MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Reizigers gestrand in Marrakech door staking

20 juli 2009 | in Toerisme | 6 Reacties

De strijd tussen de piloten en luchtvaartmaatschappij Royal Air Maroc houdt reizigers gevangen op de luchthaven van Marrakech. 24 uur zitten ze al te wachten en er is geen zicht op beterschap, zo meldt een ooggetuige volgens Het Laatste Nieuws. Hoeveel Nederlanders en Belgen er onder de reizigers zijn is niet duidelijk.

De Marokkaanse Vereniging van piloten (AMPL) houdt stakingen om de directie van Royal Air Maroc aan de onderhandelingstafel te krijgen. De maatschappij is in handen van de Marokkaanse regering. De AMPL betreurt het dat het management van Royal Air Maroc zich niet gehouden heeft aan eerder gemaakte afspraken, zo schrijft amazightv.com.

“Na onze staking van 8 oktober 2008 heeft het management een stappenplan opgezet, maar sindsdien is er niets gedaan. Er is een breuk in de dialoog met de Royal Air Maroc,” zei Najib Ibrahim, woordvoerder van de AMPL.

De AMPL pikt het niet dat buitenlandse piloten voor luchtvaartmaatschappij Atlas Blue een hoger salaris krijgen dan zijzelf.

De luchtvaartmaatschappij heeft verschillende problemen. Zo liep een van de vliegtuigen meer dan tien miljoen dollar schade op toen een co-piloot het vliegtuig landde op de luchthaven JFK in New York.

Ook wordt Royal Air Maroc bedolven onder klachten van Marokkanen die buiten Marokko wonen en die de slechte klantenservice en torenhoge prijzen hekelen. Er werd zelfs een open brief aan de Marokkaanse koning gestuurd.

De bron van de slechte klantenservice, volgens verscheidene voormalige klanten, is te wijten aan een gebrek aan opleiding en een laag moreel onder de werknemers. Zo schrijft het Het Laatste Nieuws.

Er zijn 6 reacties

  1. mhamed
    20 juli 2009 om 10:23 uur.

    ik hou van zeizen en ben zeker 50 keer gaan vliegen,royal air maroc is de klote vliegmaatscappij ooit!!
    geen manieren,geen service,geen beleeftheid,geen geduld kort om ook de duurste!!!

    WEG ER MEE

  2. Henk el Makhloufi
    20 juli 2009 om 01:37 uur.

    Maar voorlopig heeft iedereen het over R.A.M.
    En weet men niet dat herhaling de toverkracht van de reclame is?

  3. jaap
    20 juli 2009 om 05:38 uur.

    ben altijd zeer tevreden over R.A.M.
    ga maar eens met transavia dat is pas erg

  4. Mostafa
    23 juli 2009 om 06:10 uur.

    Moeten wij niet eens proberen om met een ezel naar Marokko op vakantie te gaan,??kost niets en hebben wij genoeg ezelservaring. Of toch op de kameel?

  5. bachir
    24 juli 2009 om 04:13 uur.

    met R.A.M.
    is er altijd iets thomas cook is het best

  6. Ali
    25 juli 2009 om 03:04 uur.

    wel ik geef iedereen een goede raad daar ik gehuwd ben in Maroco/Safi met een LIEVE, mooie en Eerlijke vrouw, ben er nu reeds 5 keer geweest en zal weer terug gaan voor de prijs kan je het niet laten de goedkoopste is;www.aiarabia.com, gevolgd door , jet4you, en jetairfly, NERGENS goekoper en de service van jet4you? het beste en vriendelijkste, en spreken vlot 4 talen gewoon een aanrader en bekijk de site van jet4you,men kan er vanuit Charleroi/Belgie heen en terug met zetel aan de venster, en op eerste rij( ik doe dit altijd!) voor 135 euros alles inbegrepen, en somige dagen met Aiarabia, heen en terug voor !!!!70 euros alles inbegrepen

Plaats je reactie