MAGHREBMAGAZINE

Marokko en Marokkaanse zaken



UITGELICHT

27-07-17 | Reageer | Lees verder »
Wil je net als Hussein en Joan werken in een hecht team en jouw talent inzetten voor onze maatschappij? Zoek je een afwisselende baan met unieke ervaringen? Maak er politiewerk van. Bekijk hun verhaal in de video. Word ook agent:

REDACTIONEEL

12-09-16 | Reageer | Lees verder »
Het Offerfeest, of feest van Ibrahiem of Schapenfeest, is het belangrijkste feest van de islam. Het duurt drie dagen en wordt gevierd vanaf de 10e dag van de 12e maand van de islamitische kalender. De redactie van Maghreb.NL en MaghrebMagazine.NL wenst alle bezoekers een gezegend offerfeest. Eid mobarak!

Ismaili in raad Nederlandse Moslim Partij

05 augustus 2009 | in Politiek | 8 Reacties

Bouchra IsmailiDe Nederlandse Moslim Partij wil bij de verkiezingen van volgend jaar een aantal Rotterdamse raadszetels veroveren. Het deelraadslid Bouchra Ismaili wordt het Rotterdamse gezicht van de NMP.

,,De NMP moet in Rotterdam een ‘weerwoord bieden tegen alle negatieve verhalen over de islam,” zegt Ismaili in het Algemeen Dagblad. ,,Er is de afgelopen tijd veel gebeurd rond de islam. Mensen worden aangevallen en het is tijd dat ze opstaan en zich verdedigen.”

Ze is druk bezig met het oprichten van een Rotterdamse afdeling van de NMP en is opzoek naar mensen die zich kandidaat willen stellen. De partij doet in nog vier Nederlandse steden mee aan de eerstvolgende verkiezingen.

Ismaili (31) raakte begin 2008 in opspraak als deelraadslid voor de PvdA. Ze ondertekende een petitie van de moslimsorganisatie Hizb ut-Tahrir, met zinsnedes als ‘Het wordt tijd ons te ontdoen van een cultuur die onze islam beschadigt’. Verder schreef ze een hatemail aan een man die haar dat kwalijk nam. De PvdA-fractie in de deelraad Charlois zegde het vertrouwen in haar op en Ismaili ging verder als eenmansfractie. Ismaili, populair in haar wijk Carnisse, weigerde excuses te maken.

Volgens Henny Kreeft, politiek leider van de NMP, is Ismaili ondanks haar voorgeschiedenis ‘uitermate geschikt om de boodschap uit te dragen’. ,,Dat relletje is bijzonder opgeblazen.” Hij verwacht zeker twee à drie zetels te krijgen in Rotterdam, aldus het dagblad.

Er zijn 8 reacties

  1. carif
    05 augustus 2009 om 07:01 uur.

    laat de Bouchra Ismaili gewoon gaan werken im plaats van aandacht zoeken geen moslim zit op haar te wachten

  2. Henk el Makhloufi
    06 augustus 2009 om 07:32 uur.

    Carif,
    Dit maakt het wel weer spannend met dat zooitje van Leefbaar Rotterdam en “hairforce one “die ook mee wil doen.
    Nu die theemuts van TON/Verdonk nog en het feest is compleet.
    En waar stemt de meeste 90 % van de medelanders op in Rotterdam?
    Juist PVDA/CDA/D66.
    Het wordt echt weer een politiek vrolijk jaar,een sultan als Burgemeester( doet het prima,trouwens) en die klootzakken maken elkaar af voor 1 zetel.
    Rotterdam een wereldstad!!!!!!!

  3. ismaile kenner
    28 augustus 2009 om 05:28 uur.

    Wat ik niet begrijp is dat er een persoon aan het hoofd wordt gezet van een partij die de idealen en grondbeginselen van partij niet als basis heeft in haar leven.

    een persoon die het niet opbrengt om aan de grondbeginselen van de islam te gehoren hoort ook niet een islam partij te trekken.

    meer ga ik hier niet over zeggen maar moge ALLAH dit tot een goed eind brengen

  4. Bouchra Ismaili
    04 september 2009 om 01:20 uur.

    Je zou verwachten dat iemand die mij kent toch tenminste mijn naam zou kunnen spellen. Je zou ook verwachten dat iemand die de naam Allah aanhaalt huiverig is te oordelen en zich niet bezig houdt met backbiten. Allah weet dat mijn intentie is om de rechten van de moslims in Nederland te waarborgen. Vergeet niet dat toen iedereen stilletjes in zijn hoekje zat ik degene was die opkwam voor de moslims. Dit al dan niet op een verwrongen manier. Ik hou me aan de 5 zuilen van de islam en pretendeer niet dat ik perfect ben. Dus wees niet zo laf en meld je aan en durf een gesprek met me aan te gaan als je kritiek op me hebt in plaats van anoniem mijn eer te schenden. Rammadan mubarak en moge alle moslims vrede en rust vinden in hun hart.

  5. Misa
    12 september 2009 om 12:50 uur.

    Ik vind het juist goed dat Bouchra het gezicht word van de Nmp in Rotterdam. Ze zal nooit een discussie uit de weg gaan en geeft andere mensen ook ruimte hun mening te geven. Wat betreft het akefietje van vorig jaar weet ik toevallig dat dit ERNORM is opgeblazen. Waarom word dit elke keer weer opgerakeld, terwijl er zoveel goede dingen zijn die zij heeft gezegd en gedaan. Hier hoor ik niemand over!?!

  6. Angela
    14 september 2009 om 11:38 uur.

    Weer een reactie op de zogenaamde ISMAIlLE kenner; waar heb je het over. Wie ben jij om te beweren dat iemand niet de idealen en grondsbeginselen van de islam bezit? Of is dit een mailtje van God? Ik ben dan geen moslim, maar ik word kotsmisselijk van zulke ‘nobele’ berichten van mensen die denken dat ze het helemaal weten. Laat mensen maar roddelen en jaloers zijn (zal je wel zijn op je eigen landgenoot of geloofsgenoot) en laat Ismaili maar lekker niet perfect leven (alleen Allah is toch perfect?). Blijkt dan toch dat Ismaili geen extreme moslim is! Genoeg van extremen, ik denk dat dit land juist zulke mensen nodig heeft. Wel een godsdienst aanhangen, maar niet veroordelen en niet zogenaamd perfect zijn. Ik ken Bouchra Ismaili niet en weet niet hoe ze is, maar Ik ben juist bang voor mensen zoals jij ISMAILE kenner.

  7. daafi
    31 januari 2010 om 12:11 uur.

    geachte islam Partij
    ik wel graag meer informatie over islam partij dat wel zeg in toekomst in lit woorden
    daafi

  8. boebidoe
    26 februari 2010 om 09:34 uur.

    ik vind dat bouchra heel goed eidenlijk iemand die voor vele opkomt .en die grrag de belangen van de moslims wil behartigen ik wens je vel sterkte en vooral succes.