MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Marokko ontslaat bondscoach Lemerre

08 juli 2009 | in Sport | 14 Reacties

De Marokkaanse voetbalbond heeft besloten om bondscoach Roger Lemerre te ontslaan. De tegenvallende resultaten deden de keuzeheer de das om.

Vorig jaar juli werd Lemerre aangesteld als bondscoach van de Noord-Afrikanen. De 68-jarige Fransman volgde zijn landgenoot Henri Michel op. Bij zijn aanstelling kreeg de Fransman de opdracht mee om zich met Marokko te kwalificeren voor het WK. Lemerre behaalde niet de gevraagde resultaten en werd aan de kant geschoven.

In de kwalificatie voor het eindtoernooi in Zuid-Afrika is Marokko beroerd begonnen. Na drie wedstrijden heeft de ploeg slechts twee punten. Koploper Gabon heeft vier punten meer. Alleen de winnaar in de poule kwalificeert zich voor het WK.

Er zijn 14 reacties

  1. abdess
    08 juli 2009 om 01:21 uur.

    lkkr voor hem verotte trainer en hopen dat marokko aanvallend ingestede trainer binnen halen en heb gehoort dat zaki zowiezo niet gaat want hij heeft zn contract net verlengd bij wydad casablanca

  2. amazigh amagrebie
    09 juli 2009 om 12:38 uur.

    hemdouillah nou moeten ze nog alleen BADOE ZAKI Terug Halen

  3. trab
    09 juli 2009 om 10:47 uur.

    Wij, Marokkanen, overschatten onszelf met voetbal. Nogmaals ligt echt niet aan de trainer hoor. We komen gewoon kwaliteiten tekort! Neem n voorbeeld aan de Algerijnen met hun Benzema, Zidane, Nasri en Belhadj!

  4. abdess
    10 juli 2009 om 02:23 uur.

    denk dat het moeilijk want wydad heeft nu alle vrijheid gegeven om spelers te halen en hij kanz n eigen weg gaan en plus hij heeft zn contract verlengt maar marokkaanse bond heeft mogelijk interesse in een weer een fransman maar we zien het wel

  5. samadie
    11 juli 2009 om 11:44 uur.

    trab je noemt allemaal spelers die voor frankrijk spelen, in marokko ligt het niet aan de trainer of spelers maar aan het beleid van de voetbalbond.
    waarom denk je dat zaki toen zijn ontslag heeft ingediend.

  6. hamzahamza
    11 juli 2009 om 11:47 uur.

    tarab:

    over wat praat jij. algrijnen met zizo,benzema,nasri en belhaj. die spelen voor frankrijk vriend. ik vind echt een dom voorbeeld. algrijnen van af 1982 hebben niks gedaan. marokko was altijd beter.

    vind je boussoufa niks?
    vind je taraabt niks?
    vind je chamakh niks?
    vind je hamdaoui niks?
    vind je alloudi niks?
    vind je benatia niks?
    vind je baser niks?
    vind je dirar niks?
    vind je zhar niks
    vind je ahmadi niks?
    vind je aissati niks? als hij voor marokko kiest
    vind je amrabat niks?
    vind je zamama niks?

    vriend dat zijn sterren.

  7. appie
    12 juli 2009 om 12:24 uur.

    ik heb gehoord dat de eerste 3 landen van de poule naa afrika cup gaan in angola is dat gelul of waar?

  8. kano
    12 juli 2009 om 03:17 uur.

    appie

    De eerste 2 van de poel gaan naar de AC niet drie

  9. SMD
    12 juli 2009 om 04:52 uur.

    ey trab wij hebbe ook affe spelers, maar die wille gwn vr een ander land spelen, bv boulahrouz,affelay,fellaini,ramzi,…
    da zijn ook top spelers jhung… Mgarabas 1

  10. trab
    12 juli 2009 om 05:01 uur.

    Wees realistisch jongens! We stellen momenteel niets voor met of zonder Zaki, Hiddink of welke coach dan ook 😉

  11. trab
    12 juli 2009 om 05:05 uur.

    @Hamzahamza,

    …De spelers die jij opnoemt zijn:

    – talentvolle jongens, maar maken nog weinig tot geen speelminuten. Bijv. El Zhar, Taarabt.

    -spelers die niet bij echte Europese topclubs spelen. Anderlecht, AZ, Ajax, PSV, Feyenoord en Bordeaux zijn niet de TOP.

    -of spelers die bij zwakke/slechte clubs spelen. Zemmama bij Hilbernians.

  12. bayo
    12 juli 2009 om 05:16 uur.

    Marokko heeft altijd kwaliteiten maar de kmvb is de baas was altijd general slimane en niet de trainer ,dit ziekte is ook bij andere landen in afrika. na henri michel die toch slecht gedaan heeft (de tweede periode) kwam troussier(omar)vier weken gehouden doordat hij wil zelf de baas wil blijven zelf beslissen.nu heeft troussier zelf aangeboden de rest wedstrijden gratis marokko te coachen.
    Troussier is een van de beste trainers van de wereld heeft succes gehad met japan,kameroen enz., is moslim geworden en woont al jaren in marokko.

  13. Charif
    16 juli 2009 om 12:00 uur.

    Broeders letten jullie maar op, over een paar jaar wordt hij weer in dienst genomen door de kmvb.
    Zo gaat het altijd, ook met de vorige trainer.
    Ze moeten een met wat nieuws komen en die corruptie de grond in boren anders komen we er nooit.

    Charif

  14. hakim
    08 augustus 2009 om 11:19 uur.

    FF voor de duidelijkheid, met hiddink, van gaal of van hanegem. Kan je wel degelijk de wk winnen, mits de voetbalbond hun gang laat gaan. De bond is zo racistisch t yfisch volk. Marokko heeft extreem goede voetballers, maar die willen (EN TERECHT) niet in deze omstandigheden niet voor Marokko voetballen. Deze jongens willen:
    *Willen voetballen met kwaliteit om hun heen. Dus geen marokkaanse sterren uit Tunesie, Qatar, Emiraten, franse 2e divisie. Dus uit EUROPESE Competities waar de conditie en baltempo velen malen sneller en hoger is.
    * Niet bij 1-0 voor in de verdediging lopen met zn 11en, ook Zaki is zo een slechte trainer die dat ook doet. Verlies je altijd door.
    *Een goed beleid zien, de hele gare racistische bond eruit.
    *Een Nederlandse trainer, die naar kwaliteit kijkt en niet naar iemand die frans spreekt.

    Geloof mij dit zijn de kansen om de wk te winnen en marokko weer als voetballand op de kaart te zetten. Spelers zijn beter geworden, de nationale ploeg slechter.