!!!!!!! WAT EEN PRESTATIE!! en een zeer goed voorbereide wedstrijd! De eerste die SEM zijn vechtstijl heeft kunnen uitschakelen. Hij kon zijn spel en wapen (knie) gewoon niet gebruiken. Kijk eens goed hoe de knie steeds alvorens werd afgestopt met een knie naar voren van Badr…daarnaast waren snelheid en aggresiviteit en …géén 1% angst voor SEM de formule. Eindelijk wordt het weer spannend als SEM vecht…want het werd saai… als Sem vocht wist je bijna zeker dat hij ging winnen. Een leuke gozer en groot vechter Sem Schilt, maar mooi is het niet om naar te kijken. Jammer dat je niet direct terug kunt zien dat hij een groot Karateka is.

    Het was een bijzondere overwinning en topprestatie van Badr Hari, dat heeft iedereen kunnen zien. Zelf gaf ik vooraf Badr 40% kans en SEM 60%. Sem Schilt is een hele lastige tegenstander daar kon in de K1 alleen Peter Aerts een puntenoverwinning tegen behalen. (In zijn jongere jaren was het waarschijnlijk KO geweest!) Maar wat ik op dit forum en vooral bij andere zoals (Telegraaf mis) is sportiviteit ipv rivaliteit en het aanhalen van ZIELEGE spanningen tussen bevolkingsgroepen. Zo staan de vechters i.d. ring er helemaal NIET in. Dat maken jullie er zelf van. Badr komt uit voor Marokko om praktische en persoonlijke redenen (zie reactie van Sjonnie). Waar ik een dubbel gevoel aan heb is dat hij inderdaad zijn opleiding heeft gehad in NL en deze van Tom Harink kreeg . Jammer dat hij dus niet uit komt / kan komen voor NL.

    Ik mag SEM persoonlijk zeker, maar betreurde zijn overdreven juichen nadat Peter Aerts i.d. Finale wegens een blessure niet verder kon, tegen een man als Peter ga je wegens zulke lullige omstandigheden niet zo respectloos staan juichen alsof je hem op KO hebt verslagen. Dan vind ik de respectbetuiging van Badr Hari na KO op Aerts ..een prachtig contrast! Aan de andere kant jammer hoe het liep tussen Badr en Remy Bonjaski. Badr hekelt Bonjaski, MAAR KIJK EENS NAAR DE REACTIE VAN BONJASKI na de overwinning van Badr op Sem….. ZONDER ENIGE RANCUNE….hij vond het prachtig en was blij voor Badr Hari met zijn top prestatie tegen Sem Schilt!

    DAT IS ECHTE SPORT!!!!!!!

  28. anti badrrr
    27 september 2009 om 02:33 uur.

    Badr hari is een vuile vechter, das pas marokkaans!! Een goeie marokkaan is een dooie marokkaan………………………..

  29. Charif
    28 september 2009 om 12:49 uur.

    ANTI BADRRR

    Grote jongen ben jij zo van achter beeldschermpje!

    We nemen je het niet kwalijk hoor op deze site, gezien het feit je aan het down-syndroom lijdt.

    Sterkte ermee en beterschap uiteraard!

    Charif