MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Eenderde moslims voelt zich gediscrimineerd

29 mei 2009 | in Maatschappij | 8 Reacties

Moslims vaak gediscrimineerd en doen niksVeel moslims in de Europese Unie voelen zich gediscrimineerd, maar maken daar zelden melding van bij de autoriteiten en instanties. Dat blijkt uit een onderzoek van FRA, het Europese bureau voor grondrechten.

Een derde van de ondervraagde moslims gaf aan het laatste jaar gediscrimineerd te zijn. Bij de meesten speelde hun huidskleur een grotere rol dan hun traditionele of religieuze kleding. Vier op de vijf ondervraagden zeggen nooit naar de politie of een andere instantie te gaan om melding te maken van discriminatie of een racistisch misdrijf. De instanties komen volgens de moslims toch nooit in actie. Zo bericht de Wereldomroep.

moslima

Er zijn 8 reacties

  1. naf
    29 mei 2009 om 09:15 uur.

    Ja tuurlijk het is toch ook zo. Als de moslims constant in de media staan en er constant gespeculeerd wordt dat moslims terroristen zijn en gevaar voor de media zijn en er constant over ouwehoeren zeker de afgelopen 10 jaar niks anders op het nieuws is dan islam dit en moslims dat tuurijk wordt het vertrouwen kleiner in bepaalde instancies als geheel de wereld moet geloven in leugens van de media. Moslims over 1 kam scheren dat is wat er gebeurt. Ondertussen praat niemand meer over de joden die de ellende in gaza hebben veroorzaakt en land proberen af te pakken van palestijnen. Over de waarheid wordt er nooit gesproken. En daarbij dat militairen een land binnen dringen om daar zogezegd de boel op te ruimen en het constant hebben over democratie. Nou ik heb idd gezien wat democratie is > jonge iraakse meiden verkrachten in het bijzijn van hun ouders en verolgens geheel de familie vermoorden is dat democratie? En daar wordt geen probleem van gemaakt. Want dat noemen ze met een mooi woord democratie. Nou ik heb in de media niet veel gehoord over de joden wat ze allemaal hebben gedaan met GAZA het wordt gewoon stil gezwegen omdat de joden regeren dus moeten ze in de media altijd een ander leugen reden tegen moslims gebruiken. Ze hebben gewoon angst voor de islam en angst voor de groei binnen de islamieten in geheel de wereld het zijn er teveel en dat wordt een bedreiging voor ze.

  2. Henk el Makhloufi
    30 mei 2009 om 08:28 uur.

    Hé Naf terug van vakantie?

  3. Wookie
    31 mei 2009 om 09:12 uur.

    @NAF

    1. Niet-moslims hebben volgens mij ook niet veel fiducie in het doen van aangifte, dus er zou heel goed een andere verklaring kunnen zijn dan datgene wat jij beweert. (Of een combinatie van verklaringen.)

    2. Over de mogelijke oorlogsmisdaden die Israël (dat is wat anders dan ‘de Joden*’) wordt nog wel gesproken, bovendien is er in de media wel veel aandacht aan besteed (sla de rapportages bij communicatiewetenschappen er maar op na, want dat had je zeker nog niet gedaan). Wat het probleem overigens niet oplost. Waar ik ook wenig over lees en zie is de dubieuze praktijken die Iran-satelliet Hezbollah er op na houdt, en die Hamas er op na houdt. Wat mij betreft is iedereen die geweld gebruikt, danwel aanzet tot geweld, en helemaal als er kinderen worden gebruikt in de strijd/propaganda fout. Gelijke monniken gelijke kappen, maar ik hoor jou alleen maar over een zijde. Geluukig krijgen de daders (want veroordeeld) een hele lange gevangenisstraf (10x levenslang(!) ) voor wat ze gedaan hebben. En daarmee wordt het dus helemaal niet ‘goedgekeurd’, je staat dus gewoon te liegen hier. Nu vind ik de hele inval in Irak op de meeste vlakken afkeurenswaardig, echter weet ik wel dat er ten tijde van Saddam’s regime weinig rechtspraak was voor zijn zonen en toch hele smerige handelingen die zij met vrouwen/meisjes hebben uitgespookt niet? En als ik dat dus – volgens jou eigen argumentatie (!)- gelijk zou moeten stellen aan de op dat moment heersend wereldbeeld, dan zou ik hier moeten zeggen dat de islam (want nuanceren doe je in je argumentatie niet) het goedkeurt dat men verkrachtingen toestaat want niet berecht. Een onjuiste conclusie dunkt mij, die je mij dus expliciet niet zal horen doen, ik weet beter. Maar jij trekt de lijn lekker door en daarmee diskwalificeer je jezelf volledig, namelijk ongenuanceerd, bevooroordeeld en ridicuul. En ik zal er nog een schepje bovenop doen:

    Wat ik namelijk helemaal dubieus vind, is dat je eerst een of ander pleidooi gaat houden tegen discriminatie (van moslims, want niet alle moslims zijn terrorsten) om vervolgens alle joden over één en dezelfde kam te scheren en verantwoordelijk te stellen voor alle door Israel begaande mogelijke oorlogsmisdaden. Ben je daarmee niet gewoon een proto-fascist en een proto-racist en triest?

  4. Wookie
    31 mei 2009 om 09:43 uur.

    P.S. “Gelukkig krijgen de daders…”gaat over de verkrachting in Irak.

  5. naf
    03 juni 2009 om 02:21 uur.

    @wookie,

    Jij praat poep en meer niet. Wat ik merk is dat je er totaal geen verstand van heb. En jij zal het ook niet begrijpen hoe wij islamieten ons de afgelopen jaren hebben gevoeld in dit kikkerland. Pleur toch op joh met die klote aangiftes tegen discriminatie alsof er wat aangedaan wordt. Niks blijkbaar vandaar klote aangiftes geen moeite zijn in dit land. Kortom Nederland is veranderd vergeleken met 10 a 15 jaar geleden. Sinds 2001 word de islam gezien als bedreiging en moeten moslims tegengas geven en hun extra bewijzen en dat is met alles zo. Dus kom mij niet vertellen dat iedereen gelijk is. Als donkere ben je en zal je altijd in de minderheid blijven en moet je je idd extra bewijzen en extra energie steken wil men wat bereiken. Kijk alleen al naar dat ingratie beleid waar men jaren over lult. Hou toch een keer op joh. Integratie is acceptatie en participatie en geen assimilatie maar Nederland wil dat marokkanen en turken hun identiteit opgeven en voornamelijk kijkt men naar deze 2 doelgroepen en verder ook niet. Dit hebben we overigens te danken aan het gezeik van de politiek die al jaren wordt gevoerd tegen deze 2 doelgroepen. Maar men vergeet dat we hier blijven en een onlosmakelijk deel van nederland zijn geworden. En zoals men elkaar niet accepteert want dat is het probleem dan is er ook geen respect naar elkaar toe. Dus oplossing is heel makkelijk niet teveel zeiken over marokkanen en turken want we blijven in bloed en nieren marokkanen en turken en daar kan niemand verandering in brengen!! Accepteren en of oprotten het is wit of zwart . En geen gemaar en gezeik!! Het is accepteren zoals het hoort of niet en geen gezeik eromheen. Zo simpel is het verhaal.

    Gr naf

  6. naf
    04 juni 2009 om 09:27 uur.

    @WOOKIE

    Hieronder een goed voorbeeld dan weet je waar ik over praat over feiten die kloppen dus.

    Lerares bedreigd om dragen hoofddoek
    Gepost in Geloof op juni 4th, 2009
    Een lerares van openbare basisschool De Oversteek in Oosterhout heeft een dreigbrief ontvangen vanwege haar hoofddoek. De politie heeft de zaak uitgebreid onderzocht en zegt naar aanleiding daarvan dat de bedreiging niet serieus wordt genomen. Er zijn ook geen personen aangehouden.

    Volgens de politie is het onderzoek daarmee afgerond. De school laat weten in overleg met de politie geen mededelingen te doen. Wat er precies in de brief staat, is volgens Omroep Gelderland niet bekend.

    De school heeft woensdagavond in de wijk rondom De Oversteek brieven uitgedeeld om de buurt te informeren. In de brief worden de afzenders van de dreigbrief gevraagd uit de anonimiteit te treden. Ook wordt benadrukt dat de school achter de lerares staat.

    De dreigbrief die is verstuurd, is ondertekend door het Ouderfront tegen de islamitische invasie. Een jaar geleden werd een vergelijkbare brief naar de school gestuurd.

    Laatste Amusement Economie Kunst Maatschappij Media Sport
    Lerares bedreigd om dragen hoofddoek [ 2 reacties] Na televisieoptreden met dood bedreigd [ 0 reacties] Sinouh moet vertrekken bij HSV [ 1 reacties] Marokkaanse procureur eist doodstraf [ 3 reacties] ’Ali was lief, hij deed alles voor me’ [ 9 reacties] Marokko wint jeugd-WK voetbal [ 1 reacties] Halal cosmetica is populair [ 0 reacties] Eenderde moslims voelt zich gediscrimineerd [ 5 reacties] Maroc Telecom investeert fors [ 1 reacties] Samen met Marokko aanpak misdaad [ 3 reacties]
    Geen reakties op dit artikel
    Abonneer op de reacties met RSS , stuur een TrackBack naar ‘Lerares bedreigd om dragen hoofddoek’ of reageer zelf in het reactieformulier onderaan de pagina.

    naf
    Your comment is awaiting moderation.

    Dit bedoel ik dus islamieten worden gediscrimineerd maar aangifte wordt niet serieus in behandeling genomen dus wordt er niks aan gedaan. Dus heeft het ook geen nut een aangifte te doen want het wordt toch niet serieus opgenomen!! Typisch kikkerland stelletjes racisten bij elkaar!!

    juni 4th, 2009 om 9:25 am

    Reageer op dit artikel

  7. mhamed
    04 juni 2009 om 10:31 uur.

    Wookie

    jij zegt het volgende.

    helemaal als er kinderen worden gebruikt in de strijd,hahahahaahah
    Gelijke monniken gelijke kappen,hahahahahah
    Saddam’s regime weinig rechtspraak was voor zijn zonen ,hahahahaahah
    Ben je daarmee niet gewoon een proto-fascist en een proto-racist en triest, ha

    ik lach me dood en tegelijke tijd vindt ik jou een zwaar klote mens,telkens kom jij met gelul en zwaar onzin

    wie heeft de kinderen van alita en gaza vermoord er waren een hoop kinderen te verstaan,juist jou soort mensen met jou denkrichting.

    wie meet telkens met twee maten als het om moslims gaat,juist jou soort mensen met jou denkrichting.

    iraq was beter dan wat nu de dag is geworden,duizenden kinderen ,
    berjaarden en vrouwen vermoord.

    en draai de gebeurtenissen niet klote racist dat je bent.

  8. Wookie
    04 juni 2009 om 11:05 uur.

    Beste Naf,

    Makkelijk het wij/zij denken. Ook makkelijk om weg te lopen voor je eigen verantwoordelijkheden en de racistische uitlatingen die je hier staat te doen. En dan zeuren op Wilders zeker, je bent nog veel erger. Ook makkelijk om op 80% van mijn verhaal niet eens in te gaan maar al mteen het slachtoffertje te spelen. Triest. Wederom TRIEST. Je hebt m’n stuk niet eens gelezen. Zoals ik schrijf staat er dat er wel meer mensen geen (je weet wat geen betkent i presume?) fiducie hebben in het doen van aangifte. Maar nee hoor, je bent meteen alweer los te barsten met een hoop gelul. Babies huilen nog minder dan jij.

    gr. Wookie.